![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke stad zou de hoofdstad van een herenigd Brabant moeten worden? | |||
| Antwerpen |
|
22 | 48,89% |
| Eindhoven |
|
2 | 4,44% |
| Tilburg |
|
2 | 4,44% |
| Leuven |
|
11 | 24,44% |
| Breda |
|
3 | 6,67% |
| Den Bosch |
|
5 | 11,11% |
| Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Diezelfde tante die U de indruk geeft dat zij zichzelf véél beter voelt omdat ze frans praat..... Diezelfde tante die later doodleuk verklaart dat ze géén famillie meer heeft omdat die toevallig in vlaanderen wonen..... En dan komt er hier ene azert aan mijn hoofd zagen....Ik wéét wel beter mijn beste.... De aangetrouwde neef van mijn vrouw is een zweed, en die kan wel wat mijn eigen tante steeds vertikte,namelijk nederlands praten.... Het is maar hoe je het beziet mijn beste.... |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het blijft hier uiteindelijk een verbaal spelletje,en iedere schop die ik kan geven is met liefde gegeven....ze moeten maar terugschoppen... En als zij gelijk hebben mogen ze voor mijn part eens goed terugschoppen... Geven én nemen,en iedereen gelijk voor de wet... Het doet toch géén pijn...en dat is nu mijn gedacht.... |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Je bedoelt: de VL hebben de Walen buitengeschot?
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
Velen zeggen er nog Bruksel.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
Veel Vlamingen zijn er toen uit vrije wil overgeschakeld op het FR omdat het toen de taal met meest prestige was, zoals nu het Engels.
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
|
Citaat:
Vol met opgekropte frustraties uit het verleden. Gelukkig is die generatie aan het uitsterven en kan er met de jonge mensen een nieuw BE opgebouwd worden. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
En dat valt tegen hé. Het is moeilijk om jonge mensen te vinden die de belegen ideeën van de wever- & wintermannekes ondersteunen. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
|
Citaat:
En Vlaanderen Voor Kristus hé. Laatst gewijzigd door azert : 24 december 2008 om 06:12. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Minister-President
|
Ik kan u geen ongelijk geven, 't zit er vergeven van negers half marokanen en kruisingen van beide, het is een koude stad geworden.
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
veel Vlamingen zijn naar het Frans moeten overschakelen omdat ze anders niet aan werk geraakten (niets op tegen trouwens) en omdat ze anders niet konden communiceren met hun collega's en cheffen die weigerden om dat dialectje te spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
Die cheffen waren in veel gevallen zelf Vlamingen.
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ook nu zijn er nog steeds cheffen die weigeren om Nederlands te spreken hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#114 |
|
|
Die zullen zich binnenkort beginnen afvragen hoe het komt dat hun (groot)ouders altijd zo hebben afgegeven op de "Walen". Nochtans zullen ze merken dat de jonge Walen helemaal niet zulke oenen zijn zoals hun ouders die hebben voorgesteld en het NL niet als minderwaardig beschouwen.
Basis voor een nieuwe (door)start van BE. Leuk vond ik de commentar van Vlaamse vierdeklassers die ook tegen Waalse voetbalploegen moeten spelen. Ze zeiden: hun infrastructuur is meestal verouderd maar dat neemt niet weg dat ze daar met veel meer enthousiasme en doorzettingsvermogen spelen dan de Vlaamse ploegen. Je hoorde de voorzitters denken: VL is nu rijk geworden, de spelers worden in de watten gelegd; maar de spelers zijn ook te verwend. De Waalse spelers moeten het met minder doen, maar zijn daarom juist meer gemotiveerd. De rollen zijn nu aan het omkeren: de VL wentelen zich meer en meer in vadsigheid en de Waalse jongeren weten dat ze zullen moeten knokken om er te komen. Een mooi symbool is de Waalse Alizée Poulicek. Een beetje dom gehouden door haar ouders & leraren die NL niet belangrijk vonden. Ze heeft zich echter volledig opengesteld voor de Vlaamse taal en cultuur en zal er in de toekomst de vruchten van plukken. http://www.intertet.org/?post_id=264295 |
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
kortom, de splitsing van België zal door Wallonië gebeuren.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
De Waalse jeugd is slimmer dan dat.
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
propaganda is een machtig wapen.
we worden in een blog van La Libre trouwens vergeleken met dieren: http://pourquoipas.lalibreblogs.be/a...-flamands.html
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
een orgaan die totaal niets te maken heeft met de EU... => een orgaan DAT ... En door de voortdurende felle kritiek vanuit VL heb ik in WAL al "lauwe" Franstaligen zien veranderen in rabiate Franstaligen omdat ze de indruk krijgen dat de VL de Franstaligen als Untermenschen begint te beschouwen. Met die burgemeesters is het nu trouwens perfect: ze zijn niet benoemd = VL tevreden en ze kunnen alles doen zoals een normale burgemeester = FR tevreden. Perfect compromis. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|