Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2008, 14:47   #341
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Idd goeike

Zijn schermafbeelding is van een computerspel. Zegt genoeg als je weet wat ik bedoel.

Zeg eens , gevallen engeltje (hebt ge u pijn gedaan mannekke ocharme ?) , ik weet niet of je het beseft , maar JIJ zit hier op het forum zélf achter een pc-scherm met woorden te spelen. Of denk je dat je slimmer bent, of serieuzer overkomt als mijn neefje met zijn viking-computerspelletje
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:50   #342
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja u zullen we ook niet meteen betrappen op enige inhoud.
Inderdaad: meer nicks dan inhoud...

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 14:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:50   #343
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is dat niet een beetje triestig voor een barbaar? Als hij d�*t al een marteling vindt, wat gaat hij dan bij het ter kap'ren varen doen?
Het gekrijs en gebrul van stervende krijgers is beter verdraagbaar als de rochelende keelgeluiden die de burkinitantes uit hun longen persen als zij gelijk een troep walrussen in het water van het zwembad liggen te spartelen.
Oud 23 december 2008, 14:52   #344
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Inderdaad: meer nicks dan inhoud...
Bashen op mensen die het goed menen. Bashen op mensen die een kritische blik werpen op de mulims. Dat is pas inhoudelijk een zero.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:52   #345
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Het gekrijs en gebrul van stervende krijgers is beter verdraagbaar als de rochelende keelgeluiden die de burkinitantes uit hun longen persen als zij gelijk een troep walrussen in het water van het zwembad liggen te spartelen.
*wacht op stervende krijgers*
Oud 23 december 2008, 14:55   #346
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn godsdienst verbiedt me er meer over te vertellen
Welke godsdienst verbied internet? Meer uitleg graag.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:58   #347
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Bewijs mijn obsessief gedrag en zet het t.o.v. anderen.
Je bewijst het zélf hier
Oud 23 december 2008, 15:00   #348
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Wanneer ik in het gezelschap van islamitische vrouwen ga zwemmen dragen die meestal een normaal badpak (uit 1 stuk wel te verstaan). Ik heb de behoefte voor andere badkledij nooit echt bij hen gemerkt, het lijkt me dus te gaan om bepaalde mensen binnen de islamitische gemeenschap en niet om een etnisch of zelfs religieus fenomeen (want die dames uit mijn vb zijn ook gelovig). Het is toch nodig dat dat gesteld wordt.

Wat dat kledingstuk zelf betreft, mij kan het niet schelen hoe iemand erbij loopt als ie gaat zwemmen. Mijn activiteit (namelijk zwemmen in het zwembad) wordt niet beinvloed door het feit dat een meisje in een ander deel van het zwembad een ander type badpak draagt. De voornaamste criteria zouden moeten zijn: 1)veiligheid en 2)hygiëne. Volgens mij wordt hier bij dit kledingstuk daaraan wel voldaan. Mensen ondervinden geen schade van het feit dat iemand anders er verschillend bij gekleed loopt (en met schade bedoel ik letterlijk schade, de zichzelftergende hersenspinsels van de bekrompenen telt niet mee als schade) en onhygiënisch zal dat badpak ook niet zijn.

De tegenkanting komt dus overduidelijk voort uit het feit dat bepaalde mensen problemen hebben met mensen die er andere ideëen en gewoontes op nahouden dan zijzelf. We zijn dat ondertussen wel gewoon en men gaat altijd wel drogredenen vinden om die gewoontes te verbieden. Men moet natuurlijk wel voldoende argumentatie hebben om dat te doen en die is er hier niet. Een regel bedenken enkel om te voldoen aan de mening van sommigen die simpelweg niet kunnen uitstaan dat iemand er verschillend uitziet, vind ik maar triestig.

Daarbij komt nog het feit dat degenen met die intolerante visie meestal net het tegenoverstelde gaan bereiken van wat ze willen. Hun tegenkanting zorgt alleen maar voor mensen die net daardoor wel op hun strepen gaan staan. Conservatieve religieuze visies zijn net gebaat bij bepaalde hersenloze kritiek die ik hier soms lees. Het sterkt hen in hun gelijk. Dat is jammer.

JM2C
Zo een lange uitleg om niks te zeggen. Amai, je verdient een medaille. Het enige dat mij tegen de borst stoot is dat sommige mensen mogen komen zwemmen in stinkende lange gewaden vol bacterieën , maar dat ik mijn werkkleren moet uittrekken, m'n zwembroekje moet aandoen, en dan gaan douchen, vooraleer ik in de door burkinis verontreinigde microbenpoel mag springen . Laat iedereen toch lekker aangekleed zwemmen man ? Vrijheid noemt men dat ! Dan breng ik mijn stuk zeep mee, en was mijn kousen en ondergoed terwijl ik in het zwembad zit. Weeral wat waspeoder en electriciteit uitgespaard !
Oud 23 december 2008, 15:03   #349
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bashen op mensen die het goed menen. Bashen op mensen die een kritische blik werpen op de mulims.
blokmilitanten en "goed menen" Indien niet zo indroevig zou die contradictie een giller zijn...
Oud 23 december 2008, 15:14   #350
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo een lange uitleg om niks te zeggen. Amai, je verdient een medaille. Het enige dat mij tegen de borst stoot is dat sommige mensen mogen komen zwemmen in stinkende lange gewaden vol bacterieën , maar dat ik mijn werkkleren moet uittrekken, m'n zwembroekje moet aandoen, en dan gaan douchen, vooraleer ik in de door burkinis verontreinigde microbenpoel mag springen . Laat iedereen toch lekker aangekleed zwemmen man ? Vrijheid noemt men dat ! Dan breng ik mijn stuk zeep mee, en was mijn kousen en ondergoed terwijl ik in het zwembad zit. Weeral wat waspeoder en electriciteit uitgespaard !
Nu, uw tekst was stukken korter maar blinkt zo uit in stompzinnigheid en bekrompenheid dat ik me werkelijk afvroeg of ik daar eigenlijk nog zou moeten op reageren. Ik heb dat wel vaker met gepirateerde teksten. :WINK:

Heb jij die burkinis eigenlijk al eens goed bekeken? Ik zou niet weten waarom die onhygiënischer zouden zijn dan andere badpakken. Trouwens als ge wilt moogt gij van mij ook in burkini gaan zwemmen hoor
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 15:28   #351
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja u zullen we ook niet meteen betrappen op enige inhoud.
U wel dan?

5 berichten boven uw 'verheven' commentaar, in post #329, geeft u zelf een staaltje inhoudsloos reageren weg, waar vele mensen nog een punt aan kunnen zuigen. Maar dit geheel terzijde uiteraard.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 15:29   #352
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De hygiëne van een Burkini begint met de hygiëne van de draagster, en stopt daar ook bij.
Maar een goeie keuze van stof is een grote hulp.

1 van de redenen waarom de zwembaduitbaters dit allesverhullend stukje anachronisme niet zouden toelaten heeft te maken met reden waarom mensen met wonden niet toegelaten worden.
Maar bij een standaard badpak is de kans dat iemand daar al dan niet moedwillig probeerd tussenuit te wurmen kleiner. (onwetendheid is een reden, maar geen excuus)
En een topzwemmer (of wannabe) in haaienpak weet wel beter.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 15:37   #353
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
blokmilitanten en "goed menen" Indien niet zo indroevig zou die contradictie een giller zijn...
Gelukkig maar dat we u, die het zonder uitzonderingen allemaal wel goed meent, hebben he?

Nu we het er verder toch over hebben beste filosoof, ik heb u elders op het forum een aantal keer een eerlijke vraag gesteld (hier, en hier bijvoorbeeld), en enig antwoord is nog steeds niet gekomen. Komt dat omdat u het zo druk heeft met hier in deze draad de nobele verdediger van de ver- en onderdrukten uit te hangen, of is het gewoon onwil en bent u maar snel van die andere discussie weggelopen omdat u anders verschrikkelijk door de mand zou vallen en/of gruwelijk op uw virtuele bakkes zou gaan?

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 23 december 2008 om 15:38.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 17:44   #354
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs mijn obsessief gedrag en zet het t.o.v. anderen.
Wilt ge nu 't e-mail adres van shaddy of wilt ge 't niet?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 17:53   #355
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus als ik het goed begrijp Filo is voor jou iedere Vlaams belangstemmer niemand die het niet goed meent? Dat is ene vooroordeel wat kan tellen, duizenden mensen allemaal in dezelfde bak vanwege een ideologie..voor mij kan iemand Vlaams belangstemmer of niet best iets zinvols te vertellen hebben, en ga ik er niet van uit dat iemand a priori van slechte wil is.
Is het niet net tegen die vooroordelen waar jij zo tegenin wilt gaan? Dan mag je misschien eens bij jezelf beginnen?

Laatst gewijzigd door alice : 23 december 2008 om 17:54.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 18:03   #356
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens , gevallen engeltje (hebt ge u pijn gedaan mannekke ocharme ?) , ik weet niet of je het beseft , maar JIJ zit hier op het forum zélf achter een pc-scherm met woorden te spelen. Of denk je dat je slimmer bent, of serieuzer overkomt als mijn neefje met zijn viking-computerspelletje
Hangt van uw neefje af:

Koene krijger:

Of

In beide gevallen

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 december 2008 om 18:04.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 18:17   #357
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja hoor de kleuterschool is weer uit, iemand aviator is veel belangrijker dan inhoudelijke bijdrage???Barbaar niets van aantrekken jongen, Fallen Angel laat diene mens toch met rust!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 20:11   #358
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor de kleuterschool is weer uit, iemand aviator is veel belangrijker dan inhoudelijke bijdrage???Barbaar niets van aantrekken jongen, Fallen Angel laat diene mens toch met rust!
Vond het alleen grappig dat iemand met als nick barbaar en een foto van een viking op de kast kan gejaagd worden door een stukje stof.

Doet me trouwens denken aan de roze ridder van buiten de zone. :-p

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 december 2008 om 20:13.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 20:38   #359
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

het is altijd duidelijk wanneer de poco's het inhoudelijk niet halen ze op de man beginnen te spelen ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 20:46   #360
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het is altijd duidelijk wanneer de poco's het inhoudelijk niet halen ze op de man beginnen te spelen ...
Na 3x wel ja.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be