Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 12:47   #241
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jij stimgatiseert vlaamsblokkers zoals zij allochtonen. Het verbaast mij niets dat opponenten last hebben van hetzelfde zwart-wit denken
En ik ben niet eens een VB'er.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 12:48   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verspilling van talent en geld. Die jongen kan blijkbaar overweg met de techniek, anders had hij zijn diploma niet gehaald. Het is beter om zo iemand op een gepaste plek aan het werk te zetten waar hij zichzelf ook kan ontwikkelen. Waar hij kan werken aan zijn gebreken (want hij is nog jong).

Ik weiger mensen zomaar af te dumpen omwille van het feit dat ze "communicatief" niet vaardig genoeg zouden zijn. Daar kan je aan werken. Het kost moeite, het kost tijd, maar de beloning is ook navenand.

Laat gij maar iedereen die wat problemen heeft keerder of poetsvrouw worden. Erg positief voor die mensen...not.
Daar ben ik het met u eens, tot zover dat , werk werk is en beter werk, ook al is het iets beneden uw niveau, dan helemaal geen werk. Maar verder vind ik ook dat hij er voor moet gaan en alles begint bij er zelf in te geloven. Wanneer hij er zelf niet in geloofd, hoe wil je dan dat hij er andere in kan doen geloven?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 12:54   #243
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noem het dan onderkruiper, maar ik wou zo negatief niet doen
Je moet jezelf niet te goedkoop verkopen, dat schep eveneens geen goede indruk voor een bedrijf. Het geeft de indruk dat je, of je zelf laag inschat of dat je iemand bent die gebrek aan ambitie heeft. Daarbij, de wereld is aan de durvers.
Oud 25 februari 2009, 12:59   #244
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En ik ben niet eens een VB'er.
Ja jong, anderstalig dat mag, en anders getint, dat mag ook maar anders denkend oeioeioeioei. Daar stop de tolerantie hoor. Dan beginnen ze met bloemetjes te smijten waar de potten nog aan hangen.
Oud 25 februari 2009, 17:25   #245
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik val mensen aan omwille van hun gedrag en hun mening, niet omwille van wie of wat ze zijn.

Daar is wel even een verschil tussen.

Een allochtoon kiest niet om dat te zijn. Hij is zo geboren. Een vlaams blokker kiest weloverwogen voor zijn of haar overtuiging. Dus dat is een groep die bewust gekozen heeft, met alle gevolgen vandien.
en veronderstel nu eens dat een VB'er via zijn levenservaring, als ervaringsdeskundige heel wat problemen ziet met bepaalde allochtone integrateis, zodanig dat hij er zich genoeg aan ergert dat hij vindt dat hij een signaal moet geven naar boven toe naar de ivoren toren van de politiek die van geen enkele expertise groep zijn mening moet gezegd worden.

Dan krijg je zo'n exponenten. Laten we zeggen bekijk het dan gewoon zo: de kiezer zegt er brandt hier een vuurtje, en de politieker zou moeten zeggen: tjiens er brandt daar iets tussen belgen en allochtonen. We moeten daar toch eens naar kijken of we op onze alternatieve maar goeie manier daar op onze menselijke manier iets kunnen aan doen....

Ik denk echt wel verder dat je niet moet denken. Maar als je U natuurlijk focuseert op een zogenaamd hitlermodel die je perse wilt projecteren in een VB stemmer, dan kom je natuurlijk tot de conclusie dat je niets moet doen, want dat er hier gewoon weer historische vergissingen gaan gebeuren zoals ze ooit één keer 60jaar geleden gebeurd zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 17:27   #246
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja jong, anderstalig dat mag, en anders getint, dat mag ook maar anders denkend oeioeioeioei. Daar stop de tolerantie hoor. Dan beginnen ze met bloemetjes te smijten waar de potten nog aan hangen.
en nochthans zou precies in het denken de grootste rijkdom moeten zitten, bizar hé
Oud 25 februari 2009, 19:29   #247
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nochthans zou precies in het denken de grootste rijkdom moeten zitten, bizar hé
Toch zijn er veel die dit niet kunnen verkroppen.
Oud 25 februari 2009, 19:34   #248
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zou precies niet goed komen.

