![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke staatshervorming streeft u na? | |||
| Federaal Belgie |
|
8 | 12,70% |
| Confederaal Belgie |
|
6 | 9,52% |
| Unitair Belgie |
|
5 | 7,94% |
| Onafhankelijk Vlaanderen |
|
23 | 36,51% |
| Groot-Nederland |
|
17 | 26,98% |
| Anders nl. |
|
4 | 6,35% |
| Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#2242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't is allemaal de schuld van de Spanjaarden, zeg ik u
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#2243 |
|
Banneling
|
En waarom zijn de Spanjaarden schuldig? Omdat ze katholieken waren die niets wilde weten van het protestantisme. Het is dus misschien allemaal de schuld van het katholicisme. En wie is de schuld van het Katholicisme? De joodse godsdienst en dito moraal is de schuld van het katholicisme. En wie is de schuld van de joodse godsdienst? De Egyptenaren. En waar ligt de schuld bij de Egyptenaren? Bij Achnaton die het monotheïsme invoerde dat overgenomen werd door de joden. En waarom voerde Achnaton het monotheïsme in? Omdat Achnaton niet meer in het Egyptische polytheïsme geloofde. En waarom geloofde hij niet meer in het polytheïsme???
Dat weet ik niet. Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#2244 |
|
|
Van mij mogen mensen best tegen Nederland of tegen hereniging zijn, maar énige fundering zou wel prettig zijn. Feiten glijden op dit heerschap af als boter omdat hij iets anders 'vindt'.
|
|
|
|
|
|
#2245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hou me aan altijd aan de feiten. Maar die feiten zinnen u niet altijd. Maar daar vermag ik niets tegen. Misschien moet u een kaarsken laten branden om uw geest te helpen verlichten. In Maastricht is er een mooie kerk om dit te doen. De OLV-kerk, een zeer oude Romaanse kerk. Doen. |
|
|
|
|
|
|
#2246 | |
|
|
Citaat:
maar ondertussen heeft u niet één serieuze reactie gegeven op de hierboven gegeven feiten en onderzoeken over democratie, corruptie en dergelijke. |
|
|
|
|
|
|
#2247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#2248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk heb ik dat. Punt voor punt. Als men bijvoorbeeld zegt dat de Nederlanders meer betrokken zijn bij het democratisch proces, dan heb ik toch duidelijk gesteld dat dit niet zo is. Ik heb daar zelfs cijfers op geplakt. Als men zegt dat België corrupter is dan Nederland, dan vind ik dat een loze bewering. In beide landen zijn er grote corruptieaffaires geweest. Als men zegt dat de Vlamingen ondervertegenwoordigd zijn in het Belgisch parlement, dan heb ik -met cijfers in de hand- gezegd dat dit helemaal niet waar is maar dat het aantal in verhouding is met de grootte van de taalgroepen. Indien men zegt een een vertegenwoordiger in Wallonië minder stemmen nodig heeft om gekozen te worden, dan is dat nogal wiedes. In Wallonië wonen ook minder mensen en ons systeem kent zetels toe per aantal inwoners in een streek. Enz, enz, enz. Zijn uw ogen soms niet vermoeid? Of uw geest? Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2009 om 22:27. |
|
|
|
|
|
|
#2249 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik begrijp volkomen waarom de Guldensporenslag bij jullie uit & te na gevierd wordt en de Slag van 't Manpad volkomen vergeten is. De Serven zijn niet te beroerd jaarlijks op grootse wijze de Slag op het Merelveld van 1389 te herdenken ! Laatst gewijzigd door Gorkum : 19 februari 2009 om 22:28. |
|
|
|
|
|
|
#2250 | |
|
|
Citaat:
zo goed ken ik de geschiedenis van die tijd niet. |
|
|
|
|
|
|
#2251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. U vindt niet iets op basis van argumenten, u vindt bij voorbaat al iets en zoekt daar argumenten bij. U accepteert alleen bewijs dat in uw kraam past, en de rest is ongeldig of 'vervalst door de Hollanders'. U bent daarentegen niet beschaamd om waardeloze bronnen in uw eigen verdediging in te zetten.
|
|
|
|
|
|
#2252 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2253 |
|
|
punt voor punt slaat u flaters. Als onderzoeken Nederland ergens op drie na meest democratische land positioneren en ergens op 6 na minst corrupte land in de wéreld (en België ergens in de middenregionen rond de 20 a 30) dan weerlegd u dat door te grappen dat de onderzoekers wel omgekocht zullen zijn. uw feiten zijn in de trant van 'ik zie geen interesse bij jongeren in Nederland dus het zal wel meevallen met die democratie, bovendien hebben jullie een monarchie' ik zal niet meer om deugdelijke argumenten vragen, want u hebt ze niet en dat frustreert u dusdanig dat u met dergelijke nonsens aankomt. |
|
|
|
|
|
#2254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2256 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2260 | |
|
|
Citaat:
maar een Vlaams Nederlander of echte (herenigde) Limburger (je ziet maar wat je liefst wilt) aka een Zuid-Nederlander Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 februari 2009 om 23:34. |
|
|
|
|