![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn gevallen bekend van katholieke priesters die telkens opnieuw na klachten van seksueel misbruik overgeplaatst werden naar andere parochies. Jij mag daar nog een tijdje je beruchte semantische spelletjes op toepassen, maar voor mij is het duidelijk dat daar allerlei onfrisse praktijken, tot regelrechte misdaden werden goedgepraat en dat de daders in bescherming werden genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk is dat in zijn ogen blasfemie. Of wat dacht u dat dit schilderij in zijn ogen voorstelt. Een vakantiekiekje of zo?
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Uiteindelijk is de katholieke kerk geen haar beter als de Islam en even achterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad! Dat is eigenlijk de essentie van dit topic. De reactie van de katholieke kerk is dezelfde als die van islam enkele jaren geleden n.a.v. die cartoon in een Deense krant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu dat je in de "we" vorm gaat spreken en mij daarmee onderhuids een beetje verplicht om jou als 'de stem' van het Rooms Katholieke in dit forum te zien ... Zeg eens ? Wat exact is er zo beledigend in een opgeblazen rochard test als deze: ![]() En deze ? Wat voor zware beledigende symboliek zie je in deze rochard test ? Je moet echt wel een perverse geest hebben om in beide in één van beide iets beledigend te zien. Maar ik sta open. Hongerig naar kennis. Ik zou kunnen fout zijn. Dus zeg mij. Beschrijf mij wat jij beledigend vind in deze rochard tests. Kom niet af dat ze beledigend zijn voor andere gelovigen. Spreek niet voor anderen, je hebt de autoriteit niet. Dat al dit kerkelijk veroordelen tot godslastering niet zomaar een onbetekenend akkefietje is illustreerde dit : ![]() Kort bij huis. 6 Maanden cel ? En voor een priester nog wel ? Zelfs de dienaren van de Rooms Katholieke kerk mogen geen kritiek hebben op straffe van 6 maand gevangenis.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel was dat de eis van meerdere, Duitstalige partijen uit Zuid-Tirol. En die eis bestaat al langer dan de brief die de paus liet schrijven of zelf schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de christenen is het kruis een heilig symbool, iets wat met eerbiedig wordt tegemoet getreden en bijgevolg niet buiten de geëigende context wordt gebruikt. Indien dat wel gebeurt, dan wordt dit symbool oneigenlijk gebruikt. Dat kan voor christenen als nutteloos aanvallend en beledigend aangevoeld worden. En ja, ik mag weldegelijk spreken in naam van een aantal andere christenen. Alleen al omdat door gesprekken weet wat er allemaal leeft bij de mensen die op dezelfde plaats als ik kerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij volgens het artikel zes maanden straf riskeert, wil dat zeggen dat er blijkbaar een wet op godslastering bestaat... Een wet uit het Belgisch strafboek klaarblijkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In niets wordt de mening beknot wanneer een kunstwerk niet langer in een museum hangt. Er hangen immers meer kunstwerken buiten de musea en in private collecties dan in de openbare musea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht er een plechtige uitspraak geweest zijn (wat niet het geval is daar het slechts gaat om een brief), dan is het slechts een geloofsuitspraak. Geen politieke handeling. De veroordeling van Schillebeeckx' geschriften bijvoorbeeld door de Congregatie voor de Geloofsleer was helemaal geen politieke handeling van een Vatikaanse congregatie, maar wel een uitspraak die geloof en zeden betrof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt voortdurend dat de paus in een plechtige uitspraak dat beeld als "blasfemie" heeft omschreven. Als ik u naar de bewijsplaatsen vraagt, verwijst u slechts naar de woorden van een journalist. In de geciteerde brief staat dat evenwel niet, en is er al evenmin sprake van "een plechtige uitspraak".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kom kom. Wees zo lief om het mysterie van 'de belediging' voor mij op te helderen. Wat exact is er zo beledigend in een afzichtelijke kikker aan een kruis ? Of is dat niet de grond van de zaak misschien ? En waar houdt iets op met beledigend te zijn voor een Rooms katholiek ? Waar zijn de grenzen van de bemoeienissen van de Kerk ? Waar zou je diene kikker plaatsen in de wereld top 20 ? De top 20 kan je hier vinden: http://timesonline.typepad.com/faith...asphemy-c.html
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |