Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 19:24   #421
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wel, het gaat er eigenlijk niet om de tegenstander van je gelijk te overtuigen. Maar je wil dus wel erg graag weten hoe hij een of ander
precies ziet. En ook waarom hij het zo ziet.
Ja, dat ook natuurlijk. Maar ik geloof dat dat opgehitst hier nog nauwelijks representatief is voor oprechte meningen, en dat de tegenstellingen groter en groter worden, gewoon door dat gegil hier.
PollyCorrect is offline  
Oud 7 maart 2009, 19:55   #422
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, dat ook natuurlijk. Maar ik geloof dat dat opgehitst hier nog nauwelijks representatief is voor oprechte meningen, en dat de tegenstellingen groter en groter worden, gewoon door dat gegil hier.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar er is toch nog een ander aspect. De leiding in zionistisch Israel (niet alleen Netanyahu of Liebermann) maar ook de leden van de Arbeiderspartij lijken zo zeker te zijn dat zij zich alles kunnen veroorloven dat dit vroeg of laat tot katastrofen moet leiden. Nu zijn er reeds opstootjes in Zweden bij een tenniswedstrijd Zweden -Israel. Maar dit is nog maar het begin van de afkeer van zionistisch Israel.

Ik heb leren lezen met Karl May en Jules Vernes. Vooral later, bij het herlezen was ik getroffen door het anti-Joodse van die boeken en hoe die schrijvers die situaties als vanzelfsprekendheid beschouwden. Habakuk bij Jules Vernes was een begrip.

Deze afkeer lijkt terug te komen. Beseffen de Israelische beleidvoerders wel wat zij aan het afroepen zijn. De Armeense genocide duurde maar vrij kort en toch betaalt Turkije nu nog. De Palestijnse terreur en verdrijving sleept langer aan. De wonden die nu geslagen worden zullen ooit betaald worden
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 7 maart 2009, 21:47   #423
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Vooral later, bij het herlezen was ik getroffen door het anti-Joodse van die boeken en hoe die schrijvers die situaties als vanzelfsprekendheid beschouwden. Habakuk bij Jules Vernes was een begrip.

Deze afkeer lijkt terug te komen.
Zonder dat antisemitisme - dat vooral in de christelijke wereld opgang maakte - zou er nu van Israël vermoedelijk geen sprake zijn.

Mensen die haast nergens welkom waren, die zochten een thuis. En botsten met de oorspronkelijke bewoners van zodra de minoriteit groot genoeg was om de samenleving te verstoren. Een (te verwachten) mislukt multicultureel experiment avant la lettre. Waarbij WO I roet in het eten gooide met beloftes én aan de Joden (om geld voor de oorlogsinspanning) én aan de Arabieren (om te vechten tegen de - eeuwenoude -Turkse 'bezetter' en vijand).

Het zou spijtig zijn moest dat racisme terug komen. Het heeft helaas al de islamwereld besmet, ook dat stuk dat met het conflict rechtstreeks niets te maken heeft.

Onze voorouders hebben met zijn allen boter op het hoofd.
Oud 7 maart 2009, 22:21   #424
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Welk een bekrompen en/of misleidend standpunt.

Het mogelijke scenario van het uiteenvallen van een staat door inwendige factoren gelijk stellen met de vernietiging van een staat door buitenlandse agressie......is het goedkeuren van elke oorlogshandeling.

Het rechtvaardigt in één klap ook elke oorlogsactie van Israël in Gaza en reduceert de beperkte doelen van Israël daarbij tot erg soft gedrag.
Noemt u de autochtone bevolking van Israël/Palestina nu al "buitenlandse agressie"?
Jeetje, het wordt absurder met de minuut...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 maart 2009, 22:24   #425
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Wat heb ik miszegd? Mag ik de vernietiging van België niet nastreven?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 maart 2009, 23:28   #426
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder dat antisemitisme - dat vooral in de christelijke wereld opgang maakte - zou er nu van Israël vermoedelijk geen sprake zijn..
Dat is maar een persoonsgebonden opinie,en géén feit,slechts een aanname...

Citaat:
Mensen die haast nergens welkom waren, die zochten een thuis.
Ooooh here jezus,wat een verdraaiïng van de werkelijkheid...

De Nazi's hadden ze proberen uit te roeien,en kunnen we dus duitsland toen op dat moment schrappen als een plaats waar ze destijds niet welkom waren...Maar de overige europese landen mijn beste.....Daar waren ze wél welkom en daar wonen er momenteel nog altijd méér dan genoeg...

En dat is dan voor U voldoende redenen om de inwoners van het land dat zij zelf op het oog hebben zomaar uit hun huizen en dorpen te verjagen...

Citaat:
Het zou spijtig zijn moest dat racisme terug komen. Het heeft helaas al de islamwereld besmet, ook dat stuk dat met het conflict rechtstreeks niets te maken heeft.

Onze voorouders hebben met zijn allen boter op het hoofd.
Natuurlijk mijn beste ,de typische reactie,iederéén heeft schuld aan de situatie ,uitgezonderd die zionistische keppeltjesdragers die er in één bepaalde streek wonen waar ze een ander volk hebben verjaagd....

Ze zijn zo onschuldig meneer...altijd de schuld van de anderen waaronder zij lijden...natuurlijk joh....
Svennies is offline  
Oud 8 maart 2009, 01:16   #427
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dan ook niet in hoe die aanvallen voor andere moslimlanden op zich bedreigend zouden kunnen zijn.
De Palestijns-Israëlische kwestie is geen godsdienstoorlog. Er zijn evengoed christelijke Palestijnen die meestrijden met hun islamitische volksgenoten tegen Israël.
Alleen probeert de joodse staat er een godsdienstoorlog van te maken. Dat is de reden waarom Israël Hamas heeft gefinancierd: Israël zag in Hamas hun tegenpool, aangezien ze geen antwoord hadden op het seculiere verzet van de PLO.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 01:31   #428
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik zou kassams geen vuurpijlen noemen. En sinds wanneer is zesduizend plus
'enkele'?
Voorlopig hebben we het trouwens niet over 'militaire' dreiging maar over
terroristische dreiging.
De term "terrorisme" wordt meestal gebruikt om een waardeoordeel te vellen. De vijand wordt pertinent als terrorist afgeschilderd, de eigen acties nooit.

Terrorisme is echter een tactische term die geen ethisch waardeoordeel bevat. Terrorisme is het op een willekeurige wijze terroriseren van een burgerbevolking om een politiek doel te bereiken.
Dat de aanvallen van Israël op Gaza terrorisme zijn, is een feit. Daar kunnen we niet veel over discussiëren.
Zijn de qassamraketten terrorisme? Daar is de lijn een stukje flouer. Enerzijds zijn de inwoners van Sderot en Ashkelon geen onschuldige burgers, maar kolonisten die vanuit een zionistisch-fascistische ideologie meewerken aan etnische zuivering: zij bevolken dorpen die gebouwd zijn op de ruïnes van Arabische dorpen. Anderzijds weet ik niet of het afschieten van onnauwkeurige raketten wel in verhouding staat met de schuld van deze kolonisten. Bovendien kan je tenslotte onschuldige kinderen treffen, en zoiets kan nooit aanvaard worden.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 01:35   #429
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het nu meer of minder aanvaardbaar om mensen als "slangen" te bestempelen dan om mensen als "mestkevers" te bestempelen?

(uiteraard daarbij even terzijde gelaten dat "mestkevers" nog het nuttige werk doen om de stront van anderen op te ruimen).
Moet ik mij hier verantwoordelijk voelen om de woorden van Karel De Gucht te gaan verdedigen?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 01:47   #430
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dus in 1940 werd die verdrijving reeds georganiseerd ?

ben even sprakeloos !
Al eerder. Al in 1937 zegt David Ben Goerion, één van de vaders van de staat Israël, over de Negev-woestijn dat alle Arabieren moeten verjaagd worden en vervangen door joden.

Al sinds de jaren '30 (en mogelijk al eerder) is het duidelijk dat het doel van het zionisme een zuiver-joodse staat is. Waar alle niet-joden zullen gedeporteerd of vermoord worden.

"Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...We must expel the Arabs and take their place...not in order to dispossess the Arabs of the Negev or transfer them but to guarantee in order to our own right to settle those places."

"We are obliged to remove the Arabic names for reasons of state. Just as we do not recognize the Arabs' political proprietorship of the land, so also we do not recognize their spiritual proprietorship and their names."
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 07:44   #431
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Noemt u de autochtone bevolking van Israël/Palestina nu al "buitenlandse agressie"?
Jeetje, het wordt absurder met de minuut...
Inderdaad. De Israëlische Palestijnen die 20% van de Israëli uitmaken, hebben het redelijk naar hun zin en pleiten helemaal niet voor de vernietiging van de staat Israël.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 maart 2009, 07:45   #432
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb ik miszegd? Mag ik de vernietiging van België niet nastreven?
U heeft gezegd dat de vernietiging van Israël een noodzakelijke stap is voor vrede in het Midden Oosten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 maart 2009, 07:49   #433
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is maar een persoonsgebonden opinie,en géén feit,slechts een aanname...
Neen, dat zijn historische feiten.

Citaat:
Ooooh here jezus,wat een verdraaiïng van de werkelijkheid...

De Nazi's hadden ze proberen uit te roeien,en kunnen we dus duitsland toen op dat moment schrappen als een plaats waar ze destijds niet welkom waren...Maar de overige europese landen mijn beste.....Daar waren ze wél welkom en daar wonen er momenteel nog altijd méér dan genoeg...
Onzin. Ze waren nergens welkom. Vandaar ook de bereidwillige medewerking van Europa aan wat Hitler de endlösing noemde. Iedereen wass tegen de Joden. Niet alleen Nazi-Duitsland.

Citaat:
En dat is dan voor U voldoende redenen om de inwoners van het land dat zij zelf op het oog hebben zomaar uit hun huizen en dorpen te verjagen...
Dat wordt door JeeBee nergens zo gesteld

Citaat:
Natuurlijk mijn beste ,de typische reactie,iederéén heeft schuld aan de situatie ,uitgezonderd die zionistische keppeltjesdragers die er in één bepaalde streek wonen waar ze een ander volk hebben verjaagd....

Ze zijn zo onschuldig meneer...altijd de schuld van de anderen waaronder zij lijden...natuurlijk joh....
Het reageren niet waard.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 maart 2009, 10:55   #434
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het reageren niet waard.
De nagel op de kop Paulus. Bedankt, zo moet ik het niet meer schrijven.
Oud 8 maart 2009, 13:23   #435
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Al eerder. Al in 1937 zegt David Ben Goerion, één van de vaders van de staat Israël, over de Negev-woestijn dat alle Arabieren moeten verjaagd worden en vervangen door joden.

Al sinds de jaren '30 (en mogelijk al eerder) is het duidelijk dat het doel van het zionisme een zuiver-joodse staat is. Waar alle niet-joden zullen gedeporteerd of vermoord worden.

"Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...
We must expel the Arabs and take their place...

"We are obliged to remove the Arabic names for reasons of state. "
zoals reeds eerder gezegd, moet je hier wel sprakeloos van worden....vermits men hier geen WO II -reden kan voor aanhalen. DAT is nog niet algemeen geweten, denk ik. ik dacht dat dergelijke uitspraken van NA WO II dateerden (niet dat ze dan minder onrechtvaardig of walgelijker zouden zijn).
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 8 maart 2009 om 13:26.
roodhaar is offline  
Oud 8 maart 2009, 14:53   #436
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn historische feiten.Paulus.
geïnterpreteerd op paulusiaanse wijze natuurlijk,of anders gezegd een verdraaiïng van de werkelijke feiten.....

Citaat:
Onzin. Ze waren nergens welkom. Vandaar ook de bereidwillige medewerking van Europa aan wat Hitler de endlösing noemde. Iedereen wass tegen de Joden. Niet alleen Nazi-Duitsland.
Kun je nog korter de bocht door dan U hier doet.....

Zonder uitzondering iedere europeaan ervan beschuldigen om tegen de joden te zijn....

