![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik stel voor dat er rtuime tijd genomen wordt om mensen toe te laten alleen dan te gaan zwemmen indien er gegarandeerd kan worden dat ze niet met overdreven geklede mensen geconfronteerd zullen worden enz... Ik vind beperkingen ook niet leuk : stoort jij of je familie jullie ook aan mensen die de duiksport beoefenen en in een kompleet lichaamsbedekkend pak oefenen ? Hebben jullie al geweten dat niet-christenen komen klagen over lichtvervuiling bij het aanbrengen van feestversieringen in voortuinen en op gevels? Of weten jullie van andere belemmeringen door niet-christenen van christenen die hun godsdienst belijden ? (Afgezien van godsdienstoorlogen in voormalig Joegoslavië en noord-Ierland)
|
|
|
|
#183 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#184 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat met de kleding gewoontes van rastas, gothics, punkers, hippies, etc? Dringt hun kledij hun subcultuur ook op?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hygiënische redenen. Huh. Wegens salmonella regelgeving mogen wij onze kano's niet meer met een brandslang wassen voor we het zwembad ingaan. We doen ons best, maar daar haal je pas zand mee een bad in. Een lange zwembroek is er niets bij.
|
|
|
|
#186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 19:47. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iemand al een rasta gezien die erop stond met dreadlocks achter een loket te staan? Al gehoord over Gotics die met lang kleed het zwembad inwilde? Dit is dus het verschil; in je priveleven mag je gerust je subcultuur beleven.Maar daarom niet steeds en overal omdat er nog andere mensen en overtuigingen zijn.Dat respecteren moet iedereen; dus ook moslims.
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij had z'n haar wel netjes samen gebonden en er zijn kepie boven op gezet. Omdat hij bovendien ook nog zo'n echt vriendelijke jongen was (zoals heel veel rasta's trouwens), vond ik dat eigenlijk geen probleem. In de plaatselijke bibliotheek zit er vaak een 'goth' achter de balie. Zo'n echte zuurpruim, die z'n walging voor de wereld niet kan verbergen. Tegen die kerel mag je zo vriendelijk zijn als je wil, hij blijft consequent korzelig en nijdig reageren. Bij elke vraag om een inlichting kijkt hij je aan alsof je hem z'n lief net afgepakt hebt. OK, ik wéét dat ik er uit zie als een Berber, maar daar kan ik toch ook niets aan doen? Op ouderavonden krijg ik meestal moslima's - zowel gesluierde als ongesluierde - op bezoek, en daarvan geven de meesten mij spontaan een hand. De paar die dat niet deden, weigerden echter ook niet mijn uitgestoken hand. Als ook de papa van één van mijn moslim-leerlingen meekomt, wat af en toe wel eens gebeurt, houdt die man meestal braafjes zijn klep terwijl mijnheer de leraar en mevrouw de moeder elkaar vertellen wat ze elkaar te vertellen hebben. De weinige keren dat zo'n afgepeigerd mannetje ook eens iets durft te zeggen, is één felle oogopslag van mevrouw de moeder voldoende om hem terug in z'n mand te doen kruipen. Als ik in m'n blootje in de zee ga zwemmen, stel ik mijzelf zonder enige twijfel bloot aan veel méér bacteriën dan er in �*lle zwembaden van héél België samen te vinden zijn, maar ik ga het zwemplezier daarvoor niet laten. Ik vraag me alleen maar af waarom andere mensen per sé in een zwembroek of zwempak diezelfde zee in willen. Weten ze dan niet dat dat stukje textiel vooral het eigen lichaam onnodig in gevaar brengt? Het onhygiënische aan zwemkledij heeft vooral te maken met het feit dat het bacteriën beschermt tegen de ontsmettingsmiddelen die in zwembaden toch schering en inslag zijn, of niet soms? Wie de moslima's ècht kotsbeu is, zou net burkini-gebruik moeten aanmoedigen. Ze lopen namelijk veel meer kans dat ze ernstig ziek worden dan wanneer ze òòk naakt zouden zwemmen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 19 december 2008 om 20:42. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat laatste is te simpel. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Echt klasse (voor pubers, die begrijpen dergelijke taal) Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 22:09. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 22:11. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
Echte pubers schrijven zulk verheven opmerking.
Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Parlementslid
|
Wie wilt er nu in 's hemelsnaam gaan zwemmen met al die rompslomp rond zijn lijf?
Gewoon belachelijk. En als Londerzeel vindt dat het onhygienisch is, dan zal het wel waar zijn. Of is het VB daar soms aan de macht? |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Kunt u dat even toelichten?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En vond die rasta dan op de trein dat hij zonder dat kapsel niet kan werken? Of uw Gotic in de bib; mocht er gevraagd worden zijn kleding aan te passen aan een dresscode voor alle medewerkers; krijgen we dan betogingen omdat de bib Gotic's discrimineert?
Het hele punt ontgaat u; waar anderen bereid zijn zich aan te passen aan verwachtingen van werknemers willen een gedeelte van moslims die niet omdat het in strijd is met hun visie over de koran. Evengoed speelt dit in zwembaden, waar iedereen regels over wat wel of niet als geschikte kedij accepteert; behalve moslima die met islamitische zwemkledij het bad in willen.Steeds wordt gevraagd dat de samenleving zich aanpast aan hun subcultuur;dat is van een volslagen andere orde dan een rasta als kaartjesknipper of een verongelijkte adolescent in gotic uitrusting in de bib.Zwaaien die ook met een boek roepen' dat moet van mijn God?' En wordt daar een kritische bemerking over wat hier wel of niet moet ook gesmoord met 'je beledigd mijn religie'? Nee toch? Dit gaat over integratie of het totale gebrek hieraan; en hoe een aantal moslims dit interpreteren. |
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het enige dat ik gezegd heb is dat men consequent moet zijn in de kledingsregels in zwembaden. Als men voor zogenaamde hygiënische redenen bepaalde kledij verbiedt moet men alle kledij die aan deze beschrijving voldoet verbieden en niet enkel die van een bepaalde sociale groep.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar u vroeg zich of Goths protesteren tegen hun dicriminatie: http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta= Rastas: http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta= En bij Rastafarians speelt religieuze discriminatie wel degelijk een rol. Bij Gothics gaat het om hun kledij. Gothics, Rastas, etc worden net als moslims ook gedicrimineerd op allerlei vlakken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 11:46. |
|
|
|
|