Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2008, 12:49   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, heeft u er enig idee van hoeveel die alternatieven kosten? Ooit als een cijfers gezien hoeveel een enkele windmolen kost? En dan u daarbij afgevraagd hoeveel arbeidsplaatsen dit genereert? Zelfs al wordt Wallonië een reus in alternatieve energiebronnen (wat ik trouwens betwijfel; mij lijkt eerder Denemarken of Duitsland daarvoor geschikt), dan nog zal dat maar bitterweinig arbeidsplaatsen voortbrengen in relatie tot de investeringsbedragen!
Ik zou Jantje niet zijn als ik geen besef zou hebben van de kost prijzen en hoeveel werkgelegenheid het opbrengt.

Biogasinstallatie voor 500mw/h kost 5miljoen Euro en leverd voor 100mensen werk op.
Traaglopende waterinstallatie kost 1.000.000 euro en leverd voor 20 mensen werk op.

Maar de nevenactiviteiten leveren een pak werk op, plus dat de productieprijzen voor de bedrijven enorm kunnen dalen en daar zit de winst voor de te werkstelling. Want de energie in Belgie word dan een stuk goedkoper en de milieutaksen kunnen terug weg.
Deze installaties hebben een terugverdientijd van 5jaar tegen de huidige energieprijzen.
Op minder dan 1 zitperiode van een gewest regering kan Wallonie dus van ontvanger en betaler van transferts gaan, als ze er de moeite voor willen doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 12:57   #62
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, alle Vlaamse partijen die nu aan de vetpotten van de macht zitten, zijn als de dood voor verkiezingen. Ze zouden wel eens afgerekend kunnen worden op hun schaamteloos inslikken van al hun verkiezingsbeloftes.
Kan er ooit iemand beloven dat zijn eisen voor 100% in wetten zullen omgezet worden zonder onderhandelingen met anderen, die een gedeelte van die eisen waarschijnlijk niet zien zitten ? In een parlementaire democratie heeft men daar ten minste 50% van de stemmen in beide kamers nodig + 1 ; of zoals K.Adenauer ooit zei een meerderheid van één zetel is een meerderheid.

Bijzondere meerderheden zijn in dit land overigens (terecht?) overeengekomen mbt grondwetswijzigingen en alarmbelprocedures waarbij resp. na specifieke verkiezingen een 2/3 meerderheid vereist is of een 50% + 1 meerderheid in elke taalgroep.

Nu kan men vanzelfsprekend "weigeren te onderhandelen" met een parlementaire groep die zo'n 7,5 % van het electoraat vertegenwoordigd ;
het alternatief zijnde zich nestelen in het Vlaams Parlement om te trachten daar een meerderheid te verkrijgen van 50% + 1 om een eenzijdige onafhankelijkheidverklaring uit te roepen. De meest optimistische schatting over het tot stand komen van zulke meerderheid liggen momenteel rond de 44 %, waarbij men er rekening moet gehouden worden met het feit dat dit percentage te" verdelen is over de diverse partijen VB, LDD, NV-A en Vlaamse Progressieven (in de veronderstelling dat deze hun kartel zouden verlaten).

Zelfs dit "Onafhankelijke Vlaanderen" zal nog belangrijke hindernissen te nemen hebben, warvan niet de minste de internationale erkenning en het lidmaatschap met WHO, UNO, NATO en EU zullen zijn.

Een verstandigere keuze om diverse verzuchtingen die niet in een "bipolaire
confederatie" kunnen waargemaakt worden lijkt me het opnemen van de draad die ingebakken is in de EU constructie nl. het streven naar een grotere eenheid die kan (en moet ?) plaatsvinden tussen diverse lidstaten apart -
het omvormen met name van de Benelux naar een nieuwe staatkundige eenheid - waarbij de belgische federale overheid vervangen wordt, oplost in ee'n grotere federale eenheid van een verenigde Nederlanden - hier kan eventueel uiterst creatief omgegaan worden met de zich vormende grote agglomeraties aan de grenzen van de huidige Benelux zoals Lille/Tournai/Kortrijk en Aachen/Maastricht/Liège.

Belangrijk is echter ook dat een dergelijke staatkundige verandering ingebed wordt in een even grote maatschappelijke verandering ivm de rechtstreekse democratiie die wars van partijpoçlitieke berekeningen meer inspraak garandeerd aan de individuele burger.

De drang naar identiteit mag niet ontaarden in gettovorming.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 12:58   #63
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

we nzullen deze pailing maar toejuichen hé

Ik denk dat de uitslag er als volgt uit gaat zien indien de onderhandelingen mislukken:

Groen!: 7%
SP.a: 16%
CD&V: 19%
N-VA: 9%
OpenVLD: 17%
LDD: 12%
VB: 17%
3% blanco/ongeldig/onder de kiesdrempel

indien het ongeveer deze uitslag zou worden, ligt héél het politieke landschap open en zijn er minstens 3 partijen nodig om aan een meerderheid te geraken

Laatst gewijzigd door flamingant : 27 september 2008 om 12:59.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 13:07   #64
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Laat me niet lachen, System.

Vooreerst even terzijde : de Nederlandssprekende Belgen zijn Vlamingen.

Een onderscheid, zoals dat voor de Franstaligen in België past, dient voor Vlaanderen niet gemaakt te worden. Het oude verdeel-en-heers syndroom dat destijds nog pakte met de Vlaamse boerkes enerzijds en de Beulemansen anderzijds, ne colle plus, l’ami.

Maar terzake.

Uw uitermate losse pols-stelling, als zouden de Franstalige Belgen of de Walen Vlaanderen bijgebeend hebben binnen dit en 15 �* 20 jaar, is een lachertje.

Wat sinds 1830 op verre na nooit is gelukt, zou nu plots in een jaar of vijftien gepiept worden, alsof het kinderspel is ?

Dat zou niet enkel een volkomen ommezwaai van de mentaliteit der Franstaligen vergen, maar tevens een aantal economische en politieke mirakels waar men in de wereld zou van opkijken.

Niets – ik herhaal : NIETS – wijst er op dat dit te verwachten of zelfs mogelijk zou zijn.

Maar zelfs als we uw waangedachte voor realiteit zouden aannemen - quod non – weten wij allen zeer goed dat Wallonië en de Franstalige Brusselaars NOOIT zouden bereid zijn van Vlaanderen enig financieel respijt of zelfs maar de minste steun te verlenen.

Wat Vlaanderen nu reeds quasi 180 jaar lang doet voor Wallonië, zou Wallonië nooit voor Vlaanderen doen.

Dat weet u net zo goed als wij.

Vous nous faites rire avec vos histoires belges, l’ami. Maar hou het een héél klein beetje geloofwaardig, OK ?
De rijke franstalige "Belgen" wonen sinds lang in Vlaandere, zijn perfect tweetalig want ze werden door Papa en Maman naar Nederlandstalige scholen gezonden en hoipen in sommige gevallen op een snelle Vlaamse onafhankelijkheid omhet profijt dat ze reeds hebben door de zeer liberale vlaamse succesierechten nog te vergroten. Hun eigen kroost sturen ze inmiddels naar privé scholen in Zwitserland, Engeland of Amerika zodat die voor "Native English Speakers" kunnen laten doorgaan & waar ze zich zullen ophouden zal hun worst wezen - hun inversteringen doen ze in India, Brazilië
of nog elders.. dat hun kinderen op hun beurt nog Nederlands zullen spreken bertwijfel ik ook al heten ze Vandenmeulebroecke...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 september 2008, 13:11   #65
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zou Jantje niet zijn als ik geen besef zou hebben van de kost prijzen en hoeveel werkgelegenheid het opbrengt.

Biogasinstallatie voor 500mw/h kost 5miljoen Euro en leverd voor 100mensen werk op.
Traaglopende waterinstallatie kost 1.000.000 euro en leverd voor 20 mensen werk op.

Maar de nevenactiviteiten leveren een pak werk op, plus dat de productieprijzen voor de bedrijven enorm kunnen dalen en daar zit de winst voor de te werkstelling. Want de energie in Belgie word dan een stuk goedkoper en de milieutaksen kunnen terug weg.
Deze installaties hebben een terugverdientijd van 5jaar tegen de huidige energieprijzen.
Op minder dan 1 zitperiode van een gewest regering kan Wallonie dus van ontvanger en betaler van transferts gaan, als ze er de moeite voor willen doen.
Ik zou zeggen : de Jean pour president
Jantje . jij moet voorzitter worden in het Waals parlement, onderhandelen met Peeters en tegen Peeters zeggen dat Vlaanderen spijt gaat krijgen met het streven naar méér autonomie. Immers binnen 5 jaar is Wallonië het meest welvarende gedeelte van België.
Dankzij de dennebomen en de Lesse en de Ourthe.
Oud 27 september 2008, 13:14   #66
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht

Ik denk dat de uitslag er als volgt uit gaat zien indien de onderhandelingen mislukken:

indien het ongeveer deze uitslag zou worden, ligt héél het politieke landschap open en zijn er minstens 3 partijen nodig om aan een meerderheid te geraken
Pronostieken zijn leuk. Ik denk dat de franstaligen allicht "iets" gaan doen ivm de staatshervorming een "Win/Win" uitslag 9/9 in verkopersonderhanelingenjargon - CD&V gaat dat kunnen verkopen en komt alleszins op een 20% van het electoraat uit. Open VLD dreigt het DeWael effect te verliezen tenzij Noël een aap uit de mouw kan schudden.
Een hete sociale herfst kan SPa misschien op winst doen uitkomen, vraag blijft of ze VProgr. aan boord kunnen/willen/zullen houden - Bertje moet zijn best doen bij de onderhandelingen ! Het succes van de huidige politiek bij NV-A bij de militanten is zeker, maar of dat vertaald kan worden door een verkiiezingssucces is een open vraag - LDD lijkt niet bepaald gevoelig om een nieuw kartel Forza Flandria in de arena te sturen & dus blijft het tot nader order "ieder voor zich"...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 september 2008, 13:21   #67
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die uitleg van de NB, dat is geen rat voor de ogendraaierij zeker? Dat zouden wij Vlamingenn klakkeloos moeten geloven. Hoe goedgelovig kan men zijn. (Zelfs in april '45 riepen de nazibonzen nog dat ze gingen winnen). Zo is dat ook met de boodschappen van de coburgclan: Vlamingenbedrog.
Inderedaad Freddie, system vindt dit zwak, uiterst zwak. Ik zou toch eens willen weten hoeveel mensen met een Vlaamse overtuiging in de top van de NB zetelen.
Ik pronostikeer op nul(0)
Oud 27 september 2008, 13:35   #68
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Inderedaad Freddie, system vindt dit zwak, uiterst zwak. Ik zou toch eens willen weten hoeveel mensen met een Vlaamse overtuiging in de top van de NB zetelen.
Ik pronostikeer op nul(0)
², en dan nog met Luc Coene, vroegere kabinetschef bij Verhofstadt en daardoor minister van Staat...
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:23   #69
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht

Mijn voorspelling is alsvolgt

Groen 7%
SP-a 14%
CD&V 16%
VLD 15%
NV-A 13%
LDD 16%
VB 17%

Hoeveel bier kunnen we winnen met deze pool?

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 september 2008 om 14:25.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:25   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Ik zou zeggen : de Jean pour president
Jantje . jij moet voorzitter worden in het Waals parlement, onderhandelen met Peeters en tegen Peeters zeggen dat Vlaanderen spijt gaat krijgen met het streven naar méér autonomie. Immers binnen 5 jaar is Wallonië het meest welvarende gedeelte van België.
Dankzij de dennebomen en de Lesse en de Ourthe.
Nee, want zonder een staatshervorming en meer autonomie voor de gewesten, zal Wallonie NOOIT iets veranderen aan zijn huidige economische beleid. Het moet nu immers niet zelf opdraaien voor de kosten van het beleid.

Een hervorming met meer bevoegdheden, maar ook meer verplichtingen, voor de gewesten is gewoon een noodzaak om het Waalse beleid terug op de juiste sporen te krijgen.

Hoewel de PS het niet wil horen en geweten hebben, is het huidige Waalse beleid een communistisch beleid. Maar dan een dat niet zelfbedruipend is en niet kan/wil instaan voor de kosten en gevolgen van het beleid.

Maar ja, Wallonie kan op zeer korte tijd tot de top van de economische regio's behoren. En dit dan nog via een ecologische verantwoorde economie.
Oud 27 september 2008, 14:27   #71
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht

Groen 7%
SP-a 14%
CD&V 16%
VLD 15%
NV-A 13%
LDD 16%
VB 17%

Hoeveel beer kunnen we winnen met deze pool?
Ook mijn gok, maar iets minder voor Groen (4 % en die drie overige procent dan maar verdelen over de CD&b en Spa)
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:47   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Groen 7%
SP-a 14%
CD&V 16%
VLD 15%
NV-A 13%
LDD 16%
VB 17%

durf er geen gok op doen, want alles staat op losse schroeven.
Er komen immers nog eens 2 jaar kiezers bij vanuit het kamp van hier geboren allochtonen.
Links zou dus zijn verliezen wel eens fink kunnen goed maken, maar ook de autochtone jongeren van die jaren, welke met hetschrikbewind van de allochtone jongeren zijn opgegroeit komen er bij, en die zouden rechts wel eens een flinke steunin de rug kunnen geven.

Daarbij moet men ook rekening houden met de gevolgen van de verkiezingsuitslag in de USA. Blijft de economie en de finaciele wereld in een sukkelstraatje zitten, of geraken de problemen daar opgelost zonder grote inpakt op onze economie?
Blijven de energieprijzen stijgen en het leven onbetaalbaar houden, of gaan deze terug zaken en menselijk worden?

De liberale partijen zouden wel eens de afstraffing van deze problemen te verwerken kunnen krijgen, maar kunnen ook beloond worden voor het verdwijnen van deze problemen.
De verkiezingen zijn nog ver weg en er moet dus eerst nog veel water naar zee stromen voor de verkiezingen plaats vinden, in die tijd kan er nog veel gebeuren.

Men kan ook nog uitlokken dat er nieuwe federale verkiezingen plaatsvinden samen met de gewestverkiezingen. Die hebben immers pas in juni plaats en bij het vallen van de federale regering moet men na 2 maanden nieuwe verkiezingen houden.

De val van de federale regering zou dus wel eens ergens in maart of april kunnen uitgelokt worden. En ook dat feit zou de verkiezingsuitslag totaal anders maken dan als de federale regering nog verder werkt tijdens de gewestverkiezingen.
Oud 27 september 2008, 15:38   #73
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Groen 7%
SP-a 14%
CD&V 16%
VLD 15%
NV-A 13%
LDD 16%
VB 17%

Lijkt me een redelijke schatting, al denk ik dat groen! op dit moment nog nauwelijks boven de kiesdrempel hangt. CD&V zal ook wel iets meer halen.VB, LDD en zeker nva mogen naar onder worden bijgesteld.
Oud 27 september 2008, 15:39   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Groen 7%
SP-a 14%
CD&V 16%
VLD 15%
NV-A 13%
LDD 16%
VB 17%

De ellendige jaren negentig,met al die Vlaamse kneuterpartijtjes zouden terug zijn.....PS en MR walsen daar gewoon overheen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 16:05   #75
Sukkelaar13
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet door het Belang, die zitten over hun top !

En LDD is maar een tijdelijke verschijning. Ben ik blij dat ik mijn stem niet in die hoek geparkeerd heb.
Je wensen voor werkelijkheid nemen is heel gevaarlijk.

Blijkbaar heeft nog niemand de binnenblz van de GvA gelezen. Hieruit blijkt dat NVA een 10 % van de stemmen van de CD&v krijgt maar dat NVA op haar beurt een 18 % stemmen verliest.Met andere woorden de winst die NVA maakt, met de stemmen van CD&v, verliest zij aan andere partijen.
Zowel van CD&v als van NVA krijgt het Vlaams Belang heel wat stemmen.

Ik stel mij zelfs de vraag of NVA nog de kiesdrempel van 5 % zal halen.

Grappig als je nadien de pronostieken leest.
Sukkelaar13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 16:42   #76
system
Banneling

Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die uitleg van de NB, dat is geen rat voor de ogendraaierij zeker? Dat zouden wij Vlamingenn klakkeloos moeten geloven. Hoe goedgelovig kan men zijn. (Zelfs in april '45 riepen de nazibonzen nog dat ze gingen winnen). Zo is dat ook met de boodschappen van de coburgclan: Vlamingenbedrog.
Ik heb er niets op tegen dat u me wijst op een taalfout. Integendeel. Edoch, voordat u de anderen terechtwijst, zou u zelf eerst zonder fouten moeten leren schrijven.

Uw bericht nr 55 in de draad: Het probleem genaamd Wallonië

Citaat:
Is de franse taal (*) eigenlijk geevolueerd sinds de dagen van Napoleon?
Te moeilijk, te complex, te veel vervoegingen, accenten naar links, accenten naar rechts. 't Is gewoon niet meer van deze tijd.
Frankrijk, wat betekent dat nog op economisch vlak in deze wereld?
Ei zo na een ontwikkelingsland. Zelfs de franse (*) wijnen en kazen worden kwalitatief overtroefd door andere landen. En.... mooie vrouwen hebben ze ook maar met mondjesmaat.
(*) franse taal = Franse taal

(*) franse wijnen = Franse wijnen

In een ander bericht schrijft u:

Citaat:
Zou J. Wilmart soms een ex legerpiloot (*)zijn? Dan zou het om een oude jongens vriendendienst zijn. Zijn vrouw stuurde een fax naar defensie met de vraag hem te gaan halen. Die moeten daar connecties...
ex legerpiloot = ex-legerpiloot.

En zo kan ik nog een hele tijd verder gaan. Het is maar dat u het weet.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2008 om 17:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 16:56   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

wat een rakker die martens, 3 vrouwen trouwen, en 5 kindjes gemaakt. Ik moet hem het kijken geven, vanaf mijn leeftijd (en hij kan mijn grootvader zijn) hou ik toch liever mijn piet in mijn broek.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 17:22   #78
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

In de plaats van ons te verwonderen over de uitslag van deze peiling kunnen wij beter nadenken over de bron, tijdstip en bedoeling van deze peiling. Peilingen georganiseerd door kranten hebben weinig te maken met het brengen van objectieve informatie maar veel met propaganda en manipulatie.

De bron: De Concentra-kranten. Men kan een paars manoeuver vermoeden.
Het tijdstip: De CVP-mandatarissen worden nu vlak voor hun congres bang gemaakt met met een rampuitslag.
De bedoeling : de opstand der slaven.

Om dit manoeuver te counteren zal de CVP voor eenheid en verantwoordelijkheid pleiten en de leden vertellen dat peilingen niet deugen.

"CVP-mandatarissen vertel aan uw kiezers dat slechts in de moederschoot van de Vlaamse Zuilen zij de economische en communautaire crisis kunnen overleven." Met een grote kans op succes want een groot gedeelte van de vlamingen zijn angsthazen en egoïsten.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 27 september 2008 om 17:25.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 18:07   #79
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;3713853][quote]
Citaat:
Ik heb er niets op tegen dat u me wijst op een taalfout. Integendeel. Edoch, voordat u de anderen terechtwijst, zou u zelf eerst zonder fouten moeten leren schrijven.

Uw bericht nr 55 in de draad: Het probleem genaamd Wallonië

(*) franse taal = Franse taal

(*) franse wijnen = Franse wijnen
Taalfout? U schreef helemaal geen taalfout met die "raddraaierij". In mijn repliek maakt ik daar een rat van. Er bestaat in het Nederlands een spreekwoord: "iemand een pad in zijn korf zetten", maar een pad ik nog een te fatsoenlijk dier om dat franstalig Krapuul te omschrijven.
Daarom dat ik ook steeds schreef franse wijn, franse kaas, uit minachting. Maar dat had je blijkbaar niet door.
Als echte Vlaming sterf ik nog liever van honger dan van een frans brood onder mijn arm te eten.
P.S. Dat op dit forum taalfouten worden geschreven, daar stoor ik mij niet aan.
Wat mij wel stoort is dat bijvoorbeeld op teletekst van de Vrt, dagdagelijks taalfouten te vinden zijn.
Oud 27 september 2008, 18:12   #80
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ons eerlijk zijn:
wat deze regering heeft laten zien na 15 maanden beleid... kan je wel stellen dat dit de slechtste regering is sinds België bestaat !

En er zitten deze keer geen socialisten in aan vlaamse kant .....
Dus na het paarse geklooi en dit nu nog eens, is het tijd voor een totaal nieuwe politieke orde.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be