Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stempelen beperken in de tijd
Ja,zo zouden luiaarden wel moeten gaan werken 20 66,67%
Nee,de Wereld is van iedereen 8 26,67%
Ik weet het niet duveltje 2 6,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2008, 13:56   #81
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
den dop is zaleg. Zeker als ge nog thuis woont. Pinten drinken en feesten. kheb er ook enkele maandjes kunnen van genieten. Nu wel werk, ook tof.
Dop moet niet afgenomen worden. Als je denkt dat je beter bent zonder werk, stop er dan mee, en ga doppen e?
Volgens jou worden de werkende Belgen zeker gestraft?

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 augustus 2008 om 14:07.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 20:36   #82
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik vraag me steeds af hoe het komt dat bij dreigende bedrijfssluitingen vooral oudere werknemers 'zagen' dat een sluiting voor hen een sociaal drama is omdat ze nergens geen werk meer kunnen vinden...

En als ze dan werk aangeboden wordt, zijn ze 'gechockeerd'

Nu ik U toch aan de lijn heb... Hoe zou U het probleem van de vergrijzing oplossen?

Met de mensen op 55 jaar de kans te geven om als niet-werkzoekende werkloze verder jaren 'actief' te zijn... Liefst tot meer dan honderd jaar?
En met een gouden handdruk van bvb 150.000 euro

het is alleen oplosbaar door ouderen niet zo snel te ontslaan,en dan te gaan zeveren dat ze op het systeem teren.
Ze ontslaan of vervangen door jongeren terwijl ze zelf nog aktief genoeg zijn geeft deze mensen een minderwaardig gevoel en dan te weten dat ze hun opgebouwde loon door hun jaren dienst nooit meer zullen halen in een nieuwe funtie.
Het opleidingsniveau is tevens een barrage voor ouderen,remember dat bij vele firma's ouderen na 50 als niet meer opleidbaar aangeduid worden.
Geef ze hun uitkering,en bv.een deeltijdse dagtaak,als hulp bij de ziekte zorg,chauffeur voor mindervaliden,hulp bij mensen die het nodig hebben,zoals boodschappen doen,het gras afrijden enz... taken die nu naar vrijwilligers gaan.
Of laat ze hun werkervaring overbrengen op jonge werknemers,lessen,praktijk,uitwisseling van ervaringen enz...
Er zijn genoeg mogelijkheden om deze mensen een minder druk leven te geven,en hun toch niet uit te sluiten of hen te bestempelen als luie doppers.
Geef hun desnoods een minimumloon als ze daar tevreden mee zijn,tenslotte dragen zij ook nog af aan de belastingen.
Alle jongeren aan het werk moet het motto zijn,na 30/35/40 jaar gewerkt te hebben moet men de zwarte piet niet doorschuiven naar ouderen.
Oud 5 augustus 2008, 22:30   #83
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
het is alleen oplosbaar door ouderen niet zo snel te ontslaan,en dan te gaan zeveren dat ze op het systeem teren.
Ze ontslaan of vervangen door jongeren terwijl ze zelf nog aktief genoeg zijn geeft deze mensen een minderwaardig gevoel en dan te weten dat ze hun opgebouwde loon door hun jaren dienst nooit meer zullen halen in een nieuwe funtie.
Het opleidingsniveau is tevens een barrage voor ouderen,remember dat bij vele firma's ouderen na 50 als niet meer opleidbaar aangeduid worden.
Geef ze hun uitkering,en bv.een deeltijdse dagtaak,als hulp bij de ziekte zorg,chauffeur voor mindervaliden,hulp bij mensen die het nodig hebben,zoals boodschappen doen,het gras afrijden enz... taken die nu naar vrijwilligers gaan.
Of laat ze hun werkervaring overbrengen op jonge werknemers,lessen,praktijk,uitwisseling van ervaringen enz...
Er zijn genoeg mogelijkheden om deze mensen een minder druk leven te geven,en hun toch niet uit te sluiten of hen te bestempelen als luie doppers.
Geef hun desnoods een minimumloon als ze daar tevreden mee zijn,tenslotte dragen zij ook nog af aan de belastingen.
Alle jongeren aan het werk moet het motto zijn,na 30/35/40 jaar gewerkt te hebben moet men de zwarte piet niet doorschuiven naar ouderen.
En hoe gaat U de vergrijzing oplossen?
En de bevolking wordt maar ouder en ouder...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 22:41   #84
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe gaat U de vergrijzing oplossen?
En de bevolking wordt maar ouder en ouder...
Zeker niet door mensen tot 70 te laten werken.
Het is toch een signaal he chip dat ouderen praktisch geen kans meer hebben op de arbeidsmarkt.
Immigratie ja maar door mensen die een serieuze opleiding genoten hebben.
Oud 5 augustus 2008, 23:45   #85
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet door mensen tot 70 te laten werken.
Het is toch een signaal he chip dat ouderen praktisch geen kans meer hebben op de arbeidsmarkt.
Immigratie ja maar door mensen die een serieuze opleiding genoten hebben.
Ik - en ik niet alleen - vrees dat het niet anders meer zal gaan...
Oud 5 augustus 2008, 23:50   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik - en ik niet alleen - vrees dat het niet anders meer zal gaan...
Pensioenen privatiseren en alles gaat. Nen mens stopt wanneer hij genoeg centen opzij heeft staan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:59   #87
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pensioenen privatiseren en alles gaat. Nen mens stopt wanneer hij genoeg centen opzij heeft staan.
Als men genoeg geld opzij heeft staan, kan men natuurlijk stoppen wanneer men wil..
Oud 6 augustus 2008, 17:03   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
De vraag is alleen van welke ouderdom men dat nu moet laten ingaan?

