![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben tegen wapendracht omdat wapens in huis hebben in Amerika voor heel wat doden of gewonden jaarlijks zorgt vooral onder kinderen.
Maar ik krijg ook gewoon rillingen als elke marginale mens een wapen mag hebben zogezegd voor zelfverdediging. Dus men moet zeker een verbod op deze wapens blijven handhaven. Voor de rest moet men gewoon zwaardere straffen toepassen voor daders die moorden, verkrachten, mishandelen, enz. Een straf die moet evenredig zwaar zijn met de daad. En de herinvoering van de doodstraf voor de zware feiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mijn part mogen die procedures en test ook strenger zijn. Dan zijn de burgers die door deze tests geraken zeker capabel om met een wapen op zak rond te lopen net zoals de politie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Scholen en grootwarenhuizen zijn zogenaamde "gun free zones". Niemand mag daar met een vuurwapen binnen. Het logische gevolg daarvan is dat wanneer iemand met slechte bedoelingen daar met een vuurwapen binnenkomt er enorm veel slachtoffers vallen omdat niemand zichzelf kan verdedigen. Dus als uw redenering zou kloppen dat vuurwapens moorden veroorzaken zouden wapenbeurzen en schietstanden constant moordholen zijn. Feit is dat wapenbeurzen en schietstanden behoren tot de veiligste plekken op aarde. Er is in heel de VS en in heel de wereld nog nooit 1 schietpartij (tegen mensen wel te verstaan) op schietstanden of wapenbeurzen geweest.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[Tavek modus on] Ik ken het verhaal van mensen die hun kind verloren hebben omdat ze de frietketel hadden laten aanstaan. Het kind heeft namelijk aan de draad van de frietketel getrokken en de frietketel over zich heen gekregen. Daarom pleit ik voor een totaal verbod op frietketels. Burgers hebben immers geen nood aan frietketels. Als burgers frieten willen kunnen ze naar de frituur gaan. Fuck frietketels. De remedie is erger dan de kwaal [Tavek modus off] Hopelijk ziet u uw belachelijke redenering zelf in. Als dat nog niet helpt misschien deze wel: http://en.wikipedia.org/wiki/For_The_Children_(politics) Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 12:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.tomongena.be/2001/09/20/v...g-rechtspraak/ Citaat:
Volgens de letter van de wet mag je dus zonder veel omzwervingen een inbreker doorzeven. En "dead people don't argue". ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie ook: Hans Van Temssche: onheil is voorkomen omdat er iemand anders rondliep met een wapen.
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal even de conclusie van dit boek hier overnemen More guns, less crime Citaat:
De enige vraag is wanneer Europa dit gaat inzien. De criminaliteitscijfers zullen hier waarschijnlijk moeten stijgen tot het niveau van de VS in de jaren 70 (strenge wapenwet van 1968 in de VS) vooraleer men het beseft.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar indien Hans van Themsche 10 minuten eerder was geweest hadden Oulematou en Luna nog geleefd. Ik was namelijk die middag naar Lang geweest en ik had mijn materiaal bij voor ik ter hoogte van de academie de tram op de st katelijnevest heb genomen. Ben der een aantal dagen nie goe van geweest. ![]() Of hoe het leven soms rare wendingen kan nemen. Dit is trouwens één van de voornaamste redenen waarom ik een grote voorstander van wapendracht ben geworden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Resoluut tegen.
Slechts weinigen weten hoe ze degelijk en verstandig met een wapen moeten omgaan.
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had je dan HVT doodgeschoten omdat hij daar liep met een wapen? Net zoals jij blijkbaar. Door Antwerpen wandelen, nu ik weet dat er bewapende milities rondlopen, doet me toch huiveren. Tenzij je een glazen bol had, had je HVT niet kunnen tegenhouden. Wat de maatschappij wel had kunnen doen is kinderen die het doelwit van agressors zijn tijdens de schooluren beter begeleiden. De maatschappij had iemand die op internaat zit niet zomaar mogen laten gaan met de mededeling, uw leven is verwoest. HVT had met een andere begeleiding nooit deze wanhoopsdaad gepleegd. Laatst gewijzigd door leddy : 11 december 2008 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik blijf bij mijn stelling: De remedie (wapenbezit) is erger als de kwaal (criminlaiteit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zo'n zaken komen sowieso uit..
![]() |
![]() |
#433 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#434 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit blijft wel dat hij gestopt is door een kogel in de buik. Dat die kogel van een politieagent of een burger zou komen maakt dus niks uit. Maar verder wil ik het er liever niet over hebben. Ik heb dit enkel maar verteld als reden waarom ik een voorstander ben geworden van wapendracht.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu is het aan u om een voorbeeld te geven van een land waar men de wapenwet versoepeld heeft en waar de criminaliteit gestegen is. Moet toch simpel zijn. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat volgt niet uit je argumentatie, dus eigenlijk is je stelling niet onderbouwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals nu reeds het geval is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=425 Uwe hele argumentatie onderuit gehaald ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ga ik toch niet geheel mee akkoord - weglopende inbrekers neerschieten valt imo toch niet onder wettige zelfverdediging meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik ook reeds meermaals duidelijk gemaakt in vorige posts. Als de inbreker gaat lopen laat ge hem met rust. (Iemand in de rug schieten geld niet als zelfverdediging) Als hij dat niet doet, tja pech voor den inbreker hé.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 december 2008 om 15:14. |
![]() |
![]() |