Die ontelbare mensen die destijds hun joodse medemensen met gevaar voor eigen leven onderdak hebben geboden om aan de nazistische jodenvervolging te ontsnappen zullen U alvast niet dankbaar zijn....

Net zoals de deense bevolking U niet dankbaar zal zijn

Citaat:
In okt - Het Deense Verzet helpt zo'n 7.220 Deense Joden ontsnappen naar Zweden over zee.
http://www.geocities.com/vb_holocaust/ht1943.html

Of het verzet.....
http://www.go2war2.nl/artikel/1659/5

Citaat:

Het reageren niet waard.

Paulus.
Citaat:
De nagel op de kop Paulus. Bedankt, zo moet ik het niet meer schrijven.
Natuurlijk niet, zal ik nog een keer de quote van Jaani aanhalen....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani Dushman

"Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...
We must expel the Arabs and take their place...

"We are obliged to remove the Arabic names for reasons of state. "
Svennies is offline  
Oud 8 maart 2009, 15:10   #437
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...We must expel the Arabs and take their place...not in order to dispossess the Arabs of the Negev or transfer them but to guarantee in order to our own right to settle those places."

"We are obliged to remove the Arabic names for reasons of state. Just as we do not recognize the Arabs' political proprietorship of the land, so also we do not recognize their spiritual proprietorship and their names."
Hier de wat mildere kant van het verhaal:
Citaat:
Ben-Gurion believed that the sparsely populated and barren Negev desert offered a great opportunity for the Jews to settle in Palestine with minimal obstruction of the Arab population. He set a personal example by choosing to settle in kibbutz Sde Boker at the centre of the Negev and established the National Water Carrier to bring water to the area. He saw the struggle to make the desert bloom as an area where the Jewish people could make a major contribution to humanity as a whole.[8]
http://en.wikipedia.org/wiki/David_B..._and_the_Negev

U moet niet zo eenzijdig berichtgeven.
liberalist_NL is offline  
Oud 8 maart 2009, 15:14   #438
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
zoals reeds eerder gezegd, moet je hier wel sprakeloos van worden....vermits men hier geen WO II -reden kan voor aanhalen. DAT is nog niet algemeen geweten, denk ik. ik dacht dat dergelijke uitspraken van NA WO II dateerden (niet dat ze dan minder onrechtvaardig of walgelijker zouden zijn).
Gewoon uit de context gerukte uitspraken om Israël zwart te maken. U valt maar al te graag in die valkuil.
liberalist_NL is offline  
Oud 8 maart 2009, 15:57   #439
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gewoon uit de context gerukte uitspraken om Israël zwart te maken..

die citaten ZIJN duidelijk en zijn wat ze zijn , én dateren bovendien van VOOR de WO II. d�*t is idd "zwartmakend" én zelfs zo straf dat ik ernaar verwees met termen als "sprakeloos". Maar het is het zionisme zelf dat inherent aan de basis van dit zwartmaken van ligt.

Citaat:
U valt maar al te graag in die valkuil
Nee, hoor
Net zomin ik (net zoals steeds meer mensen ) niet meer in de valkuil trap van het verzwijgen of goedpraten van de agressor Israel en zijn steeds verder durende bezetting en kolonisatie.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 8 maart 2009 om 16:03.
roodhaar is offline  
Oud 8 maart 2009, 16:20   #440
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
geïnterpreteerd op paulusiaanse wijze natuurlijk,of anders gezegd een verdraaiïng van de werkelijke feiten.....

Kun je nog korter de bocht door dan U hier doet.....

Zonder uitzondering iedere europeaan ervan beschuldigen om tegen de joden te zijn....

Die ontelbare mensen die destijds hun joodse medemensen met gevaar voor eigen leven onderdak hebben geboden om aan de nazistische jodenvervolging te ontsnappen zullen U alvast niet dankbaar zijn....

Net zoals de deense bevolking U niet dankbaar zal zijn

http://www.geocities.com/vb_holocaust/ht1943.html

Of het verzet.....
http://www.go2war2.nl/artikel/1659/5

Natuurlijk niet, zal ik nog een keer de quote van Jaani aanhalen....
Wat hebben die arme Denen met de zaak te maken?
Francientje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be