Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 16:58   #421
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
De omschrijving van een politiek debat volgens jou: Een debat georganisseerd door ALS/LSP met ALS'ers in het panel...mmmh interessant
Zoals GC zijn goede vriend die elk jaar een debat tijdens de Gentse Feesten inricht!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 17:00   #422
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat zou een optie zijn als ze het gebouw niet bestormd hadden. Door het te bestormen hebben ook zij de status van 'vredelievend' glansrijk verloren.
Man man ... 'links' heeft sinds 18u 30-40 leden van NSV opgesloten in een lokaal in het gebouw. Daarover heb ik het.
Oud 10 oktober 2008, 17:05   #423
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man ... 'links' heeft sinds 18u 30-40 leden van NSV opgesloten
En die zijn netjes in hun nette pakjes langs de hoofdingang in alle rust binnengestapt ?

Natuurlijk.
Oud 10 oktober 2008, 17:07   #424
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die zijn netjes in hun nette pakjes langs de hoofdingang in alle rust binnengestapt ?

Natuurlijk.
Uiteraard blijven ze niet buiten huilen tot meneer de rector iets doet aan dat links gespuis dat de ingang blokkeert.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 17:10   #425
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Uiteraard blijven ze niet buiten huilen tot meneer de rector iets doet aan dat links gespuis dat de ingang blokkeert.
Tuurlijk.

Wij verwachten niks anders.

Maar beste, als je 't recht in eigen hand neemt dan moet je geen klacht gaan indienen. Dat zal een beetje 'contraproductief' werken.
Oud 10 oktober 2008, 17:11   #426
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.

Wij verwachten niks anders.

Maar beste, als je 't recht in eigen hand neemt dan moet je geen klacht gaan indienen. Dat zal een beetje 'contraproductief' werken.
Wat hebben de NSV'ers dan fout gedaan volgens u?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 17:23   #427
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Wat hebben de NSV'ers dan fout gedaan volgens u?
Zij hebben 't recht in eigen hand genomen.

Of zoals jij het uitdrukt.

Citaat:
Uiteraard.
Oud 10 oktober 2008, 17:38   #428
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook eens kunnen antwoorden in plaats van de hele tijd dezelfde achterhaalde ALS bullshit af te ratelen.

Wat is er mis met een debat over samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland?

Graag een echt antwoord, geen nonsens in de stijl van 'teveel fabeltjeskrant gelezen' want daarmee maak jij jezelf compleet belachelijk.

Enfin, de fabeltjeskrant is misschien de enige referentie die jij hebt. Bij ALS en LSP doen ze blijkbaar alleen aan verkleuteringssessies in plaats van vormingsessies.

Het steekt overigens blijkbaar ferm dat ik u nog eens moest herinneren aan de dissidentie in uw eigen sekte. Daar reageer je uiteraard niet op
Wat is er mis met een debat over nederland en belgie? Niets.
Dit debat werd echter geoganiseerd door het nsv. het nsv bestaande uit eeen clubje vechterbaasjes met petjes die maar geen afstand kunnen nemen van racisme, fascisme, oost fronters, enz.
Wat is er mis met het nsv? veel.

Als linkse kan je uiteraard wel vrije meningsuiting verdedigen,
vrijheid van geweld, of vrijheid van belediging valt daar echter niet onder.
Een club die herhaaldelijk geweld toepast, die een verleden van racisme en fascisme kent, die de vrije meningsuiting zelf aan hen laars lappen, mag uiteraard geen toegang hebben tot de universiteit. Dat is geen gewonen studentenclub.

Veel linkse organisaties wouen hier dan ook vreedzaam tegen protesteren. Ghandi-gewijs laat ons zeggen. Dit was echter buiten voorposters en nsv-ers gerekent. Die hun vrijheid op geweld, beledigingen, hun vrijheid op racisme en fascisme met geweld (hoe kon het ook anders) gingen opeisen.

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 10 oktober 2008 om 17:43.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 17:40   #429
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

ondertussen:
Dewinter krijgt zelf klacht van studentenverenigingen
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 17:59   #430
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Natuurlijk.
Die stidenten gingen blijkbaar iets voor 18u naar de aula die ze met toestemming van de rector mochten gebruiken. Anarchisten hebben die opgewacht en in een lokaal gedreven en opgesloten. Dat bevestigen zelfs uw 'linkse' vrienden.
Oud 10 oktober 2008, 18:01   #431
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En waar zijn die foto's nu waarop te zien is dat Dewinter een paar 'linkse' slaag zou geven?
Oud 10 oktober 2008, 18:01   #432
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Die stidenten gingen blijkbaar iets voor 18u naar de aula die ze met toestemming van de rector mochten gebruiken. Anarchisten hebben die opgewacht en in een lokaal gedreven en opgesloten. Dat bevestigen zelfs uw 'linkse' vrienden.
'Anarchisten" ? LMFAO. De grap wordt beter en beter.

En welke linkse vriendjes ? Moet ik je verwijzen naar waar ik ook hun optreden maar beschamend vind ?
Oud 10 oktober 2008, 18:03   #433
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dit debat werd echter geoganiseerd door het nsv. het nsv bestaande uit eeen clubje vechterbaasjes met petjes die maar geen afstand kunnen nemen van racisme, fascisme, oost fronters, enz.

Een club die herhaaldelijk geweld toepast, die een verleden van racisme en fascisme kent, die de vrije meningsuiting zelf aan hen laars lappen, mag uiteraard geen toegang hebben tot de universiteit. Dat is geen gewonen studentenclub.

Veel linkse organisaties wouen hier dan ook vreedzaam tegen protesteren. Ghandi-gewijs laat ons zeggen. Dit was echter buiten voorposters en nsv-ers gerekent. Die hun vrijheid op geweld, beledigingen, hun vrijheid op racisme en fascisme met geweld (hoe kon het ook anders) gingen opeisen.
Vreedzaam ... 40 leden van NSV in een lokaal opsluiten, de deur blokkeren en een brandblussen leegspuiten ... zeer vreedzaam.

N-VA, LDD, CDA en Vlaams Belang hadden toestemming om hun mening in de aula te komen verkondigen. Dit werd hen dor 'links' ontzegd ... want 'links' wil niet dat 'rechts' hun mening op de universtiteit komt vertellen ... weet je hoe ze zo'n regime noemen? Totalitair! Wat volgens u NSV zou zijn, doet u gewoon zelf!
Oud 10 oktober 2008, 18:05   #434
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
'Anarchisten" ? LMFAO. De grap wordt beter en beter.

En welke linkse vriendjes ? Moet ik je verwijzen naar waar ik ook hun optreden maar beschamend vind ?
Oei ... het is iemand van uw 'linkse' vrienden die op dit forum, in dit onderwerp zelf schrijft dat dat anarchisten (niet-studenten) waren.
Oud 10 oktober 2008, 18:05   #435
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gandhi-gewijs wil zeggen slaag krijgen maar niet terugslaan, ik vermoed dat het toch enigszins anders is gelopen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 18:06   #436
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Gandhi-gewijs wil zeggen slaag krijgen maar niet terugslaan, ik vermoed dat het toch enigszins anders is gelopen.
Is het nu trouwens geen mythe dat Gandhi zo'n grote pacifist was?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 18:09   #437
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Oei ... het is iemand van uw 'linkse' vrienden die op dit forum, in dit onderwerp zelf schrijft dat dat anarchisten (niet-studenten) waren.
Ik kies mijn vrienden zelf wel. Dank u.
Oud 10 oktober 2008, 18:17   #438
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Vreedzaam ... 40 leden van NSV in een lokaal opsluiten, de deur blokkeren en een brandblussen leegspuiten ... zeer vreedzaam.

N-VA, LDD, CDA en Vlaams Belang hadden toestemming om hun mening in de aula te komen verkondigen. Dit werd hen dor 'links' ontzegd ... want 'links' wil niet dat 'rechts' hun mening op de universtiteit komt vertellen ... weet je hoe ze zo'n regime noemen? Totalitair! Wat volgens u NSV zou zijn, doet u gewoon zelf!
het gaat niet om wat die sprekers te vertellen hadden. het gaat om wie het debat organiseerde. Al waren het communisten die kwamen spreken voor het nsv, dan nog zou er geprotesteerd dienen te worden.

ik geef echter toe dat de anarchisten niet altijd even verfijnd handelden.
nadat nsv-ers geweldadig zich de toegang tot het auditorium verschaften,
werd uit zelfverdediging de deur gebarikadeerd...
Oud 10 oktober 2008, 18:20   #439
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het NSV inhoudelijk voor staat kan mij geen reet schelen. ALS trouwens evenmin. De vechtersbaasjes zaten wel aan beide kanten. Linkse hooligans of rechtse hooligans, wie klop uitdeelt verdient klop terug. Wie politieke debatten probeert te saboteren, verdient dat zelfs nog meer.

Citaat:
Sterke argumentatie.

Citaat:
Een club die herhaaldelijk geweld toepast,
Je bedoelt zoiets als clubs die herhaaldelijk fysiek geweld gebruiken om politieke debatten te saboteren?

Citaat:
Veel linkse organisaties wouen hier dan ook vreedzaam tegen protesteren. Ghandi-gewijs laat ons zeggen.
Dit was niet protesteren. Dit was anderen toegang ontzeggen om aan een politiek debat deel te nemen. Dat is niet vreedzaam, dat is gewelddadig.

Citaat:
Dit was echter buiten voorposters en nsv-ers gerekent. Die hun vrijheid op geweld, beledigingen, hun vrijheid op racisme en fascisme met geweld (hoe kon het ook anders) gingen opeisen.
Een debat over samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland is dus 'vrijheid op racisme en fascisme met geweld opeisen'?
Men moet al ferm hardcore belgicist zijn om tot die conclusie te komen hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 18:21   #440
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En jij had in WOII natuurlijk voor het verzet gekozen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be