Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2008, 22:28   #21
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik heb het over alle religies. De uwe incluis
Ik heb geen religie, maar een persoonlijke relatie met Jezus Christus. Bij religies is het altijd werken voor uw "verlossing" in de bijbel is het allemaal gedaan voor u. Geloof in Jezus Christus en toon oprecht berouw voor uw zonden.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 03:07   #22
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Het vaticaan wil alle godsdiensten samenbrengen tot 1 wereldgodsdienst en het doel heiligt hier volgens het vaticaan dan de middelen. Zie ook oa de oecumenische beweging en de wereldkerkenraad en af en toe komen al die valse godsdiensten eens samen in het vaticaan.
Het Vaticaan zou dat wel willen maar de moslims zullen daar nooit aan toegeven, immers: Mohammed kwam na Jezus en is dus de laatste Profeet; de laatsten zullen de eersten zijn, denken zij...
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 11:16   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Het Vaticaan zou dat wel willen maar de moslims zullen daar nooit aan toegeven, immers: Mohammed kwam na Jezus en is dus de laatste Profeet; de laatsten zullen de eersten zijn, denken zij...
Wat dat betreft kan je moslims wel 'modern' noemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 12:20   #24
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik heb geen religie, maar een persoonlijke relatie met Jezus Christus. Bij religies is het altijd werken voor uw "verlossing" in de bijbel is het allemaal gedaan voor u. Geloof in Jezus Christus en toon oprecht berouw voor uw zonden.
Sorry dat is het wel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion

Citaat:
The term "religion" refers to both the personal practices related to communal faith and to group rituals and communication stemming from shared conviction.
U bent dus wel degelijk religieus tenzij u misschien een seksuele relatie hebt met een levende persoon die toevallig Jezus Christus heet. (dode zou ook gaan maar zo'n necrofiele relaties duren nu eenmaal niet zo lang )

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 12:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 12:57   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Religies houden van martelaren, hoe meer bloed, hoe liever. Bloed is altijd een efficiënt middel geweest om zonden weg te wassen en dat verdomde gepeupel eens te laten zien wie de baas is gretverdorie !
Dat is nieuw voor mij.
Bedoel je misschien 'enkele religies' ?
Dat ze in andere religies van de zweep houden is mij niet geweten,maar het boeit me ook niet.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 19:29   #26
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Iemand wiens dood/lijden/veroordeling met een religieuze saus word overgoten, al dan niet met instemming van betrokken persoon. Kan gaan van John Lenon over Galilei tot Christus. En van de explosieve jongens uit het midden-oosten tot missionarissen die hun leven in dienst van de sukkels stelden.
Tja, je invulling van het begrip "martelaar" is zo breed dat het eigenlijk niet bruikbaar is in welke discussie dan ook. Evengoed had ik je de definitie van "saus" kunnen vragen, en dan had ik nog niet geweten of het mayonaise, bearnaise, tartare, andalouse of cocktail betreft. Enfin...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante
Nu ben ik wel niet helemaal correct, religie is geen voorwaarde tot martelaarschap, Ghandi, MLK, etc.... zijn hiervan voorbeelden.
King was wel een protestants predikant hé. Nu werd hij waarschijnlijk niet vermoord om religieuze redenen, veeleer om politieke. Maar er staan heel wat lui op de heiligenkalender die om politieke redenen werden omgebracht. Misschien wel de bekendste van hen allemaal was ene Jezus, bijgenaamd Christus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante
Wat ik bedoelde met mijn post is dat in het verleden religies martelaren vereerden. Persoonlijk zou ik ze eerder betreuren en er trachten een einde aan te maken.
Suggereer je dat de vereerde martelaren niet betreurd werden? Dat er niets gedaan werd - vanuit hun achterban - om hun leven te redden?

Gewoon stellen dat hun achterban gewoon niet in die mogelijkheid verkeerde lijkt me al véél dichter bij de waarheid, zeker wanneer het de martelaren betreft uit de eerste decennia van de kerkgeschiedenis. (Maar die martelaren kan je bezwaarlijk onder dezelfde noemer plaatsen als degenen die in naam van God een paar duizend onschuldigen in hun eigen dood meesleurden.)

Conclusie: je definieert het begrip "martelaar" zo ruim, dat het nauwelijks bruikbaar is in welke discussie dan ook.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:55   #27
Sante
Partijlid

Standaard

Elflamenco : Inderdaad, Ik neem het zeer ruim, met opzet. Niet om uw vraag te ontwijken, maar gezien het onderwerp, wou ik niet in de discussie verzeild geraken wie van de partijen de Echte martelaren heeft. Het punt dat ik wou aanstippen is het feit dat religies door de tijden heen martelaarschap/martelaren als een medaille op hun toga dragen. Een die respect moet afdwingen bij iedereen. En of het bloedvergieten nu eindelijk eens zou stoppen aub.

Kon de kerk Damiaan niet bijspringen ? Zenden alle islamieten hun jongens met een bom onder hun kleren naar de vijand ? Ik denk dat de waarheid gecompliceerder is, en dat de tijdsgeest en de opvoeding van mensen zelfs voor een stuk hun verantwoordelijkheid in deze drama's relativeert.

Hetgeen tussen haakjes staat in uw laatste alinea vind ik jammer van een diepgelovig mens. Misschien gelooft u in goed en kwaad, ik niet.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be