Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 12:45   #41
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard Netnietistan

sorry maar een 4de plek op de olympishe spelen is triestig en brengt niets op. Onze media zal dit feit (de jonge duivels) wel moeten uitvergroten om de bittere pil van de afgang in Peking te kunnen slikken.
We sturen een delegatie van 97 atleten en e gaan totaal af. Het is zelfs zo erg dat de media zich focust op het goud dat werd behaald door een paard in dit land gekweekt...

Nederland heeft ondertussen 13 medailles, Nederland heeft een kroonprins die een echte supportere is van Oranje en zijn ingevoerd vrouw spreekt beter Nederlands dan eender we an de Saksen - Coburgs..
Nederland moet wel een zeer grote natie zijn om deze prestaties te halen ofniet?? Minstens 8 keer groter dan ons ofzo???
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 13:10   #42
joenk
Vreemdeling

joenk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
sorry maar een 4de plek op de olympishe spelen is triestig en brengt niets op. Onze media zal dit feit (de jonge duivels) wel moeten uitvergroten om de bittere pil van de afgang in Peking te kunnen slikken.
We sturen een delegatie van 97 atleten en e gaan totaal af. Het is zelfs zo erg dat de media zich focust op het goud dat werd behaald door een paard in dit land gekweekt...

Nederland heeft ondertussen 13 medailles, Nederland heeft een kroonprins die een echte supportere is van Oranje en zijn ingevoerd vrouw spreekt beter Nederlands dan eender we an de Saksen - Coburgs..
Nederland moet wel een zeer grote natie zijn om deze prestaties te halen ofniet?? Minstens 8 keer groter dan ons ofzo???
Komaan zeg, hoor uzelf bezig, vierde plek stelt niks voor... Hebt u de Duivels eigenlijk wel zien spelen? Buiten de laatste wedstrijd tegen Nigeria hebben ze het hele toernooi door zéér goed spel gebracht. Kracht, snelheid, techniek, het zat allemaal goed. Wel jammer dat de clubs zo lastig doen (echter wel te begrijpen) zodat veel goede spelers niet (meer) aanwezig zijn op de spelen.
Er moet trouwens nog gevoetbald worden om die derde plaats, vergeet dat niet.

Stel dat geen enkele Belg een medaille haalt, dan is dat héél erg zielig, volledig akkoord. U hebt ook gelijk dat de media veel matige prestaties héél hard uitvergroten. Maar in plaats van alles zo maar af te liggen breken, bekijk ook eens de positieve kanten. Duivels: schitterend toernooi met onverhoopt resultaat (of ze nu 3de of 4de worden), Keisse en De Ketele in het baanwielrennen: zeer goed resultaat, pech dat ze nét naast het podium vallen, Tim Maeyens in het roeien, 4de: beresterke wedstrijd tegen mannen die 20 kilo meer spieren hebben.

Achja, voor veel zure, bekrompen Vlamingen zal het nooit goed zijn...
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 14:31   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Komaan zeg, hoor uzelf bezig, vierde plek stelt niks voor... Hebt u de Duivels eigenlijk wel zien spelen? Buiten de laatste wedstrijd tegen Nigeria hebben ze het hele toernooi door zéér goed spel gebracht. Kracht, snelheid, techniek, het zat allemaal goed. Wel jammer dat de clubs zo lastig doen (echter wel te begrijpen) zodat veel goede spelers niet (meer) aanwezig zijn op de spelen.
Er moet trouwens nog gevoetbald worden om die derde plaats, vergeet dat niet.

Stel dat geen enkele Belg een medaille haalt, dan is dat héél erg zielig, volledig akkoord. U hebt ook gelijk dat de media veel matige prestaties héél hard uitvergroten. Maar in plaats van alles zo maar af te liggen breken, bekijk ook eens de positieve kanten. Duivels: schitterend toernooi met onverhoopt resultaat (of ze nu 3de of 4de worden), Keisse en De Ketele in het baanwielrennen: zeer goed resultaat, pech dat ze nét naast het podium vallen, Tim Maeyens in het roeien, 4de: beresterke wedstrijd tegen mannen die 20 kilo meer spieren hebben.

En die verzuurde Vlamingen beseffen blijkbaar niet dat -helaas- de Vlaamse atleten zelf geen enkele medaille halen. Ook op dat vlak schijnt er in ieder geval niet veel verschil te zijn tussen Walen en Vlamingen en zijn alle Belgen gelijk voor de 'Olympische Wet'. En maar opkijken naar Nederland. Precies alsof die verzuurde Vlamingen dan wel medailles zouden halen. Olympische medailles haalt ge pas vanaf het ogenblik dat ge tot de drie beste behoort op de wereld in een bepaalde discipline.En als ge dat niet zijt, dan haalt ge geen medailles. Punt uit. Andere jaren was dat soms wel eens anders voor Belgie. Maar dit jaar zijn noch de Vlamingen, noch de Walen op deze olympiade goed genoeg om (vooralsnog) medailles te halen. En daar zullen we het mee moeten stellen.

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2008 om 14:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 14:35   #44
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, hoor uzelf bezig, vierde plek stelt niks voor... Hebt u de Duivels eigenlijk wel zien spelen? Buiten de laatste wedstrijd tegen Nigeria hebben ze het hele toernooi door zéér goed spel gebracht.

Stel dat geen enkele Belg een medaille haalt, dan is dat héél erg zielig, volledig akkoord. U hebt ook gelijk dat de media veel matige prestaties héél hard uitvergroten. Maar in plaats van alles zo maar af te liggen breken, bekijk ook eens de positieve kanten.

Nah, voor de start van de spelen werden er 12 (twaalf) medailles voorspeld !
Nu moet men tevreden zijn met 4de plaatsen.
Dat men dan eerst leert vooraf realistisch zijn !

Trouwens de Belgische voetballers hebben een reuze tactische fout tegen Nigeria gemaakt : ze hebben met elf spelers op het terrein gestaan. Met 10 ging het bij de vorige wedstrijden blijkbaar beter.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 14:53   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
0 medailles

erg he?

pom pom pom

pff
pfffff

WHOOOOEEEHAAAA

Ah, hoeveel heeft Vlaanderen er?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 14:58   #46
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen als staat was niet aanwezig op de olympische spelen. Er waren geen Vlaamse medailles te winnen, enkel Belgische.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:04   #47
joenk
Vreemdeling

joenk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Vlaanderen als staat was niet aanwezig op de olympische spelen. Er waren geen Vlaamse medailles te winnen, enkel Belgische.
En ik die dacht dat er enkel olympische medailles te winnen waren. Domme ik.
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:11   #48
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat er enkel olympische medailles te winnen waren. Domme ik.
Leuk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:13   #49
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Wij hebben het democratisch recht om ons land proberen te hervormen. Wij zijn Vlamingen en hebben het recht om te ijveren voor de vrijheid van Vlaanderen.
Met "ons land hervormen" bedoelt u duidelijk België, dat u dan toch als "uw land" beschouwt.
Verder zijn jullie misschien Vlamingen, maar ik ben dat niet. Ik ben geboren in Antwerpen en samen met Brabant en Limburg heeft dat historisch gezien niets met Vlaanderen te maken. Over het Nederlandstalig deel van België louter spreken als "Vlaanderen" is zoals over Nederland spreken als "Holland": pars pro toto. Zoals Holland maar een klein stuk van Nederland is, zo is Vlaanderen maar een klein stuk van Nederlandstalig België. Van mij mogen jullie afscheuren, maar de grens ligt dan (historisch en als het van mij afhangt) wel bij de Schelde, niet bij de taalgrens.

Wat de medailles betreft: het interesseert me geen barst of België of Vlaanderen een medaille behalen. Ik heb respect voor de prestaties van de atleten maar die verdienste is die van de atleet, niet de mijne. Ik voel me er dan ook niet mee verbonden. Ik heb evenveel affiniteit met Phelps als met Hellebaut en evenveel verdienste aan hun prestaties: geen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 augustus 2008 om 15:16.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:16   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Met "ons land hervormen" bedoelt u duidelijk België, dat u dan toch als "uw land" beschouwt.
Verder zijn jullie misschien Vlamingen, maar ik ben dat niet. Ik ben geboren in Antwerpen en samen met Brabant en Limburg heeft dat historisch gezien niets met Vlaanderen te maken. Over het Nederlandstalig deel van België louter spreken als "Vlaanderen" is zoals over Nederland spreken als "Holland": pars pro toto. Zoals Holland maar een klein stuk van Nederland is, zo is Vlaanderen maar een klein stuk van Nederlandstalig België. Van mij mogen jullie afscheuren, maar de grens ligt dan (historisch en als het van mij afhangt) wel bij de Schelde, niet bij de taalgrens.
hoe erg je het ook vindt, maar als je in het Vlaams Gewest woont en je bent een Belg, dan ben je een Vlaming hoor, ook als je vindt dat dit historisch niet zou kloppen.

de oostkantons behoren ook historisch gezien niet tot België, toch zijn het Belgen hoor.
Oud 20 augustus 2008, 15:18   #51
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe erg je het ook vindt, maar als je in het Vlaams Gewest woont en je bent een Belg, dan ben je een Vlaming hoor, ook als je vindt dat dit historisch niet zou kloppen.
Zijn de Franstaligen uit de rand en BHV dan Vlamingen?

Oud 20 augustus 2008, 15:20   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn de Franstaligen uit de rand en BHV dan Vlamingen?
uiteraard, waarom niet?

zijn Vlamingen die niet willen Belg zijn, Belg of niet?
Oud 20 augustus 2008, 15:27   #53
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uiteraard, waarom niet?
Omdat De Wever ze als 'immigranten' omschrijft, anderen als 'imperialisten'. Volgens jouw redenering zijn het dus Franstalige Vlamingen? Ik vind dat een goeie redenering.
Als we volgens dezelfde logica alle tot Belg genaturaliseerde Islamitische Marokkanen en animistische Afrikanen die in het Vlaams Gewest wonen als Vlamingen gaan betittelen, kan ik het idee van 'eigen volk' (iedere Belg die in het Vlaamse Gewest woont) misschien nog wel bijtreden.
Citaat:
zijn Vlamingen die niet willen Belg zijn, Belg of niet?
'tuurlijk: Belg ben je omdat dat je nationaliteit is: je identiteitskaart is er het bewijs van. Vlaming niet: de Vlaamse nationaliteit bestaat niet.

Oud 20 augustus 2008, 15:29   #54
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
2.4) En dan de berichtgeving: Nedrland (of Frankrijk, de VS of welk land dan ook) heeft een medaille gehaald. Hu? Die of die sporter heeft een medaille gehaald (knap van hem of haar, applaus, echt). Maar toch geen heel land? Wat is het verband tussen gewichtheffer Steiner en Duitsland, behalve dat hij toeallig een Duitse pas heeft? Welke verdienste hebben de andere Duitsers aan Steiner zijn prestatie? Toch geen enkele. Kom dan niet leuteren dat Duitsland goud heeft behaald, terwijl Steiner die medaille verdiend heeft.

enfin, het zijn maar losse gedachten.
Zonder in de verdere discussie te willen treden: dit is flauwekul.

Het sportbeleid van een land heeft weldegelijk invloed op de internationale prestaties van een individueel sporter. Natuurlijk worden er weleens sporters 'weggekocht' van andere landen maar over het algemeen kun je stellen dat je aan het aantal medailles per miljoen inwoners kunt zien hoeveel aandacht een land besteedt aan (top)sport.

Om topsport te kunnen bedrijven moet er ook aandacht zijn voor sport aan de basis, sport in de breedte. Dat België op dit toernooi geen enkele medaille behaalt is spijtig maar vooral een teken aan de wand voor het Belgische sportbeleid.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:29   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat De Wever ze als 'immigranten' omschrijft, anderen als 'imperialisten'. Volgens jouw redenering zijn het dus Franstalige Vlamingen? Ik vind dat een goeie redenering.
Als we volgens dezelfde logica alle tot Belg genaturaliseerde Islamitische Marokkanen en animistische Afrikanen die in het Vlaams Gewest wonen als Vlamingen gaan betittelen, kan ik het idee van 'eigen volk' (iedere Belg die in het Vlaamse Gewest woont) misschien nog wel bijtreden.

