![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2821 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
waar ben jij over bezig man?
|
|
|
|
#2822 |
|
Minister
|
De meeste geneugden des levens zijn 'niet nuttig' (ik zet het hier tussen van die onnozel aanhalingstekens, want van de dingen genieten kan zeker in deze stressie tijden heel nuttig zijn). Alles wat ook maar een beetje genot schept afschaffen dan maar?
|
|
|
|
|
|
#2823 |
|
|
In Nederland lopen daar nog wat "gevechten" over maar het ziet ernaar uit dat die truc niet zal opgaan.
http://www.nd.nl/artikelen/2008/juli...iet-toegestaan Misschien daardoor binnenkort extra: wierookverbod http://www.metaseek.nl/search/nl/1/wierook+kanker
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 december 2008 om 13:13. |
|
|
|
|
|
#2824 | |
|
Minister
|
Citaat:
Tenzij je natuurlijk van die steriele new age vierkantige lege bauwhaus zaken bedoeld waar de naam meestal met een X of een Q begint. |
|
|
|
|
|
|
#2825 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Roken daarentegen is bewezen schadelijk. Ervan 'genieten' heeft dus wel een heel donkere schaduwkant. Bovendien: niemand pleit hier voor het afschaffen van roken. Ik heb het al wel duizend keer geschreven (misschien toch de vorige posts eens lezen voor u in het wilde weg begint te reageren): rokers mogen zich voor mijn part suf paffen, iedere dag, ieder uur. Alleen wil ik niet verplicht worden mee te paffen. En kom nu weer niet af met 'je bent niet verplicht een café binnen te stappen', want ook dié discussie is hier al tot in den treure gevoerd.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 december 2008 om 13:28. |
|
|
|
|
|
|
#2826 | |
|
|
Citaat:
buffet? eetcafe? bar? restaurant? taverne?
|
|
|
|
|
#2827 |
|
Parlementslid
|
In een bistrot en een bar wordt nog heel dikwijls gerookt. Zoals u allicht wel weet wordt er met de bestaande wet door veel uitbaters een loopje genomen. En in een eetcafé of een restaurant kan je nu eenmaal niet gezellig aan de toog gaan zitten. Tot slot, een taverne: te veel ouwe moekes, meestal.
|
|
|
#2828 |
|
|
Een conservatief heeft geen "ideale" wereld. Ik haal gewoon de harde realiteit boven, die mij zelf vaak in het detail niet zint. Maar ik ontken ze niet. Het ontstaan van rookverbod (en het wettelijk stemmen ervan) is even troebel en dubieus in zijn achterliggende beweegredenen als tabakrook zelf.
|
|
|
|
#2829 |
|
|
waarom ben je conservatief steben? (en gelieve niet te antwoorden met een vraag
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 2 december 2008 om 13:51. |
|
|
|
|
|
#2830 | |
|
|
Citaat:
Ik heb ontdekt dat ik conservatief ben door mijn mening te vergelijken. uiteraard was ik 10 jaar geleden niet in die veronderstelling. Ideologisch gezien heeft conservatisme geen "bijbel", alhoewel sommige namen in de geschiedenis opduiken (Burke, Russel, Heidegger, Nietszche,...). ik ga grotendeels akkoord met wat hier staat http://nl.wikipedia.org/wiki/Conservatisme
Laatst gewijzigd door Steben : 2 december 2008 om 14:26. |
|
|
|
|
|
|
#2831 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#2832 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nu zeg je niet alleen: het is niet nuttig voor mij dus het moet verboden worden. Nu ga je nog verder en zeg je: de mensen die denken dat het nuttig is zijn gewoon verkeerd, ik weet veel beter dan hen wat nuttig voor hen is. En omdat je zo een goede persoon bent, kunnen mensen je wel vertrouwen dat wat jij zegt dat goed voor hen is ook werkelijk goed voor hen is en niet slechts goed voor jou. |
|
|
|
|
|
|
#2833 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2834 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2835 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom zou men niet conservatief zijn?
|
|
|
|
|
|
#2836 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2837 |
|
Staatssecretaris
|
Wat de overgrote meerderheid van de bevolking denkt, vind ik overbodig.
|
|
|
|
|
|
#2838 | |
|
Minister
|
Citaat:
Intussen is de buitentemperatuur al behoorlijk gevoelig gezakt, maar woedt er wel een verhit debat in Nederland om het rookverbod maar weer terug af te schaffen. En hoe zou dat komen denk je ? Zou het misschien kunnen dat een pak (kleinere en grotere) cafés, die al tientallen jaren goed draaiden, nu plots ganse dagen (quasi) leeg zijn ? En mij maak je niks wijs: er zijn er volgens mij maar weinigen die cafés echt meden enkel omdat er gerookt werd. Dat zijn m.i. gewoonweg mensen die niet zo 'café-minded' zijn, niet meer, niet minder. Het soort asociale zuurpruimen die het roken als ideale kapstok hebben gevonden om cafébezoek te vermijden en daarmee tegelijk zichzelf als arme sociaal verstotenen kunnen afschilderen, waarbij de rokers de schuld zijn van dat alles... Ik geloof met andere woorden nooit dat rookvrije cafés nu plots wel zouden gaan vol zitten met klanten die anders nooit op café gingen, zogenaamd omdat er gerookt werd. Mensen die nooit of zelden op café gingen, die zullen dat nu evenmin doen. Het is gewoon hun 'way-of-life' niet. Daar heeft al of niet roken geen zier mee te maken. Anderzijds ken ik WEL een heel pak horecazaken die door mijzelf en andere rokers worden GEMEDEN omdat er niet mag gerookt worden. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 2 december 2008 om 18:24. |
|
|
|
|
|
|
#2839 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|