Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 23:01   #61
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.

Sta me toe dit tegen te spreken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...53&postcount=9
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:03   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het grote probleem hier is dat sommigen dit forum misbruiken als een soort van virtuele boksbal om al hun etterigheid , onverdraagzaamheid en zelfbeklag ten toon te spreiden. Het is door dat soort azijnpissers dat het onmogelijk wordt nog normale beschaafde discussies te voeren zonder te verzakken in demagoge cafépraat , oeverloos xenofoob gescheld en simplistische redeneringen ... daarom dus speciaal voor U...
Citaat:
²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen.
Inderdaad, na 3 of 13 posts komt het standaardgescheld:
-poco
-allochtonenknuffelaars
-collabo
-zwarte
-vrouwenbesnijdenisverdedigers
-hahahahahaha
-vlamingenhater
-franskiljon
-nestbevuiler
-moslimpedofielen
-copy/pastes uit FFI en van de VB-site, van lvb.net
etc
tegen al wie niet aan 'n zoveelste lynchpartij ter gelegenheid van één of ander faits-divers uit een krant of één of ander blog wil meedoen en een redelijk argument wil posten. Allemaal zo voorspelbaar.

Indien ze dan kwaad worden lees je:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Het is echt jammer dat er niet meer HVT's rondlopen en dat die gevaarlijk neonazi's hier niet elke dag wat mensen mollen. De linkse media kan zijn gelijk niet halen en begint dan maar oude koeien uit de gracht te halen, die moeten doen vergeten dat er hier wel dagelijks vrouwen mishandelt worden, ook grotendeels door de door links verheerlijkte multicultuur.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2008 om 23:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:04   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Er wordt iets gezegd over de mogelijke intentie van de poster. Dat is niet echt een persoonlijke aanval.
Oud 3 september 2008, 23:04   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zie het woord "racist" er niet staan , enkel dat je een draad hebt geopend om haat en racisme te zaaien ... Wat wel een heel ander beeld geeft van je ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:09   #65
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik zie het woord "racist" er niet staan , enkel dat je een draad hebt geopend om haat en racisme te zaaien ... Wat wel een heel ander beeld geeft van je ...
Iemand beschuldigen van het verspreiden van racisme komt neer op iemand een racist noemen. Ik wil deze discussie ook niet te semantisch maken.

Ik neem aan dat u het topic ook volledig heeft gelezen opdat u een beeld van mij heeft kunnen vormen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:10   #66
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Blah. Volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel is dit een persoonlijke aanval:

http://forum.politics.be/showpost.ph...72&postcount=7

Toch reageert daar niemand op. En tegelijkertijd klaagt men over dit soort aanvallen.

Is er iets dat ik mis ?
Oud 3 september 2008, 23:10   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.
Iemand als poco uitmaken is dat blijkbaar niet, gezien de 5 000 000 beledigingen die iedereen die niet vindt dat allochtonen anders moeten behandeld worden of ook maar dat anders behandelen in vraag durft te stellen hier al hebben moeten slikken.
Poco wordt niet gezien als een scheldwoord, ook net door de mods dus.
Wie staat er dan het sterkst? En wie kapt er het meest op wie?
POCO is idd geen scheldwoord, enkel een afkorting ...
POlitiek COrrecte ... Wa's daar mis mee ???

De helft van de tijd duurt het ongeveer 3 tot 13 posts om een lijstje te krijgen met oa racist , nazi , en dan zijn er nog die prentjes gaan posten van uit den tijd van den oorlog (die totaal irrelevant zijn...) als het gaat over iets dat Vlaams is ...
Maar ja , de linkiewinkies voelen zich snel aangevallen , de edele en rechtschapen rechtsgezinde personen zijn het beledigd worden al gewoon en de mods moeten in héél dat gedoe maar zien dat ze er wat van maken ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 3 september 2008, 23:12   #68
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand als poco uitmaken is dat blijkbaar niet, gezien de 5 000 000 beledigingen die iedereen die niet vindt dat allochtonen anders moeten behandeld worden of ook maar dat anders behandelen in vraag durft te stellen hier al hebben moeten slikken.
Poco wordt niet gezien als een scheldwoord, ook net door de mods dus.
Wie staat er dan het sterkst? En wie kapt er het meest op wie?
Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.

Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.

Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.

Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.

"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.

Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten.
Oud 3 september 2008, 23:23   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het understatement is een mooie stijlvorm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

nu moet ik nog iets zeggen of ik krijg strafpunten naar het schijnt.
niet zeker:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Daar kan een mod alle kanten mee uit: elk woord kan "provocatie om de provocatie" , "spam" , elke korte zin een "oneliner", elke smily kan "smily posting zijn. Elk citaat , ook op aanvraag, om een standpunt te bewijzen valt onder "copy-pastes, elke post kan "eindeloos getrol" zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2008 om 23:50.
Oud 3 september 2008, 23:27   #70

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen.
Daar sta ik volledig achter. Toen ik hier begon te posten dacht ik ... "da's nu eens een forum die openstaat voor allerlei discussies maar na een post of duizend moest ik meer en meer constateren dat men hier vaak tegen de muur staat te praten. Degelijke discussies zijn hier eigenlijk heel schaars en met een degelijke discussie bedoel ik dat men vooral ook luistert naar de tegenpartij en eigen conclusies verfijnt en bijschaaft (aan de hand van wat de tegenpartij te zeggen heeft) en dat liefst op een "beschaafde" manier.
Verder vind ik dat de moderatie hier wel goed werk verricht. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om de sereniteit van ieder individu te bewaken en te behouden.
Ik zou dus zeggen ... dit is een discussieforum ... hou je gewoon bij de discussie ... en dan mag men alles zeggen dat men wil.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:30   #71
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik neem aan dat u het topic ook volledig heeft gelezen opdat u een beeld van mij heeft kunnen vormen?
Ik heb het topic jammer genoeg zien verdwijnen in een vlaag van antiracistische gekte ... Het topic zou nochtans een goed signaal zijn om eens te kijken naar de huidige leefwereld en de miserie die de aboriginalbevolking heeft ...
Het onderwerp van de topic gaat dan wel over een ernstig en smerig misdrijf dat door de rechters op een eigenaardige manier (laat ons een kat een kat noemen) door de vingers is gezien ...
Maar ... Als je dieper in de problematiek gaat kijken , en de linksgezinde forummers die anders zo roepen over hulp aan armere bevolkingsgroepen, dan zie je dat ze er ook op een mensonterende manier moeten leven en behandeld worden .
De grote smeerlapperij is echter : Die aboriginals zijn de lokale autochtonen die verdrukt zijn door inwijkelingen , en hun angst dat dat gegeven ook maar in de verte kan verwijzen naar inwijkelingen hier is voor hen al reden genoeg om het onderwerp smalend in de prullemand te werpen , en jammer genoeg, ook elke vorm van hulp of medeleven met de toestand van die aboriginals gaat ineens mee in die prullebak ...
Datzelfde fenomeen hebben we ook als het over de Natieve bevolking van de VS gaat ... Die krijgen ook geen hulp of aandacht, terwijl ze daar ook wegkwijnen in miserie ... Hun probleem is simpel , ze waren autochtonen ...

Shame on you linkiewinkies , shame on you ... (Maar ze hebben wel nen chocker of een dreamcatcherke thuis zenne )

Xal morgen nog eens naar dien draad gaan zien

Laatst gewijzigd door manta : 3 september 2008 om 23:31. Reden: Typo (as usual) er zullen er nog wel instaan :)
Oud 3 september 2008, 23:32   #72
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is.
Daarmee zeg je hoe subjectief de dingen zijn (net wat ik altijd zeg). Het subjectieve van de 'zender' is ook niet gelijk aan het subjectieve van de 'ontvanger'.

Dus.
In 't kort. Perfect objectieve moderatie op inhoud is niet mogelijk.

Citaat:
niet fair dat ik voor wat ik ... strafpunten mag krijgen en dat .... ongehinderd ..... kan verderzetten..
Ja kijk. Het forum wordt gemaakt door mensen. Mensen maken de maatschappij. Of: Dit forum wordt gemaakt door de maatschappij (close genoeg )

Ook in de maatschappij zal men, als er recht moet gesproken worden, elke zaak apart be- en veroordelen. En je kan niet terug vallen op eerdere uitspraken. Je kan niet iets aanvoeren als: Die heeft zijn rijbewijs voor 't zelfde niet verloren. En ik wel !!! En dat maakt de rechtspraak niet oneerlijker. Integendeel: Eerlijker.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 september 2008 om 23:32.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:33   #73
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Daar sta ik volledig achter. Toen ik hier begon te posten dacht ik ... "da's nu eens een forum die openstaat voor allerlei discussies maar na een post of duizend moest ik meer en meer constateren dat men hier vaak tegen de muur staat te praten. Degelijke discussies zijn hier eigenlijk heel schaars en met een degelijke discussie bedoel ik dat men vooral ook luistert naar de tegenpartij en eigen conclusies verfijnt en bijschaaft (aan de hand van wat de tegenpartij te zeggen heeft) en dat liefst op een "beschaafde" manier.
Verder vind ik dat de moderatie hier wel goed werk verricht. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om de sereniteit van ieder individu te bewaken en te behouden.
Ik zou dus zeggen ... dit is een discussieforum ... hou je gewoon bij de discussie ... en dan mag men alles zeggen dat men wil.
Zo is dat jammergenoeg. Mooi gezegd.
Oud 3 september 2008, 23:36   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.

Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.

Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.

Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.

"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.

Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten.
Het was geen scheldwoord, ondertussen wordt het wel gebruikt als een scheldwoord.
En een scheldwoord onderscheidt zich vaak door de intentie van de gebruiker. Zo was 'neger' bv altijd een neutraal woord vermoed ik, tot de kolonisatie begon en het een heel pejoratieve bijklank kreeg ...

Bovendien wordt het woord gebruikt om de discusie in de kiem te smoren. Waarom anders naamkaartjes gooien naar je tegenstanders en ze allemaal in een hokje duwen?

Dat iemand zichzelf linkse rat noemt of poco, is iets anders. Dat wil m.i. vooral zeggen dat die persoon een gezonde dosis zelfrelativeringsvermogen heeft en kan lachen met de beledigingen van anders. Iets waar ik enkel bewondering voor kan opbrengen. Ik ben hier ook heel vaak uitgescholden voor linkse rat of poco, maar heb het nooit grappig kunnen vinden.

En als iemand zijn post aanpast wil dat zeggen dat hij zijn menig heeft herzien en zijn woorden terugtrekt. Dat is toch enkel maar positief?

(Ik ben btw ook eens ooit op een ander forum waarop men mij eigenlijk niet kende versleten voor raciste. Ik heb daar toen niet tegen gereageerd maar als ik nu terugkijk (missschien zijn mensen ondertussen ook weer wat minder verdraagzaam en ligt alles wat gevoeliger) erop zou ik dat wel niet zo gelaten hebben... Een beschuldiging van racisme grenst idd aan laster en eerroof, gezien racisme strafbaar is.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 september 2008 om 23:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:37   #75
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?
Oud 3 september 2008, 23:39   #76
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Jammer want kon je vinden in een aantal fatalistische pots.
zoveel post ik dan ook weer niet maar ik heb niets tegen een beetje agressie of frustratie van anderen, op voorwaarde dat ik mag meespelen natuurlijk *grin*
We zijn nu eenmaal verslaafd aan internet dus we beseffen hoe dat virtueel wereldje in elkaar steekt. Het is normaal dat men soms antwoorden neer typt wanneer men onder invloed is van alcohol of een ander substantie.
Het is natuurlijk altijd leuker bij de grote groep te horen, maw 50%+ van de actieve forum leden stemt Vlaams belang.
uiteraard niet representatief voor de maatschappij maar het toont wel aan dat de VB kiezers, militanten en leden de meest gedreven zijn.
Misschien is het een moment opname en moet je later eens weer keren.
Hoe meer je post, hoe meer kans op een overtreding. Dat is statistische logica.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:42   #77
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?
Dat is het 'm net.
Je moet dat niét doen.
Dat is de reden waarom je in een discussieforum zit: je gaat ervan uit dat we allemaal verschillende mensen zijn met allemaal verschillende meningen.
Je zit er niet om iedereen op een hoopje te gooien en daar god weet wat voor waardeoordelen aan vast te plakken (die zijn in veel gevallen duidelijk).
Dat is mijn visie toch. Ik ga ook niet op een forum posten waarbij ik de helft al op voorhand heb ingedeeld als *noem-eender-welk-groep-van-mensen-die-mij-al-van-voorbaat-niet-aanstaan*.
Trouwens, je moet nu niet doen alsof je het woord poco gebruikte op een positieve manier of alsof het voor jou en mederechtsen een positieve connotatie heeft. Het was vrij duidelijk dat het hoe dan ook niet had.
En inderdaad, voordat ik vele "rechtsen" hier ben tegengekomen, was poco voor mij ook helemaal geen scheldwoord.
Oud 3 september 2008, 23:42   #78
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
hoe moeten we dan mensen duiden?
uhhhh. Simpel ?

