![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de doodstraf ingevoerd worden voor misdadigers di een moord hebben begaan? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
67 | 36,22% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
118 | 63,78% |
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die leeft kan ontsnappen en in herhaling vallen. Ik denk niet dat er bij onze twee vrienden enige twijfel aan schuld is. Volgens mij ben je geen monster als je een straf uitvoert die door een rechtbank uitgesproken is. Ik denk dat mensen die Van Gelder, om God weet welke reden, durven strafvermindering toekennen, zelf een zware straf verdienen. Van Gelder mag nooit meer loskomen in onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#382 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het argument dat de doodstraf de samenleving beschermt is trouwens al zo vaak onderuit gehaald dat het niet leuk meer is. Nemen we het geval Seung-hui Cho bvb uit Virginia. Die heeft 32 (!!) mensen afgemaakt, 25 verwond en daarna zijn wapens op zichzelf gericht. Welk effect kan een mogelijke doodstraf nu hebben op zo iemand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat je niet preventief kan doden of straffen.
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor de doodstraf.
Voor zeer erg uitzonderlijke gevallen (en psichiatrische patienten zullen daar niet zo vlug onder vallen ....). De reden waarom ik voor de doodstraf ben, is niet zozeer de preventie die er vanuit zou gaan om toekomstige moordenaars tot voorzichtigheid aan te sporen. Want die is er inderdaad niet of maar zeer weinig. Ik ben voorstander van de doodstraf omdat op een zeker ogenblik de verdere bewaking enz. maatschappelijk problematisch wordt. Dutroe is voor mij zo'n geval. Een fiktief voorbeeld om te illustreren: een zwaar veroordeelde die om te ontsnappen zeer zwaar geweld gepleegd heeft op een sipier. Welke mens kan die gangster nog met een gerust hart 'bewaken'? Gaan wij aan de polisie vragen om zo'n man nog eens voor de derde keer te gaan oppakken met risiko voor hun eigen leven?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() Hoort recht op justitie voor de nabestaanden van vermoorde slachtoffers ook bij uw mensenrechten ? Of vind u het normaal als iemand de ( inmiddels vrijgelaten) moordenaar van een familielid 10 jaar na de feiten op straat tegen het lijf loopt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb immers nog nooit gehoord dat een cipier zwaar gewond is geraakt bij een ontsnapping.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar het fragment op de redactie.be van de ambulanciers!!! Ronduit verschrikkelijk! De kindjes lagen op hoopjes net als bebloede lappenpopjes!!! Die gast verdient de kogel, maar de galg is ook al goed, zoals in Japan en Iran. Daar hebben ze niet zoveel noten op hun zang meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zuiver als straf kan je dat inderdaad beoordelen... maar dan ook niet meer dan dat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ja ergens is dat normaal daar die dader uiteindelijk zijn straf heeft uitgezeten ik weet ook wel dat dat gevoelsmatig voor de nabestaande of slachtoffers als een vorm van 'onrecht' tot triomfantelijk machtsvertoon zal overkomen maar net hetzelfde kan je stellen _uiteraard in veel minder erge graad_ voor andere soort misdadigers die je achteraf tegen 't lijf loopt als dat niet meer tot de mogelijkheden behoort ( niet meer wenselijk is ) dan schort er inderdaad iets grondig met heel onze manier van aanpak/mentaliteit waar we ervan uitgaan dat na het uitzitten van de straf ( eender dewelke ) je een tweede (volledige) kans krijgt in dat geval weet ik echt niet hoe het verder moet moeten we dan iedere mogelijke confrontatie vermijden ? hoe ? doodstraf, levenslang of verbanning lijken me de enigste oplossing dan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dan nog.... laat dat inderdaad de reden zijn ... je zit er ondertussen wel mee en die doodstraf lost daar niets op, integendeel Citaat:
best begrijpbaar hoor... en dan ispleiten voor doodstraf louter omwille van de straf ook best begrijpbaar alleen lost het weer niks op Citaat:
de duizenden die nog in aanmerking zullen komen zullen eerst nog hun liedje zingen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wa vinde dan van peuter- en bejaardenmoorden? Er moet een voorbeeld gesteld worden in dit land na Dutroux en alle andere SCHANDALEN. De volgende keer is er een gek die in een of andere school z'n klas neermaait, ik verwed er m'n jas op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 30 januari 2009 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet zo zeer wreed om iemand 30 jaar op te sluiten in de gevangenis, het is per slot van rekening een straf. Ik ben alleen bezorgd om het feit dat een zware crimineel alles in het werk zal stellen om terug vrij te komen met alle gevolgen vandien. Ook de kostprijs om iemand 30 jaar op te sluiten is niet mis en moet toch door ons gedragen worden.
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kostprijs van... Maar de prijs van anderhalve euro voor die gedetineerde is er natuurlijk weer teveel aan waarschijnlijk.
![]() |