'tuurlijk: Belg ben je omdat dat je nationaliteit is: je identiteitskaart is er het bewijs van. Vlaming niet: de Vlaamse nationaliteit bestaat niet.
wat Dewever zegt, trek ik me niet aan, maar dat vele Franstalige Vlamingen effectief imperialisten zijn, dat ga ik niet tegenspreken.
Oud 20 augustus 2008, 15:31   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat vele Franstalige Vlamingen effectief imperialisten zijn, dat ga ik niet tegenspreken.
Het zijn dus Vlaamse imperialisten die Franstalig zijn? Dan moeten we ons verzetten tegen die Vlaamse imperialisten?

Oud 20 augustus 2008, 15:31   #57
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zonder in de verdere discussie te willen treden: dit is flauwekul.

Het sportbeleid van een land heeft weldegelijk invloed op de internationale prestaties van een individueel sporter. Natuurlijk worden er weleens sporters 'weggekocht' van andere landen maar over het algemeen kun je stellen dat je aan het aantal medailles per miljoen inwoners kunt zien hoeveel aandacht een land besteedt aan (top)sport.

Om topsport te kunnen bedrijven moet er ook aandacht zijn voor sport aan de basis, sport in de breedte. Dat België op dit toernooi geen enkele medaille behaalt is spijtig maar vooral een teken aan de wand voor het Belgische sportbeleid.
Zo kennen wij de 'schaatsbelg': http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaatsbelg
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:45   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn dus Vlaamse imperialisten die Franstalig zijn? Dan moeten we ons verzetten tegen die Vlaamse imperialisten?
neen, tegen de Franstalige imperialisten, of ze nu Vlaams, Waals of Chinees zijn....

ze erkennen niet de grondwet, die zegt dat ze onder bestuur vallen van het Vlaams bestuur, die zegt dat de administratieve taal van Vlaanderen het Nederlands is en die zegt waar de grenzen van het Vlaams Gewest liggen.

dat maakt ze idd imperialisten, of wat dan wel volgens u??
Oud 20 augustus 2008, 15:51   #59
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Ik heb echt een hekel aan het loser beleid dat men in België rondloopt, het loser's gedrag van onze sportmannen/vrouwen. Het is al decenias dat het vierkant draait in het Belgische sport maar doen de politicis, bazen van verschillende federaties iets aan toe om dat te verbeteren ? Neen hoor, ze zijn echt blij met de stand van zaken. Hoe slechter, de better. Ik ben Belgicist maar dien mentaliteit " Ik ben blij met bijna niets, ik ga naar competities om slechts deel te nemen, ik ben echt blij dat ik 13de, 20ste ( or wathever ) beindigt in één of andere sport ben " mentaliteit maakt doodziek en ik herken me echt niet in zulke mentaliteit.

En dien Anciaux is echt een retard ! Als ge niet weet wat het totaal fout gaat in onze sport, ga maar kijken in Nederland ! Het beleid moet nu al afgerekend worden, niet 2016 wachten ! België heeft al lang een grote achterstand op z'n buren behalve Luxemburg ( oef den eer is gered ).

Beijing 2008 : Pure afgang van onze wannabe sportmannen/vrouwen .

Laatst gewijzigd door Hingis : 20 augustus 2008 om 15:52.
Hingis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 16:01   #60
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen, tegen de Franstalige imperialisten, of ze nu Vlaams, Waals of Chinees zijn....
Ik zou ageren tegen imperialisten tout court, niet alleen tegen de Franstaligen ...

Maar zoals Vlamingen mogen betrachten hun land te veranderen (dat is de kern van politiek), zo mogen Franstalige Vlamingen dat natuurlijk ook. Grenzen zijn nooit statisch, ze zijn het resultaat van een dynamisch proces en dus aan verandering onderhevig. Zeker een eerder arbitraire grens als die tussen talen. Mij lijkt het veel logischer die fictieve grens af te schaffen en een beleid te creëren ten dienste staat van de burgers, n'importe welke taal ze spreken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be