voor de oudere werknemers is het te laat en voor de jonge werknemers duurt het nog te lang vooraleer ze met pensioen gaan.
En de 2e pensioenpijler waarbij men EN voor de staat belastingen betaald EN aanbetaald voor een bijkomend pensioen via verzekering is pure pluimerij.
Oud 6 augustus 2008, 22:43   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is alleen van welke ouderdom men dat nu moet laten ingaan?

voor de oudere werknemers is het te laat en voor de jonge werknemers duurt het nog te lang vooraleer ze met pensioen gaan.
En de 2e pensioenpijler waarbij men EN voor de staat belastingen betaald EN aanbetaald voor een bijkomend pensioen via verzekering is pure pluimerij.
Ik weet inderdaad ook wel dat een totale instorting van het systeem hier in belgie noodzakelijk is om met iets nieuws te kunnen beginnen.
Oud 7 augustus 2008, 06:28   #90
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die nooit genoeg hebben en die ondanks hun rijkdom toch blijver verder kloten!
Oud 7 augustus 2008, 06:31   #91
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet inderdaad ook wel dat een totale instorting van het systeem hier in belgie noodzakelijk is om met iets nieuws te kunnen beginnen.
Zou niet slecht zijn als dat gebeurd, dan kunnen we eindelijk is van die chaos die er nu is orde op zaken stellen.
Oud 7 augustus 2008, 06:56   #92
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dat je minstens bereid moet zijn om te gaan werken,lui zijn moet bestraft worden
Na 1 jaar zouden werkloze verplicht voor drie maanden sociaal tewerk gesteld moeten worden,enz...

Na 5 jaar stempelen zou je echt werk gevonden moeten hebben,anders zou Uw geen recht meer mogen hebben op stempelgeld

Wat vind U hier van?
Zeverpraat.

Het economische systeem lokt werkloosheid uit en heeft periodieke hoge werkloosheid zelfs nodig.

Dom-rechts beschimpt en valt de werklozen voortdurend aan alsof het halve criminelen zijn diue allen voortdurend profiteren terwijl slechts een kleine minderheid dit daadwerkelijk doet. Dom-rechts slaagt er ook niet in deftige voorstellen te formuleren om werklozen aan de slag te krijgen tenzij hen "bestraffen" zonder kansen te willen bieden om uit de situatie te geraken. Liberaal-kapitalisme laat de werkloze aan zijn lot over en laat deze in een lethargie verzinken waaruit net misbruiken voortvloeien.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 09:14   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Zou niet slecht zijn als dat gebeurd, dan kunnen we eindelijk is van die chaos die er nu is orde op zaken stellen.
Geloof me, het zullen niet de rijken of de hoog inkomens zijn die hier het slechtste uit komen. Van een instorting zullen alweer ze zwakkeren ten onder gaan.

Ja de rijken zullen wel wat geld verliezen, maar die mensen zullen dat even snel hebben terugverdiend. Een ondernemer die failliet gaat kan terug beginnen. Een ingenieur kan gewoon emigreren of een andere baan zoeken.

Een arme werkloze blijft gewoon in zijn zetel zitten en ondergaat het allemaal.
Oud 7 augustus 2008, 09:33   #94
Don Quichote
Banneling

Standaard

Rijkenhaters zijn er hier genoeg, op dit forum.

Verweg de meeste mensen die het financieel goed doen,hebben dat aan zichzelf te danken.
Dankzij inspanning op allerlei gebied.

Hoeveel Belgen van 35 jaar zitten er op de Bahamas met de armen te lachen?

Ik ken er niet 1.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 09:36   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht

Verweg de meeste mensen die het financieel goed doen,hebben dat aan zichzelf te danken.

Ik ken er niet 1.
Ik ben 25 jaar en ik heb niet de pretentie dat ik hetzelfde kapitaal moet hebben als een 55 jarige die al 30 jaar carriere achter de rug heeft. Schijnbaar denken er hier anderen wel zo over.

Nuja, als ge geen carriere maakt in die 30 jaar kunt ge ook geen geld hebben
Oud 7 augustus 2008, 12:22   #96
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Geloof me, het zullen niet de rijken of de hoog inkomens zijn die hier het slechtste uit komen. Van een instorting zullen alweer ze zwakkeren ten onder gaan.

Ja de rijken zullen wel wat geld verliezen, maar die mensen zullen dat even snel hebben terugverdiend. Een ondernemer die failliet gaat kan terug beginnen. Een ingenieur kan gewoon emigreren of een andere baan zoeken.

Een arme werkloze blijft gewoon in zijn zetel zitten en ondergaat het allemaal.
Idd, dat is ook zo dat de armen bij de instorting van het systeem nog meer in de shit komen te zitten dan de kapitalisten, maar het proletariaat kan het de kapitalisten wel moeilijk maken, door dat ze andere oorden moeten gaan opzoeken en daar weer te moeten herbeginnen, dat kost tijd, energie en geld. En het leven is al zo kort en dat weten die kapitalisten maar al te goed!
Oud 7 augustus 2008, 12:30   #97
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht

Ik ken er niet 1.
Ik denk niet dat België het land is om nog grof geld te verdienen. Er zijn er wel die hier goed boeren, maar echt veel poen scheppen, dan moet je andere oorden gaan opzoeken denk ik. Buiten enkele uitzonderingen misschien maar die lopen dun.
Oud 7 augustus 2008, 12:38   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik denk niet dat België het land is om nog grof geld te verdienen. Er zijn er wel die hier goed boeren, maar echt veel poen scheppen, dan moet je andere oorden gaan opzoeken denk ik. Buiten enkele uitzonderingen misschien maar die lopen dun.
Kijk wat meer rondom u wanneer je rondrijdt, zie de omvang van de nieuwbouwwoningen,zie de auto's rondom u, zie het volk in de dure restaurants, het aantal boekingen voor luxevakanties deze zomer,...

Ben net terug van Frankrijk en daar viel het me weer op hoeveel wrakken daar nog rondrijden, hier ben je al een curiosum als je auto ouder dan 10 jaar is.

Belgie is wel het land om poen te verdienen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 13:53   #99
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Zeverpraat.

Het economische systeem lokt werkloosheid uit en heeft periodieke hoge werkloosheid zelfs nodig.

Dom-rechts beschimpt en valt de werklozen voortdurend aan alsof het halve criminelen zijn diue allen voortdurend profiteren terwijl slechts een kleine minderheid dit daadwerkelijk doet. Dom-rechts slaagt er ook niet in deftige voorstellen te formuleren om werklozen aan de slag te krijgen tenzij hen "bestraffen" zonder kansen te willen bieden om uit de situatie te geraken. Liberaal-kapitalisme laat de werkloze aan zijn lot over en laat deze in een lethargie verzinken waaruit net misbruiken voortvloeien.
Heerlijk om lezen... die communistische onzin...
Oud 7 augustus 2008, 18:00   #100
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk wat meer rondom u wanneer je rondrijdt, zie de omvang van de nieuwbouwwoningen,zie de auto's rondom u, zie het volk in de dure restaurants, het aantal boekingen voor luxevakanties deze zomer,...
Het enige dat ik zie in België als ik hier rondrijd zijn verwaarloosde wegen met hoebels en scheuren en gebouwen met soms hier en daar eens ne nieuwbouw tussen. Verkeersborden die als paddestoelen uit de grond schieten en die vuil en scheef staan. Onkruid dat door de spleten en langs de stoepranden groeit en stoeptegels die scheef liggen. Mensen die door de straten wandelen met een zuur bakkes en die duidelijk tegen hun zin leven en dan nog maar te zwijgen over het klote weer en de lakse mentaliteit van de Belg in het algemeen.

En wat die luxevakanties betreft hé, kijk eens achter de schermen, massa's leningen lopen, schulden, miserie enz..

Citaat:
Ben net terug van Frankrijk en daar viel het me weer op hoeveel wrakken daar nog rondrijden, hier ben je al een curiosum als je auto ouder dan 10 jaar is.
Ga ook elk jaar op vakantie naar Frankrijk en ik ken de Franse mentaliteit maar al te goed. Fransen interesseren hun belange niet zo hard aan materiële dingen dan Belgen, maar ze weten wel wat savoir-vivre is. Ze hebben een toch iets andere manier van leven en genieten in mijn ogen in het algemeen meer dan de Belgen. Fransen zullen meer tijd doorbrengen b.v in familieverband en met vrienden en hebben vaak een veel betere en hechtere band met elkaar.

Citaat:
Belgie is wel het land om poen te verdienen!
België is het land van de chaos waar iedereen rondloopt als een kip zonder kop!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 18:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be