Als het op geweld uitdraait zet ik men geld op Gary.
Garry is anders niet gewelddadig hoor wel strijdlustig maar dat is een andere zaak. Dus hou je geld maar in je zak in plaats van het te vergokken.
Oud 25 februari 2009, 19:39   #249
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zou precies niet goed komen.

Als het op geweld uitdraait zet ik men geld op Gary.
Garry is anders niet gewelddadig hoor wel strijdlustig maar dat is een andere zaak. Dus hou je geld maar in je zak in plaats van het te vergokken.

Ik heb hier nog altijd van een weddingschap aangaande de vorige verkiezing een dineetje te goed van Eddy maar die is schijnbaar inmiddels in rook opgegaan denk ik. Niets meer van te zien.
Oud 25 februari 2009, 19:42   #250
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden beter eens beginnen met al die wachtvergoedingen af te schaffen. Eerst zit dat zijn broek te verslijten op de schoolbanken en dan nemen ze een sabbatjaartje, dat heeft nog geen centiem aan de sociale kas opgebracht maar de 60 + ‘ers, die heel hun leven gewerkt hebben, sommige van hun 14 jaar, en afgedragen, die mogen straks tot hun 70 gaan voortknoeften.

Ja, de ministers die het hier voor het zeggen hebben die hebben natuurlijk liever dat hun stukjes nietsnutten met vier kromme poten na hun universitaire escapades direct kunnen beginnen met hun zakjes te vullen.

Eerst afdragen aan de maatschappij en dan pas trekken en niet andersom.
Ze zouden Jou beter eens zonder geld zetten.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 19:43   #251
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles mag, maar kritiek op uw handelen mag ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 19:44   #252
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ze zouden Jou beter eens zonder geld zetten.
Ja hij is nogal frustree.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:38   #253
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb hier nog altijd van een weddingschap aangaande de vorige verkiezing een dineetje te goed van Eddy maar die is schijnbaar inmiddels in rook opgegaan denk ik. Niets meer van te zien.
garry als euromillionair zo gezellig menuutjes in comme chez soi afdrefelen van doppers ?
Oud 25 februari 2009, 21:02   #254
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uw "bootschap" (sic) getuigt van weinig achting voor de elites van dit land. Zonder universitairen zou u nochtans nog ongeletterder zijn dan u nu al bent. U zou uw "rechten" slechts kunnen verdedigen door met uw vuisten te slaan. U zou hooguit veertig jaar worden en ten slotte bezwijken aan de pest.

Er zijn wel iets te veel universitairen. Men zou een beperkte elite levenslang moeten vrijstellen van enige arbeid om zich te wijden aan "nut"-arm vertier.
Een duikboot, duister of niet, is ook een boot. Maar maak je niet ongerust, hij heeft er geen bootschap aan...er zijn zoveel schappen.
Oud 25 februari 2009, 21:05   #255
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Een duikboot, duister of niet, is ook een boot. Maar maak je niet ongerust, hij heeft er geen bootschap aan...er zijn zoveel schappen.
Vooral veel schapen.
Oud 25 februari 2009, 21:15   #256
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
garry als euromillionair zo gezellig menuutjes in comme chez soi afdrefelen van doppers ?
Doppers kunnen ook rijk zijn he. Die hebben meestal de luxe van met hun stempelgeld rond te komen, een andere mens niet, die moet zien dat hij zovlug mogelijk aan werk ziet te komen.
Oud 25 februari 2009, 21:26   #257
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Vooral veel schapen.
Daarvan is 'schaap' het enkelvoud .
Oud 25 februari 2009, 21:26   #258
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Daarvan is 'schaap' het enkelvoud .
No sheep Sherlock.
Oud 25 februari 2009, 23:03   #259
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doppers kunnen ook rijk zijn he. Die hebben meestal de luxe van met hun stempelgeld rond te komen, een andere mens niet, die moet zien dat hij zovlug mogelijk aan werk ziet te komen.
ja feitelijk zou je bvb voor alle steuntrekkers een vermogensonderzoek moeten uitvoeren. Als uw liquide vermogen 5 of 10 keer groter is dan de steun bvb je hebt dus 100.000euro gespaard als gezin, zou je een tijdje mogen fluiten achter uw steun, vind ik toch...

Waarmee natuurlijk hier het spaargedrag weer wordt afgestraft en de mensen die onbezonnen, bon vivant alles erdoorshassen dan toch weer steun gaan trekken...

Nu als je met gepensioneerden gaat uiteten, heb je ook dik kans dat je het BTWticketje mag houden...

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 februari 2009 om 23:05.
Oud 25 februari 2009, 23:46   #260
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja feitelijk zou je bvb voor alle steuntrekkers een vermogensonderzoek moeten uitvoeren. Als uw liquide vermogen 5 of 10 keer groter is dan de steun bvb je hebt dus 100.000euro gespaard als gezin, zou je een tijdje mogen fluiten achter uw steun, vind ik toch...

Waarmee natuurlijk hier het spaargedrag weer wordt afgestraft en de mensen die onbezonnen, bon vivant alles erdoorshassen dan toch weer steun gaan trekken...

Nu als je met gepensioneerden gaat uiteten, heb je ook dik kans dat je het BTWticketje mag houden...
Wie afdraagt aan het sisteem moet ook mogen trekken.

Eerder zouden ze de misbruiken moeten aanpakken. Ik heb het al eerder gezegd, man en vrouw ongehuwd en al 20 jaar afzonderlijk opgeschreven staan. Man verdiend jaarlijks tussen de 80 en de 120 miljoen Bfr. Vrouw stempel al 20 jaar als alleenstaande moeder. Trekt bij gevolg dubbel kindergeld en vanwege onvermogendheid ook nog wat studiebeurzen. Ze woont wel op een domein van meer dan 12 hectare, villa met binnenzwembad, een groot aantal paardenboxen, allee kortom alles erop en er aan, dat op naam staat van een van de firma’s van de man. Zij en minstens één van de kinderen rijden ieders in een gloed nieuwe 4 x 4. De firma betaalt aan de man het minimum loon daar hij minstens een vierde van de inkomsten in het zwart oogst en de firma betaald op de afgeroomde restant amper 30% belastingen. Voordien worden er van deze restant eerst nog wat transacties verricht, doorsluizen naar andere zogezegd verliesleidende firma’s + reserve opbouw voor het komende jaar. En niemand die daar over struikelt? Neem me niet kwalijk he.

Bovendien vind ik dat men ook de kindervergoeding zou moeten herzien.

Eigenlijk zou men voor het eerste kind het meeste moeten trekken daar dat de grootste kosten met zich mee brengt. Wie bij ieder kind opnieuw alles wil nieuw kopen moet maar zien dat hij die kost kan opbrengen.

Het tweede kind wat minder, het derde nog wat minder en het vierde het minst, daarna gedaan.

De kindervergoeding werd in het leven geroepen in een tijd dat wanneer vader thuis zijn broek aan de hoek van het bed hing, er weer een spruit op komst was. Dat is nu niet meer het geval. Er zijn anticonceptiva genoeg en wie er de mentaliteit op wil nahouden van poept er maar op los en wat komt dat komt, die moet dan maar zien dat hij er voor opdraait ook. Dat zal dan al voorkomen dat sommige meer dan 2500 euro aan kindergeld trekken en er bovenop dan nog eens stempelgeld bij krijgen, sommige zelfs voor beide partners. Niet te verwonderen dat heel wat allochtonen het hier het land van koek en honing vinden.

En de mensen op leeftijd, die zouden moeten blijven travakken. Ik geloof dat ze hier flink beginnen door te trappen, die politiekers.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2009 om 23:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be