Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2008, 07:38   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik begrijp niet hoe je laster en eerroof zo kan toejuichen...
Onze politieke klasse heeft zo goed als alle gaatjes waarlangs wij nog een schijn van inspraak over onze eigen hadden kunnen hebben, dichtgemaakt. Ze hebben de staat gekoloniseerd voor hun privé-belangen en ervoor gezorgd dat onze democratie een farce werd. Ze hebben het parlement gemuilkorfd, het bindend referendum afgewezen, en als het nodig is bezorgen ze zichzelf nog eens volmachten. Tegelijkertijd controleren ze ons meer en meer op alle terreinen van het leven.

Net als in voormalig communistisch Europa, gaat de bevolking dan haar gram halen op zijdelingse manieren, vandaar het succes van dergelijke verhalen in de pers.

De CD&V, die de bevolking ten zeerste bedrogen heeft, verdient dit ten volle. De Crem, die jarenlang een scherpe moralistische kritiek op zijn voorganger heeft uitgeoefend, verdient dit in het kwadraat.
Oud 27 november 2008, 08:00   #102
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zijn dezelfde mensen die hier vinden dat ze over de schreef is gegaan elders voorstander van de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting? Als het over Humo ging? Over de Mohamedcartoons?

Wanneer mag iets wel of niet aan de openbaarheid prijsgegeven worden?
Dat geval met Humo vond ik niet kunnen, dat met de cartoons dan weer wel. In het eerste geval ging het over laster en eerroof, in het tweede geval niet. Ook hier gaat het om laster en eerroof. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 08:02   #103
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier gaat het om laster en eerroof.
Hoe zouden we dat in de huidige faze kunnen weten? Heeft iemand (een krant, het gerecht, een parlementaire commissie?) de zaak al onderzocht?
Oud 27 november 2008, 08:05   #104
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Net als in voormalig communistisch Europa, gaat de bevolking dan haar gram halen op zijdelingse manieren, vandaar het succes van dergelijke verhalen in de pers.
Achterbakse manieren, zal je bedoelen... Heel dit verhaal zegt zelfs niets over het beleid dat De Crem voert. Het is niet meer dan een lasterlijke en laag bij de grondse persoonlijke aanval.
Oud 27 november 2008, 08:07   #105
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe zouden we dat in de huidige faze kunnen weten? Heeft iemand (een krant, het gerecht, een parlementaire commissie?) de zaak al onderzocht?
Nee, en dat hoeft ook niet. Sterker nog: ik hoop van harte dat daar geen tijd en energie aan verkwist wordt.
Oud 27 november 2008, 08:22   #106
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Een Vlaamse blogger. Maar wat voor rol speelt dat?
Geen. Maar mocht het een Brusselse/Waalse zijn geweest, had je kritischer geweest en niet alles klakkeloos overgenomen.

Citaat:
Ondertussen is het verhaal uitgebreid in alle kranten geweest. Jullie zijn allemaal bedankt voor jullie medewerking.
Ja, dat is echt wel het resultaat van het gepalaver op dit forum...

Laatst gewijzigd door Kim : 27 november 2008 om 08:22.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 08:25   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Achterbakse manieren, zal je bedoelen...
Als de normale democratische kanalen om het beleid te beïnvloeden op slinkse wijze toegestopt zijn, kan het moeilijk anders...
Oud 27 november 2008, 08:27   #108
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Geen. Maar mocht het een Brusselse/Waalse zijn geweest, had je kritischer geweest en niet alles klakkeloos overgenomen.
Neen hoor. Het was mijn hoop dat Le Soir of La Libre Belgique het zouden overnemen. We hebben tegenwoordig de Franstaligen nodig om onze Vlaamse beleidsmensen te kunnen controleren. En niet alleen in deze zaak.

Citaat:
Ja, dat is echt wel het resultaat van het gepalaver op dit forum...
Who knows. De Vlaamse blogger die het oorspronkelijke bericht heeft overgenomen heeft in elk geval een cruciale rol gespeeld in de verspreiding.
Oud 27 november 2008, 08:44   #109
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg, zoek eens geen spijkers op laag water...

Het is voor iedereen duidelijk dat ik een quote van jou bewerk in mijn reactie en dat ik ook duidelijk aangeef dat ik het bewerkt heb.
Ik vind het erg spijtig dat je niet op mijn vraag ingegaan bent. Jij kan niet beslissen dat onder mijn naam iets mag staan dat ik niet geschreven heb. Als jij het niet was, zou ik dit aangeven bij de moderatie en een vernietiging van de betreffende post vragen. Nu hou ik er alleen een vies gevoel aan over.

Jammer!
Oud 27 november 2008, 11:18   #110
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Alle politiek buiten beschouwing gelaten : wie had zoiets vermoed van De Crem??

Die stijve hark kan uit de bol gaan??????
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:22   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Alle politiek buiten beschouwing gelaten : wie had zoiets vermoed van De Crem??

Die stijve hark kan uit de bol gaan??????
Alles kan.
Ik had ook van F. Vanhecke nooit kunnen dromen dat hij een Morel zou binnendoen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:24   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zijn dezelfde mensen die hier vinden dat ze over de schreef is gegaan elders voorstander van de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting? Als het over Humo ging? Over de Mohamedcartoons?

Wanneer mag iets wel of niet aan de openbaarheid prijsgegeven worden?
Dat vind ik nu net niet.
Een journalist verdient geld met zijn krantenjob en wordt geacht een klein beetje research te doen. Dus op zijn minst zou de journalist niet het niveau van de roddelpers moeten halen, maar een telefoontje en een bevestiging van het zware uit de bocht gaan moeten hebben.

Zoja heeft het verhaal sowieso waarheidsgehalte. Omdat de persoon en namen en datums kloppen. De pittige details geblogd moeten geannoteerd worden als de woorden van het meisje die ook maar de woorden van een benevelde kabinetsmedewerker citeert.

Dus de pers is feitelijk verantwoordelijk voor haar daden in de hoedanigheid van het profesionalisme. De blogster mag haar privéleven en haar privégebeuren prijsgeven op het net. En ja, had zij nu met crem in bed gedoken en daar een sappig verhaal over gepubliceerd dan is dat de moderne manier van zijn in de wereld. Dus ja ze maakt daarmee niemand zwart, zij vertelt gewoon haar verhaal. ZOnder daar geld aan te verdienen, en dus belangeloosheid pleit haar vrij volgens mij.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:32   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Broeder Pol en enkele anderen hebben hier zeer rare ideeën over spreekrecht edm.

Mag ik opmerken dat dat onervaren meisje in NYork geen proses aan haar been heeft omdat ze gezegd heeft dat de Krembo liedjes gezongen heeft in een kaffee?

Wat er (vermoedelijk) wel gebeurd is, is dat haar baas haar ontslagen heeft. Vermoedelijk omdat ze de zaak van haar baas benadeeld heeft door toekomstige klanten weg te jagen.
We mogen veronderstellen dat veel horeka-bazen zoiets zouden doen, als hun personeel zich niet aan de ongeschreven (tenzij toch vermeld in het arbeidskontrakt) regel van diskretie houdt.

Dat jong wicht daar in NYork zal iets tegen tsjeven hebben, dat is haar goed recht. Maar ze had het dan iets subtieler moeten aanpakken.
Eigenlijk is ze dus ontslagen omdat ze aartsdom is.

Ik herhaal, zo iemand mag nog niet eens poetsvrouw bij mij komen spelen. Laat ze maar gaan laten afwassen in een fastfood, een eerbaar maar eenvoudig jobke zonder kontakt met de klanten.

En ik ben zeker geen Krembo-fan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 november 2008 om 12:47.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:34   #114
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik opmerken dat dat onervaren meisje in NYork geen proses aan haar been heeft omdat ze gezegd heeft dat de Krembo liedjes gezongen heeft in een kaffee?
Ja, veelzeggend hé?
Oud 27 november 2008, 12:37   #115
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg spijtig dat je niet op mijn vraag ingegaan bent. Jij kan niet beslissen dat onder mijn naam iets mag staan dat ik niet geschreven heb. Als jij het niet was, zou ik dit aangeven bij de moderatie en een vernietiging van de betreffende post vragen. Nu hou ik er alleen een vies gevoel aan over.

Jammer!
Het is overduidelijk dat ik jouw post niet vervalst heb, ik geef zéér duidelijk aan wat ik gedaan heb.
Oud 27 november 2008, 12:44   #116
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is overduidelijk dat ik jouw post niet vervalst heb, ik geef zéér duidelijk aan wat ik gedaan heb.
Hoe je het ook draait of keert: je hebt mijn post vervalst en je weigert dat te herstellen. Er zijn hiervoor in het verleden al posters gestraft.
Oud 27 november 2008, 12:47   #117
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert: je hebt mijn post vervalst en je weigert dat te herstellen. Er zijn hiervoor in het verleden al posters gestraft.
Ik heb je post niet vervalst, ik heb mijn reactie in jouw post verwerkt en duidelijk aangegeven wat ik veranderd.

Een quote vervalsen doe je zonder zaken in het vet te markeren en er niets over te zeggen.
Oud 27 november 2008, 12:49   #118
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je post niet vervalst, ik heb mijn reactie in jouw post verwerkt en duidelijk aangegeven wat ik veranderd.

Een quote vervalsen doe je zonder zaken in het vet te markeren en er niets over te zeggen.
vind ik ook E. Gidius; ik snap wat je wil zeggen maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is/was wat Kim heeft gedaan.

Was niet vals bedoeld: ze gaf duidelijk aan wat en waarom ze heeft gedaan...

Allez, kom gasten: stuur eens een pb naar elkaar, kiss and make up...
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:50   #119
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Maes_P : 27 november 2008 om 12:51.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:55   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
vind ik ook E. Gidius; ik snap wat je wil zeggen maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is/was wat Kim heeft gedaan.
Voor wie bijvoorbeeld één bericht eruit pikt is dat niet duidelijk. Een op die manier gewijzigde quote kan altijd misbruikt worden. Daarom is het ook wijs om aan quotes nooit aan te komen. Als je per sé met een quote wilt spelen, kan je hem altijd in je eigen bericht hernemen en wijzigen.

Citaat:
Was niet vals bedoeld: ze gaf duidelijk aan wat en waarom ze heeft gedaan...
Ik weet dat het niet vals bedoeld was, daarom heb ik ook niet op het rode driehoekje gedrukt. Ik ken Kim en ze kent mij. Maar het blijft wel onverstandig en oneerlijk.

Citaat:
Allez, kom gasten: stuur eens een pb naar elkaar, kiss and make up...
Gij zijt nen toffe, Maes!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be