![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
Ja en? het zijn nog steeds hobbysten en mensen van de brandweer en politie.
Laatst gewijzigd door gomer : 18 december 2008 om 22:14. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Weg met die zever! Een Boerka is gewoon een vorm van provocatie!
Op volt zat de abt van Grimbergen netjes met vest en hemd. Voila zo moet het, geloof prima gaan probleem mee. Al loop je thuis rond als astronaut, lig ik niet van wakker. Een boerka is gewoon je afzetten tegen de westerse gemeenschap en dat hoeft niet. |
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#164 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Het leven waar sommige zich willen 'naar' keren, is het leven dat wordt ingevoerd door hetgeen men noemt in bepaalde strekkingen 'cultuurverrijkers'. Dat is ook de reden dat ze de zaken die deze verrijkers met zich meebrengen en die botsen met de cultuur en traditie's hier, er een oogje (twee ogen) voor dichtknijpen.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 december 2008 om 11:13. |
||
|
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind de bourkini gewoon een goed voorbeeld van islamisering van de samenleving, vreemd genoeg verdedigt door mensen die dus uit verdraagzaamheid een visie op vrouwen toelaten die volgens Westerse norm verwerpelijk is.Vrouwen hoeven zich immers niet extra te bedekken als bescherming tegen mannen. Hier beschermt de wet vrouwen en gelukkig niet allah.Ik vind dat je je verdraagzaamheid toont door vrouwen die voor Allah kiezen die vrijheid te geven in hun priveleven. Wie met en hoofddoek over straat wil mag daar uiteraard voor kiezen.Maar een zwembad is een ruimte voor iedereen en daar hoort dit hele gedachtengoed achterwege te blijven.
Bovendien vind ik het hypocriet; doe liever iets aan de opvatting van te veel moslims over vrouwen die op basis van kleding als hoeren worden geschouwd. |
|
|
|
|
|
#166 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Indien iemand zich extra wenst te bedekken is dat haar of zijn keuze, en jij hebt niet naar motief te peilen en beoordelen: je bent géén rechter (en ook een rechter heeft daar maar zeer beperkt de bevoegdheid toe, véél beperkter dan de bevoegdheid die jij je hier -en elders? Indien ik morgen een negentiende-eeuws colbert met stijve boord en strikje wens te dragen ben ik daar dan wel "space" mee, in de ogen van sommigen, maar dan heb ik dat absoluut recht, alle Alices van deze wereld ten spijt, welke ook mijn motief daartoe weze, of het nu persoonlijk, godsdienstig, traditioneel of wat dan ook weze. Willen we terug naar een dorpscultuur waar de "dames van stand" met meneer pastoor bepaalden wat "kan" en wat niet en waar de champetter dan wel door de burgemeester ingezet werd om wie niet luisterde te vermanen of meer? Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 13:50. |
|||
|
|
|
|
|
#167 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 14:06. |
||
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar is de relnicht weer, is dit de kern van de discussie Filo en zie je me als iemand die dus vindt dat de bikini moet? Want dat stel je toch; alsof ik zou vinden dat vrouwen die zichzelf als te mollig zien toch in een bikini moeten...het niveau van discussie zakt met dit soort opmerkingen gegarandeerd weer onder nul.
Mijn standpunt is dat en bourkini een vorm van islamisering is.Kun je ook echt eens reageren? |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Een boerka is nergens gepast! Enkele weken geleden was ik in de dierentuin (op bezoek) en uitgerekend daar kom ik een vrouw (of man...) met boerka tegen.
Het trekt gewoon op niks! Past gewoon niet in het straatbeeld! of waar dan ook. En dan gaat een beetje later die man naast het hok voor de apen nog op zijn tapijtje naar mekka zitten bidden...het had iets... surrealistisch... |
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 16:53. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#175 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Indien mensen dat wensen te dragen is dat hun keuze. Stoort het jou in je leven en vrijheid? Om te antwoorden: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 17:08. |
||
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Banneling
|
Ja dat stoort mij. Ja dat stoort mijn vrienden. Ja dat stoort mijn familie. Ja dat stoort mijn buren. Ja dat stoort velen. Ik hoef die rommel niet in het openbaar zwembad. Tenzij dat ieder zijn kledingstuk naar wens mag dragen in het openbaar zwembad. Niet dus. Busje naar marokko nemen, om te gaan zwemmen.
Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 16:58. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Reducerende maatschappijvisie, klaar voor uniformdracht: ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 17:12. |
|
|
|
|