Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2008, 13:28   #261
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Seculier ? Hoe kun je van neutraliteit spreken als secularisme opzich een godsdienst is, waar bepaalde normen en waarden opgelegd wordt ? Een godsdienst waar de mens uit bloed en beenderen als een god die gediend wordt door slaven !

Maw, plooi dat woord maar rustig een scheur het ,en daarna mooi in het prullenmand gooien !

De koninkrijk der schepper strekt over de hele aarde en de hemelen, hij enkel heeft het recht om gediend te worden !
 U hebt gezocht op het woord: seculier.
RESULTAAT
se·cu·lier bn niet tot een orde of congregatie behorend: ~e geestelijken

Het wordt een beetje moeilijk discuteren als men het niet over dezelfde materie heeft nietwaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 13:35   #262
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
De islaam is een godsdienst die niet fake is, een eeuwenoude boodschap die door de profeten langs de eeuwen door gegeven wordt als een fakel, van adam tot mo7ammed sas, allemaal hebben ze éénzelfde boodschap; bemin één heer, en zorg voor elkaar !

Modernisme behoort tot een fake godsdienst met een fake messia, en met een demonische boodschap; aanbid feilbaar goden ,een verdeel de mensheid tot slaven !
de islam is zo fake als iets gewoon gemaakt om mensen te onderdrukken en te veroveren heel slim van die pedo krijgsheer
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 13:39   #263
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Seculier ? Hoe kun je van neutraliteit spreken als secularisme opzich een godsdienst is, waar bepaalde normen en waarden opgelegd wordt ? Een godsdienst waar de mens uit bloed en beenderen als een god die gediend wordt door slaven !

Maw, plooi dat woord maar rustig een scheur het ,en daarna mooi in het prullenmand gooien !
De koninkrijk der schepper strekt over de hele aarde en de hemelen, hij enkel heeft het recht om gediend te worden !
Man, ik vind fanatieke gelovigen altijd raar maar jij bent toch een geval appart. Secularisme is geen godsdienst, het betekent gewoon religieuze neutraliteit.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 14:31   #264
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
 U hebt gezocht op het woord: seculier.
RESULTAAT
se·cu·lier bn niet tot een orde of congregatie behorend: ~e geestelijken

Het wordt een beetje moeilijk discuteren als men het niet over dezelfde materie heeft nietwaar.
Citaat:
John J. Dunphy illustreert dit strategisch brandpunt in zijn prijswinnende verhandeling The Humanist (1983): "De strijd om de toekomst van de mensheid moet in de klaslokalen gevoerd en gewonnen worden door onderwijzers die hun rol als de bekeerders van een nieuw geloof op een correcte manier ontwaren: Een religie van de mensheid -- die in plaats van een spreekgestoelte een klaslokaal gebruikt om de humanistische waarden uit te dragen waar zij ook les geven. Het klaslokaal moet en zal de arena zijn waarin het conflict tussen het oude en het nieuwe wordt uitgevochten -- het rottende lijk van het Christendom, samen met zijn verwante kwaad en ellende, en het nieuwe geloof van het humanisme."
Citaat:
Seculier Humanisme is een poging om als een beschaafde samenleving te functioneren terwijl God en Zijn morele principes worden buitengesloten. Gedurende de laatste paar decennia zijn Humanisten zeer succesvol geweest in het verspreiden van hun geloofsovertuigingen. Hun belangrijkste werkwijze bestaat uit het benaderen van de jeugd als hun belangrijkste doelgroep door middel van het openbare school-systeem. Humanist Charles F. Potter schrijft: "Onderwijs is dus een hoogst krachtige bondgenoot van het humanisme, en elke Amerikaanse school is een school van het humanisme. Wat kan een theïstische zondagsschool, die maar een paar keer per week bijeenkomt en die slechts een fractie van de kinderen kan onderwijzen, doen om het getij van het vijf-daagse humanistische onderwijsprogramma te doen keren?" (Charles F. Potter, "Humanism: A New Religion", oftewel Humanisme: Een Nieuwe Religie, 1930).
http://www.allaboutphilosophy.org/du...-humanisme.htm

Moet ik nog een tekeningetje bij zetten circe ?
Oud 12 november 2008, 14:32   #265
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Man, ik vind fanatieke gelovigen altijd raar maar jij bent toch een geval appart. Secularisme is geen godsdienst, het betekent gewoon religieuze neutraliteit.
...dat opzich een religie is !
Oud 12 november 2008, 14:33   #266
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
de islam is zo fake als iets gewoon gemaakt om mensen te onderdrukken en te veroveren heel slim van die pedo krijgsheer
Niet zo rumoerig alles tegelijk, ieder zijn beurt, rustig aan het woord, anders wordt het hier een corridor van stieren en pappegaaien !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 november 2008 om 14:34.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 15:05   #267
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islaam is een godsdienst die niet fake is,
De islam is zo fake als wat. Niet alleen staat de koran, die de thora gewoon helemaal overgenomen heeft samen met dan nog verkeerd weergegeven bijbelverhalen naast de vele uit zijn zieke brein ontsproten verzinsels van roofmoordenaar mohammed (oorlog zij met hem), vol met fouten maar is ook de 'profeet' zelf die men onmogelijk een voorbeeld kan noemen om volgen, zo fake als wat. Een bedrieger en misdadiger die voor de rest van zijn leven achter slot en grendel had moeten zitten.

