![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoge lonen maken mensen ziek, zij verliezen de waarde van hun handelen uit het oog. Er zouden dan ook maximumlonen moeten vastgelegd worden. Men goochelt maar met minimumlonen terwijl het de hoge lonen zijn die de maatschappij om zeep helpen.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Tijd om je pilletje te nemen.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Afgunst en enkel kunnen kijken naar wat anderen hebben, dat maakt mensen ziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat staan de profiteurs toch rap op hun achterpoten
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dat moet dan gelden voor iedereen maar ik hoor dat niet zeggen tegen aandeelhouders die helemaal niets moeten presteren en toch binnenrijven. Regels die alleen gelden voor arme mensen horen thuis in dictaturen. www.democratie.nu Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 18 januari 2009 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb inderdaad geen toploon, maar ik vind dat logisch aangezien mijn 'klootjesvolk' achtergrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mensen die veel verdienen, mogen veel meer afgeven
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
en ja, ik zeg niet dat je niet hard mag werken, maar met 5000€ per maand zal die persoon zeker en vast ook wel toekomen hoor
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Lol, ikzelf ben geen profiteur
Ik verdien goed mijn brood, maar ik vind het gewoonweg not done dat er hier mensen miljoenen verdienen terwijl in grote delen vd wereld er grote armoede heerst.. Een beetje meer solidariteit zou toch mogen e? Het is niet dat ze je leuke baan willen afnemen, maar een beetje delen in de winst zou niet slecht zijn.
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() nog van den oude stempel zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Is wel een heel trieste en oneerlijke manier van de overheid om ervoor te zorgen dat de autohandelaars toch van hun overstock afgeraken. ![]() Het is heel terecht van je om dit aan te kaarten! Btw: een vriend van me werkt ook als bejaardenhulp, voor 3/4e, en verdient ongeveer 100 euro netto meer dan jou (of werk je misschien halftime?) en is pas begonnen. 't Is wel in de privé. Bejaardenhulpen hebben ze best veel nodig en in verhouding lijkt jouw loon mij dus laag, tenzij je halftime werkt (en mss in een ocmw-bejaardentehuis?) ofzo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() die 5000 euro die hij zoveel meer verdiend, als dat nu al eens over 5 personen wordt verdeeld, hebben vijf personen meer geld. Zij dragen op hun deel ook nog af e..Uiteindelijk komt het ongeveer op hetzelfde neer, alleen dat er wat meer gelijkheid in de wereld zit..
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ... de mensen leggen vrijwillig hun senten neer voor de tiketten .... Of is het misschien zo: de suksesrijke zanger, de talentrijke voetballer, die mag wel 5000 € per maand verdienen, en nog veel meer, maar de talentrijke 'k weet niet welk ander beroep die mag de kommunistische pree behouden. Pas op, in teorie heb je ergens gelijk, maar in de praktijk werkt zoiets van geen kanten, want .... de mens is zo niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Maar sommige lonen zijn toch excessief volgens mij. Alleen is de vraag: welke precies?
Kan iemand zodanig goed en veel werk leveren dat hij één miljoen euro per maand verdiend bijvoorbeeld? (En gaat er dan ook één miljoen euro naar de belastingen?) Ik zou wel eens willen weten wat dat werk precies inhoudt dan. Anderzijds kan je een leider van een echt bedrijf moeilijk opleggen hoeveel hij voor zichzelf opzij mag houden en hoeveel niet. Misschien kunnen we er ook wel vanuit gaan dat de aandeelhouders optreden bij het uitkeren van exuberante bedragen aan zichzelf. Maar in de praktijk gebeurt dat duidelijk niet altijd. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 januari 2009 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() overigens, waar schrijf ik dat de zanger of de voetballer wel zo veel moet verdienen??? WAAAR???
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |