![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() sorry maar een 4de plek op de olympishe spelen is triestig en brengt niets op. Onze media zal dit feit (de jonge duivels) wel moeten uitvergroten om de bittere pil van de afgang in Peking te kunnen slikken.
We sturen een delegatie van 97 atleten en e gaan totaal af. Het is zelfs zo erg dat de media zich focust op het goud dat werd behaald door een paard in dit land gekweekt... Nederland heeft ondertussen 13 medailles, Nederland heeft een kroonprins die een echte supportere is van Oranje en zijn ingevoerd vrouw spreekt beter Nederlands dan eender we an de Saksen - Coburgs.. Nederland moet wel een zeer grote natie zijn om deze prestaties te halen ofniet?? Minstens 8 keer groter dan ons ofzo??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er moet trouwens nog gevoetbald worden om die derde plaats, vergeet dat niet. Stel dat geen enkele Belg een medaille haalt, dan is dat héél erg zielig, volledig akkoord. U hebt ook gelijk dat de media veel matige prestaties héél hard uitvergroten. Maar in plaats van alles zo maar af te liggen breken, bekijk ook eens de positieve kanten. Duivels: schitterend toernooi met onverhoopt resultaat (of ze nu 3de of 4de worden), Keisse en De Ketele in het baanwielrennen: zeer goed resultaat, pech dat ze nét naast het podium vallen, Tim Maeyens in het roeien, 4de: beresterke wedstrijd tegen mannen die 20 kilo meer spieren hebben. Achja, voor veel zure, bekrompen Vlamingen zal het nooit goed zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2008 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu moet men tevreden zijn met 4de plaatsen. Dat men dan eerst leert vooraf realistisch zijn ! Trouwens de Belgische voetballers hebben een reuze tactische fout tegen Nigeria gemaakt : ze hebben met elf spelers op het terrein gestaan. Met 10 ging het bij de vorige wedstrijden blijkbaar beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, hoeveel heeft Vlaanderen er?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaanderen als staat was niet aanwezig op de olympische spelen. Er waren geen Vlaamse medailles te winnen, enkel Belgische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder zijn jullie misschien Vlamingen, maar ik ben dat niet. Ik ben geboren in Antwerpen en samen met Brabant en Limburg heeft dat historisch gezien niets met Vlaanderen te maken. Over het Nederlandstalig deel van België louter spreken als "Vlaanderen" is zoals over Nederland spreken als "Holland": pars pro toto. Zoals Holland maar een klein stuk van Nederland is, zo is Vlaanderen maar een klein stuk van Nederlandstalig België. Van mij mogen jullie afscheuren, maar de grens ligt dan (historisch en als het van mij afhangt) wel bij de Schelde, niet bij de taalgrens. Wat de medailles betreft: het interesseert me geen barst of België of Vlaanderen een medaille behalen. Ik heb respect voor de prestaties van de atleten maar die verdienste is die van de atleet, niet de mijne. Ik voel me er dan ook niet mee verbonden. Ik heb evenveel affiniteit met Phelps als met Hellebaut en evenveel verdienste aan hun prestaties: geen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 augustus 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de oostkantons behoren ook historisch gezien niet tot België, toch zijn het Belgen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn de Franstaligen uit de rand en BHV dan Vlamingen?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zijn Vlamingen die niet willen Belg zijn, Belg of niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat De Wever ze als 'immigranten' omschrijft, anderen als 'imperialisten'. Volgens jouw redenering zijn het dus Franstalige Vlamingen? Ik vind dat een goeie redenering.
Als we volgens dezelfde logica alle tot Belg genaturaliseerde Islamitische Marokkanen en animistische Afrikanen die in het Vlaams Gewest wonen als Vlamingen gaan betittelen, kan ik het idee van 'eigen volk' (iedere Belg die in het Vlaamse Gewest woont) misschien nog wel bijtreden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Het sportbeleid van een land heeft weldegelijk invloed op de internationale prestaties van een individueel sporter. Natuurlijk worden er weleens sporters 'weggekocht' van andere landen maar over het algemeen kun je stellen dat je aan het aantal medailles per miljoen inwoners kunt zien hoeveel aandacht een land besteedt aan (top)sport. Om topsport te kunnen bedrijven moet er ook aandacht zijn voor sport aan de basis, sport in de breedte. Dat België op dit toernooi geen enkele medaille behaalt is spijtig maar vooral een teken aan de wand voor het Belgische sportbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zijn dus Vlaamse imperialisten die Franstalig zijn? Dan moeten we ons verzetten tegen die Vlaamse imperialisten?
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze erkennen niet de grondwet, die zegt dat ze onder bestuur vallen van het Vlaams bestuur, die zegt dat de administratieve taal van Vlaanderen het Nederlands is en die zegt waar de grenzen van het Vlaams Gewest liggen. dat maakt ze idd imperialisten, of wat dan wel volgens u??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() Ik heb echt een hekel aan het loser beleid dat men in België rondloopt, het loser's gedrag van onze sportmannen/vrouwen. Het is al decenias dat het vierkant draait in het Belgische sport maar doen de politicis, bazen van verschillende federaties iets aan toe om dat te verbeteren ? Neen hoor, ze zijn echt blij met de stand van zaken. Hoe slechter, de better. Ik ben Belgicist maar dien mentaliteit " Ik ben blij met bijna niets, ik ga naar competities om slechts deel te nemen, ik ben echt blij dat ik 13de, 20ste ( or wathever ) beindigt in één of andere sport ben " mentaliteit maakt doodziek en ik herken me echt niet in zulke mentaliteit.
En dien Anciaux is echt een retard ! Als ge niet weet wat het totaal fout gaat in onze sport, ga maar kijken in Nederland ! Het beleid moet nu al afgerekend worden, niet 2016 wachten ! België heeft al lang een grote achterstand op z'n buren behalve Luxemburg ( oef den eer is gered ). ![]() Beijing 2008 : Pure afgang van onze wannabe sportmannen/vrouwen .
http://www.unie.be Laatst gewijzigd door Hingis : 20 augustus 2008 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar zoals Vlamingen mogen betrachten hun land te veranderen (dat is de kern van politiek), zo mogen Franstalige Vlamingen dat natuurlijk ook. Grenzen zijn nooit statisch, ze zijn het resultaat van een dynamisch proces en dus aan verandering onderhevig. Zeker een eerder arbitraire grens als die tussen talen. Mij lijkt het veel logischer die fictieve grens af te schaffen en een beleid te creëren ten dienste staat van de burgers, n'importe welke taal ze spreken.
![]() |
![]() |