Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger
voor 24 36,36%
tegen 41 62,12%
geen mening 1 1,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2008, 00:28   #581
benderaes
Burger

benderaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met "Manne" bedoel je dan de Belgicisten?
Huh, net niet. Ik bedoel hoofdzakelijk de Vlaams Blokkers die op dit forum zo talrijk hun mening komen spauwen.
Oud 13 december 2008, 00:29   #582
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
kerel, als gij daar staat met een pistool gaat hij zéker de trekker overhalen. Als ge daar staat zonder pistool gaat hij ermee dreigen.

Ge snapt het verschil hopelijk? het verschil is een mensenleven, dat van u om precies te zijn.
Nu gaat ge ervan uit dat hij reeds schietklaar staat met een wapen.
Dan lijkt het mij niet het ogenblik om nog een wapen te tonen, dan schiet ge.
Anderzijds denk ik niet dat veel inbrekers een aanklacht voor gewapende overval willen riskeren voor mijn oude TV.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 00:32   #583
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Als je de kans krijgt natuurlijk... En dat valt nog maar af te wachten.
ALS ik de kans krijg, ja. Maar als we alletwee een wapen hebben, heb ik tenminste nog een kans. Stel voor dat ik op een inbreker val die al een keer of 4-5 in de bak gezeten heeft, die wil bij mij, of bij jou, maakt niks uit, wat komen pikken zonder gezien te worden. En ik word wakker, en zie die man zijn gezicht. "Hij heeft mijn gezicht gezien " denkt de dief " die gaat mij kunnen identificeren , en dan stoppen ze mij NOG eens in de bak ! Nee hoor, daar wil ik niet meer heen ". En enkel hij heeft een vuurwapen, en hij schiet je omver omdat je dan niks meer kan verder vertellen.
Of anders, je vrouw haar kontje bevalt hem , of wie weet, het jouwe, en vermits je onbewapend bent, en hij een pistool heeft...enz enz. Wat ik wil zeggen, is dat het een zeer slecht idee is in mijn ogen, om mijn lot over te laten aan een gewapend individu dat s'nachts mijn woning binnendringt...Met een vuurwapen maak ik nog een kans, geef je zelf toe...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 00:36   #584
benderaes
Burger

benderaes's schermafbeelding

Standaard

Mag ik er nog eens op wijzen dat dit forum over wapenDRACHT gaat, niet wapenBEZIT. In huis de inbreker neerschieten doet niet echt terzake. Heeft er iemand FATSOENLIJKE argumenten waarom dat dat goed zou zijn?
Oud 13 december 2008, 00:45   #585
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Oh Shaddy, ben je al lang terug? WoeHoe. Doe me een plezier, en denk int vervolg tenminste 1 keer voor je iets zegt.
Hol�*, dat is censuur
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 00:54   #586
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als je er écht één wilt ? Waarom niet ? Gangsters doen dat toch ook ? Dus, als je je wilt beveiligen tegen die jongens, en je hebt geen vergunning, koop maar zonder. Beter een boete, als een kogel in je kop.
Citaat:
gevangenisstraf van één maand tot vijf jaar en met een geldboete van 100 euro tot 25 000 euro, of met een van deze straffen alleen. <W 2008-07-25/37, art. 15, 007;
http://www.elfri.be/NL/Juridische%20...e_wapenwet.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 december 2008 om 00:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 00:58   #587
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
gevangenisstraf van één maand tot vijf jaar en met een geldboete van 100 euro tot 25 000 euro, of met een van deze straffen alleen. <W 2008-07-25/37, art. 15, 007;
http://www.elfri.be/NL/Juridische%20...e_wapenwet.htm
Waar is de rest fil? Er staat niet bij waarom die straf is?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 01:43   #588
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Heel dit topic gaat eigenlijk over de reactiesnelheid van de mens.

Wanneer ik bijvoorbeeld op de Meir mijn gigantisch zwaard trek om mensen te vermoorden, dan zit ik met een probleem. Want tegen de tijd dat ik dat zwaard heb getrokken en opgeheven, om het alzo een dodelijke kracht mee te geven, heeft men mij wellicht reeds op de kasseien geduwd en overmeesterd.

Daarom moeten gigantische zwaarden toegelaten worden in de rubriek vrije wapendracht. Een mens moet het recht hebben zich belachelijk te maken.

Maar wanneer ik op diezelfde Meir een vuurwapen bovenhaal, dat kogels afvuurt aan een snelheid van meer dan 700 kilometer per uur, dan kan ik snel veel mensen doden, zonder dat men mij op tijd op de kasseien kan duwen.

Want weinig mensen spurten sneller dan 700 kilometer per uur (zelfs Usain Bolt niet), tenzij ze dat spurtje vervangen door ook een vuurwapen te gebruiken. Wat dan de kans verhoogt dat alles uitdraait op een bloedbad.

Daarom, door dit enorme verschil in snelheid, moeten vuurwapens strikt verboden worden, en het gebruik ervan voorbehouden worden aan de Staat, die een monopolie heeft op geweld.

Kortom: middeleeuwse zwaarden, ja. - vuurwapens, nee.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 02:20   #589
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik er nog eens op wijzen dat dit forum over wapenDRACHT gaat, niet wapenBEZIT. In huis de inbreker neerschieten doet niet echt terzake. Heeft er iemand FATSOENLIJKE argumenten waarom dat dat goed zou zijn?
misschien de eerste pagina van deze draad nog eens lezen, vooral post 5 is interessant.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 03:39   #590
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
misschien de eerste pagina van deze draad nog eens lezen, vooral post 5 is interessant.
zo wereldschokkend is die post vijf niet hoor
Oud 13 december 2008, 10:54   #591
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, laat ons zeggen dat ik niet meer op uw posts reageer aangezien ze toch niet serieus te nemen zijn...
amai kijk eens in de spiegel kan je alleen persoonlijk worden of heb je ook iets inhoudelijks te vertellen
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 10:55   #592
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
dit forum gaat over politiek deze topic echter
Oud 13 december 2008, 10:55   #593
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Huh, net niet. Ik bedoel hoofdzakelijk de Vlaams Blokkers die op dit forum zo talrijk hun mening komen spauwen.
amai zeg en dan al die pocos die hier hun gedachtengoed willen opdringen
Oud 13 december 2008, 11:13   #594
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu gaan we pas de simpele toer op.
goed dat je het zelf zegt
Oud 13 december 2008, 11:55   #595
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Wanneer ik bijvoorbeeld op de Meir mijn gigantisch zwaard trek om mensen te vermoorden, dan zit ik met een probleem. Want tegen de tijd dat ik dat zwaard heb getrokken en opgeheven, om het alzo een dodelijke kracht mee te geven, heeft men mij wellicht reeds op de kasseien geduwd en overmeesterd.

Daarom moeten gigantische zwaarden toegelaten worden in de rubriek vrije wapendracht. Een mens moet het recht hebben zich belachelijk te maken.

Maar wanneer ik op diezelfde Meir een vuurwapen bovenhaal, dat kogels afvuurt aan een snelheid van meer dan 700 kilometer per uur, dan kan ik snel veel mensen doden, zonder dat men mij op tijd op de kasseien kan duwen.

Want weinig mensen spurten sneller dan 700 kilometer per uur (zelfs Usain Bolt niet), tenzij ze dat spurtje vervangen door ook een vuurwapen te gebruiken. Wat dan de kans verhoogt dat alles uitdraait op een bloedbad.

Daarom, door dit enorme verschil in snelheid, moeten vuurwapens strikt verboden worden, en het gebruik ervan voorbehouden worden aan de Staat, die een monopolie heeft op geweld.

700 kilometer per uur? Welk geweer/revolver/pistool hebt u dan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 15:40   #596
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Of hoe belachelijk kan je worden in je redenering.

Iemand met een mes laat staan een zwaard kan je niet zomaar in 1 2 3 overmeesteren. In de middeleeuwen zijn er niet veel ridders ontwapent door ongewapende boeren. Zij die het probeerden verloren dikwijls hun hoofd of een aantal ledematen. Uw verhaal gaat dus toen en nu niet op.
In Japan heerste ten tijde van de samoerai een dictatoriaal bewind waarbij het alle burgers en boeren verboden was om zwaarden of messen te bezitten. De samoerai (soldaten van het bewind) waren bewapend met zwaarden, messen en bogen. Diegene die hen trachte te ontwapenen met lege handen kon het dus wel degelijk niet navertellen.

Enkel wanneer iedereen zwaarden of vuurwapens op zak heeft kan men een eventuele geweldenaar (die zich niks aantrekt van eender welk verbod op wapenbezit of wapendracht) zo snel mogelijk overmeesteren.

Als illustratie van uw foute redenering: In het Centraal station in Berlijn heeft ooit een crimineel 28 mensen neergestoken met een mes voor iemand reageerde. Eén van de slachtoffers was besmet met het aids virus.

http://www.briskmagazine.nl/00/nieuw...j_Berlijn.html

Illustratie van wat een zwaard met je doet:
http://www.youtube.com/watch?v=xG6sP3aezco
http://www.youtube.com/watch?v=zJPs3g2POt0

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 15:56.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 15:58   #597
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
zo wereldschokkend is die post vijf niet hoor
Het haalt wel de stelling "meer vuurwapens op straat => meer criminaliteit" onderuit

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 13 december 2008, 15:58   #598
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
In de middeleeuwen zijn er niet veel ridders ontwapent door ongewapende boeren. Zij die het probeerden verloren dikwijls hun hoofd of een aantal ledematen.
't Is but a scratch...
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:17   #599
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het haalt wel de stelling "meer vuurwapens op straat => meer criminaliteit" onderuit
euhm nee, toch niet
Oud 13 december 2008, 16:21   #600
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
euhm nee, toch niet
Hoezo? U leest toch goed het voorbeeld van Londen rond de eeuwwisseling. Niet?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 16:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be