![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#82 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nu gaan ze verschieten in de Walen, het comite P gaat zich moeien.
Nu zal de zever rap gedaan zijn. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik woon in een streek waar gedurende de vakantie de jeugdbewegingen toestromen. Kom maar eens hier kijken; ze blokkeren de straten bij laden en lossen, zelfs al hebben ze alle kans om opzij te gaan staan, ze roepen en tieren tot 's nachts drie uur , ze komen aanbellen bij de mensen 'smorgens voor 7 uur en rijden de mensen in de Colruyt omver met hun karren gevuld met eten, maar zeker en vast ook met verschillende bakken bier!!! Ik ben ervan overtuigd dat vele ouders niet beseffen wat hun jeugd allemaal uitsteekt op kamp en hoe ze zgz "begeleid" worden! Voor Vlaamse kinderen zijn de Ardennen een begeerde kampeerplaats, maar ze vergeten daarbij dat daar mensen zijn die daar leven en werken en niet gediend zijn om met de regelmaat van de klok lastiggevallen te worden door jongeren die alle regels van respect voor anderen aan hun laars lappen!! Ze plunderen de bossen, vervuilen de waterlopen waar de inwoners gaan vissen ,( schuim van zeep drijft erop) gooien hun vuil op straat, en trekken zich van opmerkingen geen moer aan!!..De meeste Ardenners respecteren hun bossen en rivieren ) Gelukkig zijn niet alle groepen hetzelfde en zijn er die wel respect opbrengen. Veel eigenaars willen al enkel terreinen verhuren aan groepen waarvan ze weten dat ze alles netjes achterlaten en zo zal het probleem misschien zichzelf oplossen!! Trouwens , wat die vlag betreft : wsl waren het Brusselaars die verbolgen waren en klacht indienden, de Ardenners zelf zijn niet zo communautair onverdraagzaam ! Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht Legaal zaken doen is absoluut eerbaar.
|
|
|
|
#85 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#86 |
|
Minister-President
|
Een simpel vraagje: hoe zouden de Vlamingen reageren als een Waalse jeugdbeweging een Waalse haan zou hijsen op een kamp in Vlaanderen???
Heel verdraagzaam vermoed ik???? Ik stel dit enkel als vraag : ik ben zelf zeer Vlaamsvoelend, maar als ik , zoals hierboven geschreven, ( zie mijn vorige posting ) merk , hoe sommige groepen zich gedragen, kan ik mij wel voorstellen dat er hier en daar eens iemand kwaad wordt; Ieder groep komt maar voor een week of 14 dagen, maar ze vergeten dat voor de inwoners de kampen een hele vakantie duren en , het is wel leuk in het begin om hen te helpen als ze iets nodig hebben, maar om elke dag gestoord te worden met ruilspelletjes, vraag naar karweitjes voor voeding ( overlevingstochten) het wordt soms te veel, vooral als je 'snachts dan ook nog wordt wakkergehouden door hun lawaai en dikwijls braspartijen met vele lege bakken bier 's morgens overal rond op de kampplaats!!! Misschien zullen sommigen nu iets meer begrip opbrengen. Ik zou vroeger identiek als de meeste anderen gereageerd hebben, maar nu ik er midden inzit, heb ik wel een iets andere kijk op de zaken. Wat men eist van de franstalige Brusselaars in Vlaanderen, zou men ook moeten verwachten van de Vlaamse kampeerders in Wallonië, of niet??? Trouwens wat die vlag betreft, als dit echt de enige reden was van politieoptreden, vind ik dit wel kleingeestig, alhoewel ook wel wat uitdagend. Hier was ook een groep met een reuzegrote leeuwenvlag bovenop een grote tent gehangen. Ik vond het wel provocerend, maar er kwam van de dorpsgenoten daarover geen beklag; Ik heb mijn kinderen altijd geleerd dat ze zich vooraleer iets te doen, moesten afvragen hoe ze zelf zouden reageren als een ander hetzelfde deed en dan pas handelen. Misschien zouden veel mensen dit ook moeten doen !! Voor de rest, de Ardennen is ongelooflijk mooi , rustig en heerlijk om te wonen. En , geloof me , de mensen zijn er de vriendelijkheid zelf. Hopelijk blijft het zo en werken de Vlamingen hun haat tegen de Franstalige Brusselaars niet uit op de onschuldige Ardenners. Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 14:39. |
|
|
|
|
|
#87 | |
|
|
Citaat:
Ik zou direkt naar de politie bellen die uiteraard direkt een Belgische vlag zou gaan ophangen bij die Walen. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Banneling
|
De Walen hebben geen voelling met hun vlag...
Hoelang bestaat die Waalse haan al eigenlijk? De Vlaamse Leeuw daarintegen is een prachtvlag met veel geschiedenis. Iets om trots op te zijn! |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Minister
|
Ongeloofelijk dat dit zelfs de 4de pagina haalt van het nieuws. Is er eigelijk nog iemand die niet inziet dat kranten als de Standaard, het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws systematisch Vlamingen opzet tegen Walen? Voor zover ik weet IS DIT GEEN NIEUWS.
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik moet me aansluiten bij meerderen hier op deze thread,het was niet betamelijk om in de Ardennen een Vlaamse Leeuw te gaan uithangen.Laat het een lesje zijn voor die jonge mensen van Emelgem,die verder hopelijk een aangenaam kamp gehad hebben in een omgeving die veel mooier is dan wat er nog van Emelgem overgebleven is..
We zouden het omgekeerd ook niet echt waarderen. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
|
Citaat:
Kan er iemand mij uitleggen hoe of waarom je trots kan zijn op een stuk textiel?
|
|
|
|
#94 |
|
|
Nee.
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Minister-President
|
Dat stuk textiel vertegenwoordigt een gevoel en op het gevoel om Vlaming te zijn , kan je trots zijn.
maar je moet wel bepaalde zaken in hun context zien en in een communautair gevoelig klimaat niet gaan provoceren als je een rustige vakantie wil!! Anders gezegd: doe niet op een ander, wat je zelf niet zou verdragen!!! Ik ben trots om Vlaming te zijn , maar ik ga hier geen Vlaamse leeuw buitenhangen . tenslotte ben ik een inwijkeling en wil ik mij integreren, zonder dat ik daarom minder Vlaamsvoelend ben. Alleen, zie ik sommige zaken nu anders dan vroeger en respecteer ik mijn buren en dorpsgenoten. Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 16:03. |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 augustus 2008 om 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik snap het ook niet |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...of ook leuk, waarom sommigen zo graag een hoofddoek dragen, en anderen dit dan weer niet graag hebben... |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|