Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2008, 15:54   #201
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hij bedoelt volksgevoel, het gevoel een natie te zijn.
Dat ook en bovendien was dat gebied multi-etnisch; behalve Arabieren en Joden leefden er ook Turken en Druzen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 16:28   #202
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat ook en bovendien was dat gebied multi-etnisch; behalve Arabieren en Joden leefden er ook Turken en Druzen.
En dat doen ze nog steeds. Plus een paar duizend gevluchte Soedanezen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 16:41   #203
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Een Palestijnse natie bestaat pas sinds 1967.
En wat verandert dat aan de grootschalige diefstal, door middel van militaire macht, om Israël op te richten?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 16:42   #204
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja, geopolitiek versimpelen tot slogans lijkt aardig maar slaat nergens op.

Ik zou willen zeggen: ''Verdiep je eens in de materie'' maar dat staat zo aanmatigend.

Ik wil de lotgevallen van de Palestijnen niet bagatelliseren maar de houding van sommigen op dit forum vind ik af en toe weerzinwekkend.
Alweer; de oprichting van de staat Israël is vredevol gebeurd? Geen mensen uit hun huizen gezet enzo. Allemaal niet gebeurd?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 21 oktober 2008, 16:43   #205
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk niet. Welk land zou gestolen zijn denk je? Palestina was gewoon ooit een Romeinse provincie net zoals er zovele Romeinse provincies waren;

Wat U "palestijnen" noemt zijn hoofdzakelijk GASTARBEIDERS aangetrokken door het werk dat door de Joodse ondernemers werd aangeboden begin 20ste eeuw.

Maar ja, volgens mensen zoals U maakt het geen reet uit dat men binnen vijftig jaar gaat beweren dat West Europa een provincie van Marokko is, en steeds bewoond werd door Marokkanen die hier al eeuwen rondlopen zeker.
getuige daarvan nog een aantal steden zoals daar zijn: Borgerocco, Saharabeek, Amsterdammabad e.v.a.

Grond is van de eigenaars, niet van 'landen', 'provincies' of 'steden'.
Oud 21 oktober 2008, 16:44   #206
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Het is mij vrijwel duidelijk waarom je de holocaust tussen aanhalingstekens zet. Gaza? Concentratiekamp? Ik zie niet in waarom dit een concentratiekamp zou zijn want voor een concentratiekamp komen er behoorlijk veel wapens in dit kamp. Het is natuurlijk daar waar die "Pallies" belang aan hechten. Ak-47,s Katoesja,s, SA-7 Gail raketten maar scholen, onderwijs en ziekenhuizen??? Ho maar(daar kunnen ze immers geen Joden mee doden)......
Je zou zich moeten schamen voor deze woorden ! U minimaliseert het andermanse leed alsof het geen ziel waard is, shame on you !

Maar ja, zelfs shimon perez de nobelprijs winnaar voor vrede zegt in zijn woorden; ik verlang dat ik op een dag zou opstaan een de aarde heeft gaza opgeslokt ,en dit zijn de woorden van een nobelprijs winnaar voor vrede, niet moeilijk dat je denigrerende afbakende woorden uitspuwt zoals hier !

U vergeet dat enkel dit maand meer dan 250 mensen gestorven zijn waaronder kinderen, vrouwen en mannen enkel omwille aan te kort van medicijnen, en door erbarmelijke toestanden, ondervoeding die de embargo heeft aangedaan !

Shame on you !
Oud 21 oktober 2008, 16:48   #207
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Wat de joden ginds 'doen' is peanuts ivg met wat er tijdens WOII is gebeurd. Ik vind dat de joden van vandaag nog verschrikkelijk veel geduld hebben met de Palestijnen in hun land.

Awel ja, begin eens met je eigen advies op te volgen, dat zou al een mooi begin zijn.
Hiere ,weer één die het lef heeft om de concentratie kamp van gaza te minimalliseren, ik zou in uw plaats eens een rondreisen beginnen te trekken in de gazastrook, je zou een andere toontje slagen dan wat je hier zingt !
Oud 21 oktober 2008, 16:50   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Grond is van de eigenaars, niet van 'landen', 'provincies' of 'steden'.
behalve als het grond van joden betreft zeker?

Trouwens : lang voordat Israel werd gesticht, waren de joden allang bezig met het opkopen van de gronden bij hun OTTOMAANSE eigenaars.

Of dacht je dat het werkelijk de eeuwigdurende grond van de "palestijnse" boer was die twee jaar voordien uit Egypte of de andere omliggende landen was komen aanwaaien als gastarbeider?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2008 om 16:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 16:50   #209
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik snap trouwens niet dat de moderatie die post van Lincoln duldt.
Het is pure negationisme.

Afschuwelijk, én strafbaar. En dan maar schrikken als er klachten komen.
Want er lezen mensen mee, en dat zijn niet noodzakelijk actieve forummers.
Een storm blazen in een glas water ,meer niet, daar zijn jullie goed in !
Oud 21 oktober 2008, 16:56   #210
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat ontgaat me nu toch ook. Als er iemand klaagt dat hij/zij zich persoonlijk voelt aangevallen dan wordt er onmiddellijk geknipt, maar als zo'n fundamentalist als Lincoln hier negationistische posts begint te plaatsen dan mag het wel blijven staan. En dat terwijl negationisme bij wet verboden is.
En waar zie je dat ik de holocaust minnimaliseer, als u tegen vrijemeningsuiting bent, dan kun je beter ophoepelen naar tel aviv ,daar hebben ze censuur op alles indien dat u belieft !

Trouwens, onze vriend sinistra is de persoon in aanmerking die de "holocaust" van gaza minnimalliseert !

Hetgeen wat ik gedaan heb is het leed die aangedaan is tov de joden anno 1945 gelijkstrijken met wat hetgeen vandaag in gaza gebeurt, no more ! als u vindt dat het ééne meerderwaardig is dan het andere , dan maar ophoepelen ergens waar strikt censuur staat op alles wat kritiek is over zionisme !
Oud 21 oktober 2008, 16:59   #211
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alweer; de oprichting van de staat Israël is vredevol gebeurd? Geen mensen uit hun huizen gezet enzo. Allemaal niet gebeurd?
De oprichting van de staat Israël is inderdaad vredevol gebeurd. Wat er vlak voor en daarna gebeurde is minder fraai. Dat er tengevolge daarvan veel leed is ontstaan is evident.

Er zijn aan beide kanten mensen uit hun huis gezet. De enige reden dat je Israël niet meer hoort over bijvoorbeeld de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem is dat ze deze mensen netjes aan hun eigen zijde van de grens hebben opgevangen. Dat de 'bevriende' arabische buurlanden dat niet hebben gedaan met de arabische vluchtelingen uit die periode is puur uit machtspolitiek om Israël onder druk te zetten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 17:01   #212
Lincoln

Standaard

Citaat:
maar Lincoln die doet, inzake Israël, niet anders.
En geloof me maar gerust: het lot van de Palestijnen kan hem op zich maar weinig interesseren. Dit soort praat daarentegen is hij al vaak mee weggekomen alhier.
Inderdaad, wat er ginder gebeurt kan mij geen reet schelen ,als mijn boterham maar ni minder van wordt wanneer mijn tafel klaar staat,.

Wat wel mij ergert, is gelijkheid mijn beste, dat is een perceptie die ik eens wil zien en horen ! en niet als een andere lijdt (in dit verband de palestijnen) hier afgaan als een luis die sterft, en tegelijk moord en brand schreeuwt wanneer men in het minste kritiek uit over wat we noemen "het zionisme" !

Alstublieft.
Oud 21 oktober 2008, 17:02   #213
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
En waar zie je dat ik de holocaust minnimaliseer, als u tegen vrijemeningsuiting bent, dan kun je beter ophoepelen naar tel aviv ,daar hebben ze censuur op alles indien dat u belieft !

Trouwens, onze vriend sinistra is de persoon in aanmerking die de "holocaust" van gaza minnimalliseert !

