Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2008, 10:51   #81
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse vlag niet. Vlaamse centen wel. (14/08/08)

In België is een Vlaamse leeuwenvlag aanstootgevend…

Daar gaan we weer!

Een onschuldige Chirogroep, op kamp in de Ardennen, hangt een Vlaamse leeuwenvlag uit. Naast die van haar afdeling en gemeente. Op privé-terrein wel te verstaan. Dat is buiten de waard gerekend. Te weten een tolerante buur, een goede Belg waarschijnlijk, die zich daar aan ergert en parmant naar de politie stapt.

Nu ben ik zelf burgemeester en voorzitter van het politiecollege in onze zone Balen-Dessel-Mol, en kan ik toch een beetje inschatten hoe wij politioneel omgaan met belachelijke klachten: classement verticale! Om het in de taal van Moliére te zeggen.

Niet zo in Wallonië. Daar gaat de arm van de wet in op de ongegronde ergernis en gebiedt de jongeren ook een Waalse Haan of toch minstens een Belgische vlag te hangen. Waarom de Europese niet? Die van Frankrijk, de provincie Luxemburg of Boejoemboera?

Neen, de Vlaamse Leeuw is in hun ogen verderfelijk. Het is voor hen een symbool van extremisme en fascisme. Het brengt de openbare orde in gevaar zeker? Van Vlaamse centen is men er minder vies. Solidariteit heet dat dan.

Op de keper beschouwd zijn niet de Chirojongens van Emelgem-Izegem in overtreding. Wel de politiediensten van de zone Famenne-Ardenne. De gezagsdragers gaan immers ferm hun boekje te buiten. Hebben ze daar niks beters te doen?

Awel, als Vlaams volksvertegenwoordiger ben ik in mijn eer gekrenkt. Het symbool van mijn gemeenschap mag overal hangen. Mijn brief aan het comité P gaat vandaag de deur nog uit.
Auteur:
Kris Van Dijck
Vlaams parlementslid
Oud 16 augustus 2008, 10:54   #82
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
[...]Kris Van Dijck
[...]
Nu gaan ze verschieten in de Walen, het comite P gaat zich moeien.

Nu zal de zever rap gedaan zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 11:03   #83
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De les die hieruit te trekken is door de Chiro, is dat men volgend kamp best in Vlaanderen blijft. Vooralsnog is een Vlaamse leeuw hier nog niet verboden.
Misschien inderdaad best, maar ze komen liever naar de Ardennen, waar ze zonder veel pottenkijken alles op stelten kunnen zetten

Ik woon in een streek waar gedurende de vakantie de jeugdbewegingen toestromen.

Kom maar eens hier kijken; ze blokkeren de straten bij laden en lossen, zelfs al hebben ze alle kans om opzij te gaan staan, ze roepen en tieren tot 's nachts drie uur , ze komen aanbellen bij de mensen 'smorgens voor 7 uur en rijden de mensen in de Colruyt omver met hun karren gevuld met eten, maar zeker en vast ook met verschillende bakken bier!!!

Ik ben ervan overtuigd dat vele ouders niet beseffen wat hun jeugd allemaal uitsteekt op kamp en hoe ze zgz "begeleid" worden!

Voor Vlaamse kinderen zijn de Ardennen een begeerde kampeerplaats, maar ze vergeten daarbij dat daar mensen zijn die daar leven en werken en niet gediend zijn om met de regelmaat van de klok lastiggevallen te worden door jongeren die alle regels van respect voor anderen aan hun laars lappen!!

Ze plunderen de bossen, vervuilen de waterlopen waar de inwoners gaan vissen ,( schuim van zeep drijft erop) gooien hun vuil op straat, en trekken zich van opmerkingen geen moer aan!!..De meeste Ardenners respecteren hun bossen en rivieren )

Gelukkig zijn niet alle groepen hetzelfde en zijn er die wel respect opbrengen.

Veel eigenaars willen al enkel terreinen verhuren aan groepen waarvan ze weten dat ze alles netjes achterlaten en zo zal het probleem misschien zichzelf oplossen!!

Trouwens , wat die vlag betreft : wsl waren het Brusselaars die verbolgen waren en klacht indienden, de Ardenners zelf zijn niet zo communautair onverdraagzaam !

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 11:05.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:40   #84
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
legaal en eerbaar zijn 2 verschillende begrippen.
Laat me weten wat je niet begrijpt.
Ga dat aan Another Jack uitleggen.
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Legaal zaken doen is absoluut eerbaar.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:42   #85
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Chiro, "nationalistjes"... Als er nu een jeugdbeweging is die bijna totaal apolitiek is, dan is het wel de Chiro. Er zijn wel nog Vlaamsgezinde afdelingen van de KSA, maar de Chiro, neen, die leggen al langer dan vandaag de nadruk op ontspanning.
de inetlligent lezer had uiteraard door dat de fetisjisten van dienst de omwonenden waren én de gebelgde (!) Vlaams-nationalistjes van dit forum.
Oud 16 augustus 2008, 14:38   #86
omaplop
Minister-President

Standaard

Een simpel vraagje: hoe zouden de Vlamingen reageren als een Waalse jeugdbeweging een Waalse haan zou hijsen op een kamp in Vlaanderen???

Heel verdraagzaam vermoed ik????

Ik stel dit enkel als vraag : ik ben zelf zeer Vlaamsvoelend, maar als ik , zoals hierboven geschreven, ( zie mijn vorige posting ) merk , hoe sommige groepen zich gedragen, kan ik mij wel voorstellen dat er hier en daar eens iemand kwaad wordt;

Ieder groep komt maar voor een week of 14 dagen, maar ze vergeten dat voor de inwoners de kampen een hele vakantie duren en , het is wel leuk in het begin om hen te helpen als ze iets nodig hebben, maar om elke dag gestoord te worden met ruilspelletjes, vraag naar karweitjes voor voeding ( overlevingstochten) het wordt soms te veel, vooral als je 'snachts dan ook nog wordt wakkergehouden door hun lawaai en dikwijls braspartijen met vele lege bakken bier 's morgens overal rond op de kampplaats!!!

Misschien zullen sommigen nu iets meer begrip opbrengen. Ik zou vroeger identiek als de meeste anderen gereageerd hebben, maar nu ik er midden inzit, heb ik wel een iets andere kijk op de zaken.

Wat men eist van de franstalige Brusselaars in Vlaanderen, zou men ook moeten verwachten van de Vlaamse kampeerders in Wallonië, of niet???

Trouwens wat die vlag betreft, als dit echt de enige reden was van politieoptreden, vind ik dit wel kleingeestig, alhoewel ook wel wat uitdagend. Hier was ook een groep met een reuzegrote leeuwenvlag bovenop een grote tent gehangen.

Ik vond het wel provocerend, maar er kwam van de dorpsgenoten daarover geen beklag;

Ik heb mijn kinderen altijd geleerd dat ze zich vooraleer iets te doen, moesten afvragen hoe ze zelf zouden reageren als een ander hetzelfde deed en dan pas handelen.

Misschien zouden veel mensen dit ook moeten doen !!

Voor de rest, de Ardennen is ongelooflijk mooi , rustig en heerlijk om te wonen.

En , geloof me , de mensen zijn er de vriendelijkheid zelf. Hopelijk blijft het zo en werken de Vlamingen hun haat tegen de Franstalige Brusselaars niet uit op de onschuldige Ardenners.

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 14:39.
Oud 16 augustus 2008, 14:43   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Een simpel vraagje: hoe zouden de Vlamingen reageren als een Waalse jeugdbeweging een Waalse haan zou hijsen op een kamp in Vlaanderen???

Heel verdraagzaam vermoed ik????

Ik zou direkt naar de politie bellen die uiteraard direkt een Belgische vlag zou gaan ophangen bij die Walen.

Verschaeve
Oud 16 augustus 2008, 14:43   #88
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

De Walen hebben geen voelling met hun vlag...
Hoelang bestaat die Waalse haan al eigenlijk?
De Vlaamse Leeuw daarintegen is een prachtvlag met veel geschiedenis.
Iets om trots op te zijn!
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 15:16   #89
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Ongeloofelijk dat dit zelfs de 4de pagina haalt van het nieuws. Is er eigelijk nog iemand die niet inziet dat kranten als de Standaard, het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws systematisch Vlamingen opzet tegen Walen? Voor zover ik weet IS DIT GEEN NIEUWS.
Oud 16 augustus 2008, 15:19   #90
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet me aansluiten bij meerderen hier op deze thread,het was niet betamelijk om in de Ardennen een Vlaamse Leeuw te gaan uithangen.Laat het een lesje zijn voor die jonge mensen van Emelgem,die verder hopelijk een aangenaam kamp gehad hebben in een omgeving die veel mooier is dan wat er nog van Emelgem overgebleven is..

We zouden het omgekeerd ook niet echt waarderen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 15:20   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ongeloofelijk dat dit zelfs de 4de pagina haalt van het nieuws. Is er eigelijk nog iemand die niet inziet dat kranten als de Standaard, het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws systematisch Vlamingen opzet tegen Walen? Voor zover ik weet IS DIT GEEN NIEUWS.
Zo ziet u maar dat u niet alles weet.

Verschaeve
Oud 16 augustus 2008, 15:21   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik moet me aansluiten bij meerderen hier op deze thread,het was niet betamelijk om in de Ardennen een Vlaamse Leeuw te gaan uithangen.Laat het een lesje zijn voor die jonge mensen van Emelgem,die verder hopelijk een aangenaam kamp gehad hebben in een omgeving die veel mooier is dan wat er nog van Emelgem overgebleven is..

We? Spreek eens voor uw eigen onverdraagzaam ventje.

Verschaeve
Oud 16 augustus 2008, 15:24   #93
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
De Walen hebben geen voelling met hun vlag...
Hoelang bestaat die Waalse haan al eigenlijk?
De Vlaamse Leeuw daarintegen is een prachtvlag met veel geschiedenis.
Iets om trots op te zijn!
vlaggenfetisjisme ten top.
Kan er iemand mij uitleggen hoe of waarom je trots kan zijn op een stuk textiel?
Oud 16 augustus 2008, 15:25   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Kan er iemand mij uitleggen hoe of waarom je trots kan zijn op een stuk textiel?
Nee.

Verschaeve
Oud 16 augustus 2008, 15:59   #95
omaplop
Minister-President

Standaard

Dat stuk textiel vertegenwoordigt een gevoel en op het gevoel om Vlaming te zijn , kan je trots zijn.

maar je moet wel bepaalde zaken in hun context zien en in een communautair gevoelig klimaat niet gaan provoceren als je een rustige vakantie wil!!

Anders gezegd: doe niet op een ander, wat je zelf niet zou verdragen!!!

Ik ben trots om Vlaming te zijn , maar ik ga hier geen Vlaamse leeuw buitenhangen . tenslotte ben ik een inwijkeling en wil ik mij integreren, zonder dat ik daarom minder Vlaamsvoelend ben.

Alleen, zie ik sommige zaken nu anders dan vroeger en respecteer ik mijn buren en dorpsgenoten.

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 augustus 2008 om 16:03.
Oud 16 augustus 2008, 16:06   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Vandaar wellicht dat De Standaard een tijdje terug een gemeenschappelijk project deed met de Vlaminghatende gazet Le Soir.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 augustus 2008 om 16:06.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:10   #97
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Ik snap het ook niet

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:21   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...of nog leuker, waarom ge zo nijdig kunt zijn op een stuk textiel...
...of ook leuk, waarom sommigen zo graag een hoofddoek dragen, en anderen dit dan weer niet graag hebben...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:38   #99
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Spreek voor jezelf, de politie gaat daar buiten zijn boekje, als er een kamp is met een Waalse vlag vlakbij zal ik eens gaan kijken, misschien eens horen van waar ze zijn, ik zou niet de politie bellen en om hulp bellen, hoe onverdraagzaam kan je zijn? Moest het nu een gigantische vlag zijn en moesten ze anti-Waalse liedjes gaan zingen, dat zou iets anders zijn.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:48   #100
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...of nog leuker, waarom ge zo nijdig kunt zijn op een stuk textiel...
...of ook leuk, waarom sommigen zo graag een hoofddoek dragen, en anderen dit dan weer niet graag hebben...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=110595

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 augustus 2008 om 16:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be