Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stempelen beperken in de tijd
Ja,zo zouden luiaarden wel moeten gaan werken 20 66,67%
Nee,de Wereld is van iedereen 8 26,67%
Ik weet het niet duveltje 2 6,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 12:43   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wir haben es nicht gewusst. Over een tiental jaren komt het beslist van pas.
nope dat zinnetje daar zullen ze niks mee kunnen doen - gezien het vierde wererld syndicaat verschillende instanties waaronder het cgkr officieel geinformeerd heeft dat een bepaalde bevolkingsgroep momenteel oa verhongerd wordt !

ze zullen dus niet kunnen ontkennen dat ze met lede ogen op een genocide hebben toegekeken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 12:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:32   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Oppassen met wat je zegt daarover. Lang geleden, in een werkloze periode, ben ik eens in de Nieuwstraat in Brussel, een hele dag lang alle winkels daar afgelopen, en overal gevraagd of er geen werk was , als magazijnier ofzo. Resultaat: niets. Een paar winkels uitgezonderd die mijn persoonlijke gegevens opzij (beloofden) te leggen, voor ge weet nooit.
Ik bedoel dus wel dat er blaadjes aan de ramen hangen met " kassierster, winkeljuffrouw, kelner, kok enz enz gezocht"! Niet dat je zelf de winkels moet aflopen om te vragen of ze soms geen werk hebben voor je. Zelfs firmawagens en vrachtwagens met "electricien, loodgieter enz" gevraagd!
En neen, het zijn niet allemaal vetbetaalde prachtige jobs maar voor iemand die werk zoekt toch soms een heel goede springplank naar echt en vast werk!
Feit is en blijft dat er teveel werklozen zijn en teveel jobs waar men niemand voor kan vinden! Werklozen verplichten zich om te scholen, niet op zijn eigen kosten natuurlijk, zou toch al moet helpen, "goesting of geen goesting"...
Nog meer werklozen zonder capaciteiten of zelfs die de taal niet kennen invoeren + familie, dat zal het economisch plaatje niet verbeteren, integendeel.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:35   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
En gepensioneerden een pak van hetzelfde laken ?
Wat een onnozele vergelijking! We hebben het wel over gepensioneerden die hun leven lang hebben gewerkt en belastingen betaald en niet over bijna levenslange doppers die uiteindelijk ook " op pensioen" gaan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 22:55   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik bedoel dus wel dat er blaadjes aan de ramen hangen met " kassierster, winkeljuffrouw, kelner, kok enz enz gezocht"! Niet dat je zelf de winkels moet aflopen om te vragen of ze soms geen werk hebben voor je. Zelfs firmawagens en vrachtwagens met "electricien, loodgieter enz" gevraagd!
En neen, het zijn niet allemaal vetbetaalde prachtige jobs maar voor iemand die werk zoekt toch soms een heel goede springplank naar echt en vast werk!
Feit is en blijft dat er teveel werklozen zijn en teveel jobs waar men niemand voor kan vinden! Werklozen verplichten zich om te scholen, niet op zijn eigen kosten natuurlijk, zou toch al moet helpen, "goesting of geen goesting"...
Nog meer werklozen zonder capaciteiten of zelfs die de taal niet kennen invoeren + familie, dat zal het economisch plaatje niet verbeteren, integendeel.
Voor 50+ers hoeft een springplank naar een vaste job met toekomstperspectief niet meer geef die maar aan de jongeren.
Oud 4 augustus 2008, 23:05   #65
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Voor 50+ers hoeft een springplank naar een vaste job met toekomstperspectief niet meer geef die maar aan de jongeren.
Aan welke jongeren, BitterSweet?
Er staan momenteel (maar hoelang nog) duizenden jobs open... Echt waar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 23:11   #66
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Indien we de luie werkenden hun job af zouden pakken, zouden we de niet-luie werklozen aan het werk kunnen zetten...
Deze is mooi!

kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 23:22   #67
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Aan welke jongeren, BitterSweet?
Er staan momenteel (maar hoelang nog) duizenden jobs open... Echt waar...
je moet een verschil maken tussen mensen die 30/35 jaar gewerkt hebben en jongeren die niet aan de slag willen,tussen mensen die versleten zijn en werkonwilligen,voor jonge autochtonen en allochtonen zal de overheid wel het verschil maken zeker.
Maar het heeft geen enkel effect om ouderen als dwangarbeiders of nuttige muilezels te gebruiken of hen tegen de jongeren af te wegen.
Mensen die van hun 16 werken,en zo zijn er veel moeten toch niet meer solliciteren zeker als ze 55/60 zijn als er genoeg jongeren zijn.
Oud 4 augustus 2008, 23:28   #68
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
je moet een verschil maken tussen mensen die 30/35 jaar gewerkt hebben en jongeren die niet aan de slag willen,tussen mensen die versleten zijn en werkonwilligen,voor jonge autochtonen en allochtonen zal de overheid wel het verschil maken zeker.
Maar het heeft geen enkel effect om ouderen als dwangarbeiders of nuttige muilezels te gebruiken of hen tegen de jongeren af te wegen.
Mensen die van hun 16 werken,en zo zijn er veel moeten toch niet meer solliciteren zeker als ze 55/60 zijn als er genoeg jongeren zijn.
Zo is dat!

Maar wat doen de meesten, ze scheren ze allemaal over dezelfde lijn en dat is fout!
Oud 4 augustus 2008, 23:46   #69
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Zo is dat!

Maar wat doen de meesten, ze scheren ze allemaal over dezelfde lijn en dat is fout!
Mensen die gaan werken zijn in de jaren 65/70 zouden nu moeten gaan solliciteren,terwijl ze nb. nog aan 45 uren gewerkt hebben,dus al veel meer gewerkt hebben dan nu(38u) en dan nog is kunnen blijven werken tot hun 65,
terwijl universitairen die op hun 25 afstuderen max 39/40 jaren zouden moeten werken en dan nog met een veel betere verloning.
Snapen die stommerikken die hier geen hoger diploma hebben niet dat ze hun eigen ruiten aan het inslaan zijn,tegen dat jong geweld wil ik zeggen we zullen nog eens praten als je zelf 55/60+ bent,en er dan door jullie constante gezaag over afschaf van de werkloosheidsuitkering helemaal geen keuze meer zal zijn voor jullie.
Oud 5 augustus 2008, 08:16   #70
Don Quichote
Banneling

Standaard

Aangaande doppers is men zo een 6 jaren aan het verscherpen , in Vlaanderen.
(Heb dat voorspeld)
Niet plotseling, maar in kleine stapjes.

En alles wijst er op dat de laatste stapjes nog niet gezet zijn.

Het is maar een weet.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 08:32   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
8 jaar geleden was ik werklooos op mijn 41 jaar als ongeschoolde,na drie maanden in volle crisistijd had ik terug werk,dus het kan als je maar wil hé
In 1981 was ik als schoolverlater werkloos. Na twee jaar dop, mocht ik als langdurige werkloze terug naar school, met vrijstelling van stempelcontrole.
Na het behalen van mijn diploma, tot op vandaag was ik in totaal nog 7 maanden werkloos.
Was ik als langdurig werkloze lui?
Volgens jou systeem wel.

In ons huidig systeem worden werkonwilligen ook uitgesloten. Maar volgens andere criteria dan jij voorstelt.
Het afschaffen of ondermijnen van ons sociaal vangnet, is natuurlijk gunstig voor het patronaat, dat vrij spel krijgt.
Het VB schaadt blijkbaar ook "de kleine man"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 08:54   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kwalitatief werk voor iedereen is gewoon onmogelijk! Wie moet dan het "niet-kwalitatief" werk, dat er ook is, doen? Het zal dus, zoals het al altijd is geweest, van de mensen hun voorafgaande inspanningen (studies, inzet allerhande) afhangen of ze in het eerste of het tweede kunnen (ik zeg niet:zullen) terecht komen...
Geen kwalitatief werk vinden = recht om niets te doen en door de wel werkende gemeenschap (waar iedereen ook niet elke dag al fluitend naar het werk loopt) onderhouden te worden?
Met kwalitatief werk wordt er, denk ik, ook verwezen naar het statuut en de werkomstandigheden.
Het gaat toch niet op, dat mensen, gedurende jaren als interim moeten werken bij de zelfde werknemer. Dat ze pas de vrijdag weten, of ze de maandag weer werk hebben?
Als er poetsvrouwen/mannen te weinig zijn, is dit omdat het werk zelf niet kwalitatief is? Of is het omdat die mensen te weinig betaald worden en moeten werken van 6 tot 8 en van 17 tot 20 uur (= 25 uur per week, ietsje meer dan een half-time) En zich dan nog moeten haasten, om het aantal buro's dat ze moeten poetsen, te halen.
Oud 5 augustus 2008, 09:02   #73
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In 1981 was ik als schoolverlater werkloos. Na twee jaar dop, mocht ik als langdurige werkloze terug naar school, met vrijstelling van stempelcontrole.
Na het behalen van mijn diploma, tot op vandaag was ik in totaal nog 7 maanden werkloos.
Was ik als langdurig werkloze lui?
Volgens jou systeem wel.

In ons huidig systeem worden werkonwilligen ook uitgesloten. Maar volgens andere criteria dan jij voorstelt.
Het afschaffen of ondermijnen van ons sociaal vangnet, is natuurlijk gunstig voor het patronaat, dat vrij spel krijgt.
Het VB schaadt blijkbaar ook "de kleine man"
U behoort toch tot luilinks?
Oud 5 augustus 2008, 09:05   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U behoort toch tot luilinks?
Waarom denk je dat ik tot luilinks behoor?
Oud 5 augustus 2008, 09:12   #75
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me steeds af hoe het komt dat bij dreigende bedrijfssluitingen vooral oudere werknemers 'zagen' dat een sluiting voor hen een sociaal drama is omdat ze nergens geen werk meer kunnen vinden...

En als ze dan werk aangeboden wordt, zijn ze 'gechockeerd'

Nu ik U toch aan de lijn heb... Hoe zou U het probleem van de vergrijzing oplossen?

Met de mensen op 55 jaar de kans te geven om als niet-werkzoekende werkloze verder jaren 'actief' te zijn... Liefst tot meer dan honderd jaar?
En met een gouden handdruk van bvb 150.000 euro
Oud 5 augustus 2008, 11:08   #76
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met kwalitatief werk wordt er, denk ik, ook verwezen naar het statuut en de werkomstandigheden.
Het gaat toch niet op, dat mensen, gedurende jaren als interim moeten werken bij de zelfde werknemer. Dat ze pas de vrijdag weten, of ze de maandag weer werk hebben?
Als er poetsvrouwen/mannen te weinig zijn, is dit omdat het werk zelf niet kwalitatief is? Of is het omdat die mensen te weinig betaald worden en moeten werken van 6 tot 8 en van 17 tot 20 uur (= 25 uur per week, ietsje meer dan een half-time) En zich dan nog moeten haasten, om het aantal buro's dat ze moeten poetsen, te halen.

Volledig juist!

Ik heb na mijn studies 3 jaar interim gedaan op een bedrijf waar ik zeer graag werkte. Mij hadden ze beloofd dat het even kon duren voor je een vast contract kon krijgen, maar als je hard genoeg je best zou doen, dan zou je broodje gebakken zijn en kreeg je een vast contract. Omdat ik er graag zou willen blijven en ook omdat ik de job graag deed, heb ik daar 3 jaar mijn kloten afgedraaid en na 3 jaar moest ik niet meer komen omdat het bedrijf toen ging afslanken en de interimers moesten als eerste buiten.

