![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8221 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8222 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Terrorisme wordt heel vaak gezien als een soort 'vloek van de 21e eeuw', en dat we er allemaal door bedreigd worden, en dat ze toegang hebben tot massavernietigingswapens enz. enz. enz... Niets ligt echter verder van de waarheid: terrorisme bestaat. Wie zou anders die vliegtuigen in die torens gevlogen hebben? En remote control lijkt me wel heel ver gezocht eerlijk gezegd. Maar het zijn slechts een paar fanatici uit het midden-Oosten die dat doen. Hier in het Westen zul je er geen vinden, wees daar van overtuigd. Dus de manier waarop terrorisme wordt aangepakt is totaal verkeerd. Maar dat willen de meeste mensen niet begrijpen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat 9/11 een zeer gunstig moment was voor de regering(en) om hun positie weer te verstevigen, omdat ze nu een nieuwe (min of meer denkbeeldige) vijand hebben, namelijk het terrorisme. En daar slaat men grote munt uit. Zowel de overheid, de bankiers als de industrie. En de mensen geloven er in. En de mensen gaan erdoor weer vertrouwen hebben in hun overheid. En de mensen betalen ervoor. En de mensen vechten ervoor. En de rijken? Die verdienen weer een paar biljoentjes meer. En de overheid? Die hebben weeral eens meer macht (hoewel overheid en rijken opvallend veel gemeen hebben). Leuk toch, die democratie? Toch vreemd dat de US govt. 9/11 zag als 'de aanslag van de 21e eeuw', terwijl ze er zelf biljoenen aan verdienden (door hun reactie er op), en hun machtspositie ten opzichte van zowel de gewone bevolking, als de rest van de wereld, konden verstevigen. Dat was hét ultieme excuus om weer oorlogje te mogen gaan spelen. Ik begrijp niet waarom er nog steeds mensen zijn die dat niet willen geloven... Laatst gewijzigd door Insdeath : 13 februari 2009 om 00:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Internet biedt ook een voordeel , je kunt bijvoorbeeld gewoon in contaqct komen met getuigen /mensen die er bij waren .
Dan heb je met propaganda en media helemaal niets te maken . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8225 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op z'n minst bizar te noemen! Nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Miljarden mijn beste..... Zolang presidenten in de VS ruim gesponsord worden voor hun kiescampagnes door industriële sectoren als de oliebussines en de wapenindustrie zal het helaas niet veranderen mijn beste,aangezien deze uiteraard een "return" verwachten van de verkozen president voor hun Geïnvesteerde miljoenen in diens campagne..... Uw kent toch het gezegde "wiens brood men eet,wiens woord men spreekt" is net zogoed van toepassing op jan modaal als op de president van de VS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8227 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar men heeft er wel degelijk veel aan verdiend. Ja, ik weet het, beide oorlogen kostten handenvol geld aan de overheid. Maar tenslotte was het de wapen- en olie-industrie die er geweldig veel aan verdiend heeft. En vergeet niet welke sterke banden Bush jr. en Bush sr. hadden met beide industriëen... en ook het feit dat Bush's campagne door hen gesponsord werd (dat weet iedereen toch?). Citaat:
Ik heb eens de prijzen van moderne gevechtsvliegtuigen , tanks, gereedschap enz... bekeken. Duizelingwekkende bedragen zijn dat. Tracht eens te schatten hoeveel van dat materieel er in de oorlogen gebruikt werden en je komt al gauw een getal uit met 9 of 10 nulletjes... En de omzet van de olie-industrie heb ik ook eens bekeken. Sinds enkele jaren maken ze jaar op jaar recordwinsten... Dus je kunt niet zeggen dat het niets opgeleverd heeft...nou ja, voor de industrie toch... Je kunt nu misschien zeggen dat de oorlog handenvol geld kostten aan de overheid...maar vergeet niet dat de Amerikaanse economie vooral op olie draait (wat dacht je van grootste olieconsument ter wereld?). En olie is tenslotte de voornaamste reden waarom men Irak heeft binnengevallen. Elk klein kind weet dat. En trouwens, de oorlog werd toch betaald met het geld van de belastingbetaler...niet? Aan gezondheid en tewerkstelling gaf men toch geen rooie duit uit. En vergeet niet dat George W. Bush ongeveer evenveel geld van de banken geleend had als alle presidenten voor hem samen. Hij heeft meer dan 1 biljoen dollar geleend. En dat in 8 jaar tijd. Waar ging dat geld naartoe denk je? En de banken verdienden er nog eens aan ook door die monsterleningen... Dat is nu 1 van de dingen die ik vaak mis aan zgn. 'debunkers'. Ze vallen doorgaans over details, maar slagen er niet in het groter geheel te zien (dit mag natuurlijk niet veralgemeend worden, maar er zijn er toch vele). Je hoeft hiervoor zelfs niet eens in een conspiracy of NWO te geloven... Laatst gewijzigd door Insdeath : 13 februari 2009 om 02:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8228 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In elk geval kan het geen kwaad om de maatschappij zoals hij de dag van vandaag is eens wakker te schudden. Want zoals het nu is, gaan we nergens naartoe vrees ik... Mensen zijn bang om op straat te gaan. Het dagelijkse leven word bepaald door hetgeen men op televisie ziet (reclame en nieuws; je kunt je niet voorstellen hoe zeer ze de maatschappij kunnen manipuleren). We zitten met overbevolking. We zitten in een crisis. Er zijn nog steeds 2 oorlogen aan de gang in Irak en Afganistan. Er wordt nog veel te weinig met alternatieve energie gewerkt. De kloof tussen arm en rijk is groter dan ooit tevoren. Door globalisatie worden de rechten van het invididu tot het minieme teruggedrongen. ... ... ... ... ... Believers zouden graag een ander systeem willen dan de dag van vandaag aan de gang is. En daarin geef ik hen volkomen gelijk: er moet verandering komen. Maar daarvoor moeten eerst ieders ogen geopend worden. En nee, ik bedoel niet de ogen openen voor wat er mogelijk met de WTC-torens gebeurd is, nee, niet de ogen openen voor wat de NWO of een samenzwering betreft. Want er is nog steeds slechts een minderheid die daarin gelooft. En hoe meer ik opzoekingswerk en zo doe, hoe meer ik begin doorhebben dat die NWO iets totaal anders is dan hetgeen conspiracy believers ons willen doen geloven. In een zin hebben ze wel gelijk, maar de manier waarop ze het voorstellen wordt is absurd. Met 'de ogen openen' bedoel ik de mensen duidelijk maken dat dit systeem niet werkt. Mensen moeten beseffen dat terrorisme totaal niet hetgeen is wat ze wijsgemaakt worden. Mensen moet beseffen dat globalisering tot een soort slavernij leidt, en dat banken en groot industriëlen zomaar met al het geld mogen weglopen, terwijl de armen steeds armer worden en van de honger creperen. En ieder die zegt dat de derdewereldlanden het beter af hebben dan vroeger, zijn niet goed bij hun hoofd. Als er �*ets is dat verbeterde in de Derdewereldlanden, dan komt dat door de inspanningen van non-profit organisaties. En niet door het geld dat de overheden van die landen van de Wereldbank geleend hebben. Integendeel, door te lenen hebben die landen geweldig hoge schulden opgebouwd. Eens er genoeg mensen zijn doorhebben dat dit systeem niet werkt, dan kunnen we weer een degelijke samenleving hebben. Want zeg nu zelf; zou jij niet liever een wereldvrede hebben in plaats van oorlogen waar slechts een paar mensen aan de top iets aan hebben? Zou jij niet liever zélf kunnen kiezen welke kleren je draagt, welk voedsel je koopt e.d., in plaats van verteld te worden wat je moet dragen en eten? (Sorry als deze post wat off-topic is, maar ik vond het toch de moeite om hem hier te plaatsen, gezien vele mensen blijkbaar het volledige plaatje nog steeds niet doorhebben). Laatst gewijzigd door Insdeath : 13 februari 2009 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8229 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan mensen niet overtuigen wat betreft deze materie, i.e. nwo enz. Wat betreft 9-11 ben ik niet eens een echte believer. Wat de nwo betreft dan weer wel, maar dat woord is zo ongelukkig gekozen. Het dekt vele ladingen en leidt tot nodeloze misverstanden.
Het is ook niet nodig om mensen te overtuigen. Het is niet eens gewenst imho, want ik heb al gemerkt dat het net een averechts effect heeft als je iemand actief probeert te overtuigen. Men zal u dan o.a. verwijten dat ge u verheven voelt. En misschien hebben de dissers daar wel gelijk in als ze dat tegenwerpen. Je kan alleen maar zaken aanbrengen. Mensen vragen doen stellen. Mensen moeten zelf tot inzicht komen. Change from within. En dat gebeurt meer dan u denkt. Ik weet uit ervaring dat er anderen meelezen hier maar nooit zullen participeren.
![]() |
#8230 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nog steeds interesse in dat onderzoek over de verdwijning van de brandwerende laag, dank u! Laatst gewijzigd door Akufen : 13 februari 2009 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8231 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8232 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans is de "veronderstelling" waarvan sprake niet echt onrealistisch te noemen: een initiële vuurhaard (door kerosine) + een hoop brandbaar materiaal (papier, tapijt, meubilair) + schade aan brandwerende lagen (door vliegtuigimpact) = hitte + onbeschermd staal. Citaat:
![]() |
![]() |
#8233 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor 10% heb je een temp van 900°C nodig.
![]() |
#8234 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zou voorstellen laat mensen dit weten tijdens hun schooltijd, een extra vak "kritisch denken" om men ervan bewust te maken dat de pers niet altijd alle feiten juist voorsteld. Ik heb destijds een goede leerkracht Nederlands gehad die ons dit met voorbeelden aangetoont heefd, hoe twee kranten een verhaal totaal anders kunnen doen overkomen, echt leerrijk moet ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel wel... Ze maken hier een punt. Op het forum waren er ook die de collapse die in het artikel besproken wordt aanhaalden.
Citaat:
http://www.prisonplanet.com/beijing-...deafening.html
![]() |
![]() |
![]() |
#8236 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://www.wijwordenwakker.org/conte...7&ss=P498&l=NL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kosten van de oorlog met name de personeelskosten zijn zeer hoog in deze tijd . Totale kosten van de oorlog zijn onderhand ongeveer 1000 miljard dollar . de winst uit wapenverkoop kan dat nooit goed maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8238 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De elite achter de schermen kijkt er niet achter hoeveel de U.S "in dept" staat, integendeel zij streeft dit na. Zij verrijken alleen zichzelf, via de industrieen die zij beheert.
![]() |
![]() |
![]() |
#8239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8240 | |
Secretaris-Generaal VN