![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke staatshervorming streeft u na? | |||
| Federaal Belgie |
|
8 | 12,70% |
| Confederaal Belgie |
|
6 | 9,52% |
| Unitair Belgie |
|
5 | 7,94% |
| Onafhankelijk Vlaanderen |
|
23 | 36,51% |
| Groot-Nederland |
|
17 | 26,98% |
| Anders nl. |
|
4 | 6,35% |
| Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 18:41. |
|
|
|
|
|
|
#2162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Demokratieindex België scoort voornamelijk slecht bij deelname van burgers in de politiek, de politieke cultuur, en (in vergelijking met Nederland) de functionering van de regering. |
|
|
|
|
|
|
#2163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nederlanders matig geinteresseerd in politiek (Politieke Barometer, 2 november 2006, tijdelijke link). Hoe geïnteresseerd zijn Nederlanders in de politiek? De meeste Nederlanders, 58%, matig, 20% heeft geheel geen interesse in de politiek. En 23% is sterk geinteresseerd. Mannen hebben vaker interesse in de politiek dan vrouwen. Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#2164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
€ 100,- in tijden van crisis is altijd mooi meegenomen. Ik zou al bijna willen schrijven: laat ze maar komen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#2165 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
System zal moeten accepteren dat België lang niet op alle terreinen beter scoort dan Nederland. Vice versa doet men dat ook niet, en terecht.
|
|
|
|
|
|
#2167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind de Nederlandse maatschappij nu echt niet een model waar ik me goed in zou voelen. Maar dat vindt vast iedereen als hij nadenkt over in een ander land te gaan leven. |
|
|
|
|
|
|
#2168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat betekent niet dat ik wel naar België wil, dat is als puntje bij paaltje komt precies als Nederland. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 februari 2009 om 19:04. |
|
|
|
|
|
|
#2169 |
|
Banneling
|
Hoe komen ze daaraan. Waarop baseren ze zich op. Als er nu kranten zijn waarin men bijna alles mag zeggen, dan zijn het toch wel de Belgische kranten. U durft uw kroonprins nog niet eens een ezel te noemen, alhoewel hij dat soms wel is. Wij durven onze kroonprins wel een ezel te noemen alhoewel hij dat soms ook wel is. Al die pseudo-wetenschappelijke onderzoeken stellen niets voor.
Eergisteren las ik in de krant dat de Belgen de Europeanen zijn die de meeste humor hebben. Ook hier vraag ik me af hoe ze dat nu weten. Neponderzoeken noem ik dit. Geldverspilling op het kap van de belastingbetaler. |
|
|
|
|
|
#2170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ze effectief vrolijk zijn weet ik niet, ze klionken wel eens geforceerd. |
|
|
|
|
|
|
#2171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb evenwel al Nederlandse cabaretiers die geen blad voor hun mond namen. |
|
|
|
|
|
|
#2173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2174 |
|
Minister-President
|
Het is toch zo dat je voor een Vlaamse zetel in het federale parlement meer stemmen nodig hebt dan voor een Waals zetel? In Nederland is er 100% evenredige vertegenwoordiging. Het benodigde aantal stemmen voor een zetel, is precies het aantal stemgerechtigden gedeeld door het aantal zetels. Ook kent Nederland geen kiesdrempel. Hierdoor kunnen ook partijen zoals de Partij voor de Dieren in het parlement komen. Of deze partij een verrijking is laat ik in het midden. Maar eerlijk is het wel. In Belgie zou een dergelijke partij niet eens de kiesdrempel halen. Met bovenstaande in het achterhoofd, is het toch zeker niet vergezocht om Nederland democratischer dan Belgie te vinden? Of vind jij kiesdrempels en onevenredige vertegenwoordiging echt democratisch?
|
|
|
|
|
|
#2175 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben u blijkbaar niet gevraagd. (Anders had u het geweten, bedoel ik. Ik zou nooit durven stellen dat u geen gevoel voor humor heeft.) |
|||
|
|
|
|
|
#2176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Fotosessie met de koninklijke familie in Lech (Foto's: ANP) Net als in voorgaande jaren is de koninklijke familie uitgebreid op de foto gegaan voor persfotografen in het Oostenrijkse Lech. De familie hoopt dat de pers hen dan de rest van de wintersportvakantie met rust laat. Een overzicht van de mooiste foto's.De jonge prinsen Willem-Alexander, Friso en Constantijn halen kattekwaad uit met de pers. Zo gooien ze sneeuwballen naar fotografen, schoppen ze een voetbal tegen een fotograaf en prins Willem-Alexander roept dat "alle Nederlandse pers moet oprotten". "De Nederlandse pers moet oprotten" roept de verwaande prins. Mooi is dat. Dat ze de geldkraan maar eens dichtdraaien voor de Oranjes, ze zullen niet meer zoveel noten op hun zang hebben als koningsgebroed. Nu, van armoede zullen ze niet sterven want ze zijn steenrijk. En de Hollanders maar met vlagjes zwaaien en roepen: Leve Oranje! Leve Oranje! Of hoe dom een volk kan zijn. Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 19:18. |
|
|
|
|
|
|
#2177 | |
|
|
Corruptie:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2178 | |
|
|
Citaat:
Als u het daarvan moet hebben.... Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 februari 2009 om 19:20. |
|
|
|
|
|
|
#2179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dit jaar is natuurlijk een uitzondering, want ze komt naar Apeldoorn met Koninginnedag! |
|
|
|
|
|
|
#2180 |
|
Banneling
|
Dat zal wel. Bernhard, De bouwfraudeaffaire, de discussie over bonussen en salarissen van topbestuurders, affaires rond politici zoals wethouder Oudkerk van Amsterdam enzovoort. Nu overlaatst alweer corruptiezaken in Nederland, in Limburg deze keer. Het kan niet op. Potje toedekken, daar zijn ze meesters in Nederland. En Den Uyl, Van Agt, Lubbers, Balkende zijn daar op politiek vlak meesters in.
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 19:23. |
|
|
|