![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In Nederland lost het probleem zich al op, zij het illegaal: toename van het aantal "zuipketen".
Hoe dan ook, licht aan het eind van de tunnel. http://www.metaseek.nl/search/nl/1/zuipketen+rookverbod
|
|
|
#602 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vindt u het zelf niet naïef om te veronderstellen dat �*lle niet-rokers voor een rookverbod in café's zijn? Het kan, maar ik, als niet-roker, heb er bijv. geen problemen mee. Dus ik zou er toch graag cijfers van willen zien... |
|
|
|
|
|
|
#603 |
|
|
|
|
|
#604 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
try a little tenderness |
|
|
|
|
|
|
#605 |
|
|
Geen zin om de discussie hier nog eens over te doen, maar het is natuurlijk onzin om te beweren dat cafébazen nu echt de keuze hebben om al dan niet rookvrij te zijn. Het zijn immers de rokers van een gezelschap die beslissen naar welk café er wordt gegaan. Het beste bewijs hiervan zijn het beperkte aantal rookvrije café's, terwijl rokers een minderheid zijn.
|
|
|
|
|
|
#606 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Café bazen kunnen het natuurlijk uithangen "rookvrij café"
Dan weten de mensen dat en kiezen ze zelf wel. Als men toch zo overtuigd is van het succes moet dat lukken.
|
|
|
#607 |
|
|
In Nederland hangt zoiets al aan/in alle cafés; nog tamelijk zeldzaam de variant: "roken verboden (pijpen ook)".
|
|
|
#608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#609 |
|
Burger
|
.
Laatst gewijzigd door •Ø• : 31 oktober 2008 om 03:28. |
|
|
|
|
|
#610 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een non-argument dus. |
|
|
|
|
|
|
#611 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat als ie in het café naast u zit?
|
|
|
|
|
|
#612 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Beetje ernstig blijven hé. Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 31 oktober 2008 om 06:01. |
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#614 |
|
Minister-President
|
Niet enkel op cafés dringt een rookverbod zich op, men moet durven pleiten voor een algeheel verbod. Willen wij een moderne en hoogwaardige samenleving, kunnen wij niet dulden dat dergelijke barbaarse gebruiken nog langer worden getolereerd. En waar roken vroeger een mannenzaak was, zo heeft het schandelijke feminisme dit benedenmenselijke gebruik ook eigen gemaakt aan de vrouw. Terwijl een vrouw moet gezond zijn om mooie kinderen te baren.
|
|
|
|
|
|
#615 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Die kracht van de verslaving blijkt uit de groep paffers die je sinds het rookverbod in restaurants voor de deur van het etablissement ziet staan, zelfs in de ijzigste winterkou. U denkt toch niet dat mensen die zulke extreme drang naar hun drug vertonen zélf voor onthouding zullen kiezen? In zo'n geval moét de wetgever wel ingrijpen.
|
|
|
|
#616 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#617 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom hebt u uberhaupt vrienden in uw kennissenkring die roken als u zo gedegouteerd bent door "de smerige rokers" ? Laatst gewijzigd door LastMohican : 31 oktober 2008 om 08:55. |
|
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Bovendien ben ik niet gedegoûteerd door rokers. Ik bekijk ze eerder meewarig, omdat ik het nu eenmaal zielig vind dat iemand met een brandend stuk papier in zijn mond moet zitten om zich goed te voelen, én omdat ik met alle verslaafden wel wat medelijden heb. Of beter: met hun gebrek aan wilskracht. Ik ben wél gedegoûteerd als rokers mij een zere keel, tranende ogen, stinkende kleren en longkanker bezorgen. Maar dat doen mijn zeldzame rokende vrienden dus niet: als ze bij mij thuis op bezoek komen, gaan ze op het terras paffen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 31 oktober 2008 om 09:10. |
|
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Minister
|
Ik las in
http://news.scotsman.com/tobacco/War...ins.2806052.jp wat we kunnen verwachten aan menselijk gedrag als de kroegen rookvrij worden. Niet alleen krijg je vele illegale zuipketen waar de verslaafden (aan rook en de harddrug alcohol) in het geniep bijeen komen maar ook uitbaters van rookvrije cafe's gedragen zich niet loyaal naar de staat toe. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#620 | |
|
|
Citaat: