Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 10:06   #141
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u bent heel grappig.

Ik meen ergens gehoord te hebben dat Vlaanderen (VLAANDEREN, niet BELGIQUE) aan de top staat van talenkennis overal ter wereld?

Dat wil dus niet zeggen dat het Zaventemse GEMEENTEPERSONEEL tientalig moet zijn volgens mij.
Nee, het wilt wel zeggen dat je je land niet moet laten overkomen als taalfascistisch maar integendeel onze meertaligheid moet uitspelen als troef.
Oud 22 augustus 2008, 10:06   #142
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Of: journalisten houden zich bezig met onzin te verkopen.
Wat bedoelt u precies?
Oud 22 augustus 2008, 10:07   #143
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Wat bedoelt u precies?
Zoals velen hier geloof ik dat het hier om een kwakkel ofte canular gaat. Het gesprek is vrij ongeloofwaardig (zowel het plaatsvinden ervan als de inhoud); daarenboven is de meegedeelde boodschap overbodig en mogelijk is de interpretatie van de taalwetgeving onjuist.

Daarenboven, zelfs als het waar is: uiteindelijk is de man in het Engels geholpen geweest.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 22 augustus 2008 om 10:09.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:09   #144
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar als we ons beklagen over 't feit dat wij Frans moeten spreken en dat unfair vinden, moeten we ons maar eerst eens afvragen wat de verhouding Frans/Nederland in de wereld is, waarom we ook niet verplicht Duits invoeren op scholen (=ook een landstaal) en als de conclusie is dat we het niet tof vinden gaan klagen bij het Vlaamse ministerie van onderwijs.
geheel terzijde, maar ik steun uw eis, al verwacht u dat mss niet van een n-va'er. ik ben voor het verplicht invoeren van de 3 landstalen. Ikzelf was de enige die in mijn middelbare klas voor het optievak Duits koos (3 jaar na elkaar). Ik vond het interessant, anderen blijkbaar niet
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 10:09.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:10   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het wilt wel zeggen dat je je land niet moet laten overkomen als taalfascistisch maar integendeel onze meertaligheid moet uitspelen als troef.
In dat geval moet het Zaventemse gemeentebestuur hun taalvereisten aanpassen.

Kan als volgt:

Geachte burger,
U wordt in dit gemeentehuis te woord gestaan in het Nederlands, de officiele taal van dit landsgedeelte.

Indien U hier wil komen investeren kan het zijn dat we U in andere talen willen verder helpen.
Het hangt af van uw geprojecteerde meerwaarde of we dan wel een personeelslid zullen aanwerven dat ofwel chinees ofwel grieks ofwel arabisch dan wel engels kan spreken.

Indien U enkel resident wil zijn in deze gemeente, dan begrijpt U dat we geen moeite gaan doen om u in het Frans te beantwoorden. In d�*t geval moet je op eigen kosten Nederlands gaan leren.
Ben je echter Arabischtalig, of turks of urdu of zoiets anders exotisch, dan krijg je van ons GRATIS taallessen, op voorwaarde dat je moslim bent!

Gelieve dus eerst de nodige documenten in te vullen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2008 om 10:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:11   #146
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zoals velen hier geloof ik dat het hier om een kwakkel ofte canular gaat. Het gesprek is vrij ongeloofwaardig (zowel het plaatsvinden ervan als de inhoud); daarenboven is de meegedeelde boodschap overbodig en mogelijk is de interpretatie van de taalwetgeving onjuist.

Daarenboven, zelfs als het waar is: uiteindelijk is de man in het Engels geholpen geweest.
Tja, maar echt een indruk van een lokkende economisch investeringsplek roept het ook niet meteen op he?

Laatst gewijzigd door Tommm : 22 augustus 2008 om 10:11.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:12   #147
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In dat geval moet het Zaventemse gemeentebestuur hun taalvereisten aanpassen.

Kan als volgt:

Geachte burger,
U wordt in dit gemeentehuis te woord gestaan in het Nederlands, de officiele taal van dit landsgedeelte.

Indien U hier wil komen investeren kan het zijn dat we U in andere talen willen verder helpen.
Het hangt af van uw geprojecteerde meerwaarde of we dan wel een personeelslid zullen aanwerven dat ofwel chinees ofwel grieks ofwel arabisch dan wel engels kan spreken.

