![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Nee, het wilt wel zeggen dat je je land niet moet laten overkomen als taalfascistisch maar integendeel onze meertaligheid moet uitspelen als troef.
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Wat bedoelt u precies?
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals velen hier geloof ik dat het hier om een kwakkel ofte canular gaat. Het gesprek is vrij ongeloofwaardig (zowel het plaatsvinden ervan als de inhoud); daarenboven is de meegedeelde boodschap overbodig en mogelijk is de interpretatie van de taalwetgeving onjuist.
Daarenboven, zelfs als het waar is: uiteindelijk is de man in het Engels geholpen geweest.
Laatst gewijzigd door Burkide : 22 augustus 2008 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan als volgt: Geachte burger, U wordt in dit gemeentehuis te woord gestaan in het Nederlands, de officiele taal van dit landsgedeelte. Indien U hier wil komen investeren kan het zijn dat we U in andere talen willen verder helpen. Het hangt af van uw geprojecteerde meerwaarde of we dan wel een personeelslid zullen aanwerven dat ofwel chinees ofwel grieks ofwel arabisch dan wel engels kan spreken. Indien U enkel resident wil zijn in deze gemeente, dan begrijpt U dat we geen moeite gaan doen om u in het Frans te beantwoorden. In d�*t geval moet je op eigen kosten Nederlands gaan leren. Ben je echter Arabischtalig, of turks of urdu of zoiets anders exotisch, dan krijg je van ons GRATIS taallessen, op voorwaarde dat je moslim bent! Gelieve dus eerst de nodige documenten in te vullen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2008 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 22 augustus 2008 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Als het waar is...
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() anders dan wat? anders dan de realiteit?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Kim is in de slechte periode van de maand denk ik.
![]() Ik vrees dat die reporter veel fantasie heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister
|
![]() ik vind dat normaal... maar aan de overkant van de taalgrens schilderen ze ons graag af als nazistische fascisten hé die enkel het VlaamSS aanhangen
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik nu eens iets zeggen? Waarom moet voor Vlamingen en Vlaanderen altijd gelden wat nergens anders moet gelden?
In Spanje Spaans, in Frankrijk Frans, in Engeland Engels, en iedereen vindt het niet meer dan normaal dat een Vlaming Spaans, Frans, Engels... leert en moet kennen als die in Spanje, Frankrijk, Engeland... wil gaan wonen, werken en investeren. Waarom is het dan zoveel teveel gevraagd dat iemand die in Vlaanderen wil komen wonen, werken, investeren, Nederlands kent en leert? Waarom moet wij dan Spaans, Frans, Engels... gaan spreken in Vlaanderen? En kom niet af met dat non-argument over "de grotere talen". Neem de dan de proef op de som en bel naar een willekeurig Franse of Spaanse gemeente en probeer in het Engels een gesprek aan te gaan. Ik versta dat dus echt niet he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vertrek volgende week naar Italië, ben benieuwd hoe ver ik met mijn Nederlands zal geraken
![]()
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bovendien denkt een investeerder dan toch: "alles men hier zo stroef is tenopzichte van buitenlandse investeerders dan denk ik dat ik toch maar eens naar een ander land bel, om daar een bedrijf te starten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of met je Frans.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Met Frans kom je overal. (Indien je ook een vertalend woordenboek Frans-Engels bij je hebt.)
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |