Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 12:30   #421
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd, "Fourtis" is hier duidelijk zeer vlug (terug)thuis
Het team is nu versterkt door onze beste Fourtis of moeten we zeggen 'guru' Fourtis.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:31.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 12:34   #422
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Het team is nu versterkt door onze beste Fourtis of moeten we zeggen 'guru' Fourtis.
Als ge onnozel wil doen omdat je zonder tegenargumenten zit, doe het dan van de eerste keer goed.
De correcte schrijfwijze is "goeroe".
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 12:39   #423
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ga niet met een grote boog om je vraag, ik heb gewoon niet geantwoord.
vooral omdat uw vraag totaal irrelevant is.
Ik maakt de vergelijking met de joodse spijswetten enkel om aan te tonen dat er met de joodse bevolkingsgroep nooit een probleem was over het menu op de bosklassen.
Nooit heb ik de joodse gemeenschap op hoge toon horen eisen dat hun kinderen kosher eten moesten krijgen, waarbij de melkproducten zelfs in een andere keuken moest worden klaargemaakt als de vleesproducten; Ik heb nooit de joodse gemeenschap weten eisen dat hun ritueel geslachte dieren moesten geslacht worden zonder de belgische wetten te volgen(ik weet niet of de joodse gemeenschap die dieren wèl eerst verdoofd of niet: kan daar dus geen uitsluitsel over geven) . Het kan dus best zijn dat de kosher geslachte dieren wèl verdoofd werden alvorens met een mes de keel overgesneden en leeggebloed. (Trouwens: normaal geslachte dieren worden ook leeggebloed, alleen gaat dat wat sneller en moeten ze daarbij niet levend nog 10 minuten ondersteboven hangen te spartelen zoals te zien was in die reportage in Terzake).

Bottomline van mijn redenering: zelfs al hebben de joodse mensen ook hun specifieke spijswetten, de joodse gemeenschap gaat er niet voor zorgen dat onze vlaamse niet-joodse kinderen op bosklassen ineens ook allemaal kosher voedsel moeten krijgen!

Maar dat had je natuurlijk al lang begrepen hé.
De hetze betreft hier niet alleen bosklassen, maar moslims in het algemeen.
Halal-slachten wordt hier beschreven als een verschrikkelijk daad van moslims, terwijl alle mensen op deze wereld dieren slachten op nagenoeg dezelfde wijze.
In Belgiê is inderdaad de wet die stelt dat er verdoving moet gebruikt worden.
Maar het is wel niet correct om alleen moslims met de vinger te wijzen als men het over slachten van dieren heeft.
Daarom doet het er wel toe om aan te geven hoe men te werk gaat bij andere religies.Men zal zo zien dat ook Joden op dezelfde manier slachten als moslims en dat het geen enkel zin heeft om alleen moslims aan te pakken wat betreft halal-voeding en voor te wenden dat het iets verschrikkelijks is dat je alleen bij moslims tegenkomt.
NEE, dat is fout, bij andere religies gelden nagenoeg dezelfde regels en gebeurt het op de zelfde 'verschrikkelijke' wijze, maar dat mag niet gezegd worden, want dan valt de heel de bewijskracht van bepaalde forumleden als een kaartenhuis in elkaar.

Dus wat er nu moet gebeuren is het volgende:
per religie (men kan zich beperken tot moslims en joden) aangeven hoe het slachten juist gebeurt. Dit op zo'n manier weergegeven dat men duidelijk kan zien waar de verschillen en overeenkomsten zijn.
Circe als je dit niet kan geven, dan kunnen de andere forumleden dit eventueel leveren.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:42.
Oud 9 oktober 2008, 12:45   #424
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Halal-slachten wordt hier beschreven als een verschrikkelijk daad van moslims, terwijl alle mensen op deze wereld dieren slachten op nagenoeg dezelfde wijze.
Maar het is wel niet correct om alleen moslims met de vinger te wijzen als men het over slachten van dieren heeft.
Daarom doet het er wel toe om aan te geven hoe men te werk gaat bij andere religies.Men zal zo zien dat ook Joden op dezelfde manier slachten als moslims en dat het geen enkel zin heeft om alleen moslims aan te pakken wat betreft halal-voeding en voor te wenden dat het iets verschrikkelijks is dat je alleen bij moslims tegenkomt.
NEE, dat is fout, bij andere religies gelden nagenoeg dezelfde regels en gebeurt het op de zelfde 'verschrikkelijke' wijze, maar dat mag niet gezegd worden, want dan valt de heel de bewijskracht van bepaalde forumleden als een kaartenhuis in elkaar.

per religie (men kan zich beperken tot moslims en joden) aangeven hoe het slachten juist gebeurt. Om zo'n manier weergegeven dat men dudielijk kan zien waar de verschillen en overeenkomsten zijn.
Circe als je dit niet kan leveren, dan kunnen de andere forumleden dit eventueel leveren.
Je hebt nog altijd niet door dat in België (en elders) de grootste hoop van de joden al lang geseculariseerd en zich niet zoals 99.99 % van de moslims vastklampen aan eet- en slachtvoorschriften uit hun heilig boekske.

Weet je, sommige bevolkingsgroepen evolueren hoor. Echt waar !

Laatst gewijzigd door Fourtis : 9 oktober 2008 om 12:45.
Oud 9 oktober 2008, 12:48   #425
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Je hebt nog altijd niet door dat in België (en elders) de grootste hoop van de joden al lang geseculariseerd en zich niet zoals 99.99 % van de moslims vastklampen aan eet- en slachtvoorschriften uit hun heilig boekske.

Weet je, sommige bevolkingsgroepen evolueren hoor. Echt waar !
Geef eens wat bewijzen hiervoor.
Antwerpen kent bijvoorbeeld een grote gemeenschap van orthodoxe joden, die strikt de regels volgen.
De vraag geldt nog altijd: hoe zijn deze regels en hoe verschillend zijn ze met de regels voor halal-slachten?
Men kan zich ook de vraag stellen hoe seculier de andere joden zijn : geldt dot voor alles of enkel voor bepaalde regels.

Bewijzen aub.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:49.
Oud 9 oktober 2008, 12:56   #426
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

per religie (men kan zich beperken tot moslims en joden) aangeven hoe het slachten juist gebeurt. Dit op zo'n manier weergegeven dat men duidelijk kan zien waar de verschillen en overeenkomsten zijn.
Circe als je dit niet kan geven, dan kunnen de andere forumleden dit eventueel leveren.
altijd leuk om te weten dat jij beter weet waar ik het over heb, dan ikzelf.

Nogmaals: mijn posting ging over de eisen van moslims om heeldere scholen te overmeesteren en aan alle kinderen hun halalvlees door de strot te duwen.

De discussie over de verschillende slachtmethodes is een andere discussie.
Tot hiertoe blijkt dat de standaard wettelijke slachtmethode verdoving voorziet voor een aantal grotere dieren, maar niet voor kippen en kleinvee.
Er wordt een uitzondering gemaakt voor rituele slachtingen.
Nu kan het me geen worst schelen als Mohammed eerst nog een regendansje maakt alvorens hij de koe de keel oversnijdt, noch dat job drie rondjes rond de geit maakt alvorens die de keel over te snijden, maar ik meen dat boer Piet zich wèl aan de Belgische wetten moet houden en dus kan hij Bella de koe niet op zijn eentje ritueel lopen te slachten, ook niet als hij er ondertussen "Jezeke is geboren" bij loopt te kwelen.

Ik vind echter niet dat mijn kinderen verplicht worden om vlees te eten waarbij de dieren - tegen de belgische wet in - NIET verdoofd werden alvorens te slachten.

toch wel subliem dat boer Piet zijn koe Bella niet ritueel mag slachten, maar dat zijn zoontje en dochtertje wèl verplicht worden om de halal geslachte koe van buur Mohammed op te eten!

Verdere islamiseren we helemaal niet hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:00   #427
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens wat bewijzen hiervoor.
Antwerpen kent bijvoorbeeld een grote gemeenschap van orthodoxe joden, die strikt de regels volgen.
De vraag geldt nog altijd: hoe zijn deze regels en hoe verschillend zijn ze met de regels voor halal-slachten.
Men kan zich ook de vraag stellen hoe seculier de andere joden joden: geldt dot voor alles of enkel voor bepaalde regels.

Bewijzen aub.
Ge geeft uw gevraagde bewijzen zelf.
Behalve in Antwerpen zie je die orthodoxe joden nergens anders rondlopen.
Van de meeste joden weet je niet dat het joden zijn : ze lopen er niet mee te koop zoals moslims persé overal met hun moslim-zijn te koop lopen.

Voor die kleine groep orthodoxen zijn de regels gelijklopend met die van het halal-slachten. Ik verafschuw hun slachtpraktijken evenzeer als de islamitische : ze zouden ook moeten verboden zijn.

Ik erken wel dat zij niet ter linkerzijde druk gaan uitoefenen om hun eetgewoonten aan alle kinderen in het Antwerps stedelijk onderwijs op te dringen.

Ik troost mij met de gedachte dat die groep binnen een generatie hier niet meer bestaat. (Ze zullen naar Indië vertrokken zijn).
Oud 9 oktober 2008, 13:06   #428
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
altijd leuk om te weten dat jij beter weet waar ik het over heb, dan ikzelf.

Nogmaals: mijn posting ging over de eisen van moslims om heeldere scholen te overmeesteren en aan alle kinderen hun halalvlees door de strot te duwen.

De discussie over de verschillende slachtmethodes is een andere discussie.
Tot hiertoe blijkt dat de standaard wettelijke slachtmethode verdoving voorziet voor een aantal grotere dieren, maar niet voor kippen en kleinvee.
Er wordt een uitzondering gemaakt voor rituele slachtingen.
Nu kan het me geen worst schelen als Mohammed eerst nog een regendansje maakt alvorens hij de koe de keel oversnijdt, noch dat job drie rondjes rond de geit maakt alvorens die de keel over te snijden, maar ik meen dat boer Piet zich wèl aan de Belgische wetten moet houden en dus kan hij Bella de koe niet op zijn eentje ritueel lopen te slachten, ook niet als hij er ondertussen "Jezeke is geboren" bij loopt te kwelen.

Ik vind echter niet dat mijn kinderen verplicht worden om vlees te eten waarbij de dieren - tegen de belgische wet in - NIET verdoofd werden alvorens te slachten.

toch wel subliem dat boer Piet zijn koe Bella niet ritueel mag slachten, maar dat zijn zoontje en dochtertje wèl verplicht worden om de halal geslachte koe van buur Mohammed op te eten!

Verdere islamiseren we helemaal niet hoor.
Bedankt circe voor je bijdrage.
Ik wist niet dat kippen en kleinvee(konijnen, ...) niet moesten verdoofd worden.
Ik ben ervan overtuigd dat moslims geen vragende partij zijn om enkel halalvoeding te serveren tijens bosklassen.

Voor andere forumleden: (circe je moet niet op deze vraag antwoorden, aangezien je vind dat het hier niet toe doet, ik vind dat het wel belangrijk is voor iedereen dat men weet wat halal-slachten juist inhoudt en hoe verschillend het is vergeleken met de regels in andere religies):
Wat is de geslachtsmethode bij diverse religies ?
Bij moslims ?
Bij joden ?

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 13:07.
Oud 9 oktober 2008, 13:09   #429
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor die kleine groep orthodoxen zijn de regels gelijklopend met die van het halal-slachten. Ik verafschuw hun slachtpraktijken evenzeer als de islamitische : ze zouden ook moeten verboden zijn.

.
Fourtis bedankt hiervoor: dit was een antwoord die ik zocht.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 13:09.
Oud 9 oktober 2008, 13:10   #430
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat moslims geen vragende partij zijn om enkel halalvoeding te serveren tijens bosklassen.
[/color]
Ik ben ervan overtuigd dat moslims geen vragende partij zijn om hun kinderen te laten eten wat de autochtone pot schaft.
Dat heet integratieonwil.
Oud 9 oktober 2008, 13:14   #431
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat moslims geen vragende partij zijn om hun kinderen te laten eten wat de autochtone pot schaft.
Dat heet integratieonwil.
natuurlijk.
en de reden waarom ze (de pocokliek van VoorHAMme) zich zo uitsloven is omdat ze anders hun moslimkinderen (lees: dochters) thuishouden en die niet meemogen naar de bosklassen.

Hewel: dan blijven ze thuis! In de woestijn van hun pedofeet stonden ook geen bossen. En dan kunnen de andere kinderen gewoon normaal doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 oktober 2008, 15:11   #432
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik heb geen negeerlijstje, dat is zinloos.
Maar ik vraag het me wel af, al je posts zijn zo, waarmee je ze onduidelijk maakt en je niet serieus overkomt.
Ik zeg 't maar hoor, jongen, mij interesseert 't niet, 'k zeg gewoon droogweg dat het irritant is, en je dat nu ook (zie hierboven) aan het doen bent.
Misschien, door je dit te zeggen ga je er even bij stilstaan en besef je dat er misschien iets is in je leven waar je kan aan werken.
Maar goed, zoals 'k al zei, I don't care
meisje he zucht pfffffff zagen over mijn stijl en dan nog ni weten wie ik ben ahahahahahaaa negeren die handel
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:13   #433
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De vreedzame vegetarist snakte ook naar wat aandacht...
vreedzaam dat is niemand immers ieder komt op voor zijn eigen belangen - dat mijn bedoelingen niet wreedaardig zijn zoals de volgelingen van mo de pedo - dat is wel duidelijk he

Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:19.
Oud 9 oktober 2008, 15:18   #434
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
fourtis, smiley, circe, shaddy & C° hebben de gewoonte, iedereen die oproept tot nuancering en relativering als moslim te bestempelen, waarmee ze ongewild schrijven dat dergelijke oproep in hun ogen een islamwaarde is, en niet hun waarde....
Filo je bent duidelijk weer te ver aan het gaan in beperkt denken. Hoe kan je onderdrukking en halal goedkeuren als westerse beschaafde mens. Dat kan je niet zonder je vrienden de volgelingen van Mo de pedo te beledigen. Dat betekend concreet dat je steeds in je eigen vel kerft. Erger nog je bochtendraaierij is eigenlijk te grappig voor woorden. Dus ga je verdiepen in andere materie zoals het boek van de negenjarige gepentreerde vrouw van Mo de pedo of kijk eens naar een halal geslacht dier hoe het leven wegvloeit uit dit dier minuten lang wanhoop en angst, mischien zal je dan ooit het licht zien.

trouwens ik heb nog nooit gezegd dat u moslim bent weeral door de mand en betrapt op leugens - dat u mooi in het gareel loopt van de moslimbroeders daar ben ik van overtuigt anders zou een beschaafd westers mens toch geen halal goedkueren in een westers landje.

Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:27.
Oud 9 oktober 2008, 15:21   #435
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

leugens de joden doen al het mogelijke om goed te zijn voor de dieren verdorie he jullie pocos zijn zo laag bij de grond bah !
Oud 9 oktober 2008, 15:23   #436
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt circe voor je bijdrage.
Ik wist niet dat kippen en kleinvee(konijnen, ...) niet moesten verdoofd worden.

Voor andere forumleden: (circe je moet niet op deze vraag antwoorden, aangezien je vind dat het hier niet toe doet, ik vind dat het wel belangrijk is voor iedereen dat men weet wat halal-slachten juist inhoudt en hoe verschillend het is vergeleken met de regels in andere religies):
Wat is de geslachtsmethode bij diverse religies ?
Bij moslims ?
Bij joden ?
leugens weeral de imam en de islamleraar willen dit wel en gebruiken al hun dreigemnten om dit te verkrijgen verdorie pocos zo laag bij de grond niet vies van leugens bah !

Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:25.
Oud 9 oktober 2008, 15:25   #437
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreedzame? pardon?
veel vreedzamer dan de doorsnee islamlover met zijn onderdrukking en halal slachten maar ja dat wil je niet zien of horen de waarheid blind he voor de macht zoals alle doorsnee pocos ???????????????,
Oud 9 oktober 2008, 16:22   #438
Hellspawn NL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat de beschrijvingen over Mohammed en vrouwen door Hellspawn betreft, deze zijn historisch gezien volkomen onjuist!
Huwelijken waren van trategisch belang om allianties te smeden, vaak waren de bruiden welstellend als dochters van stamhoofden, het huwelijk redde hen helemaal niet van armoede of dood.
De stammenculturen in de zevende eeuw waren zeer divers, er bestonden ook stammen met matriachale structeren waar vrouwen grote vrijheden hadden, ook op seksueel gebied en partnervorming, bij anderen hadden vrouwen dezelfde waarde als kamelen; bezit!
De islam is ontstaan als bindmiddel om allianties bij elkaar te houden, het is de ideologie van een krijgsheer en dat dit zo is kunt je zien aan de koranverzen die eenmaal in Medina aangeland plots veel minder vriendelijk en verdraagzaam worden.
Veel samenlevingsproblemen staan helemaal niet los van de manier waarop vandaag nog steeds de koran wordt geinterpreteerd, Goodwill ga eens langs bij enkele moskees en zorg dat je verstaat wat daar gezegd wordt! Daar is De winter vaak klein bier tegen!
( tenminste in Marokkaanse moskees, bij Turken ( indien de moskee is aangesloten op het dyanet)is er veel meer controle en moet een imam niet proberen bezig te zijn met'politiek!)
Ga eens luisteren in koranschooltjes hoe kinderen leren kijken naar wat niet islamitisch is!
Kortom; stap die wereld eens binnen en niet op een open deurdag!
Ga de gemiddelde kennis onder Marokkanen ene na over islam en koran, langzamerhand is de gemiddelde Vlaming beter geinformeerd dan vele gelovigen!
Kijk maar naar Circe, haar kennis is veel beter dan van meninge gelovige!
maar daar wringt ook het schoentje he Goodwill?
Wie kritisch is wordt afgeschoten, kijk naar Arthur van Amerongen, Peter Calluy en Hind Fraichi en Marion van San. Iederene die op de realiteit wijst is de vijand en dat is jammer want juist dit staat iedere vorm van oplossing in de weg.
De Marokkaanse onderklasse dankt haar positie vooral aan links die blijven betuttelen omdat het kiesvee aan hun kant moet staan.
Ontkrachten is zo gemakkelijk
Mooi dat je schrijft dat ik het "natuurlijk" historisch bij het verkeerde eind zou hebben... Uiteraard heb jij de oplossing, net als Circe... Ik schrijf een paar historische woorden, die mogelijk genuanceerd kunnen worden of ontkracht... Je kunt dat met alles doen wat ik zeg... Ik beweer hier niet de absolute waarheid te vertellen... Misschien denk ik er zelfs morgen wel weer anders over! Ik benadruk nogmaals wat ik beoog: kritisch zijn, maar wonderwel wordt dat "afgeschoten", zoals Alice hier zegt... Het is allemaal zo paradoxaal, ik vind dat hier in een kringetje wordt rondgedraaid en desnoods weg wordt geredeneerd wat een zogenaamde "aanhanger" of vertolker van de Islam zegt... En daarbij komt nog, dat er vermoed wordt dat sommige mensen die hier kritisch hun mening zeggen over de Westerse hypocrisie, toch zeker Moslims zullen zijn...

Zogenaamde heilige boeken zijn geen wetboeken
Ik ben een Hollander van origine, blank van huid en met blauwe ogen... Ik heb echter niks van doen met kortzichtige en soms zelfs racistische praatjes... Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor Hollanders, Belgen en wie dan ook... En kom nou niet met statistiekjes aan wie de hoogste criminaliteit veroorzaakt... Natuurlijk is er altijd een stok om mee te slaan, altijd een reden om een geloof, een samenlevingsvorm of cultuur mee af te slachten... De Koran is een oud boek, net als de bijbel... Veel wetten die daarin staan beschreven zijn verouderd... Ik beweer nergens dat we die oude wetten maar weer in het leven moeten roepen voor welke samenleving dan ook... Het past zeer zeker niet op de Westerse samenleving... De Koran is geen wetboek, ook al lijkt dat hier en daar het geval te zijn... Net als de Bijbel is het een lied, dat verbastert zodra het in de prozaïsche tekst wordt vertaald... Dat neemt niet weg dat er sommige zaken in staan die verwerpelijk zijn... Ik hoef jullie niet te citeren, want er is al genoeg uit de Koran gehaald wat volgens sommigen hier zou wijzen op barbaarsheid...

