![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien er maar eens de geschiedenis op nalezen mijn beste,voorbeelden genoeg van machtsmisbruik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Blasfemie is niet ex cathedra ? Is niet gesproken vanuit de pauselijke zetel ? Niet vanuit zijn officiële functie ? Kan ongedaan gemaakt worden door een geestelijke 'lager' dan de paus ? Uhhhhhhhh.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 30 augustus 2008 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast maakt u zich ook schuldig aan een overhaaste discussie. U stelt dat de paus het museum onder druk zet. Alleen zie ik dat nergens in het artikel staan. Ik citeer: "De paus, die zelf Duitser is, deelt die mening dus niet. Hij was onlangs op vakantie in de buurt van het Italiaanse Bolzano waar het beeld op dit moment in een museum staat. Het Vaticaan stuurde prompt een brief naar de regionale regering. In de brief stond dat het beeld veel gelovigen pijn doet "die in het kruis een symbool van de liefde van God zien"." M.a.w. de desbetreffende Vatikaanse congregatie stelt dat dit beeld geen oog heeft voor de gevoeligheden van de christenen. Bij mijn weten behoort dit tot de vrijemeningsuiting. Als een kunstenaar een beledigend beeld mag maken, mogen christenen ook hun gevoelens uit die dat beeld bij hen oproepen. Ook dit is vrijemeningsuiting. Deze discussie gaat trouwens niet over de esthetische waarde van een kunstwerk, maar wel wat dit kunstwerk oproept en waarvoor het staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paus stuurt echter slechts een brief waarin hij stelt dat het beeld de gevoeligheden van de christenen raakt. Daarenboven - en u schijnt dat niet te weten - is er in Zuid-Tirol al enige tijd deining rond dat beeld. De politieke wereld heeft reeds eerder al zijn zeg gedaan; vooral vanuit Duitstalige kant is de kritiek heel groot. Drie regionale, Duitstalige partijen hebben protest aangetekend, al lang voor de paus zijn brief schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Gisteren de film Daens gezien, schepte weer een mooi beeld van de katholieke kerk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het aanranden van koorknaapjes en misdienaartjes, om maar eens wat te noemen. De katholieke kerk heeft nogal een kwalijke reputatie op dat vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tja vrije invulling van gevoelens en ideeën daar heeft het geloof altijd moeilijkheden mee.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste uitspraak die nogmaals aantoont hoe vooringenomen u eigenlijk bent. De Kerk heeft dergelijke misbruiken nooit "onder het mom van het geloof" goedgepraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar hebben wij het niet moeilijk mee. Een kunstenaar mag zijn gevoelens in een beeld uiten; een gelovige mag vervolgens ook zijn gevoelens uiten die dat beeld bij hem opwekken. Vrijheid van meningsuiting is een tweerichtingsverkeer. Of wist u dat niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() [quote]Neen, maar wel vaak onder de mat geveegd.
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kerkbezoek is dalende, tot op een historisch dieptepunt. Belgie is een van de landen waar de atheisten, agnosten en vrijzinnigen een grote minderheid uitmaken (28 %) in tegenstelling tot vele landen. Ik hoop echt dat we over enkele jaren de staatssubsidies voor religies gaan afschaffen en een echte scheiding van kerk en staat, ook op financieel gebied, krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |