Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 17:04   #181
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Alice is geen muslima. Misser van je.
Er is nooit geen moslim(a) mij of iemand die ik ken komen vertellen wat ik wel of niet zou mogen dragen in een zwemdok. Alice dus wél.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 18:13   #182
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat stoort mij. Ja dat stoort mijn vrienden. Ja dat stoort mijn familie. Ja dat stoort mijn buren. Ja dat stoort velen. Ik hoef die rommel niet in het openbaar zwembad. Tenzij dat ieder zijn kledingstuk naar wens mag dragen in het openbaar zwembad. Niet dus. Busje naar marokko nemen, om te gaan zwemmen.
Er zijn scholen waar de kleine meisjes alleen maar kunnen gaan zwemmen indien ze gegarandeerd geen min of meer ontklede volwassenen zien. Dat kan dus ;
ik stel voor dat er rtuime tijd genomen wordt om mensen toe te laten alleen dan te gaan zwemmen indien er gegarandeerd kan worden dat ze niet met overdreven geklede mensen geconfronteerd zullen worden

enz...

Ik vind beperkingen ook niet leuk : stoort jij of je familie jullie ook aan mensen die de duiksport beoefenen en in een kompleet lichaamsbedekkend pak oefenen ? Hebben jullie al geweten dat niet-christenen komen klagen over lichtvervuiling bij het aanbrengen van feestversieringen in voortuinen en op gevels? Of weten jullie van andere belemmeringen door niet-christenen van christenen die hun godsdienst belijden ? (Afgezien van godsdienstoorlogen in voormalig Joegoslavië en noord-Ierland)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 18:15   #183
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar is de relnicht weer, is dit de kern van de discussie Filo en zie je me als iemand die dus vindt dat de bikini moet? Want dat stel je toch; alsof ik zou vinden dat vrouwen die zichzelf als te mollig zien toch in een bikini moeten...het niveau van discussie zakt met dit soort opmerkingen gegarandeerd weer onder nul.
Mijn standpunt is dat en bourkini een vorm van islamisering is.Kun je ook echt eens reageren?
Indien de vrouw in Bourkini eigenlijk liever in een bikini of een badpak zou zwemmen is het een vorm van islamizering. Een lid van een duikclub die in een volledig lichaamsbedekkend pak gaat trainen in een openbaar zwemdok is toch geen vorm van Onderwaterleef-godsdienstbelijdenis ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 18:35   #184
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet ook in staat zijn om inhoudelijk na te denken over de kwestie. Burkinis zijn een vorm van opvallen en het opdringen van hun cultuur. Voor sommige hier is een muslim heilig. De koranvolgelingen staan op een trapje die ze aanbidden. Woest worden ze als je aan hun 'untouchables" komt. Lachwekkend met welke argumenten ze komen.
Sinds wanneer is het dragen van eigen kledij het opdringen van een cultuur of subcultuur?
Wat met de kleding gewoontes van rastas, gothics, punkers, hippies, etc?
Dringt hun kledij hun subcultuur ook op?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 19:15   #185
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Hygiënische redenen. Huh. Wegens salmonella regelgeving mogen wij onze kano's niet meer met een brandslang wassen voor we het zwembad ingaan. We doen ons best, maar daar haal je pas zand mee een bad in. Een lange zwembroek is er niets bij.
Oud 19 december 2008, 19:45   #186
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er is nooit geen moslim(a) mij of iemand die ik ken komen vertellen wat ik wel of niet zou mogen dragen in een zwemdok. Alice dus wél.
Ben jij een vent of een vrouw? Mijn ex vriendin heeft meer dan 1 keer last gehad. Nette vrouwen bedekken zich. Vette vrouwen bedekken zich maak ik ervan.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 19:47   #187
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Sinds wanneer is het dragen van eigen kledij het opdringen van een cultuur of subcultuur?
Wat met de kleding gewoontes van rastas, gothics, punkers, hippies, etc?
Dringt hun kledij hun subcultuur ook op?
Dus iedereen mag van fallen angel in zijn geliefde kledij gaan zwemmen. Hopelijk soliciteer je niet naar de post van premier.

Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 19:47.
Oud 19 december 2008, 20:01   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand al een rasta gezien die erop stond met dreadlocks achter een loket te staan? Al gehoord over Gotics die met lang kleed het zwembad inwilde? Dit is dus het verschil; in je priveleven mag je gerust je subcultuur beleven.Maar daarom niet steeds en overal omdat er nog andere mensen en overtuigingen zijn.Dat respecteren moet iedereen; dus ook moslims.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:34   #189
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarscherp Bekijk bericht
De gemeente Londerzeel gaat vanaf 1 januari in haar zwembad de burkini verbieden.
Wie wil zwemmen in Londerzeel, moet de regels respecteren.

