![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat die kleding betreft, daar kiezen ze immers zelf voor, en als werkgevers dat niet op prijs stellen, is het jammer voor ze, maar helaas. Ga dan fijn een actiegroep of iets dergelijks beginnen, en zorg ervoor dat goths en rasta's erkende minderheden worden. Vraag subsidie aan, zoek de media op en maak uw zaak wereldkundig. Ik ben erg benieuwd naar de reacties... |
|||
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Misschien met de reden zoals ik u op een ander onderwerp al heb gezegd/gevraagd, enkel en alleen om iets in de hand te hebben dat u kunt uitbuiten om onderwerpen te verkloten en zo aan een nutteloos bestaan een reden/waarde te geven of hoe ziet u het?
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat bekent dus Fallen Angel dat jij iedere beperking van het individu om zijn religie in ieder aspect te belijden ziet als discriminatie? Kortom; de samenleving mag hier nooit paal en perk aanstellen maar moeten uit respect ingaan op iedere eis om je overtuiging te beleven? Dan bent u akkoord dat mensen met een openbare functie weigeren samen te werken met vrouwen, want ook dat gebeurt op religieuze basis. U bent akkoord dat wij onze samenleving stil leggen op Islamitische gebedsuren; want ook dat hoort bij de verplichtig van veel moslims; vijf keer per dag binnen op steeds andere uren. Leg me eens uit waar voor u de grens loopt; waarom dan niet sharia toelaten; hebben moslims niet het recht op eigen rechtbanken volgens eigen inzichten over wat de norm is over strafbaar gedrag en juridische positie?
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat is het principe van religieuze vrijheid. De samenleving stil leggen op islamitische gebedsuren en de sharia horen duidelijk niet onder deze vrijheid. Zij hebben namelijk een directe betrekking op de rechten en vrijheden van anderen in deze maatschappij. Kleding heeft buiten in een zwembad geen invloed op anderen in deze maatschappij. En als men bepaalde kledij om bepaalde hygiënische redenen verbiedt in een zwembad moet men consequent zijn en alle kleding met dezelfde kenmerken verbieden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 13:08. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Eén voordeel is dat je als metal of gothic fan daar toch niet binnen wil. Voor Rastas weet ik het niet. Werk en sollicitaties zijn ook een probleem. Ne maat van mij die ingenieur is moet altijd kantoorkleren aandoen op sollicitaties om gelijk behandeld te worden met andere sollicitanten. Een andere voorbeeld dat veel in het nieuws is gekomen is dat van een Gothic koppel in Engeland dat op een bus geweigerd werd omdat zij een leiband aanhad. Citaat:
Voor zulke zaken is de anti-discriminatie wetgeving een goede zaak. Of bent u een voorstander van discriminatie op basis van kleding en/of religie?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 13:09. |
|||
|
|
|
|
|
#206 | ||||
|
Banneling
|
Eeen eventuele veroordeling die ik dus tot en met het Europees Hof te Straatsburg zou gaan aanvechten. Simpel zat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben voorstander van het gebruik van de anti-discriminatiewetgeving zoals die ooit bedoeld is, en niet zoals die tegenwoordig voor elk geschil misbruikt wordt. Bij de minste onenigheid begint men tegenwoordig al 'discriminatie' te janken, terwijl het in 95% van de gevallen helemaal niet om discriminatie gaat. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 20 december 2008 om 13:16. |
||||
|
|
|
|
|
#207 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.guardian.co.uk/news/blog/...cedoffbusforwa Kleding, persoonlijke overtuiging, religie. Citaat:
Bron?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 13:24. |
||||
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fallen Angel; dus wanneer ik u goed begrijp bent u het ermee eens dat werkgevers zelf beslissen in welke mate ze al of niet een specifiek doelgroepenbeleid ontwikkelen.U kunt zich vinden binnen de opvatting dat een bedrijf bepaald wat wel of niet kan op een werkvloer; waarom trekt u dit dan niet door het het bestuur van een zwembad wat aan alle bezoekers voor recreatief gebruik dezelfde voorschiften oplegt? De logica is me niet duidelijk.
Dat u meent dat kledij voor professionele zwemmers gelijk moet zijn aan recreatieve gebruikers is denk ik fout; wanneer bijvoorbeeld een professionele zwemmer met zijn of haar kinderen gebruik maken van het zwembad als recreatie denk ik niet dat ze piepen dat dit met hun uitrusting als professionele zwemmer moet; u wel? |
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ps: Ik ben heel de tijd al het tegendeel aan het verdedigen
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 13:45. |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Praktische Handleiding voor Protocol Antwoorden op de meest gestelde vragen van organisatoren, Eddy Van den Bussche, Uitgeverij UGA, Nederlands – Frans, ISBN 90-6768-617-4. Neen. Is de rastafari-religie dan een officiëel erkende? Zo nee, dan valt dat alvast weg. En is er zoiets als een goth-religie? Zo ja, wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Het aanbidden van de Grote Vleermuis of zo? Verder heeft het goth-zijn natuurlijk helemaal niets met een persoonlijke overtuiging te maken, maar slecht alles met een bepaalde manier van kleden. Dat mag, maar zulke mensen zouden in mijn bedrijf (vooropgesteld dat ik een bedrijf zou hebben) dus niet aangesteld worden als zij zich niet representatief voor het bedrijf wensen te kleden. Heel simpel. Knappe rechter die mij daarvoor veroordeelt. Idem voor het gros van de rastafari's. Bovendien staat het roken van marihuana centraal in dat nepgeloof, en als ik iets niet wens, dan zijn het wel werknemers die onder de invloed van verdovende middelen, alcohol, pillen en dergelijke zijn. Wederom een knappe rechter die mij veroordeelt voor het weigeren zo iemand aan te stellen. |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee dat doet u niet; want u zegt dat bijvoorbeeld ook voor u gebedstijden op het werk niet nodig zijn en ook de sharia vind u niet noodzakelijk. Nochtans hoort ook dit bij het moslim zijn maar toch deelt u de opvatting dat daarom bedrijven dit niet moeten goedvinden. Dus meent u dat bedrijven zelf mogen aangeven tot waar het doelgroepenbeleid loopt; waarom mag een zwembad dit dan niet???
|
|
|
|
|
|
#212 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Waarom? Omdat uw beeld van kleding niet strookt met hun mening over kleding? Citaat:
Citaat:
Levensbeschouwing telt dus ook mee. Fysieke eigenschap is alles met betrekking tot uw uiterlijk: kleding, haar, tattoo's, piercings, lichamelijke kenmerken, etc Verder: Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiracismewet Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 14:17. |
||||||
|
|
|
|
|
#213 | |||
|
Banneling
|
Als u beter gelezen had, had u gelezen dat ik geen bedrijf heb, maar dat in het hypothetische geval dat ik wél een bedrijf zou hebben, ik zulke mensen zou weigeren aan te nemen.
Citaat:
Citaat:
Ik had echter wel het benul en het fatsoen om tijdens solicitatiegesprekken en dergelijke verzorgd ten tonele te verschijnen. Dus in driedelig pak, met keurig geknoopte stropdas, nette gepoetste schoenen, mijn haar op een staart. Idem als ik naar een uitgaansgelegenheid wilde waar een dresscode de regel was. Ook dan paste ik me aan, en ging ik niet janken of discriminatie roepen. Dus komt u aub niet aan met dit soort achterlijke drogredenen over discriminatie en wat al dies meer zij. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#214 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ik loop altijd hetzelfde rond. Altijd en overal. Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 15:26. |
||||
|
|
|
|
|
#215 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien, voor goths gaat het niet om het imago zeker? Die lopen er allemaal zo bij omdat dat ze heilig ervan overtuigd zijn dat het zo moet? Of omdat hun nietbestaande goth-religie dat voorschrijft? Ziet u zelf nu niet in hoe belachelijk uw argumenten zijn? Dat is vast erg fijn voor u. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#216 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Sommige goths zijn satanisten maar voor de rest zie ik niets religieus. Er zullen ook wel tussenzitten die dat doen om bij de groep te horen. Zij zullen even gemakkelijk als u van outfit veranderen. Maar er zijn ook andere die zich zo kleden uit persoonlijke smaak en dit niet willen veranderen omdat anderen dit niet 'gepast' vinden. Citaat:
![]() Tja hoe reageer je op zo'n argument hé
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 15:34. |
|||
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand niet aanstellen vanwege bepaalde trekjes in zijn of haar persoonlijkheid is overigens helemaal geen discriminatie. Iemand met een eigengereide recalcitrante persoonlijkheid bijvoorbeeld, is niet iemand die in teamverband naar behoren zou kunnen functioneren. En die wordt om die reden dan ook niet aangenomen. Geen rechter die mij daarvoor zou veroordelen, maar dan ook echt geen enkele. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 december 2008 om 15:50. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, hoe reageert men op een argument, als u de rest, wat na da 'blablabla' kwam voor het gemak maar even wegliet - waarschijnlijk omdat u dacht even snel en goedkoop te kunnen scoren. Het zegt meer over u dan over mij. |
|||
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|