![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zou ook een verwarring kunnen zijn met die wielrenner in Quatar of daaromtrent. Als we toch bezig zijn met spellekes van oorzaak en gevolg, nu onmiddellijk of even iets later ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2322 |
Banneling
|
![]() Mijn eerste zin is niet ironisch.
De rest is uiteraard wel ironisch. Er is hier immers een forummer die een nogal onrealistisch beeld heeft van de cannabisgebruiker, die beweert dat iedere cannabisgebruiker een loser, marginaal, levend lijk is. Hij kan me tot nu toe niet uitleggen wat er crimineel, misdadig is aan het gebruik van cannabis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2323 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je het niet kan halen in een discussie, geef het gewoon toe, maar kom niet af met valse beschuldigingen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een op de drie jongeren tussen de 15 en 24 jaar in de Europese Unie vindt dat hasj gelegaliseerd moet worden. In Nederland en Tsjechië ligt dat cijfer zelfs boven de vijftig procent, is gebleken uit een enquête van de Europese Commissie." http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ing-hasj.dhtml Nooit? Het is gewoon een kwestie van tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2325 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Regels zijn niet gemaakt om ze te overtreden maar om na te leven. Dat is de basis van elke samenleving. Of laat u uw kinderen ook maar doen wat ze willen Jongeren zouden in de eerste plaats ook al geen alcohol mogen drinken en geen sigaretten mogen roken zolang ze in hun ontwikkelingsfase zitten. Roken en drinken pas vanaf 18 jaar dat is de logica. Jammer genoeg heerst eerder de macht van sigarettenfabrikanten en bierproducenten in dit land en niet het verstand. Laatst gewijzigd door pekka_123 : 8 februari 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2326 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat vooral telt is of de maatschappij (waartoe ook deze jongeren behoren) in 't algemeen er beter van wordt. Hasj is zeer ongezond geworden de laatste jaren omdat het meer en meer kunstmatig bewerkt wordt. Daarom vind ik dat men een manier zou kunnen bedenken om een vorm van legalisering door te voeren, maar zeer strikt gecontroleerd en alleen zuiver spul, boven de 18. En quota opleggen of zo iets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2327 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sommige lossen die problemen anders op maar niet door te drinken Welke, waarschijnlijk de grootste "losers" van onze tijd zullen worden zijn diegene die week na week coke snuiven, als ze dat zullen blijven doen toch. Mensen met goed inkomen en rijken die afhankelijk worden van coke langzaam maar zeker met een lege portemonéé achterblijven maar hun hoofd gevuld met psychosen. Van rijk naar straatarm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2328 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaan nu eenmaal geen deftige argumenten die tegen het plantje pleiten.
![]() |
![]() |
#2329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo bestaan er tal van argumenten, maar je kan nu éénmaal niet verwachten dat mensen die zo verslaafd zijn aan dat plantje als jij daarvoor openstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees graag hoe je de mijne weerlegt. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2311 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2332 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2333 |
Minister
|
![]() En met dat onderscheid heb je duidelijk wat moeite?
![]() |
#2334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ze ook voor legalisering zijn van cocaïne weet ik niet. Het onderzoek zelf vind ik niet, de media bericht dikwijls over een onderzoek, maar het onderzoek zelf is onvindbaar. Uiteraard is, of de maatschappij er beter van wordt, wat telt. Maar zo werkt onze democratie niet altijd. Anders was cannabis al lang gelegaliseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2336 |
Banneling
|
![]() Opvallend is het niveauverschil tussen de pro- en de contrazijde.
Om in extrema te spreken, de schitterende ad hominems zoals "jij bent pro dus je bent verslaafd" maken mijn dag regelmatig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier hebdem weer zeg ...
... en de paus heeft nog in een homo-bar gewerkt als striptiezeur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2338 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een lange tijd cannabis gebruikt, en ben er een lange tijd mee gestopt. Ik kan het beter weten dan jij. Indien jij toch iets te vertellen hebt, wil ik graag een ondubbelzinnige studie over de lichamelijke verslaving van de plant en de plant alleen. Kan je die geven? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 8 februari 2009 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2339 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ondertussen 2 weken gestopt, van 3 a 4 joints per dag. Van de ene dag op de andere. Dat is iets wat ik en velen rond mij die cannabis gebruiken regelmatig doen, maar jij die het nog nooit hebt aangeraakt weet vast wel beter hoe het in elkaar zit hé? Uw denkwijze is gebaseerd op 1 woord, "drugs", verder denkt u niet na. Gebeurtenissen, feiten, wetenschappelijk onderzoek komt er zelfs niet aan te pas bij u. U hoort maar 1 ding en u steekt daarna het hoofd in't zand. Uw fobie van alles wat afwijkt van het oud nederlands in acht genomen zal je waarschijnlijk geen woord engels kunnen, maar probeer misschien toch eens naar Terrence McKenna z'n argument te luisteren. De vraag is niet relevant, het antwoord des te meer. Ik heb alvast de dingen die u aangaan voor u in't vet gezet want het is vast een hele boterham voor iemand zoals u die het verschil tussen entheogenen en drugs niet snapt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
link: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={761462A3-8D06-4FA3-B6DF-FD09C54E2B6F} enkele zinsneden: Wetenschap 09/02 Blowers lopen een hoger risico op teelbalkanker Intensief of langdurig marihuana-gebruik kan het risico op teelbalkanker danig verhogen. Volgens een Amerikaanse studie verdubbelt de kans vergeleken met mannen die nooit een joint rookten. Onderzoekers van het Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle hebben 369 mannen met teelbalkanker gevolgd en vergeleken hen met een controlegroep van 1.000 gezonde mannen. Iedereen werd ondervraagd over marihuanagebruik. Meest agressieve kanker De onderzoekers stelden een verdubbeling van het risico vast. De resultaten laten uitschijnen dat marihuana-gebruik gelinkt is aan de meest agressieve teelbalkanker (nonseminoma). Het is voor het eerst dat dit verband tussen marihuana en teelbalkanker is aangetoond. Meest voorkomende kankers Teelbalkanker is een van de meest voorkomende kankers bij jongen mannen. De ziekte duikt veel vaker op in Europa en Noord-Amerika dan elders. Voor die hogere incidentie is tot dusver geen verklaring gevonden. Marihuana-gebruik zou een deel van de verklaring kunnen zijn. Bekende risicofactoren voor teelbalkanker zijn ondermeer verwondingen aan de teelballen, een voorgeschiedenis in de familie of niet afgedaalde teelballen als kind.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 februari 2009 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |