![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Allez Bob, pest Maes zo niet. Laatst gewijzigd door HAMC : 28 september 2008 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze zijn zot van Hollanders; xenofoob zou ik ze niet noemen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
Als u mij niet gelooft geloof dan mensen uit hun eigen gemeenschap zoals een hind fraihi die volgens de 'verdraagzamen' al vlug haar mond diende te houden want het zou het Vlaams Belang in de kaart kunnen spelen nietwaar. Moslims, toon eens wat meer respect Samira al-Onal http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight= Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen , wat ik schrijf is niet in tegenspraak.
De Marokkaanse onderklasse bestaat grotendeels uit een laaggeschoolde traditionele groep migranten van een eerste generatie en hun nazaten. De rolpatronen en hoe dit wordt ingevuld verhinderd hun kansen die de samenleving biedt en niet andersom. Natuurlijk is ook hier een midden en zelf bovenklasse maar die bestaat uit mensen die individueel wel moeite deden om culturele patronen en ideologie in overeenstemming te brengen met de verwachtingen van deze samenleving. Helaas een minderheid! We hebben dan ook geen probleem met iedere Marokkaan maar wel met een grote groep Marokkanen die zelf hun kansen beknotten door de manier waarop ze hun cultuur en ideologie niet in overeenstemming brengen met de verwachtingen van die samenleving! Niets larie en apekool! U moet om een oordeel te vormen wel met de doelgroep zelf praten he en minder vanuit uw eigen weldenkend kader! Ik sprak heel wat jonge moslima's die hier geboren waren en een mate van integratie bereikt hadden. Voor hen was het bijvoorbeeld geen probleem om hun kroost naar de bosklassen te sturen,zelf hadden ze daar vaak een leuke tijd gehad. Maar hun man vond dit niet goed, ze waren conform de verwachtigen getrouwd met een importpartner binnen een gearrangeerd huwelijk en van hun man mochten de kinderen niet naar bosklassen of sinterklaasfeest. Ook zag hij zijn vrouw liever niet te ver verwijderd van hun woning( conform de culturele gebruiken van de bestaande volksislam en bijbehorende normen en waarden die hij als 'bagage' net zoals de eerste generatie ooit meebracht) ook haar nieuwbakken schoonzusters( haar broers maakten immers dezelfde 'beweging van partner uit Marokko via gearrangeerd huwelijk; maar al te vaak gaat het over neven en nichten!) vonden trouwens de opvoeding van dochters hier vel te vrij en omdat zij in de ogen van de eerste generatie ' vromer' waren ( lees betere moslims!) hadden die nieuwkomers vat op een omgekeerde beweging,de derde generatie kreeg minder 'vrijheden 'dan de tweede! Het straatbeeld bevestigs dit ook, er lopen nu meer meisjes met hoofddoek dan pakweg tien jaar geleden, hun moeders werden dus minder onder druk gezet ( door de aantallen ontstonden de virtuele dorpen) Het is dus vooral door de klachten van hier geboren tweede generatie vrouwen dat ik tot dit oordeel kom! Om u heel duidelijk te antwoorden; het verschil is volkomen afhankelijk van de mate waarin cultuur en idiologie intividueel in overeenstemming kan komen met de verwachtingen van de samenleving. Ik geef u een duidelijk voorbeeld. Fatima en Naima solliciteren allebei voor de zelfde baan. Daarin wordt gesteld dat indien klanten dit vragen binnenshuis de hoofddoek moet worden afgezet. Fatima vind dit geen probleem; voor haar primeert werk boven haar culturele en idiologische overtuigingen, zevoelt zich nit minder moslima omdat ze tegemoet komt aan de verwachtingen van haar werkgever. Ze heeft er begrip voor dat niet moslims anders denken over haar hoofddoek. Dus accepteert ze die voorwaarde tot het werken voor dit bedrijf. Naima doet dit niet. Voor haar primeert het gebod( een goede moslima draagt een hoofddoek!) en de verwachtingen van de samenleving (werkgever!) zijn daaraan ondergeschikt. Daardoor heeft Fatima wel en Naima geen baan, vreemd genoeg ondervind Naima steun voor haar keuze in haar eigen sociale millieu terwijl Fatima ter discussie staat8 Begrijpt u het nu? De samenleving biedt Fatima en Naima dezelfde kansen ( probeer de focus nu niet te leggen of een werkgever dit recht heeft om een verwachting tegenover het dragen van hoofddoeken te hebben; dat is een aparte discussie!) maar waar Fatima zich wil en kan aanpassen ( ook zonder hoofddoek blijf je een gelovige moslima!) kan Naima dit niet! Haar interpretatie over haar ideologie en wat wel of niet moet verhindert dit! Er is een stevige ' verrechting ' binnen allochtone milieu's! Ik heb ze zien ontwikkelen in zaaltjes waar ' geleerden' komen vertellen dat een ware moslim zich verzet tegen de verwactingen van een niet islamitische omgeving. En die geleerden waren hoogopgeleide jongens die vorming kregen in het middenOosten om de 'ware' islam uit te dragen hoor! Helemaal geen sukkels, integendeel zonder de migratie van hun vader hadden ze nooit ene universitair diploma gehad maar geiten gehoed bij hun grootvader net als hun neef. U vertelt echt onzin. De migratie bood vooral ongeletterde boeren die in eigen land al onderklasse waren ( u kent toch de geschiedenis een beetje van Berbers?) een kans op vooruitgang en welvaart en die werd massaal gegrepen. Behalve steenkoolmijnen konden ze ook niet beter, lezen en schrijven is voor de meeste beroepen echt een voorwaarde hoor! KOm niet aandraven met dat koloniaal schuldgevoel; ik heb als migrantendochter daar totaal geen boodschap aan! Gelukkig migreerden mijn ouders; ik mag er niet aan denken hoe mijn leven zou zijn geweest als ze dit niet deden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Inderdaad. U spreekt duidelijk met kennis van zaken iets wat van vele zogenaamde 'verdraagzame' 'progressieven' op dit forum niet kan gezegd worden.
![]() |
#109 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat heeft de hoofdoekendiscussie daar nu mee te maken? Bent U zelfs zo ver dat U zich druk maakt in andermans vestimentaire besognes? Ik ken genoeg moslima met hoofdoek die compleet normale mensen zijn waarmee je over doodnormale zaken kunt babbelen...Ben ik nu een moslim-collaborateur? Blijf eens bij de discussie... Citaat:
Maar als godsdienst en cultuur de factoren zijn (en niet socio-economische) verklaar jij dan eens het verschil tussen de Marokkaanse moslim Mbark Bousouffa van Anderlacht en Ahmed de autodief uit Anderlecht... Citaat:
Zonder U te baseren op studies, cijfers en feiten? Allez vooruit, U bent tenminste eerlijk... Nu nog uw vooroordelen de deur uit en we zijn er. Citaat:
Al moet ik zeggen dat gepolariseer, zoals dat van U, de oplossing niet echt dichter brengt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maes P ik hoor u niet meer?
Goed zo, je hebt het dus begrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat doet de meerderheid al.
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een mens zo opjagen zeg... En zet anders in afwachting uw boxen aan als je me niet meer hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe zijn wij er dan in geslaagd om van 19e eeuws proletariaat door te groeien naar de maatschappij die we nu hebben? Citaat:
2. U kan blijkbaar zonder moeite de volledige marokkaanse bevolking in Belgie opdelen en becijferen naar vrijwel ieder sociologisch kenmerk ('grote groep", 'minderheid', etc). Kun je me eens die studie quoten waaruit jij die categorisering vandaan hebt? Of zit je hier ook lukraak je vooroordelen voor waar te houden? Citaat:
Opnieuw: verklaar deze ervaringen eens vanuit uw model. Citaat:
Waarom zou ik? Waarom zou jij je dan moeten schuldig voelen? Heb je iets verkeerd gedaan? Citaat:
http://www.linkglobal.com/venus.asp (ze is 1 van de belangrijkste zakenvrouwen uit Egypte in de logistiek....en ze draagt een hoofdoek ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||||
|
![]() [quote=Maes_P;3714988]
Citaat:
Citaat:
Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims. Koenraad Elst http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html Citaat:
Citaat:
Bericht aan weldenkend links http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7fe7ca3bc1574e
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 14:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan ik met recht en rede een aantal individuen aanhalen die in tegenspraak zijn met uw visie. U bent begonnen met generaliseren; niet ik. Je draait de rollen om. Citaat:
Het verschil zit hem in de kansen die ze hebben gekregen en hoe ze daarmee zijn omgegaan. Het verschil zit hem niet in hun ideologie. Citaat:
Is dat uw profeet? Citaat:
En zolang ik daar op wacht, ben je hier in het ijle aan het typen. Citaat:
Allez, vooruit; iedereen die niet akkoord gaat met een rabiate moslimhater is een fanboy van Allah en de koran... Vooroordeel nummer 1287 Man man man man ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 28 september 2008 om 14:34. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik het begrijp Maes. Als we naar het VB kijken zie je daar ongeveer hetzelfde gebeuren. Er heeft eens een nazi bij geweest vroeger en men noemt het VB een nazi partij. Nu, een bijkomend vraagje betreffende de Percentages in de groepen waarvan sprake. X aantal procent van een groep bepaalt dus niets voor de rest van de groep. Maar is er geen percentage denkbaar waarop die stelling omgedraaid wordt? Van welk percentage zegt het wel iets over de groep? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Net zomin ik conclusies trek over dé spionkop van Club Brugge indien ik door x percent van de Blue Army wordt in elkaar getimmerd (gesteld dat x < 100% ![]() Sommigen doen dat hier wel: zij moeten dan ook 1. Die x kwantificeren: cijfers opsommen waarop ze zich baseren 2. Die x kwalificeren: studies quoteren waaruit blijkt dat het gedrag van die x percent als grondslag van zijn gedrag, kwalititeit Y heeft. Zij hebben die bewjslast gecreeerd vanuit hun hypothese dat ideologie en cultuur de oorzaken zijn van die criminele feiten. Dit is een nieuwe hypothese om criminaliteit te duiden. De gangbare hypothese (zie de geschiedenis) is dat criminaliteit samenhangt met sociale status (nieuwe criminaliteitsvormen niet te na gesproken). Ik heb er absoluut geen probleem mee dat mensen proberen fenomenen te duiden, maar dat ze dat dan wel doen vanuit de werkelijkheid en niet vanuit hun vooroordelen.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 28 september 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||||
|
![]() [quote=Maes_P;3715041]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867 Citaat:
U maakt met uw woord 'moslimhaters' trouwens geen verschil tussen een ideologie islam en een mens van vlees en bloed. Ook is er helemaal geen sprake van haat, haat verteerd je. Het is veeleer een waarschuwen, het trachten de ogen openen. Net zoals men destijds in, de jaren 30 de ogen trachtte te openen van chamberlains die met een papiertje afkwam waar een vriendelijk lachende Hitler zijn handtekening had opgezet. Zie je wel dat steeds maar dialogeren en toegevingen blijven doen het beste is om de 'vrede' te bewaren. Zie je wel dat 'verdraagzaam' zijn werkt... An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last. Sir Winston Churchill
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 15:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Van wanneer wel? 90%? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat kan ik hier nu mee met zo'n argument? Waar haalt U dat? Waarop baseert U dat? Citaat:
-devoot moslim is -goede moslim is -een slechte moslim is ???? Ik dacht het niet... Ik begin te denken dat een "goede moslim" in uw optiek een terrorist is, omdat hij dan tenminste aan uw vooroordeel voldoet en in uw binair denkpatroon past. Citaat:
Citaat:
En objectieve vorsers e, geen van die xenfoben als u. 20 sociologen van een europese uinversiteit die Uw conclusies onderschrijven. Indien uw wereldbeeld op de realiteit berust kan dat geen probleem zijn... Citaat:
Persoonlijk vind ik de Islam, zoals iedere andere godsdienst, niet iets dat getuigt van een humanistisch wereldbeeld en dus iets waar ik me absoluut niet in terug kan vinden. Maar zolang een moslim me daarin niet beperkt, doet hij maar wat hij niet laten kan...als moslim. Geloof = prive. En zeg nu niet dat ik moslimextremisme goedklap e... ![]() |
|||||
![]() |
![]() |