Al de rest is larie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:40   #190
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand al een rasta gezien die erop stond met dreadlocks achter een loket te staan? Al gehoord over Gotics die met lang kleed het zwembad inwilde? Dit is dus het verschil; in je priveleven mag je gerust je subcultuur beleven.Maar daarom niet steeds en overal omdat er nog andere mensen en overtuigingen zijn.Dat respecteren moet iedereen; dus ook moslims.
Achter een loket heb ik nog geen rasta gezien, maar in de trein is er nog niet zo heel lang geleden een rasta mijn kaartje komen knippen .
Hij had z'n haar wel netjes samen gebonden en er zijn kepie boven op gezet.
Omdat hij bovendien ook nog zo'n echt vriendelijke jongen was (zoals heel veel rasta's trouwens), vond ik dat eigenlijk geen probleem.

In de plaatselijke bibliotheek zit er vaak een 'goth' achter de balie. Zo'n echte zuurpruim, die z'n walging voor de wereld niet kan verbergen. Tegen die kerel mag je zo vriendelijk zijn als je wil, hij blijft consequent korzelig en nijdig reageren. Bij elke vraag om een inlichting kijkt hij je aan alsof je hem z'n lief net afgepakt hebt. OK, ik wéét dat ik er uit zie als een Berber, maar daar kan ik toch ook niets aan doen?

Op ouderavonden krijg ik meestal moslima's - zowel gesluierde als ongesluierde - op bezoek, en daarvan geven de meesten mij spontaan een hand. De paar die dat niet deden, weigerden echter ook niet mijn uitgestoken hand. Als ook de papa van één van mijn moslim-leerlingen meekomt, wat af en toe wel eens gebeurt, houdt die man meestal braafjes zijn klep terwijl mijnheer de leraar en mevrouw de moeder elkaar vertellen wat ze elkaar te vertellen hebben. De weinige keren dat zo'n afgepeigerd mannetje ook eens iets durft te zeggen, is één felle oogopslag van mevrouw de moeder voldoende om hem terug in z'n mand te doen kruipen.

Als ik in m'n blootje in de zee ga zwemmen, stel ik mijzelf zonder enige twijfel bloot aan veel méér bacteriën dan er in �*lle zwembaden van héél België samen te vinden zijn, maar ik ga het zwemplezier daarvoor niet laten. Ik vraag me alleen maar af waarom andere mensen per sé in een zwembroek of zwempak diezelfde zee in willen. Weten ze dan niet dat dat stukje textiel vooral het eigen lichaam onnodig in gevaar brengt? Het onhygiënische aan zwemkledij heeft vooral te maken met het feit dat het bacteriën beschermt tegen de ontsmettingsmiddelen die in zwembaden toch schering en inslag zijn, of niet soms? Wie de moslima's ècht kotsbeu is, zou net burkini-gebruik moeten aanmoedigen. Ze lopen namelijk veel meer kans dat ze ernstig ziek worden dan wanneer ze òòk naakt zouden zwemmen.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 19 december 2008 om 20:42.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 22:01   #191
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Achter een loket heb ik nog geen rasta gezien, maar in de trein is er nog niet zo heel lang geleden een rasta mijn kaartje komen knippen .
Hij had z'n haar wel netjes samen gebonden en er zijn kepie boven op gezet.
Omdat hij bovendien ook nog zo'n echt vriendelijke jongen was (zoals heel veel rasta's trouwens), vond ik dat eigenlijk geen probleem.

In de plaatselijke bibliotheek zit er vaak een 'goth' achter de balie. Zo'n echte zuurpruim, die z'n walging voor de wereld niet kan verbergen. Tegen die kerel mag je zo vriendelijk zijn als je wil, hij blijft consequent korzelig en nijdig reageren. Bij elke vraag om een inlichting kijkt hij je aan alsof je hem z'n lief net afgepakt hebt. OK, ik wéét dat ik er uit zie als een Berber, maar daar kan ik toch ook niets aan doen?

Op ouderavonden krijg ik meestal moslima's - zowel gesluierde als ongesluierde - op bezoek, en daarvan geven de meesten mij spontaan een hand. De paar die dat niet deden, weigerden echter ook niet mijn uitgestoken hand. Als ook de papa van één van mijn moslim-leerlingen meekomt, wat af en toe wel eens gebeurt, houdt die man meestal braafjes zijn klep terwijl mijnheer de leraar en mevrouw de moeder elkaar vertellen wat ze elkaar te vertellen hebben. De weinige keren dat zo'n afgepeigerd mannetje ook eens iets durft te zeggen, is één felle oogopslag van mevrouw de moeder voldoende om hem terug in z'n mand te doen kruipen.

Als ik in m'n blootje in de zee ga zwemmen, stel ik mijzelf zonder enige twijfel bloot aan veel méér bacteriën dan er in �*lle zwembaden van héél België samen te vinden zijn, maar ik ga het zwemplezier daarvoor niet laten. Ik vraag me alleen maar af waarom andere mensen per sé in een zwembroek of zwempak diezelfde zee in willen. Weten ze dan niet dat dat stukje textiel vooral het eigen lichaam onnodig in gevaar brengt? Het onhygiënische aan zwemkledij heeft vooral te maken met het feit dat het bacteriën beschermt tegen de ontsmettingsmiddelen die in zwembaden toch schering en inslag zijn, of niet soms? Wie de moslima's ècht kotsbeu is, zou net burkini-gebruik moeten aanmoedigen. Ze lopen namelijk veel meer kans dat ze ernstig ziek worden dan wanneer ze òòk naakt zouden zwemmen.

Dat laatste is te simpel.
Oud 19 december 2008, 22:08   #192
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij een vent of een vrouw? Mijn ex vriendin heeft meer dan 1 keer last gehad. Nette vrouwen bedekken zich. Vette vrouwen bedekken zich maak ik ervan.
welke verheven opmerking...
Echt klasse (voor pubers, die begrijpen dergelijke taal)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 22:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 22:11   #193
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt klasse (voor pubers, die begrijpen dergelijke taal)
Echte pubers reageren op mijn quote.

Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 22:11.
Oud 19 december 2008, 22:12   #194
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
welke verheven opmerking...
Echte pubers schrijven zulk verheven opmerking.

Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 22:12.
Oud 20 december 2008, 03:37   #195
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien iemand zich extra wenst te bedekken is dat haar of zijn keuze, meer?
Niet als de overheid daar anders over oordeelt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 07:31   #196
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Wie wilt er nu in 's hemelsnaam gaan zwemmen met al die rompslomp rond zijn lijf?

Gewoon belachelijk. En als Londerzeel vindt dat het onhygienisch is, dan zal het wel waar zijn. Of is het VB daar soms aan de macht?
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 07:36   #197
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste is te simpel.
Hoezo? Kunt u dat even toelichten?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:33   #198
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En vond die rasta dan op de trein dat hij zonder dat kapsel niet kan werken? Of uw Gotic in de bib; mocht er gevraagd worden zijn kleding aan te passen aan een dresscode voor alle medewerkers; krijgen we dan betogingen omdat de bib Gotic's discrimineert?
Het hele punt ontgaat u; waar anderen bereid zijn zich aan te passen aan verwachtingen van werknemers willen een gedeelte van moslims die niet omdat het in strijd is met hun visie over de koran. Evengoed speelt dit in zwembaden, waar iedereen regels over wat wel of niet als geschikte kedij accepteert; behalve moslima die met islamitische zwemkledij het bad in willen.Steeds wordt gevraagd dat de samenleving zich aanpast aan hun subcultuur;dat is van een volslagen andere orde dan een rasta als kaartjesknipper of een verongelijkte adolescent in gotic uitrusting in de bib.Zwaaien die ook met een boek roepen' dat moet van mijn God?' En wordt daar een kritische bemerking over wat hier wel of niet moet ook gesmoord met 'je beledigd mijn religie'? Nee toch? Dit gaat over integratie of het totale gebrek hieraan; en hoe een aantal moslims dit interpreteren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 11:23   #199
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus iedereen mag van fallen angel in zijn geliefde kledij gaan zwemmen. Hopelijk soliciteer je niet naar de post van premier.
Heb ik niet gezegd.

Het enige dat ik gezegd heb is dat men consequent moet zijn in de kledingsregels in zwembaden. Als men voor zogenaamde hygiënische redenen bepaalde kledij verbiedt moet men alle kledij die aan deze beschrijving voldoet verbieden en niet enkel die van een bepaalde sociale groep.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 20 december 2008, 11:39   #200
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En vond die rasta dan op de trein dat hij zonder dat kapsel niet kan werken? Of uw Gotic in de bib; mocht er gevraagd worden zijn kleding aan te passen aan een dresscode voor alle medewerkers; krijgen we dan betogingen omdat de bib Gotic's discrimineert?
Het hele punt ontgaat u; waar anderen bereid zijn zich aan te passen aan verwachtingen van werknemers willen een gedeelte van moslims die niet omdat het in strijd is met hun visie over de koran. Evengoed speelt dit in zwembaden, waar iedereen regels over wat wel of niet als geschikte kedij accepteert; behalve moslima die met islamitische zwemkledij het bad in willen.Steeds wordt gevraagd dat de samenleving zich aanpast aan hun subcultuur;dat is van een volslagen andere orde dan een rasta als kaartjesknipper of een verongelijkte adolescent in gotic uitrusting in de bib.Zwaaien die ook met een boek roepen' dat moet van mijn God?' En wordt daar een kritische bemerking over wat hier wel of niet moet ook gesmoord met 'je beledigd mijn religie'? Nee toch? Dit gaat over integratie of het totale gebrek hieraan; en hoe een aantal moslims dit interpreteren.
U verwart de openbare ruimte met de werkruimte. (De werkgever kan inderdaad een dresscode instellen. Alleen moet hij er dan tegen kunnen dat hij aangeklaagd kan worden door verschillende culturele en subculturele groepen)

Maar u vroeg zich of Goths protesteren tegen hun dicriminatie:

http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta=

Rastas:
http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta=

En bij Rastafarians speelt religieuze discriminatie wel degelijk een rol.
Bij Gothics gaat het om hun kledij.

Gothics, Rastas, etc worden net als moslims ook gedicrimineerd op allerlei vlakken.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 11:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be