![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat religies eisen vind ik ook bij de haren gegrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Bij de haren getrokken? Het is gewoon een uitvergroot voorbeeld. Als je van mening bent dat religies eisen mogen stellen om aan "hun geloof" te voldoen dan kan men zo problemen hebben. Bvb: Een leerkracht mag aan een leerling geen straf meer geven van de ouders vermits enkel god het recht heeft om over het kind te oordelen. Ja, dat zou echt leuk zijn he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel als ze de dubbele nationaliteit aanhangen, ze kiezen dus om vreemdeling te blijven en nemen een Belgische pas om de voordelen, nml trouwen en schoonfamilie inporteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Och kom, als ze om religieuze redenen haar school niet afmaakt heeft ze als islamitische broedmachine ongetwijfeld nog een schitterende toekomst in het verschiet.
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar mijn weten hebben moslims nooit gevraagd om dit niet te doen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dergelijk taalgebruik zegt veel over jou, en dat ziet er niet goed uit.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn er die alles verdedigen wat in het voordeel van allochtonen kan uitvallen, net als er veel zijn die alles verdedigen wat in het nadeel van allochtonen kan uitvallen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 7 januari 2009 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1.000.000 Vlamingen, 1 op 5 dus, hebben de pest aan islamieten, dat zegt veel over islamieten en het ziet er niet goed uit.
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 7 januari 2009 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: beter geen kerstpakketten met wijn of niet-halalle worst erin. En dat terwijl het grootste deel van de wijnoogst van Marokko binnenslands wordt opgedronken (en niet door de toeristen want die zouden dan dag en nacht ladderzat moeten zijn om dat op te krijgen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Dat is verdorie zo klaar als een klontje. Deze islamitische burgers zijn Belgen. Dat ze dan zich correct gedragen. De hoofddoek gebruiken als middel om te provoceren is belachelijk. Neem nu de oorlog in gaza. Afschuwelijk maar wat doe je eraan? Hun oorlog is onze oorlog niet. Laat de burgers van dit land in vrede leven. Wij Belgen doen genoeg voor de oorlogsslachtoffers. Wij kunnen hun oorlog niet oplossen. Dat moeten ze zelf doen. Vanavond in Antwerpen een verboden betoging. Het is te hopen dat de mossel van een Antwerpse burgemeester ingrijpt. De Belgen willen veilig de trein naar huis nemen.
Laatst gewijzigd door grimbergen : 7 januari 2009 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grapjas, de uitslag van de vorige verkiezingen?
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het even opgezocht en als een school dit vermeldt in haar schoolreglement is dit geen aantasting van één of ander mensenrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Godsdienstvrijheid, bvb een hoofddoek dragen, wil niet zeggen dat anderen voor u een sportschool moeten maken waar ge u godsdienst kunt uitoefenen. Godsdienstvrijheid wil zeggen dat ge zelf een sportschool moogt bouwen om u godsdienst uit te oefenen en niemand mag u daarin tegenwerken.
Sporten met hoofddoek mag, maar waarom zou een ander u geloof en ontspanning moeten betalen? Als ik een artikel schrijf en ik stuur dat naar het nieuwsblad, kan ik hen toch ook niet aanklagen wegens schending van vrijheid van meningsuiting als ze het niet in de krant willen zetten? Want ze blokkeren mijn vrijheid tot meningsuiting in dezelfde mate als die sportschool de vrijheid tot godsdienst uiting beperkt. Laatst gewijzigd door Lysander : 7 januari 2009 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag de vernielzucht van de voetbalsupporters ook niet hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou me als vrouw aangevallen voelen als er vrouwen in de sportclub kwamen met hoofdlappen op. Hun hoofdlappen vertellen me dat wij met onze vrij wapperende lokken loslopend wild zijn, die op elke straathoek verkracht kunnen worden.
Gelukkig heb ik in mijn sportclub nog nooit vrouwen met lappen op gezien. Die doen ze uit om te sporten, ookal zijn er mannen in de zaal. |
![]() |
![]() |