Doet de ander altijd alles fout?
Maar in de Bijbel staan ook genoeg van dit soort "straffen", die niet meer in deze tijd passen... Maar we kunnen alsmaar blijven wijzen op wat er niet klopt in die zogenaamde heilige boeken, maar het gaat er feitelijk om om de strekking van de Koran of de Bijbel te begrijpen... En als je daar niks van begrijpt of mee te maken wilt hebben, okee... Maar veroordeel daarmee niet zo zwaar de moslims, alsof zij de hedendaagse barbaren zijn... Een zondebok is zo gemakkelijk te vinden... Je kunt altijd wel een smet vinden op welk volk dan ook... Iedereen weet dat elke beschaving gebaseerd is op strijd en bloed... Dus doe nou maar niet alsof de ANDER altijd alles fout doet of fout ziet, in vergelijking met hoe jij dat ziet... Dat is echt de hoofdfout die ieder mens dreigt te maken: "als de Islam nou eens zo-en-zo zou zijn", als Pietje nou eens zo-en-zo zou zijn, dan is het goed... Maar hij doet niet zo-en-zo, ook de Islam doet dat niet... Niets danst naar jouw pijpen, DUS is het matig of zelfs slecht... Zondebokken zoeken betekent altijd het begin van het conflict en in het ernstigste geval oorlog...

Laatst gewijzigd door Hellspawn NL : 9 oktober 2008 om 16:25.
Hellspawn NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 16:42   #439
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hellspawn NL
... Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor Hollanders, Belgen en wie dan ook...
zo zie je maar wie de foute redeneringen maken.
"moslims" hebben niks vandoen met "nationaliteiten", net zomin als "katholieken" iets vandoen hebben met "chinezen".

uw zinnetje zou dus moeten zijn:

"... Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor katholieken, gereformeerden, hindoes en wie dan ook...

Echter, dan komt je tot de nare vaststelling dat wat een moslim HOORT TE DOEN volgens zijn heilig boekje, een regelrechte misdaad is volgens andere religieuze en wereldlijke wetten.
En hoe ga je daarmee om?

Een vrouw die overspel heeft gepleegd of iets anders mispeuterd moet volgens de koran in haar huis worden opgesloten tot de dood haar achterhaalt.
Volgens de katholieken is zoiets moord
Volgens de normale westerse wetten is zoiets moord met vrijheidsberoving of iets in die aard.

Nochtans: de moslim doet gewoon wat zijn boekske hem heeft opgedragen. D�*�*r zit hem de discrepantie met die ideologie. Als er tig maal sprake is van hoe de "buit" moet verdeeld worden, dan mag ik toch veronderstellen dat diefstal een doodnormaal verschijnsel is volgens de islamitische ideologie? Diefstal van ongelovigen natuurlijk. Zo deed hun profeet het dus ook.

en wat ga jij daar dan op zeggen? Dat het allemaal niet zo erg is en dat ze hun "religieuze plichten" netjes moeten kunnen nakomen?

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2008 om 16:47.
Oud 9 oktober 2008, 16:48   #440
Hellspawn NL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
zo zie je maar wie de foute redeneringen maken.
"moslims" hebben niks vandoen met "nationaliteiten", net zomin als "katholieken" iets vandoen hebben met "chinezen".
Vooralsnog heb ik onderhand sterk de indruk dat JIJ het bent, die hier de foute redeneringen maakt... Maar blijkbaar is je manifestatiedrang groter dan je redeneringscapaciteiten... Foutje, bedankt...
Hellspawn NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be