Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke stad zou de hoofdstad van een herenigd Brabant moeten worden?
Antwerpen 22 48,89%
Eindhoven 2 4,44%
Tilburg 2 4,44%
Leuven 11 24,44%
Breda 3 6,67%
Den Bosch 5 11,11%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2008, 03:46   #101
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat valt wat tegen. Bon, ik zou u toch willen vragen om eens na te denken over een weg die maakt dat ge een goede kans hebt te krijgen wat ge wilt. Om ons heen schoppen zal daar niet toe bijdragen, nadenken des te meer. Allé, mijn gedacht hé.
Hebt U de rest van mijn post goed gelezen mijn beste....Hoe zou U zich voelen als Uw bloedeigen tante U als kleine jongen weigert aan te spreken in de taal die U het beste beheerst....én die zijzelf goed beheerst...
Diezelfde tante die U de indruk geeft dat zij zichzelf véél beter voelt omdat ze frans praat.....

Diezelfde tante die later doodleuk verklaart dat ze géén famillie meer heeft omdat die toevallig in vlaanderen wonen.....

En dan komt er hier ene azert aan mijn hoofd zagen....Ik wéét wel beter mijn beste....
De aangetrouwde neef van mijn vrouw is een zweed, en die kan wel wat mijn eigen tante steeds vertikte,namelijk nederlands praten....

Het is maar hoe je het beziet mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 04:04   #102
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat valt wat tegen. Bon, ik zou u toch willen vragen om eens na te denken over een weg die maakt dat ge een goede kans hebt te krijgen wat ge wilt. Om ons heen schoppen zal daar niet toe bijdragen, nadenken des te meer. Allé, mijn gedacht hé.
Om er hier maar op terug te komen mijn beste....

Het blijft hier uiteindelijk een verbaal spelletje,en iedere schop die ik kan geven is met liefde gegeven....ze moeten maar terugschoppen...

En als zij gelijk hebben mogen ze voor mijn part eens goed terugschoppen...

Geven én nemen,en iedereen gelijk voor de wet...

Het doet toch géén pijn...en dat is nu mijn gedacht....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 06:03   #103
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hadden ze destijds brabant maar niet moeten splitsen....
Je bedoelt: de VL hebben de Walen buitengeschot?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 06:04   #104
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mijn beste,zelfs broekzele was vlaams maar dat kregen onze franskiljons niet over de tong,daarom hebben ze het met een andere naam bedacht en vervolgens ingepalmd....
Velen zeggen er nog Bruksel.
Oud 24 december 2008, 06:05   #105
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe is die verfransing eigenlijk te werk gegaan? Is de oospronkelijke bevolking verjaargd en vervangen door Fransen? Of zijn er Franstaligen gaan wonen en hebben de Vlamingen de Franse taal overgenomen?
Veel Vlamingen zijn er toen uit vrije wil overgeschakeld op het FR omdat het toen de taal met meest prestige was, zoals nu het Engels.
Oud 24 december 2008, 06:09   #106
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
52 mijn beste,én oudgediende 3de BN PC...Wéét U dat mijn bloedeigen tante geboren in wuustwezel op 2 jarige leeftijd na de dood van mijn grootmoeder opgevoed is bij een zus van mijn grootvader die met een luikenaar was getrouwd....
Wel nu,mijn tante die tweetalig is opgevoed heeft van het beginafaan steeds geweigerd om haar zussen in het nederlands te woord te staan ,en wij kinderen diezelfde behandeling moesten ondergaan om weet ik wat voor een reden...

diezelfde tante die destijds toen ze in een home werd opgenomen doodleuk verklaarde dat ze géén famillie meer had....

We zullen zeker niet genoeg voor haar hebben betekend zeker.....
Typisch voor iemand van die generatie.
Vol met opgekropte frustraties uit het verleden.
Gelukkig is die generatie aan het uitsterven en kan er met de jonge mensen een nieuw BE opgebouwd worden.
Oud 24 december 2008, 06:10   #107
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er niet in zit, kan er niet uitkomen hé.

En dat valt tegen hé. Het is moeilijk om jonge mensen te vinden die de belegen ideeën van de wever- & wintermannekes ondersteunen.
Oud 24 december 2008, 06:12   #108
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedere schop die ik kan geven is met liefde gegeven....ze moeten maar terugschoppen...
In het evangelie heb je al geleerd dat dat een slechte methode is.

En Vlaanderen Voor Kristus hé.

Laatst gewijzigd door azert : 24 december 2008 om 06:12.
Oud 24 december 2008, 09:11   #109
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Weet wat Brussel mag doen, met al de Eurocraten, Nieuwe Belgen, belgicisten en andere parasieten.

Gewoon van de aardkloot verdwijnen. Verdampen in de gloed van een airburst 5 megaton waterstofbom.
Ik kan u geen ongelijk geven, 't zit er vergeven van negers half marokanen en kruisingen van beide, het is een koude stad geworden.
Oud 24 december 2008, 09:13   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Veel Vlamingen zijn er toen uit vrije wil overgeschakeld op het FR omdat het toen de taal met meest prestige was, zoals nu het Engels.
veel Vlamingen zijn naar het Frans moeten overschakelen omdat ze anders niet aan werk geraakten (niets op tegen trouwens) en omdat ze anders niet konden communiceren met hun collega's en cheffen die weigerden om dat dialectje te spreken.
Oud 24 december 2008, 09:15   #111
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
veel Vlamingen zijn naar het Frans moeten overschakelen omdat ze anders niet aan werk geraakten (niets op tegen trouwens) en omdat ze anders niet konden communiceren met hun collega's en cheffen die weigerden om dat dialectje te spreken.
Die cheffen waren in veel gevallen zelf Vlamingen.
Oud 24 december 2008, 09:18   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die cheffen waren in veel gevallen zelf Vlamingen.
ook nu zijn er nog steeds cheffen die weigeren om Nederlands te spreken hoor.
Oud 24 december 2008, 09:21   #113
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch voor iemand van die generatie.
Vol met opgekropte frustraties uit het verleden.
Gelukkig is die generatie aan het uitsterven en kan er met de jonge mensen een nieuw BE opgebouwd worden.
Met jonge Vlamingen die geen FR meer kennen?
Oud 24 december 2008, 09:31   #114
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Met jonge Vlamingen die geen FR meer kennen?
Die zullen zich binnenkort beginnen afvragen hoe het komt dat hun (groot)ouders altijd zo hebben afgegeven op de "Walen". Nochtans zullen ze merken dat de jonge Walen helemaal niet zulke oenen zijn zoals hun ouders die hebben voorgesteld en het NL niet als minderwaardig beschouwen.
Basis voor een nieuwe (door)start van BE.

Leuk vond ik de commentar van Vlaamse vierdeklassers die ook tegen Waalse voetbalploegen moeten spelen.
Ze zeiden: hun infrastructuur is meestal verouderd maar dat neemt niet weg dat ze daar met veel meer enthousiasme en doorzettingsvermogen spelen dan de Vlaamse ploegen.
Je hoorde de voorzitters denken: VL is nu rijk geworden, de spelers worden in de watten gelegd; maar de spelers zijn ook te verwend. De Waalse spelers moeten het met minder doen, maar zijn daarom juist meer gemotiveerd.

De rollen zijn nu aan het omkeren: de VL wentelen zich meer en meer in vadsigheid en de Waalse jongeren weten dat ze zullen moeten knokken om er te komen.
Een mooi symbool is de Waalse Alizée Poulicek.
Een beetje dom gehouden door haar ouders & leraren die NL niet belangrijk vonden.
Ze heeft zich echter volledig opengesteld voor de Vlaamse taal en cultuur en zal er in de toekomst de vruchten van plukken.

http://www.intertet.org/?post_id=264295
Oud 24 december 2008, 09:33   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zullen zich binnenkort beginnen afvragen hoe het komt dat hun (groot)ouders altijd zo hebben afgegeven op de "Walen". Nochtans zullen ze merken dat de jonge Walen helemaal niet zulke oenen zijn zoals hun ouders die hebben voorgesteld en het NL niet als minderwaardig beschouwen.
Basis voor een nieuwe (door)start van BE.

Leuk vond ik de commentar van Vlaamse vierdeklassers die ook tegen Waalse voetbalploegen moeten spelen.
Ze zeiden: hun infrastructuur is meestal verouderd maar dat neemt niet weg dat ze daar met veel meer enthousiasme en doorzettingsvermogen spelen dan de Vlaamse ploegen.
Je hoorde de voorzitters denken: VL is nu rijk geworden, de spelers worden in de watten gelegd; maar de spelers zijn ook te verwend. De Waalse spelers moeten het met minder doen, maar zijn daarom juist meer gemotiveerd.

De rollen zijn nu aan het omkeren: de VL wentelen zich meer en meer in vadsigheid en de Waalse jongeren weten dat ze zullen moeten knokken om er te komen.
Een mooi symbool is de Waalse Alizée Poulicek.
Een beetje dom gehouden door haar ouders & leraren die NL niet belangrijk vonden.
Ze heeft zich echter volledig opengesteld voor de Vlaamse taal en cultuur en zal er in de toekomst de vruchten van plukken.

http://www.intertet.org/?post_id=264295
de Waalse jeugd wordt ondertussen voorgehouden dat de Vlamingen racisten, facisten zijn die de Franstaligen haten.
kortom, de splitsing van België zal door Wallonië gebeuren.
Oud 24 december 2008, 09:35   #116
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Waalse jeugd wordt ondertussen voorgehouden dat de Vlamingen racisten, facisten zijn die de Franstaligen haten.
kortom, de splitsing van België zal door Wallonië gebeuren.
De Waalse jeugd is slimmer dan dat.
Oud 24 december 2008, 09:37   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Waalse jeugd is slimmer dan dat.
propaganda is een machtig wapen.
we worden in een blog van La Libre trouwens vergeleken met dieren:

http://pourquoipas.lalibreblogs.be/a...-flamands.html
Oud 24 december 2008, 09:44   #118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
propaganda is een machtig wapen.
we worden in een blog van La Libre trouwens vergeleken met dieren:

http://pourquoipas.lalibreblogs.be/a...-flamands.html
Als je daar toch in het NL wil schrijven,; schrijf dan correct NL:

een orgaan die totaal niets te maken heeft met de EU...
=> een orgaan DAT ...

En door de voortdurende felle kritiek vanuit VL heb ik in WAL al "lauwe" Franstaligen zien veranderen in rabiate Franstaligen omdat ze de indruk krijgen dat de VL de Franstaligen als Untermenschen begint te beschouwen.

Met die burgemeesters is het nu trouwens perfect: ze zijn niet benoemd = VL tevreden en ze kunnen alles doen zoals een normale burgemeester = FR tevreden.
Perfect compromis.
Oud 24 december 2008, 09:48   #119
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
52 mijn beste,én oudgediende 3de BN PC...Wéét U dat mijn bloedeigen tante geboren in wuustwezel op 2 jarige leeftijd na de dood van mijn grootmoeder opgevoed is bij een zus van mijn grootvader die met een luikenaar was getrouwd....
Wel nu,mijn tante die tweetalig is opgevoed heeft van het beginafaan steeds geweigerd om haar zussen in het nederlands te woord te staan ,en wij kinderen diezelfde behandeling moesten ondergaan om weet ik wat voor een reden...

diezelfde tante die destijds toen ze in een home werd opgenomen doodleuk verklaarde dat ze géén famillie meer had....

We zullen zeker niet genoeg voor haar hebben betekend zeker.....
En uw tante vertegenwoordigt alle franstaligen natuurlijk...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 10:04   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je daar toch in het NL wil schrijven,; schrijf dan correct NL:

een orgaan die totaal niets te maken heeft met de EU...
=> een orgaan DAT ...

En door de voortdurende felle kritiek vanuit VL heb ik in WAL al "lauwe" Franstaligen zien veranderen in rabiate Franstaligen omdat ze de indruk krijgen dat de VL de Franstaligen als Untermenschen begint te beschouwen.

Met die burgemeesters is het nu trouwens perfect: ze zijn niet benoemd = VL tevreden en ze kunnen alles doen zoals een normale burgemeester = FR tevreden.
Perfect compromis.
dat de Vlamingen aan radicaliseren zijn en dat er bij de volgende verkiezingen er wsl een meerderheid zal zijn van LDD-NVA-VB, dat kan hun uiteraard niet schelen, als ze maar hun haat kunnen zaaien natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be