Hetgeen wat ik gedaan heb is het leed die aangedaan is tov de joden anno 1945 gelijkstrijken met wat hetgeen vandaag in gaza gebeurt, no more ! als u vindt dat het ééne meerderwaardig is dan het andere , dan maar ophoepelen ergens waar strikt censuur staat op alles wat kritiek is over zionisme !
Het Palestina Komitee is het in ieder geval niet met u eens:
Citaat:
Het Palestina Komitee heeft ook nooit veel moeten hebben van sympathisanten die het optreden van het Israëlische leger vergeleken met de shoah. Zulke vergelijkingen leiden er namelijk toe dat de onnoemelijke verschrikkingen van de shoah gerelativeerd worden. In 1990 schreef het Komitee dat het "verboden moet worden het lot van de joden in de Tweede Wereldoorlog te vergelijken met dat van andere volken. Historische parallellen zijn niet te trekken. De ideologische achtergrond en praktische uitwerking zijn gelukkig nog uniek in de wereld. Als de Palestijnen hetzelfde lot hadden ondergaan als de joden in de Tweede Wereldoorlog, zou het Palestijnse volk allang zijn uitgemoord."
Oud 21 oktober 2008, 17:04   #214
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog
Er zijn aan beide kanten mensen uit hun huis gezet. De enige reden dat je Israël niet meer hoort over bijvoorbeeld de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem is dat ze deze mensen netjes aan hun eigen zijde van de grens hebben opgevangen.
Hertog, ben jij één van de velen voor wie het ook steeds verborgen werd gehouden dat er rond die tijd tegen de 850.000 joodse mensen werden verdreven uit alle omringende arabische landen! Die werden ALLEMAAL opgenomen in de joodse gemeenschap aan "eigen zijde" van de grens.
Raar toch dat er over die immense hoop JOODSE vluchtelingen die have en goed moesten achterlaten nooit met een woord gerept wordt. Bat Ye'or was er trouwens één van (haar ouders en familie werden verdreven uit Egypte).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2008 om 17:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 17:05   #215
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wat er ginder gebeurt kan mij geen reet schelen ,als mijn boterham maar ni minder van wordt wanneer mijn tafel klaar staat,.

Wat wel mij ergert, is gelijkheid mijn beste, dat is een perceptie die ik eens wil zien en horen ! en niet als een andere lijdt (in dit verband de palestijnen) hier afgaan als een luis die sterft, en tegelijk moord en brand schreeuwt wanneer men in het minste kritiek uit over wat we noemen "het zionisme" !

Alstublieft.
Om te beginnen zouden de 'gelijken' zich misschien eens kunnen ontfermen over hun 'gelijken' zodat ze minder hoeven te 'lijden'.
Oud 21 oktober 2008, 17:05   #216
Lincoln

Standaard

Citaat:
In vuile lompen (om de bevolking ---- oeps de gevangenen niet te schokken) met totaal LEGE boodschappentas voorbij vuile kampbarakken lopen, met alleen maar dode sheiks op foto's, wat een ellende!!

U lacht, mogen wij ook mee lachen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 oktober 2008 om 17:15.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 17:07   #217
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Palestina Komitee is het in ieder geval niet met u eens:
Bravo, Hertog.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 17:09   #218
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hertog, ben jij één van de velen voor wie het ook steeds verborgen werd gehouden dat er rond die tijd tegen de 850.000 joodse mensen werden verdreven uit alle omringende arabische landen! Die werden ALLEMAAL opgenomen in de joodse gemeenschap aan "eigen zijde" van de grens.
Raar toch dat er over die immense hoop JOODSE vluchtelingen die have en goed moesten achterlaten nooit met een woord gerept wordt. Bat Ye'or was er trouwens één van (haar ouders en familie werden verdreven uit Egypte).
Nee hoor, dat was mij bekend. De etnische zuivering van Oost-Jeruzalem was slechts een voorbeeld. Ik gaf het omdat er een rechtstreeks verband met de oprichting van Israël (en de 'plotselinge' naamsverandering van Trans-Jordanië in Jordanië). Maar natuurlijk heeft Israël schuld.
Oud 21 oktober 2008, 17:12   #219
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U lacht, mogen wij ook mee lachen !

[IMG]vreemd plaatje[/IMG]

U weet dat u op het randje zit? Van mij mag u hoor, dat maakt immers veel duidelijk, maar ik ben bang voor u dat de Belgische wet er anders over denkt.
Maar ga vooral uw gang.
Oud 21 oktober 2008, 17:14   #220
Lincoln

Standaard

Citaat:
Hier nog ééntje voor het slapengaan:

Vuile ondervoede zieke concentratiekamp gevangenen zetten alvast luxe doosje kleenex klaar voor indien de ellende en het verdriet toch nog mocht toeslaan (linker man kijkt met toeziend oog hierop toe):

Tja, de hoofdwachter van de "arbeit,macht,freiheit" was ook een dikke papzak die door de duitsers betaald werden, en dan zijn het niet eens van arische folk !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 oktober 2008 om 17:31.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be