![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang ze elkaar bevechten, en de rest van de mensheid niet meesleuren in de volgende godsdienstoorlog is het wat mij betreft uitstekend.
[size:1]Jaja, eigenlijk geloof ik niet dat staten vechten/vochten omwille van oorlog, maar voor deze gelegenheid wil ik wel eens laten uitschijnen dat ik dat wel doe.[/size]
Laatst gewijzigd door Burkide : 30 december 2008 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, zouden ze het er over eens zijn dat ze dezelfde god aanbidden? Misschien ook wel een twistpunt, wie weet...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 december 2008 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Staatssecretaris
|
![]() de Kerk is niet in een crisis!! Dat is propaganda die hun handig uitkomt. Als ze in crisis zijn, waarom is het Vaticaan dan niet failliet?
Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 30 december 2008 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar hoe gek het ook moge klinken, zelfs die allereerste specimina van Homo sapiens sapiens zijn géén historische personen, beste Jan. En precies dát beweert Dirk001: dat zij dat wél zijn. Dat ontken ik ten stelligste. Daarmee heb ik nog helemaal niet beweerd dat zij - Adam of Eva, of hoe zij ook mogen geheten hebben - niet bestaan hebben. Citaat:
Uiteraard zal hij nu wel komen aandraven met de - overigens terechte - vaststelling dat zowel jij als ik katholiek zijn... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Ik gun iedereen die hier "aandachtig meeleest" zijn pleziertje hoor. Maar op een discussieforum wordt nu eenmaal gediscussieerd. Dat ook gelovigen onderling - ja, zelfs katholieken onderling - het niet altijd eens zijn, komt de discussie juist ten goede.
Wie het "pleziertje" van "aandachtig meeluisteren" invult als leedvermaak is eraan voor de moeite. Nopens bepaalde zaken ben ik het met een Jan Van den Berghe vrij eens, nopens andere minder. Maar daarvoor heet Jan ook Jan, en heet ElFlamencoLoco ElFlamencoLoco. Het geloof is zelfs onder gelovigen geen taboe om erover te discussiëren. Er is dus geen enkele reden om - mocht daarvan sprake zijn - leedvermaak te koesteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bizarre stelling komende van iemand die hier op het forum uiterst vurig de evolutieleer heeft verdedigd.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 december 2008 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is niet zozeer leedvermaak doch eerder een verbijstering over de enorme mentale souplesse die blijkbaar hoogstnoodzakelijk is teneinde jullie gedurige speculeren en interpreteren te rechtvaardigen.
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. In die zin is het ook voor niet-gelovigen en anti-christelijken (of hoe je dat ook moet zeggen) niet noodzakelijk slechts leedvermaak; het kan ook best interessant zijn. Op z'n eigen manier.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als gelovige is het toch niet abnormaal aan te nemen dat mensen door God geschapen zijn. Ook de eerste mensen. Nergens heb ik me uitgesproken over de wijze waarop God de mens schiep. Nergens heb ik uitgesloten dat Hij dat m.b.v. evolutie heeft kunnen klaarspelen. Nog iets dat je niet begrijpt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog steeds niet duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Neen, waarom zou ik dat doen? Geef me eens één goede reden waarom ik zulks zou veronderstellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom, mocht je nu nog stellen dat-ie de noodzakelijke voorwaarden tot het ontstaan van leven tout court heeft gecrëeerd zou ik het nog kunnen begrijpen. Nu ben je echter van twee walletjes aan het eten.Ik geef je, indien nodig, wel een seintje.
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Aha, in geloofszaken is er dus geen sprake van interpreteren? Tiens, jij bent nochtans diegene die ons constant met interpretaties om de oren slaat... Stellingen �* la "er bestaan waarschijnlijk geen goede interpretaties doch er bestaan wel degelijk slechte interpretaties". Of dien ik dit nu te hérinterpreteren? Wat zei ik daarnet ook al weer over die enorme mentale souplesse...? Ik geef je, indien nodig, wel een seintje.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 december 2008 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Seintje aan ElFlamencoLoco :
Er is mij iets niet duidelijk. Ik begrijp het overduidelijk niet. Mocht je je geroepen voelen om deze arme ziel eens wat nadere uitleg te verschaffen? http://forum.politics.be/showthread.php?t=116765 Neem gerust je tijd.
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Interessant is het zeker en vast. Ik leer hier iedere dag wel iets bij.
![]() |
#119 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat kan het leven als gelovige toch héérlijk eenvoudig zijn... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn reactie was gericht tegenover Dirk, een gelovige. Uiteraard is er sprake van interpretatie, maar die interpretatie is van een gans andere orde dan hoe een niet-gelovige dit invult. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |