![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 |
|
Parlementslid
|
En, niet te vergeten: de klop van de deegrol of de koekenpan als ge weer eens te laat van café komt. Kan ook niet gezond zijn.
|
|
|
#822 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Of de uitlaatgassen van die auto's of mobilettekes die ons naar de café's brengen. Of de vrachtwagens die drank binnenbrengen in de café's. Of de uitstoot van de brouwerijen. Of de uitstoot van de elektriciteitscentrales.
Die gassen gaan overal in de lucht, ook bij u en mij. Zijn die niet allemaal schadelijk voor de gezondheid? Ongetwijfeld, om nog maar te zwijgen over de werknemers die in die bedrijven werken. Of is het verbod daarop schadelijker op een andere manier? bv. economisch? electoraal? Ik blijf erbij dat het rookverbod stoelt op twee zaken: 1. Direct luxeprobleem van niet-rokers (tranen, wazig, ...) dat zich vertaalt in een gezondheidsdrogreden (gelukkig zeggen de dokters dat het ongezond is...). 2. electorale winst bij niet-rokers die verdomd groot kan zijn tov economisch verlies.
Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2008 om 11:54. |
|
|
|
|
|
#823 | |
|
|
Citaat:
Het Afrikaans heeft op veel punten een duidelijkere weg gekozen en blijft zelfs voor Nederlanders tamelijk goed leesbaar. http://nl.wikipedia.org/wiki/R.A._Kollewijn http://af.wikipedia.org/wiki/Afrikaans http://<a href="http://af.wikipedia...._Kollewijn</a> http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...andse_spelling http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternatieve_spelling
|
|
|
|
#824 |
|
Parlementslid
|
Ja, da's een gruwel, die wijzigingen telkens, opgelegd door wereldvreemde theoretici dan nog.
|
|
|
#825 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat jij graag in een rookvrije café zit, houdt voor niemand een verplichting een rookvrij café te maken. Waarom zou iemand anders u moeten voorzien in een aangename locatie om u vrije tijd in door te brengen? Ben je zelf niet in staat daar zelf in te voorzien? Net zoals godsdienstvrijheid niet wil zeggen dat iemand anders verplicht is voor u een kerk te bouwen, Net zoals vrije meningsuiting niet wil zeggen dat iemand anders verplicht is voor u een krant op te richten, Net zoals recht op veiligheid niet wil zeggen dat iemand anders verplicht is u lijfwacht te spelen, Zo wil recht op gezondheid of recht op ontspanning niet zeggen dat iemand anders voor u een gezond café maakt. |
|
|
|
|
|
|
#826 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#827 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komt daar nog bij dat ik al serieus op mijn hoofd ben gevallen ook en bovendien al een paar keer tegen een paal ben gelopen. Zo alles samen...is dat niet goed.
|
|
|
|
#828 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
t' is tenslotte "iemand" zijn werk.
|
|
|
|
#829 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
We selecteren de kroeg op de volgende criteria: 1. Wandelafstand, vanwege het niet mogen rijden, want we spenderen gemiddeld een euro of 30 de man aan alcohol. 2. Niet teveel lawaai van teveel gasten of te luide muziek, want we willen babbelen. 3. Ze moeten DUVEL hebben. 4. mijn vriend die niet roker is, wil dat er niet te veel damp hangt, een goed werkende afzuiginstallatie is meestal voor hem voldoende, al zou hij liever rookvrij zitten (dat is helaas niet mogelijk). gewoonlijk kunnen we aan al die eisen voldoen, zonder dat er iemand zijn cafe moet aanpassen naar onze wensen, en als er meer keuze is, dan kiezen we voor de beste cafebaas. (En dat is nu wel een probleem sinds "de" Frans van Oud Antwerpen op pensioen is gegaan, verdomme Frans, waarom kreeg jij de eeuwige jeugd niet.)
Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 november 2008 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#831 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#832 | |
|
|
Citaat:
1 consensus is over wat openbare ruimte is 2 consensus is of "uw" gezondheid een universeel breekpunt is Tot dan hebt u niet het recht dat te eisen, maar enkel de macht om dat af te dwingen (meerderheid in parlement). Geen subtiel verschil. U kan nog altijd toch eens die 22 pagina's lezen. Met andere woorden: U krijgt gelijk, maar daarom heeft u nog geen gelijk volgens iedereen.
Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2008 om 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#833 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#834 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#835 |
|
|
Zoek "Consensus" eens op.
|
|
|
|
#836 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Cafés zijn bij mijn weten geen overheidsinstellingen. Een overheid moet neutraal zijn en moet voor iedereen dezelfde regels opleggen. Het kiest daarvoor om voor iedereen roken te verbieden. Een caféhouder mag discrimineren, binnen de perken van de wet. De overheid strekt haar tentakels te ver uit wanneer ze ondernemers gaat vertellen hoe ze hun bedrijf moeten runnen.
|
|
|
|
|
|
#837 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#838 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#839 | |
|
|
Citaat:
Waarom is er vanuit Europa geen verlichte despocratuur in de zin van: "van af heden zullen alle café's kenbaar maken aan de ingang dat het betreden van het etablissement de gezondheid ernstige schade kan toebrengen."
Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2008 om 16:33. |
|
|
|
|
|
|
#840 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|