Indien U enkel resident wil zijn in deze gemeente, dan begrijpt U dat we geen moeite gaan doen om u in het Frans te beantwoorden. In d�*t geval moet je op eigen kosten Nederlands gaan leren.
Ben je echter Arabischtalig, of turks of urdu of zoiets anders exotisch, dan krijg je van ons GRATIS taallessen, op voorwaarde dat je moslim bent!

Gelieve dus eerst de nodige documenten in te vullen.
Da's heel wat anders he...
Oud 22 augustus 2008, 10:12   #148
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, maar echt een indruk van een lokkende economisch investeringsplek roept het ook niet meteen op he?
Als het waar is...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 22 augustus 2008, 10:37   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's heel wat anders he...
anders dan wat? anders dan de realiteit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:44   #150
giserke
Banneling

Standaard

Kim is in de slechte periode van de maand denk ik.

Ik vrees dat die reporter veel fantasie heeft.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:51   #151
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
geheel terzijde, maar ik steun uw eis, al verwacht u dat mss niet van een n-va'er. ik ben voor het verplicht invoeren van de 3 landstalen. Ikzelf was de enige die in mijn middelbare klas voor het optievak Duits koos (3 jaar na elkaar). Ik vond het interessant, anderen blijkbaar niet
En waarom zou het vreemd zijn dat je als Vlaams-nationalist voorstander bent van het verplicht invoeren van vreemde talen in het onderwijs? Taalonderricht in een andere taal heeft immers niets te maken met het invoeren van andere talen dan het Nederlands als officiële bestuurstaal in Vlaanderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:01   #152
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat normaal... maar aan de overkant van de taalgrens schilderen ze ons graag af als nazistische fascisten hé die enkel het VlaamSS aanhangen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 11:01.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:05   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Mag ik nu eens iets zeggen? Waarom moet voor Vlamingen en Vlaanderen altijd gelden wat nergens anders moet gelden?

In Spanje Spaans, in Frankrijk Frans, in Engeland Engels, en iedereen vindt het niet meer dan normaal dat een Vlaming Spaans, Frans, Engels... leert en moet kennen als die in Spanje, Frankrijk, Engeland... wil gaan wonen, werken en investeren.

Waarom is het dan zoveel teveel gevraagd dat iemand die in Vlaanderen wil komen wonen, werken, investeren, Nederlands kent en leert? Waarom moet wij dan Spaans, Frans, Engels... gaan spreken in Vlaanderen?

En kom niet af met dat non-argument over "de grotere talen". Neem de dan de proef op de som en bel naar een willekeurig Franse of Spaanse gemeente en probeer in het Engels een gesprek aan te gaan.

Ik versta dat dus echt niet he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:09   #154
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Typische vlaamse, kneuterige kerktoren-mentaliteit.
Ik vertrek volgende week naar Italië, ben benieuwd hoe ver ik met mijn Nederlands zal geraken
Oud 22 augustus 2008, 11:10   #155
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je t ook gelezen Kim, want ik lees, hoewel de ambtenaren de taalwet aan de journalist uitleggen, toch dat ze hem allemaal in het Engels te woord staan ...
De manier waarop gecommuniceerd wordt is rampzalig: tot vervelends toe herhalen dat het de wet is dat ze hem normaal gezien niet in het Engels mogen antwoorden is bijzonder amateuristisch.
Bovendien denkt een investeerder dan toch: "alles men hier zo stroef is tenopzichte van buitenlandse investeerders dan denk ik dat ik toch maar eens naar een ander land bel, om daar een bedrijf te starten".
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:11   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik vertrek volgende week naar Italië, ben benieuwd hoe ver ik met mijn Nederlands zal geraken
of met je Frans.....
Oud 22 augustus 2008, 11:14   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik vind dat normaal... maar aan de overkant van de taalgrens schilderen ze ons graag af als nazistische fascisten hé die enkel het VlaamSS aanhangen
Goed dat je er zelf over begint. Ik was ei zo na vergeten dat ik bij de nieuwkuis mijn SS-uniform nog moet afhalen voor zondag op de IJzerwake.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:17   #158
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of met je Frans.....
Met Frans kom je overal. (Indien je ook een vertalend woordenboek Frans-Engels bij je hebt.)
Oud 22 augustus 2008, 11:20   #159
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Op vakantie gaan of een bedrijf willen opstarten is toch wel een gigantisch groot verschil.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:21   #160
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Op vakantie gaan of een bedrijf willen opstarten is toch wel een gigantisch groot verschil.
Mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be