[11:27] 'Wij zien in u slechts een man zoals wij, en wij zien dat niemand u heeft gevolgd behalve de minsten en de eenvoudigen van geest onder ons. En wij zien u niet uitmunten boven ons; neen, wij geloven dat gij een leugenaar zijt.'

Citaat:
een eeuwenoude boodschap die door de profeten langs de eeuwen door gegeven wordt als een fakel, van adam tot mo7ammed sas,
Tot jezus niet tot mohammed (oorlog zij met hem) Mohammed was een bedrieger. De leer en levenswandel van een jezus is compleet tegengesteld aan dat van een roofmoordenaar, slavendrijver, kinderneuker, veelwijver, dictator die elke criticaster eigenhandig de keel of buik openreed of liet vermoorden, caravaanovervaller enz)

Citaat:
allemaal hebben ze éénzelfde boodschap; bemin één heer, en zorg voor elkaar !
Dit is wat islam en mohammed (oorlog zij met hem) onder 'bemin elkander' verstaat. Moslims hou van elkaar maar haat 'ongelovigen' en bestrijd hen tot zij in het beste geval tot 2de ranbgsburgers zijn herleid en in het slechtste geval gedood. De hele wereld moet onder het islamitische juk gebracht worden. Dat is het enige wat islam onder 'vrede' verstaat.

"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander." [48:29]

"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29]

Islam roept moslims zelfs op tot haat tegenover hun eigen ouders indien zij geen moslim zijn

"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]

Citaat:
Modernisme behoort tot een fake godsdienst met een fake messia,
Waar is die messiah van die zogenaamde fake godsdienst dan ?

Citaat:
en met een demonische boodschap;
Islam is een demonische boodschap. De meeste mensen die zich moslim noemen of denken dit te zijn zouden zich een bult schrikken indien zij de nare waarheid over islam en de misdadiger van een 'profeet' moesten kennen.

Citaat:
aanbid feilbaar goden ,een verdeel de mensheid tot slaven !
Neen modernisme is de invoering van moraliteit zoals de afschaffing de afkeuring van slavernij. Slavernij dat in islam helemaal niet is verboden intgendeel zelfs, de 'profeet' van de islam zelf was een slavendrijver en had zelf slaven, tevens liet hij toe dat zijn bendeleden, volgelingen van de 'religion of peace', bij de zoveelste raid (aanval) op naburige dorpen en stammen, ongelovige vrouwen verkrachtten en tot sexslavinnen herleidden.
Citaat:
Een tweetal jaar geleden maakte ik bij mijn vrouw de opmerking dat alle nieuws over de Islam heel negatief is en dat ik mij afvroeg wat de Islam zelf zegt. Zij zei toen dat er geen geheimen bestaan en dat alles in de boeken staat. Welke boeken kon ze niet zeggen. Ik heb dus opgezocht op het internet welke boeken (originele bronnen) ik moest lezen en heb dit gevonden op onder andere de websites www.prophetofdoom.net en www.faithfreedom.org. Natuurlijk heb ik door moslims laten bevestigen dat dit de juiste bronnen waren.

Als men deze boeken (originele bronnen) kent, dan vindt men die ook terug op islamitische websites en islamitische on-line winkels, maar blijkbaar zijn die daar goed verstopt. De reden is eenvoudigweg dat deze boeken een belediging zijn voor de Islam en de Profeet. De meeste boeken die nu over de Islam geschreven worden, zijn afgeleid van de originele bronnen maar men haalt er enkel uit wat men wil bewijzen en dit kan goed of slecht zijn. In de meeste gevallen heeft men de waarheid verdraaid om de minder fraaie kanten van Muhammad te kunnen uitleggen.

Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgene de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

1. Koran
2. De authentieke overleveringen (Sahih Hadith) van Bukhari 9 boeken
3. De samenvatting van de authentiek overleveringen van (Sahih) Muslim: 2 boeken
4. Leven van de profeet: oudste biografie door Ibn Ishaq
5. Leven van de profeet: Tabari: 4 boeken
6. Leven van de profeet: Ibn Sa'd: 2 boeken
7. Shariah boek genaamd Umdat as-salik / Reliance of the Traveller van de Shafi'i school (een van de 4 grote scholen van de Islam onder andere erkend door de Al-Azhar universiteit in Egypte). Dit is geen originele bron maar zegt hoe de koran, de hadith en de biografieën van de Profeet door moslim geleerden geïnterpreteerd worden en omgezet worden in wetten. Dit boek is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor mij dient het als controle om te zien of ik e.e.a. goed begrepen heb.
Welnu dit Shariah boek bevat geen verrassingen omdat het zoals verwacht consistent is met de koran en de sahih hadith.

Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor de profeet Muhammad en voor de Islam als ideologie, dan de koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.

Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohamed en de moslims toegelaten.
Wat mij vooral stoort is het volgende:
Lees hier verder
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2008 om 15:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 15:16   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.allaboutphilosophy.org/du...-humanisme.htm

Moet ik nog een tekeningetje bij zetten circe ?
ja liefst.

wat hebben John F.Dunphy en c.Potter te maken met het seculiere onderwijs in Belgie aub?

Je weet wel: die scholen waar je dan voor het vak levensbeschouwing kan kiezen tussen verschillende godsdiensten en/of moraal....

Me dunkt zijn de personen die jij aanhaalt HUMANISTEN. Heb je nu ook al een probleem met het humanisme Lincoln? of enkel met het seculiere humanisme? of weet je ook niet wat daarmee bedoeld wordt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 november 2008 om 15:18.
Oud 12 november 2008, 15:42   #269
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het lijkt erop dat je ergens een belletje hebt horen rinkelen, maar vergeefs op zoek bent naar de klepel.

Ik denk dat je bedoelt dat ATHEISME een geloof is, zoals door sommigen zo graag wordt verkondigd, namelijk het geloof in het niet-bestaan van god.

net zoals er in een niet-bestaan van djinns geloofd wordt. of bestonden die nu weer wel?

Oud 12 november 2008, 15:45   #270
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien, maar zeker geen godsdienst (slavenmoraal)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 15:46   #271
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien, maar zeker geen godsdienst (slavenmoraal)
seculariteit een religie? nog eentje die de klepel kwijt is.

Oud 12 november 2008, 15:50   #272
Lincoln

Standaard

Citaat:
ja liefst.

wat hebben John F.Dunphy en c.Potter te maken met het seculiere onderwijs in Belgie aub?

Je weet wel: die scholen waar je dan voor het vak levensbeschouwing kan kiezen tussen verschillende godsdiensten en/of moraal....

Me dunkt zijn de personen die jij aanhaalt HUMANISTEN. Heb je nu ook al een probleem met het humanisme Lincoln? of enkel met het seculiere humanisme? of weet je ook niet wat daarmee bedoeld wordt?
Je doet alsof je niets weet circe, secularisme is een onderdeel van het modrnisme, modernisme en humanisme gaan hand in hand , of ga je dat ontkennen ?

Ik ben tegen elke moderne slavernij of het nu een gekleurde is of niet, dat zou je toch moeten weten onder mijn sig ! In een seculier school is het de taak om de leelingen klaar te stomen voor de moderne staat, waarbij de theorie van darwin centraal staat en de basis vormt van de wetenschappelijke filosofische richting !
Maw, en nieuwe religie met een nieuwe staatsorde dat globaal staat in de wereld, je gaat mij toch niet zeggen dat de VN daar niks voor niets staat,.

Zie ook nog dit:
http://www.artsci.lsu.edu/voegelin/E...e%20Porter.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Modernism
Ik denk dat ik hier maar een dikke punt zet.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 november 2008 om 16:07.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 15:52   #273
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De islam is zo fake als wat. Niet alleen staat de koran, die de thora gewoon helemaal overgenomen heeft samen met dan nog verkeerd weergegeven bijbelverhalen naast de vele uit zijn zieke brein ontsproten verzinsels van roofmoordenaar mohammed (oorlog zij met hem), vol met fouten maar is ook de 'profeet' zelf die men onmogelijk een voorbeeld kan noemen om volgen, zo fake als wat. Een bedrieger en misdadiger die voor de rest van zijn leven achter slot en grendel had moeten zitten.

[11:27] 'Wij zien in u slechts een man zoals wij, en wij zien dat niemand u heeft gevolgd behalve de minsten en de eenvoudigen van geest onder ons. En wij zien u niet uitmunten boven ons; neen, wij geloven dat gij een leugenaar zijt.'

Tot jezus niet tot mohammed (oorlog zij met hem) Mohammed was een bedrieger. De leer en levenswandel van een jezus is compleet tegengesteld aan dat van een roofmoordenaar, slavendrijver, kinderneuker, veelwijver, dictator die elke criticaster eigenhandig de keel of buik openreed of liet vermoorden, caravaanovervaller enz)

Dit is wat islam en mohammed (oorlog zij met hem) onder 'bemin elkander' verstaat. Moslims hou van elkaar maar haat 'ongelovigen' en bestrijd hen tot zij in het beste geval tot 2de ranbgsburgers zijn herleid en in het slechtste geval gedood. De hele wereld moet onder het islamitische juk gebracht worden. Dat is het enige wat islam onder 'vrede' verstaat.

"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander." [48:29]

"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29]

Islam roept moslims zelfs op tot haat tegenover hun eigen ouders indien zij geen moslim zijn

"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]

Waar is die messiah van die zogenaamde fake godsdienst dan ?

Islam is een demonische boodschap. De meeste mensen die zich moslim noemen of denken dit te zijn zouden zich een bult schrikken indien zij de nare waarheid over islam en de misdadiger van een 'profeet' moesten kennen.

Neen modernisme is de invoering van moraliteit zoals de afschaffing de afkeuring van slavernij. Slavernij dat in islam helemaal niet is verboden intgendeel zelfs, de 'profeet' van de islam zelf was een slavendrijver en had zelf slaven, tevens liet hij toe dat zijn bendeleden, volgelingen van de 'religion of peace', bij de zoveelste raid (aanval) op naburige dorpen en stammen, ongelovige vrouwen verkrachtten en tot sexslavinnen herleidden.
Oud 12 november 2008, 15:54   #274
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet alsof je niets weet circe, secularisme is een onderdeel van het modrnisme, modernisme en humanisme gaan hand in hand , of ga je dat ontkennen ?

Ik ben tegen elke moderne slavernij of het nu een gekleurde is of niet, dat zou je toch moeten weten onder mijn sig !

Ik denk dat ik hier maar een dikke punt zet.
nou! wat een prachtredenering!

ik begin me af te vragen hoe jouw hutsepot eruit moet zien, als je neutraliteit, religiositeit, kunstvormen en maatschappelijke trends zo lekker dooreen kan hutselen!

Wat een geluk dat uw islamisme al 1400 jaar lang strak is blijven steken in de 7de eeuwse woestijn hé.

Oud 12 november 2008, 15:58   #275
smiley

Standaard

Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!"
Je moet wel gek zijn om de islam de vrijheid te geven, die ooit de kans te geven, niet-moslims te onderrukken.

Citaat:
"Free people around the ka3ba
De enigen die rond de ka3ba mogen wandelen zijn geen vrije mensen doch slaven van allah

Citaat:
for a free faith around the world !"
Islam een vrij geloof noemen is hetzelfde als zeggen dat de celdeur de toegang is tot je vrijheid
Oud 12 november 2008, 16:19   #276
Lincoln

Standaard

Citaat:
nou! wat een prachtredenering!

ik begin me af te vragen hoe jouw hutsepot eruit moet zien, als je neutraliteit, religiositeit, kunstvormen en maatschappelijke trends zo lekker dooreen kan hutselen!

Wat een geluk dat uw islamisme al 1400 jaar lang strak is blijven steken in de 7de eeuwse woestijn hé.
Door knutselen? complex niet, of denk je dat het allemaal zo simpel staat,.

http://www.youtube.com/results?searc...ake+up+call+ne

http://www.youtube.com/results?searc...rch_type=&aq=f

Ik zet dit voor degene die dat graag wil door kijken.
Oud 12 november 2008, 16:22   #277
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

och! nu nog even de NWO erbij als laatste toevoegsel! Het zout op de patatten zoals we zeggen.

Lincolnke jongen, hou je maar aan je allah snackbar hoor, simpel en gezond. en dan hoef je je hersencellen niet aan het werk te zetten.

Oud 12 november 2008, 16:44   #278
Lincoln

Standaard

Citaat:
och! nu nog even de NWO erbij als laatste toevoegsel! Het zout op de patatten zoals we zeggen.

Lincolnke jongen, hou je maar aan je allah snackbar hoor, simpel en gezond. en dan hoef je je hersencellen niet aan het werk te zetten.
Neen beste dame, het is niet zo simpel zoals zout op de pattatjes , was dat maar zo !
Oud 12 november 2008, 17:03   #279
smiley

Standaard

Citaat:
Neen beste dame, het is niet zo simpel zoals zout op de pattatjes , was dat maar zo !

Voor islampromotors is het inderdaad ingewikkeld om iets wat duidelijk krom geschreven staat toch nog enigszins recht te kunnen praten.
Oud 12 november 2008, 17:11   #280
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voor islampromotors is het inderdaad ingewikkeld om iets wat duidelijk krom geschreven staat toch nog enigszins recht te kunnen praten.
Inderdaad onderdrukking - halal - jihad - terrorisme - onbedekte vrouwen discrimineren ...kan je niet goed praten. NOOIT ! Ze proberen wel maar het lukt hun nooit !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be