Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 13:54   #261
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik ken Pelgrim al een tijdje, en heb hem zelfs verschillende keren in real life ontmoet. Doorgaans is hij een vriendelijk, aangename sympathieke - en voor de dames: niet onknappe en celibataire - jonge man, met wie ik het best kan vinden.
Waar ik mij echter aan erger is dat hij zich in deze draad ontpopt tot een rechtser dan de rechtsen aanvaller van de ALS-actie.
Was de ALS-actie een tactisch fout? Mogelijk (hoewel ik denk van niet, maar ik wil de optie wel open houden). Maar dan valt daarover te discussieren. En dan moet Pelgrim niet - zeker niet als medelinkse - afkomen met domme, niet terzake doende en platburgerlijk clichés als "de hersens kapotgesmoord", hetgeen hij tot tweemaal toe in deze draad heeft gebruikt. Dat is eerder iets voor de chipies van deze wereld.
En zijn verdere oproep om de ALS te verbieden komt daar dan nog bovenop. Vreemd wel dat je aan Pelgrim niet vraagt of HIJ problemen heeft met andere linksen. Hij roept op om de ALS te verbieden, ik roep niet op om zijn VS-Btje aan te pakken.

Ik denk dat Abou Anis er dicht bij zit met zijn post

En dat het nationalistisch aspect bij Pelgrim zwaar begint door te wegen.
zit gij met een probleem, Driewerf? blijkbaar wel he. Blijkbaar kunt gij het niet verkroppen dat alle linksen in dit land uw koers volgen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:55   #262
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

En volgende week maandag is het een debat van NSV in Brussel (lees hier). Wordt het een Gentse toestand of een Leuvense toestand? Wie waagt er een gokje?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:56   #263
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Dus 'links' wist dat er baldadigheden zouden gebeuren?
Natuurlijk wisten ze dat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:56   #264
Ambiorix

Standaard

nee Leuven is daar te braaf voor. De jaarlijkse NSV betoging is zowat het enige wanneer er "troubles" zijn.
Oud 9 oktober 2008, 13:57   #265
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
nee Leuven is daar te braaf voor. De jaarlijkse NSV betoging is zowat het enige wanneer er "troubles" zijn.
Het ging over Brussel
Oud 9 oktober 2008, 13:58   #266
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het ging over Brussel
pff shit erover gelezen. sorry, zal aan de alcohol liggen niet aan mij.
Oud 9 oktober 2008, 14:01   #267
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
pff shit erover gelezen. sorry, zal aan de alcohol liggen niet aan mij.
Oud 9 oktober 2008, 14:16   #268
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus 'links' wist dat er baldadigheden zouden gebeuren?
Dat heb ik niet gezegd. Maar als je een blokkade organiseert en je houdt die vol weet je op voorhand dat wanneer dhr. Dewinter aan de andere kant de troepen aanvoert er altijd kans is op geweld.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 14:17   #269
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd. Maar als je een blokkade organiseert en je houdt die vol weet je op voorhand dat wanneer dhr. Dewinter aan de andere kant de troepen aanvoert er altijd kans is op geweld.
Dus moet je ook durven incasseren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 9 oktober 2008, 14:18   #270
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo. Ik ga er eerder van uit dat wanneer 'links' iets organiseert je er van op aan kan dat er of geweld of vandalisme gaat zijn of de beiden...
Oud 9 oktober 2008, 14:22   #271
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

*zucht* 10 jaar geleden bestond die discussie al, nu nog altijd...het enige verschil vind ik is dat ALS/LSP aggressiever geworden is
Oud 9 oktober 2008, 15:08   #272
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar is die foto die ze me hier nu al lang beloven waarop Dewinter enkele 'linkse' slaag geeft. Eerst was het gisteren, dan deze ochtend, ... nog steeds niets!

Die mensen hadden de toestemming om dat gebouw te gebruiken.

Hoe noem jij een regime die er voor zal zorgen dat jij je mening niet kenbaar moogt maken?
Oud 9 oktober 2008, 15:10   #273
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Trouwens:

- als een 'linkse' een mep geeft op een 'rechtse' is het iemand die de blokkade volhoudt
- als een 'rechts' een mep geeft op een 'linkse' is het een agressieve fascist

(volgens 'links')
Oud 9 oktober 2008, 15:16   #274
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dus moet je ook durven incasseren.
Ja.
Oud 9 oktober 2008, 15:21   #275
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar is die foto die ze me hier nu al lang beloven waarop Dewinter enkele 'linkse' slaag geeft. Eerst was het gisteren, dan deze ochtend, ... nog steeds niets!

Die mensen hadden de toestemming om dat gebouw te gebruiken.

Hoe noem jij een regime die er voor zal zorgen dat jij je mening niet kenbaar moogt maken?
Man, ... niet. De generatie die destijds het NSV lied schreef heeft het nog steeds voor het zeggen binnen het VB.

Als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt en geleid door die mensen zitten mensen zoals ik binnen de kortste keren zonder job en/of in de bak.

Een fascist blijft een fascist ook als hij een maatpak aanheeft en niet meer schuimbekkend loopt te tieren.

Over de taktiek om ze te bestrijden wil ik best discussiëren, maar dat ze bestreden moeten worden staat voor mij buiten kijf.
Oud 9 oktober 2008, 15:22   #276
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Dan kan ik er respect voor opbrengen.
Oud 9 oktober 2008, 15:32   #277
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, ... niet. De generatie die destijds het NSV lied schreef heeft het nog steeds voor het zeggen binnen het VB.

Als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt en geleid door die mensen zitten mensen zoals ik binnen de kortste keren zonder job en/of in de bak.

Een fascist blijft een fascist ook als hij een maatpak aanheeft en niet meer schuimbekkend loopt te tieren.

Over de taktiek om ze te bestrijden wil ik best discussiëren, maar dat ze bestreden moeten worden staat voor mij buiten kijf.
Ik denk eerder dat LDD morgen zal meespelen...ik heb niet echt de indruk dat de gemiddelde arbeider jullie zaken steunt...
Oud 9 oktober 2008, 15:32   #278
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

ge moet overigens een deftig nadenken over het concept "vreedzame blokkade" tegen burgers en zo voorkomen dat zij hun fundamentele grondrechten (vrijheid van vergadering, vrijheid van meningsuiting) kunnen gebruiken.

Neem bij verkiezingen. Men vorme een "vreedzame blokkade" rond elke persoon van wie men vermoed dat die niet op uw partij zal stemmen zodat hij niet kan stemmen, en dus zijn actieve politieke grondrechten (stemmen) niet kan gebruiken. Democratisch?
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:55   #279
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC Bekijk bericht
'k heb al spijt dat ik er niet kon bij zijn in Gent!

Wat de tegenstanders van dit soort acties lijkt te ontgaan, is het massale karakter ervan. Met 3 man en een paardekop kan je je universiteit niet claimen of afzetten. Met 300 wordt dat al wat makkelijker. Dat Dewinter en co overgingen tot een charge, past natuurlijk in hun taktiek om zichzelf als slachtoffer te kunnen voorstellen ook al gingen ze zelf tot de aanval over. Alleszins is het goed dat extreem-rechts niet zomaar wordt aanvaard en dat niet wordt toegegeven aan hun dreigementen. Na de blokkade in Keulen en het afzeggen van de FN-meeting in Molenbeek is dit een mooie derde geslaagde blokkade op enkele weken tijd. Bij de actie in Gent was er overigens een goede en vlotte samenwerking tussen verschillende linkse krachten. Goed dat meer organisaties overtuigd zijn van de noodzaak van een actief anti-fascistisch verzet! Dit maakt dat het minder "ALS-acties" zijn, maar wij hebben nooit "dominantie" nagestreefd op dit terrein. Integendeel, hoe meer groepen meedoen met dit soort acties hoe liever.
Durft u met uw rode kameraden een zaal blokkeren waar er een concert is van Blood en Honour?
Roep dan maar eens Alerta antifascista...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:57   #280
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me voor uw huis barricadeer om er voor te zorgen dat gij niet meer binnen kunt is er ook "kans op geweld". Mag ik dan ook de schuld op u steken?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be