![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En bij de laatste wijziging hebben ze wéér een hoop kemels geschoten. Zo erg zelfs, dat de Raad van State is moeten tussenkomen. Maar toch hebben tienduizenden brave sukkels hun wapens netjes ingeleverd. Trek met zo'n volk ten strijde! Het ziet er slecht uit als er hier ooit onlusten uitbreken.
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn moeder heeft deze week het .22 geweertje van mijn vader zaliger binnen gedaan, ze moest wel want de vergunning was verlopen en de politie was aan het aandringen.
In mijn moeder haar geval vind ik dat zo geen slecht idee dat ze er afstand van doet, de laatste keer dat ik keek had ze de kogels er omgekeerd ingekregen zelfs. Persoonlijk had ik het wel graag gehad, als erfstukje. Maar omdat ik zo'n schijnheilig strafbladje van een eeuw geleden heb moet ik er zelfs niet aan beginnen natuurlijk. Jammer, en ook jammer dat ik de loop niet mocht krullen en dief op schilderen voor dat ze het binnen deed. Blijft een stomme zaak allemaal. Ik wil graag kleiduif schieten gaan doen maar weet al op voorhand dat ik geen vergunning ga krijgen van die klabakken.
|
|
|
#64 |
|
Parlementslid
|
Hangt er helemaal van af w�*t er op dat blad staat. Als het geen gewelddelict betreft, dan valt er wel een vergunning los te peuteren.
|
|
|
#65 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#67 |
|
Banneling
|
Omdat het risico op arbeidsongeval nu haast onbestaande is geworden zullen de verzekeringspremies voor de dieven toch wel verminderd kunnen worden...
Natuurlijk verhoogt het risico nu voor de brave burger en zal die wel een hogere verzekeringspremie moeten betalen... Laatst gewijzigd door Chipie : 1 november 2008 om 09:31. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Maar watmet gastjes van 16 die door groepsdruk gedwongen worden in jou huis binnen te breken, en vervolgens blaas jij die snotneus zen kop eraf?
|
|
|
|
#70 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Vreemdeling
|
Behoorlijk kortzichtig. Leerschool? Hij zal er veel aan hebben als ie onder de zoden ligt.
|
|
|
#72 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Trouwens ik vindt dat men tijdens inbraak wel degelijk een vuurwapen mag gebruiken tegen inbrekers. Ik heb overlaatst nog een artikel op HLN gezien waar een bejaarde man was doodgeslagen door een inbreker omdat hij beweerde geen geld in huis te hebben. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Tihange.dhtml Citaat:
Vroeger zou het geweest zijn: "Bejaarde man schiet op inbreker".
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:20. |
||
|
|
|
|
|
#73 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ook leuk om te weten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...geleverd.dhtml Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:14. |
||
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
iets zegt mij dat er ook veel gaan bijkomen
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het zijn trouwens voornamelijk de Vlaamse partijen die voor deze ontwapening gestemd hebben.
Gelukkig is de wapenwet dan toch 'gedeeltelijk' versoepeld onder druk van de Waalse partijen. Als België gesplitst zou zijn zou het nog veel erger geweest zijn
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 18:29. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#78 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
om in een schietclub te gaan of in een jachtclub heb je geld nodig (en geen klein beetje )
dus maw het recht op de mogelijkheid om jezelf te verdedigen wordt door deze nieuwe wetgeving weer maar eens een exclusief recht voor de rijken ik kan overigens gerust akkoord gaan met een wapenverbod - maar dan moet het wel voor iedereen gelden - en dus moet het dan zo zijn dat rijken het niet met wat slijk der aarde kunnen omzeilen voor een stroper die een konijn vangt omdat hij honger heeft heb ik trouwens respect - voor een rijkaard die voor de lol of voor de sport wat dieren gaat neerknallen geen barst - zo iemand is namelijk moreel minder ontwikkeld dan een dier. Geen enkel dier dood voor de sport of voor de lol - enkel uit bittere noodzaak.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 november 2008 om 19:11. |
|
|
|