Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 21:35   #61
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Nu neemt u toch een loopje met de waarheid hoor.

Heb via mediargus even opgezocht ... elk jaar zijn er problemen met de tegenbetogers. Elk jaar zoeken de tegenbetogers de confrontatie op, elk jaar dienen de politiediensten blijkbaar tegenbetogers op te pakken omdat ze de openbare orde verstoren en zich niet aan de gemaakte afspraken houden.

Een van die tegenbetogers heeft in dit onderwerp zelf aangegeven dat hij bij de groep was die meedeed aan de tegenbetoging en met een groep is afgescheurd.
Of hoe jij jezelf flagrant tegenspreekt. Zoals je zelf aangeeft heeft een deel van de "betogers" zich afgescheurd. "Betogers" tussen " " aangezien ze reeds zijn afgebold voor de betoging vertrok. De echte betoging, die vlekke(n)loos verliep, omvatte 1200 man. De afscheuring 150 �* 200 man. Welke was dan het meest representatieve?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 10:04   #62
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Of hoe jij jezelf flagrant tegenspreekt. Zoals je zelf aangeeft heeft een deel van de "betogers" zich afgescheurd. "Betogers" tussen " " aangezien ze reeds zijn afgebold voor de betoging vertrok. De echte betoging, die vlekke(n)loos verliep, omvatte 1200 man. De afscheuring 150 �* 200 man. Welke was dan het meest representatieve?
Mij maakt het eigenlijk niets uit hoor. Voor mij ging de vraag over de 100 € die deze 227 personen moeten betalen. Terecht of niet?

Maar als er hier iemand (An Arkos) zelf zegt dat ze deel hebben genomen aan de betoging en zijn afgescheurd ... wie ben ik dan om dit niet te geloven? Afscheuren voor de betoging vertrok, was het dus duidelijk niet! De afscheuring 150 - 200 man ... maar ze werden er wel 227 opgepakt?

Laatst gewijzigd door Objectief : 4 september 2008 om 10:07.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 11:23   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Op zich is het al behoorlijk absurd dat een betoging moet aangevraagd worden...

Het wordt nog absurder wanneer de politie haar kosten rechtstreeks mag aanrekenen aan de gearresteerde...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 11:28   #64
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Op zich is het al behoorlijk absurd dat een betoging moet aangevraagd worden...
Het wordt natuurlijk nog absurder dat diegene die daarover klaagt nationalisten die vrijheid niet gunt... (niet op jou specifiek bedoeld)
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:22   #65
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Om de openbare orde te handhaven, heeft de politie van Gent op 6 maart dit jaar 227 betogers die betoogde tegen een betoging van NSV opgepakt.

Deze 227 personen dienen nu allemaal 100 euro te betalen voor hun ritje met de combi naar het politiebureau/de cel.

Wat vindt u hiervan? Hebben deze 227 personen er misschien zelf om gevraagd om een ritje in een combi te mogen meemaken?
Eigenlijk is het niet slecht om amokmakers persoonlijk een boete op te leggen, links of recht.
Oud 4 september 2008, 12:23   #66
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Eigenlijk is het niet slecht om amokmakers persoonlijk een boete op te leggen, links of recht.
Natuurlijk, meewerken met het systeem is het beste wat je kan doen vandaag de dag...
Oud 4 september 2008, 12:47   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Natuurlijk, meewerken met het systeem is het beste wat je kan doen vandaag de dag...
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:50   #68
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus vernielingen aanbrengen aan de huizen en andere eigendommen van onschuldige mensen is revolteren tegen het systeem?
Oud 4 september 2008, 17:52   #69
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

je vergeet dat er onschuldige mensen die niks te maken hadden met de tegenbetoging bij de opgepakten zaten
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 20:29   #70
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bleitsmoeleke toch. Ben je nu de grote stoere anarchist tegen de staat, de flikken en de fascisten of niet? Zoja, dan moet je niet komen klagen dat er sommigen de confrontatie opzoeken... Ik vind de tekst van 'Lui, laf en lelijk' enorm op u van toepassing... Zoek maar eens op http://www.nationaalrevolutionair.com/
Maar nee, ik moet juichen als er flikken op m'n vrienden en kameraden slaan? Of ik moet er onverschillig tegenover staan?
Lelijk, daar wil ik me niet over uitspraken, maar beweren dat je me kent door wat uitspraken op een internet-forum, dat is toch iets te kort door de bocht.

Lui Laf en Lelijk, bedoel je zoals deze stoere jongens zingen?
http://kafka.antifa.net/brigademrijtje.jpg
Oud 4 september 2008, 20:45   #71
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol !

afdokken heren,

je moet de Vlaams-Nationalisten ook al jaaaren weigeren te geloven hé, als we u zeggen dat België geen democratie is !
Relevantie? Zou het beleid van de Gentse politie op dit vlak in een onafhankelijk Vlaanderen anders zijn als binnen België?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 21:51   #72
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Maar nee, ik moet juichen als er flikken op m'n vrienden en kameraden slaan? Of ik moet er onverschillig tegenover staan?
Lelijk, daar wil ik me niet over uitspraken, maar beweren dat je me kent door wat uitspraken op een internet-forum, dat is toch iets te kort door de bocht.
Je juicht voor mij part waarvoor je wilt. Alleen is het wel hypocriet langs de ene kant een NSV-betoging te willen verbieden en anderzijds het onnodig vinden om toestemming te vragen voor jullie betoging. Langs de ene kant tegen het systeem beweren te zijn, maar anderzijds jullie er lekker veilig achter verschuilen als het iets te heftig wordt. Op straat komen met knuppels, balken met spijkers, ... maar langs de andere kant je in de slachtofferrol wentelen t.o.v. die boze gewelddadige racistische fascisten.

M.a.w. gewoon een luie, laffe, lelijke en hypocriete bedoening jùllie anarchisme.
Oud 4 september 2008, 22:47   #73
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Uitstekende maatregel tegen deze linksen. Ook moslimjongeren, krakers en andere probleemgroepen moet zo'n systeem worden toegepast. Indien deze delinquenten niet willen betalen kan er over worden gegaan tot onmiddelijke vordering van eigendom.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 00:05   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
je vergeet dat er onschuldige mensen die niks te maken hadden met de tegenbetoging bij de opgepakten zaten
Die "onschuldigen" zullen gewoon niet betalen, en daarmee is de kous af! De stad Gent heeft gewoon geen poot om op te staan om die "belasting" te vordenen aan mensen die niets met de zaak te maken hebben.

De anderen die er wel bij waren zullen niet anders kunnen dan de rekening te betalen, want ze hebben de politiewet overtreden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 00:08   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die "onschuldigen" zullen gewoon niet betalen, en daarmee is de kous af! De stad Gent heeft gewoon geen poot om op te staan om die "belasting" te vordenen aan mensen die niets met de zaak te maken hebben.
Niet iedereen heeft het lef dat aan te vechten. En daar rekent Gent op: stel dat een kwart van de mensen die belasting aanvecht. Dan hebben ze nog altijd 3/4 kunnen incasseren.
Arrestaties moeten blijkbaar ook al geld opbrengen!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 08:58   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Uitstekende maatregel tegen deze linksen. Ook moslimjongeren, krakers en andere probleemgroepen moet zo'n systeem worden toegepast. Indien deze delinquenten niet willen betalen kan er over worden gegaan tot onmiddelijke vordering van eigendom.
Geldt de wet dan niet voor iedereen dat u enkel die categorieen citeert??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 10:05   #77
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De twee betogingen waren aangevraagd en goedgekeurd door het stadsbestuur, maar inderdaad een groep linkse betogers had zich afgescheurd van de officiële route, uiteindelijk werden we klemgezet op een plein waar een kermis aan de gang was. De politie sloot het plein volledig af en zei ons toen dat we het plein moesten verlaten.
Na een uur of twee daar gestaan te hebben was het welletjes voor onze blauwe vrienden, ze zetten het waterkanon in tegen iedereen die ze konden raken, betogers, studenten, kermis- en cafégangers, chargeerden toen, sloegen mensen bijeen, stampten fietsen kapot en arresteerde mensen totdat de cellen vol zaten, wij werden ergens op een binnenplein van de politiekazerne gedropt omdat er geen plaats meer was.
De mensen die het meest van hun tak maakten (bijna allemaal toevallige mensen die niets met de betoging te maken hadden) werden in isolatiecellen gegooid en als laatste vrijgelaten.
Nu recent heeft iedereen die gearresteerd is dus een brief in de bus gekregen dat we een belastbaar feit hebben gepleegd (geen gezever), namelijk met een combi vervoerd worden.

Beste Anna, ik heb geen idee waarover u het hebt, ik denk niet dat 1 van de opgepakte betogers België als democratie beschouwd, maar in dit geval heeft België er zelfs weinig mee te maken, het gaat hier om een 'belasting' van de stad Gent.
als de vastgestelde route was gevolgd dan was dit nooit gebeurd.alles wat jullie bereikt hebben is dat verscheidene mensen hun kermis naar de vaantjes was.
Oud 5 september 2008, 13:01   #78
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geldt de wet dan niet voor iedereen dat u enkel die categorieen citeert??
Wel de categorieën Turnhoutse boomkappers of Mechelse schapendrijvers zijn nogal laag vertegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken in tegenstelling tot linkse en moslim-jongeren zodat een aanpak van deze twee groepen zich lijkt op te dringen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:10   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wel de categorieën Turnhoutse boomkappers of Mechelse schapendrijvers zijn nogal laag vertegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken in tegenstelling tot linkse en moslim-jongeren zodat een aanpak van deze twee groepen zich lijkt op te dringen.
Voor sommige jongeren moeten er dus andere (strengere?) wetten komen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:13   #80
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Lui Laf en Lelijk, bedoel je zoals deze stoere jongens zingen?
http://kafka.antifa.net/brigademrijtje.jpg
Moeten 'de flikken' juichen omdat jullie afscheuren van het vastgestelde parcour om de tegenstanders een beetje te pesten?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be