Wat wil je duiden ? Mensen ?

Als in 'de procos roeren zich'.

Of degene waarmee je in discussie bent ?

Als in 'jij bent niet meer dan een verlamde proco'

Er is een groot verschil tussen beide vormen. Wordt er hier niet enkel over de laatste vorm gepraat ? Is het dan onmogelijk om met iemand te praten zonder de ander te 'duiden'. Zonder de ander in een eng vakje te steken?

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 september 2008 om 23:43.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:43   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

ik schrijf dat je beschuldiging(en) ongegrond zijn.
Meer, ik beschouw deze post en je bijna identieke thread tegen mij als pure laster.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2008 om 23:58.
Oud 3 september 2008, 23:49   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
POCO is idd geen scheldwoord, enkel een afkorting ...
POlitiek COrrecte ... Wa's daar mis mee ???

De helft van de tijd duurt het ongeveer 3 tot 13 posts om een lijstje te krijgen met oa racist , nazi , en dan zijn er nog die prentjes gaan posten van uit den tijd van den oorlog (die totaal irrelevant zijn...) als het gaat over iets dat Vlaams is ...
Maar ja , de linkiewinkies voelen zich snel aangevallen , de edele en rechtschapen rechtsgezinde personen zijn het beledigd worden al gewoon en de mods moeten in héél dat gedoe maar zien dat ze er wat van maken ...
Linkiewinkies, nog zo'n dooddoener.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit iemand heb uitgescholden voor racist. Maar, hou je vast, ik kan niet garanderen dat ik ter bescherming van de poster zelve nog wel niet ooit heb gezegd dat dat wel heel dicht in de buurt van racisme komt en dat hij beter oppast met zulke uitspraken en nadenkt over de gevolgen ervan. Al zal ik dat mezelf al kennende zodanig hebben verwoord dat men zelden begreep wat er stond.

Het is dat op een hoop gooien van alle discussiepartners die blijkbaar een kenmerk hebben wat jij als makkelijk te stereotyperen ziet, waar ik niet tegen kan. Het is een gave waarschijnlijk, eentje die het leven pakken makkelijker omdat je een mooi overzicht hebt. Maar ik heb ze niet en ik kan ze niet begrijpen, omdat je je discussiepartner reduceert tot slechts één of mogelijk zelfs geen enkel aspect van zijn denkbeelden ... En dat is pas inhumaan.
Voor mij zijn Boadica, ifalco, ancapa, shaddy, ... allemaal mensen met allemaal andere ideeën, die misschien wel variëren op eenzelfde dimensie van extremer naar minder extreem, maar dat wil niet zeggen dat ik hun posts lezen onwaardig acht (al heb ik soms spijt dat ik ze heb gelezen) en ze allemaal op één hoopje gooi. Dat, nogmaals, is pas inhumaan. En dat doet me ook de vraag stellen wat je dan doet op een discussieforum.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be