![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2701 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zoals een meerderheid voor de huidige regering is zeker?
|
|
|
|
#2702 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Misschien ben jij wel een van die mensen waaraan ik ooit eens gevraagd heb: "Stoort het dat ik rook?" En die antwoordde": Maar nee, helemaal niet. Doe maar gerust". En dan een met een assebak kwam aandraven en een koffietje terwijl ik uw computer aan 't repareren was. Citaat:
Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 1 december 2008 om 14:44. |
||||
|
|
|
|
|
#2703 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
|
|
|
|
|
#2704 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is allemaal of topik natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2705 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De uitdrukking "ik doe het voor uw welzijn" betekent dat U die persoon dankbaar moet zijn voor de mizerie die hij U aandoet en dat, als U tegenspreekt, U een ondankbare hond bent. Terwijl, in de grond die persoon alleen maar aan zichzelf denkt. Niemand, maar ook niemand weet wat mijn welzijn is en ieder die dat wel beweert is een arrogante hypocriet. Helemaal akkoord. Maar als de overheid het gebrek aan asserviteit aanpakt zal dat zich wel tegen hen keren.
|
|
|
|
#2706 |
|
Europees Commissaris
|
"Democratisch gestemde wet"??? Welke? Waar? Wanneer?
|
|
|
#2707 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klopt.
Trouwens waar ik ga is er al een rookverbod. Ik zou u aanraden ook naar de kantine van sportclubs te gaan dan hoeft ge u wat minder te ergeren aan rokende mensen. De zweetlucht moet ge er wel bijnemen natuurlijk. Blijf dus maar thuis, daar kunt ge het helemaal naar eigen wens regelen. |
|
|
|
|
|
#2708 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo'n algemeen rookverbod in cafees lijkt me nu echt iets dat bij referendum zou kunnen gestemd worden in een echte democratie. Zo weet je tenminste dat de 'verkozenen' (door de partijen in essentie in het geval van België) niet tegen de wil van de bevolking zullen stemmen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2008 om 15:01. |
|
|
|
|
|
#2709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niemand kan u verbieden om u aan alles te ergeren en erover te zeuren. U mag zelfs een rookvrij café openen. |
|
|
|
|
|
|
#2710 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
2. Ik ben inderdaad geen typische Vlaming, en dat wens ik ook niet te zijn 3. Omdat er wel langer dan 5 minuutjes wordt gerookt in het café. Mocht er maar vijf minuten worden gerookt, dan zou ik eventueel nog kunnen overwegen tijdens die rookpauze buiten te gaan. maar dat heeft natuurlijk geen zin en wel om volgende redenen: - het is de omgekeerde wereld: normale mensen moeten niet toegeven aan verslaafden, wel andersom - de rook zou ook na de pauze blijven hangen
|
|
|
|
#2711 | ||
|
|
Citaat:
En ik rook niet zelf. (al meer dan 10x gezegd) Citaat:
|
|
|
|
|
#2712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het aanbod zal de vraag heus wel volgen. Maar we verplichten liever anderen om onze zin te doen. |
|
|
|
|
|
|
#2713 |
|
|
En dan laten we het nog liever verplichten ook. tsssss....
|
|
|
|
#2714 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2715 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vraag me toch af met welke soort mensen U omgaat. Van kindsbeen is het mijn ingeprent niet van tafel te gaan of een sigaret op te steken zolang nog iemand aan 't eten is. Zeer onbeleefd.
|
|
|
#2716 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2717 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Net zoals een verslaafde dikwijls moet worden gedwongen tot opname in een ontwenningskliniek. Niet plezant, maar wel voor zijn/haar eigen welzijn. Zo moeten we ook cafébazen met zachte dwang doen inzien dat hun café gezelliger, rendabeler, properder en frisser zal zijn zonder rokers.
|
|
|
|
#2718 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|