![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het team is nu versterkt door onze beste Fourtis of moeten we zeggen 'guru' Fourtis.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:31. |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Halal-slachten wordt hier beschreven als een verschrikkelijk daad van moslims, terwijl alle mensen op deze wereld dieren slachten op nagenoeg dezelfde wijze. In Belgiê is inderdaad de wet die stelt dat er verdoving moet gebruikt worden. Maar het is wel niet correct om alleen moslims met de vinger te wijzen als men het over slachten van dieren heeft. Daarom doet het er wel toe om aan te geven hoe men te werk gaat bij andere religies.Men zal zo zien dat ook Joden op dezelfde manier slachten als moslims en dat het geen enkel zin heeft om alleen moslims aan te pakken wat betreft halal-voeding en voor te wenden dat het iets verschrikkelijks is dat je alleen bij moslims tegenkomt. NEE, dat is fout, bij andere religies gelden nagenoeg dezelfde regels en gebeurt het op de zelfde 'verschrikkelijke' wijze, maar dat mag niet gezegd worden, want dan valt de heel de bewijskracht van bepaalde forumleden als een kaartenhuis in elkaar. Dus wat er nu moet gebeuren is het volgende: per religie (men kan zich beperken tot moslims en joden) aangeven hoe het slachten juist gebeurt. Dit op zo'n manier weergegeven dat men duidelijk kan zien waar de verschillen en overeenkomsten zijn. Circe als je dit niet kan geven, dan kunnen de andere forumleden dit eventueel leveren.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Weet je, sommige bevolkingsgroepen evolueren hoor. Echt waar ! Laatst gewijzigd door Fourtis : 9 oktober 2008 om 12:45. |
|
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Antwerpen kent bijvoorbeeld een grote gemeenschap van orthodoxe joden, die strikt de regels volgen. De vraag geldt nog altijd: hoe zijn deze regels en hoe verschillend zijn ze met de regels voor halal-slachten? Men kan zich ook de vraag stellen hoe seculier de andere joden zijn : geldt dot voor alles of enkel voor bepaalde regels. Bewijzen aub.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals: mijn posting ging over de eisen van moslims om heeldere scholen te overmeesteren en aan alle kinderen hun halalvlees door de strot te duwen. De discussie over de verschillende slachtmethodes is een andere discussie. Tot hiertoe blijkt dat de standaard wettelijke slachtmethode verdoving voorziet voor een aantal grotere dieren, maar niet voor kippen en kleinvee. Er wordt een uitzondering gemaakt voor rituele slachtingen. Nu kan het me geen worst schelen als Mohammed eerst nog een regendansje maakt alvorens hij de koe de keel oversnijdt, noch dat job drie rondjes rond de geit maakt alvorens die de keel over te snijden, maar ik meen dat boer Piet zich wèl aan de Belgische wetten moet houden en dus kan hij Bella de koe niet op zijn eentje ritueel lopen te slachten, ook niet als hij er ondertussen "Jezeke is geboren" bij loopt te kwelen. Ik vind echter niet dat mijn kinderen verplicht worden om vlees te eten waarbij de dieren - tegen de belgische wet in - NIET verdoofd werden alvorens te slachten. toch wel subliem dat boer Piet zijn koe Bella niet ritueel mag slachten, maar dat zijn zoontje en dochtertje wèl verplicht worden om de halal geslachte koe van buur Mohammed op te eten! Verdere islamiseren we helemaal niet hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#427 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Behalve in Antwerpen zie je die orthodoxe joden nergens anders rondlopen. Van de meeste joden weet je niet dat het joden zijn : ze lopen er niet mee te koop zoals moslims persé overal met hun moslim-zijn te koop lopen. Voor die kleine groep orthodoxen zijn de regels gelijklopend met die van het halal-slachten. Ik verafschuw hun slachtpraktijken evenzeer als de islamitische : ze zouden ook moeten verboden zijn. Ik erken wel dat zij niet ter linkerzijde druk gaan uitoefenen om hun eetgewoonten aan alle kinderen in het Antwerps stedelijk onderwijs op te dringen. Ik troost mij met de gedachte dat die groep binnen een generatie hier niet meer bestaat. (Ze zullen naar Indië vertrokken zijn). |
|
|
|
|
|
|
#428 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik wist niet dat kippen en kleinvee(konijnen, ...) niet moesten verdoofd worden. Ik ben ervan overtuigd dat moslims geen vragende partij zijn om enkel halalvoeding te serveren tijens bosklassen. Voor andere forumleden: (circe je moet niet op deze vraag antwoorden, aangezien je vind dat het hier niet toe doet, ik vind dat het wel belangrijk is voor iedereen dat men weet wat halal-slachten juist inhoudt en hoe verschillend het is vergeleken met de regels in andere religies): Wat is de geslachtsmethode bij diverse religies ? Bij moslims ? Bij joden ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Fourtis bedankt hiervoor: dit was een antwoord die ik zocht.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat heet integratieonwil. |
|
|
|
|
|
|
#431 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en de reden waarom ze (de pocokliek van VoorHAMme) zich zo uitsloven is omdat ze anders hun moslimkinderen (lees: dochters) thuishouden en die niet meemogen naar de bosklassen. Hewel: dan blijven ze thuis! In de woestijn van hun pedofeet stonden ook geen bossen. En dan kunnen de andere kinderen gewoon normaal doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#433 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus ga je verdiepen in andere materie zoals het boek van de negenjarige gepentreerde vrouw van Mo de pedo of kijk eens naar een halal geslacht dier hoe het leven wegvloeit uit dit dier minuten lang wanhoop en angst, mischien zal je dan ooit het licht zien.trouwens ik heb nog nooit gezegd dat u moslim bent Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Banneling
|
Citaat:
leugens de joden doen al het mogelijke om goed te zijn voor de dieren verdorie he jullie pocos zijn zo laag bij de grond bah ! |
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 15:25. |
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Mooi dat je schrijft dat ik het "natuurlijk" historisch bij het verkeerde eind zou hebben... Uiteraard heb jij de oplossing, net als Circe... Ik schrijf een paar historische woorden, die mogelijk genuanceerd kunnen worden of ontkracht... Je kunt dat met alles doen wat ik zeg... Ik beweer hier niet de absolute waarheid te vertellen... Misschien denk ik er zelfs morgen wel weer anders over! Ik benadruk nogmaals wat ik beoog: kritisch zijn, maar wonderwel wordt dat "afgeschoten", zoals Alice hier zegt... Het is allemaal zo paradoxaal, ik vind dat hier in een kringetje wordt rondgedraaid en desnoods weg wordt geredeneerd wat een zogenaamde "aanhanger" of vertolker van de Islam zegt... En daarbij komt nog, dat er vermoed wordt dat sommige mensen die hier kritisch hun mening zeggen over de Westerse hypocrisie, toch zeker Moslims zullen zijn... Zogenaamde heilige boeken zijn geen wetboeken Ik ben een Hollander van origine, blank van huid en met blauwe ogen... Ik heb echter niks van doen met kortzichtige en soms zelfs racistische praatjes... Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor Hollanders, Belgen en wie dan ook... En kom nou niet met statistiekjes aan wie de hoogste criminaliteit veroorzaakt... Natuurlijk is er altijd een stok om mee te slaan, altijd een reden om een geloof, een samenlevingsvorm of cultuur mee af te slachten... De Koran is een oud boek, net als de bijbel... Veel wetten die daarin staan beschreven zijn verouderd... Ik beweer nergens dat we die oude wetten maar weer in het leven moeten roepen voor welke samenleving dan ook... Het past zeer zeker niet op de Westerse samenleving... De Koran is geen wetboek, ook al lijkt dat hier en daar het geval te zijn... Net als de Bijbel is het een lied, dat verbastert zodra het in de prozaïsche tekst wordt vertaald... Dat neemt niet weg dat er sommige zaken in staan die verwerpelijk zijn... Ik hoef jullie niet te citeren, want er is al genoeg uit de Koran gehaald wat volgens sommigen hier zou wijzen op barbaarsheid... Doet de ander altijd alles fout? Maar in de Bijbel staan ook genoeg van dit soort "straffen", die niet meer in deze tijd passen... Maar we kunnen alsmaar blijven wijzen op wat er niet klopt in die zogenaamde heilige boeken, maar het gaat er feitelijk om om de strekking van de Koran of de Bijbel te begrijpen... En als je daar niks van begrijpt of mee te maken wilt hebben, okee... Maar veroordeel daarmee niet zo zwaar de moslims, alsof zij de hedendaagse barbaren zijn... Een zondebok is zo gemakkelijk te vinden... Je kunt altijd wel een smet vinden op welk volk dan ook... Iedereen weet dat elke beschaving gebaseerd is op strijd en bloed... Dus doe nou maar niet alsof de ANDER altijd alles fout doet of fout ziet, in vergelijking met hoe jij dat ziet... Dat is echt de hoofdfout die ieder mens dreigt te maken: "als de Islam nou eens zo-en-zo zou zijn", als Pietje nou eens zo-en-zo zou zijn, dan is het goed... Maar hij doet niet zo-en-zo, ook de Islam doet dat niet... Niets danst naar jouw pijpen, DUS is het matig of zelfs slecht... Zondebokken zoeken betekent altijd het begin van het conflict en in het ernstigste geval oorlog... Laatst gewijzigd door Hellspawn NL : 9 oktober 2008 om 16:25. |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"moslims" hebben niks vandoen met "nationaliteiten", net zomin als "katholieken" iets vandoen hebben met "chinezen". uw zinnetje zou dus moeten zijn: "... Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor katholieken, gereformeerden, hindoes en wie dan ook... Echter, dan komt je tot de nare vaststelling dat wat een moslim HOORT TE DOEN volgens zijn heilig boekje, een regelrechte misdaad is volgens andere religieuze en wereldlijke wetten. En hoe ga je daarmee om? Een vrouw die overspel heeft gepleegd of iets anders mispeuterd moet volgens de koran in haar huis worden opgesloten tot de dood haar achterhaalt. Volgens de katholieken is zoiets moord Volgens de normale westerse wetten is zoiets moord met vrijheidsberoving of iets in die aard. Nochtans: de moslim doet gewoon wat zijn boekske hem heeft opgedragen. D�*�*r zit hem de discrepantie met die ideologie. Als er tig maal sprake is van hoe de "buit" moet verdeeld worden, dan mag ik toch veronderstellen dat diefstal een doodnormaal verschijnsel is volgens de islamitische ideologie? Diefstal van ongelovigen natuurlijk. Zo deed hun profeet het dus ook. en wat ga jij daar dan op zeggen? Dat het allemaal niet zo erg is en dat ze hun "religieuze plichten" netjes moeten kunnen nakomen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2008 om 16:47. |
|
|
|
|
|
|
#440 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|