![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets voor VTM of VT4, voor verborgen camera ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P-Magazine schreef het artikel met intervieuws hé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, het Verenigd Koninkrijk kent nog altijd vrije begeleiding en scoort zelfs nog beter dan Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En het verkeer in de Afrikaanse broesse is ook hetzelfde als het verkeer hier?
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat verklaart één en ander aan situaties die ik wel eens tegenkwam op de openbare weg...
Eigenlijk is dit een schande. Het is niet alleen zo dat deze mensen door geen rij-opleiding te krijgen de verkeersregels die hier gelden niet kennen en deze bijgevolg dus ook niet toepassen, maar ook zo dat deze mensen een andere rij-stijl hebben in het land van herkomst, minder ervaring hebben in onze contrijen en zo zichzelf maar ook onschuldige anderen in gevaar brengen met mogelijke onomkeerbare gevolgen. ![]() Daarbij leer je via een rij-opleiding tegenwoordig ook essentiele dingen over de onderhoud van je voertuig, kom je te weten dat je verzekeringspapieren moet hebben, dat je rekening moet houden met factoren als alcohol, vermoeidheid, medicatie, ... Maar vooral die verzekering wil wel eens te kort schieten, wat je ernstig in de problemen brengt als je het geluk hebt dat je de niet-zelf veroorzaakte schade nog kan uitbetaald kan zien worden... met name zal je ze waarschijnlijk niet zien uitbetaald worden. ![]() Dit inconsequent beleid heeft tot gevolg dat de kans reëel is dat mensen op de weg meer gevaarlijke situaties tegenkomen in interactie met (vaak) de allochtone medemens, en ook dat zij in de ongevalstatistieken een prominentere rol gaan innemen. Dit op zich kan dan weer een voedingsbodem zijn voor vooroordelen, discriminatie en zelfs racisme naar hen toe. Of hoe een beleid gericht op non-discriminatie, net discriminatie uitlokt en in stand houdt... Alleen weet ik niet zeker hoe je zoiets kan oplossen. Even ervaren en goed opgeleide controleurs het buitenlandse bewijs volledig laten doornemen op vervalsing? Dat kan een kostelijke grap worden voor de overheid. (Maar één die ze zeker moet overnemen als ze de veiligheid van haar eigen burgers serieus nemen... Zoniet trekt ze volgens mij het belang van een goede rij-opleiding voor de burgers volledig in twijfel... ![]() Jobcreatie is anderzijds in deze economisch barre tijden niet zo'n slecht idee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een meer plausibele uitleg kan ik niet bedenken, maar dat er wel degelijk een oplossing moet komen is duidelijk. Nogmaals examens door de overheid afgenomen ter bekoming van het rijbewijs lijkt me de enige neutrale maatregel.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weinig kans op alcoholcontrole daar ook. Maar als je voor ieder land dat je binnengaat eerst een testje moet afleggen zijn we nog niet jarig, en omgekeerd al evenmin.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De rijschool is een school en moet dus op school gegeven worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() da's waar, opleiding hé.. examen hoeft niet persé op die school
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Dat heb jij blijkbaar verkeerd begrpen ! Rijscholen hebben op zich niets met examencentra te maken. De instructeur is jou begeleider en je rijdt met een auto van de rijschool, maar deze hebben geen invloed op het examen. Dit wordt afgenomen door het Examencentrum (dezelfde instantie die de autokeuring beheert), dit is een overheidsinstelling met beëdigde ambtenaren als examinator. Je maakt wel via de rijschool een afspraak met het Examencentrum, maar dit functioneert wel degelijk onafhankelijk van de rijscholen. De 'vrije leerlingen' leggen (uiteraard) examen af met de wagen van de begeleider, die ook moet ingrijpen indien noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Als je een auto ziet die met moeite 70 rijdt op de autostrade en dan nog op het middenvak, dan is het gegarandeerd een zwarte medeburger!!
Ik rijd zeer frequent van Arlon naar Antwerpen en weet dus goed waarover ik spreek; Tekens doen dat ze rechts moeten rijden helpt helemaal niet, ze tuffen rustig verder en brengen andere auto's in gevaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(zegt de dochter van een rij-instructeur)
![]() |