En ook ik moest elke vrijdag zien of ik ' s maandags mocht terug komen of niet, want als je een week had dat het iets minder goed ging, dan wist je al dat je de week erop niet moest terugkomen. Ze zette de interimers gewoon tegen elkaar op, om het meest productief te zijn, degene die niet aan hun gewenste aantal kwamen moesten niet meer komen. Er waren interimers die gewoon dat tempo niet konden volgen en die toch wilden werken, maar ondanks hun inzet aan de deur werden gezet.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 augustus 2008 om 11:11.
Oud 5 augustus 2008, 12:09   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Volledig juist!

Ik heb na mijn studies 3 jaar interim gedaan op een bedrijf waar ik zeer graag werkte. Mij hadden ze beloofd dat het even kon duren voor je een vast contract kon krijgen, maar als je hard genoeg je best zou doen, dan zou je broodje gebakken zijn en kreeg je een vast contract. Omdat ik er graag zou willen blijven en ook omdat ik de job graag deed, heb ik daar 3 jaar mijn kloten afgedraaid en na 3 jaar moest ik niet meer komen omdat het bedrijf toen ging afslanken en de interimers moesten als eerste buiten.

En ook ik moest elke vrijdag zien of ik ' s maandags mocht terug komen of niet, want als je een week had dat het iets minder goed ging, dan wist je al dat je de week erop niet moest terugkomen. Ze zette de interimers gewoon tegen elkaar op, om het meest productief te zijn, degene die niet aan hun gewenste aantal kwamen moesten niet meer komen. Er waren interimers die gewoon dat tempo niet konden volgen en die toch wilden werken, maar ondanks hun inzet aan de deur werden gezet.
Ik snap die drang naar een vast contract niet...maarbon.

Van week tot week werken is inderdaad niks, maar contracten van 1 tot 3 jaar zijn toch goed te doen. Ik wil eigenlijk niks anders, want dat zijn telkens goede bezinningsmomenten in mijn leven : "wil ik hier mee verder of niet ?"
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 12:27   #78
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

den dop is zaleg. Zeker als ge nog thuis woont. Pinten drinken en feesten. kheb er ook enkele maandjes kunnen van genieten. Nu wel werk, ook tof.
Dop moet niet afgenomen worden. Als je denkt dat je beter bent zonder werk, stop er dan mee, en ga doppen e?
Oud 5 augustus 2008, 12:52   #79
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
den dop is zaleg. Zeker als ge nog thuis woont. Pinten drinken en feesten. kheb er ook enkele maandjes kunnen van genieten. Nu wel werk, ook tof.
Dop moet niet afgenomen worden. Als je denkt dat je beter bent zonder werk, stop er dan mee, en ga doppen e?

zeg dat er niemand zaken mee heeft... Zoals U schreef over het bod dat onze Koning zou gedaan hebben op die Italiaanse villa..

Laatst gewijzigd door Chipie : 5 augustus 2008 om 12:53.
Oud 5 augustus 2008, 13:54   #80
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik snap die drang naar een vast contract niet...maarbon.

Van week tot week werken is inderdaad niks, maar contracten van 1 tot 3 jaar zijn toch goed te doen. Ik wil eigenlijk niks anders, want dat zijn telkens goede bezinningsmomenten in mijn leven : "wil ik hier mee verder of niet ?"
Ik vond het ook niet erg toen ik pas van school was om interim te doen omdat je dat toch ook een bepaalde vrijheid geeft. Je kan b.v door de wekelijkse contracten altijd veranderen van werk, als je je huidig werk niet graag meer doet. Maar een vast contract biedt dan ook weer meer zekerheid omdat je dan ook rapper een lening kunt aangaan voor een huis of auto enz.

interim werk vind ik goed voor een bepaalde tijd maar ook niet te lang want dan betaal je weer hopen belastingen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 augustus 2008 om 13:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be