![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke crisis verontrust u het meest? | |||
economische crisis |
![]() ![]() ![]() |
26 | 63,41% |
politieke crisis |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
energiecrisis |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,95% |
voedselcrisis |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
ecologische crisis |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen zijn of betekenen met leiders als Leterme ? Veel erger nog, leiders als De Decker, De Wever, of.... Filip De Winter..... Eerlijk gezegd, met hen wil ik niet geassocieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat de economische malaise geen reusachtig probleem is, hé. Ik zeg gewoon dat het noodzakelijk is om het institutionele op te lossen om de crisis aan te kunnen pakken. Binnen een Belgische context, die steeds de status quo verdedigt, bereik je immers niets. Vlaamse onafhankelijkheid is voor mij een middel om de hefbomen in handen te krijgen om aan de toekomst te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is slechts één crisis die me fikse zorgen baart: de economische.
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn falen binnen de federale context bewijst alleen maar dat het veel moeilijker is om iets te bereiken in die federatie dan in Vlaanderen zelf. Zijn falen in de federale context is een argument voor Vlaamse onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thats all. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[quote[Ik vind maatschappelijke verantwoordelijkheid belangrijker dan individuele verantwoordlijkheid. Wie het individu boven de maatschappij stelt vind ik asociaal.[/quote] Ik vind dat jij niet te beslissen hebt wat anderen met hun leven moeten doen. Er is niets asociaal aan te stellen dat het politieke fundament vna uw samenleving het individu is. Dat staat absoluut niet in de weg dat grote getallen van uw samenleving in vrijheid, solidariteit & wederzijdse verantwoordelijkheid met elkaar omgaan. Integendeel: vrijheid is daar een noodzakelijk punt voor. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik ziek ben en de dokter me medicatie voorschrijft is het wenselijk dat die de ziekte doet verdwijnen en niet de ongemakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waarom is Kris Peeters in Vlaanderen nu zo een goed bestuurder? Misschien omdat je op het Vlaamse niveau iets kan bereiken en omdat je op het federale niveau enkel geconfronteerd wordt met een verlammende status quo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Vlaamse onafhankelijkheid is misschien alleen maar een middel, maar is volgens mij wel een noodzakelijke voorwaarde. En dat maakt die onafhankelijkheid wel belangrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we overigens de discussie over libertarisme hier sluiten en stellen dat vlaamse onafhankelijk slechts een (mogelijk) middel is tot het oplossen van bepaalde problemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens u is het slechts een mogelijk middel. Volgens mij is het het enige mogelijke middel.
PS: Doet het forum momenteel bij iedereen zo lastig met laadtijden en zo, of is dat enkel bij mij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hier ook zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |