Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2009, 13:38   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Straf mijn beste, waar woont U, ik ken een persoon die nog steeds wacht tot de schuldige van een ongeval ,óók met een bromfiets en nog wel op diezelfde plaats,net in die bewuste periode zich kenbaar maakt om de door hem toen veroorzaakte schade met terugwerkende kracht en uiteraard de nodige compensaties wat levensduurte betreft gaat vergoeden...de term vluchtmisdrijf laat hij graag vallen ter compensatie...

U mag zich geamuseerd hebben om Uw eigen schade te gaan herstellen,wel mijn beste, hij was destijds véél minder geamuseerd toen hij het factuur onder ogen kreeg wat zijn eigen schade betrof voor iets wat zijn fout niet was....

Maar daar hebt U in Uw jeugdige overmoed nooit aan gedacht zeker,dat een ander de voor de schade ,veroorzaakt door Uw jeugdige roekeloosheid zélf mag opdraaien....

En U bent daar nog trots op ook....
Staat er ergens dat hij het ongeval heeft veroorzaakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 13:57   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Staat er ergens dat hij het ongeval heeft veroorzaakt?
Er staat 3 straten met voorrang van rechts ,en ik ken die straat waarover hij het heeft héél goed....

Hij heeft dus géén voorrang van rechts gegeven,en ja dus heeft hij wel degelijk het ongeval veroorzaakt...

Plus mijn beste, die bocht waarop hij afging op het moment dat het ongeval gebeurde is er écht geen om met de gaskraan open te nemen....

Geloof me vrij....

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 maart 2009 om 14:02.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 13:59   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
U vergeet kennelijk dat u ook jong bent geweest.
Ach zo,dat is voor U een reden tot het plegen van vluchtmisdrijf.......
Oud 8 maart 2009, 15:18   #44
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

U had ook gewoon: Ja kunnen typen had je wat aanslagen bespaard.
Oud 8 maart 2009, 16:36   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
U had ook gewoon: Ja kunnen typen had je wat aanslagen bespaard.
Volgens U mag men dus zomaar vluchtmisdrijf plegen omdat men "jong" is....
Oud 8 maart 2009, 17:04   #46
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Volgens U mag men dus zomaar vluchtmisdrijf plegen omdat men "jong" is....
Komaan we zijn zelf toch ook jong geweest. Ik ben het nog steeds.
Oud 8 maart 2009, 17:45   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Svennies
Stuur me maar een PM'tje, ik wil die kerel wel eens spreken en eens kijken wat zijn schade was.
Maar hij zal wel goed moeten kunnen vertellen welke kleur/opschildering mijn zeer herkenbare helm had.

En zijn schade was een gekraste- geverfde- stalen bumper. Zoals ik al melde, een jonge oom van me had het gezien. En daardoor wist ik wel dat het voor de in zijn recht zijnde aanrijder niet erg was.

Mare, hoe gemakkelijk rijd U een fietspad op zonder uit te kijken? Want dat is een paar ander mouwen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 maart 2009 om 17:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 17:46   #48

Karma's schermafbeelding

Standaard

De strafste stoot was tijdens onze huwelijksreis. Ik had de afstand wat mis ingeschat waardoor we midden in de nacht op de route Napoleon in Frankrijk zaten. Voor degenen die die baan niet kennen ... de ene kant rotsen, de andere kant afgrond ... twee rijstroken, dus eentje om te gaan en eentje om te keren en de ene bocht na de andere, geen parkeerstrook.
Het was pikkedonker ... geen maanverlichting doordat het bewolkt was ... geen enkel reflectorke langs de weg ... geen witte strepen.
En toen vielen mijn lichten uit langs beide zijden tegelijk .... niets meer te zien ... enkel af en toe een wagen of een vrachtwagen (gelukkig op dat moment eventjes niet). Probleem was ook dat er nergens parkeerplaats was en dat er een wagen achter mij aan het naderen was.
Ik zette me louter instinctief op het rijvak van de tegenliggers en liet die wagen passeren. Onmiddellijk er na reed ik er achteraan en probeerde op zo'n drie vier meter afstand te blijven zodat ik kon profiteren van zijn lichten. Bijkomend probleem was dat het vermoedelijk iemand was die daar goed zijn weg wist zodat hij dan ook nog eens heel snel reed ... bocht in, bocht uit ... maar ik had geen enkele keuze en dit heel wat kilometers lang.
We zijn er tenslotte geraakt zonder kleerscheuren ... ttz op dat moment dan toch want de volgende dag waren we slachtoffer van een kettingbotsing. Ik kon nochtans op tijd remmen maar die achter mij niet enne die voor mij stond al stil ...

Achteraan onze wagen stond in koeien van letters ...... JUST MARRIED ....

Laatst gewijzigd door Karma : 8 maart 2009 om 17:49.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 17:57   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga wel eens een vlammenwerper achteraan mijn wagen monteren. Ik denk dat dat beter werkt dan een zelfklevertje met "Hou afstand" erop. Ik ben die idioten moe die denken dat de snelste weg naar huis via het ziekenhuis gaat.

Edit: frustratie want tegenwoordig hangen ze aan je bumper te kleven als je achter een vrachtwagen op de rechtse rijstrook rijdt. Het is mode blijkbaar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 maart 2009 om 17:59.
Oud 8 maart 2009, 18:00   #50

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga wel eens een vlammenwerper achteraan mijn wagen monteren. Ik denk dat dat beter werkt dan een zelfklevertje met "Hou afstand" erop. Ik ben die idioten moe die denken dat de snelste weg naar huis via het ziekenhuis gaat.
Tja ... ik hou altijd voldoende afstand (meestal zelfs nog wat meer dan voldoende) maar toen had ik geen keuze. 't Was plakken of de afgrond in. Het was letterlijk pikkedonker dus onmogelijk om enige richting te bepalen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 18:02   #51
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Edit: frustratie want tegenwoordig hangen ze aan je bumper te kleven als je achter een vrachtwagen op de rechtse rijstrook rijdt. Het is mode blijkbaar.
misschien walen/brusselaars die uw dubbele VL in de smiezen kregen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 18:04   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tja ... ik hou altijd voldoende afstand (meestal zelfs nog wat meer dan voldoende) maar toen had ik geen keuze. 't Was plakken of de afgrond in. Het was letterlijk pikkedonker dus onmogelijk om enige richting te bepalen.
No worries... ik had het niet op jou. Ik haat gewoon die gasten die aan je bumper kleven ook al rij je op het meest rechtse baanvak.

Degene die me nog een duwke geeft omdat hij geen afstand wou houden krijgt van mij geen blauw formulier meer maar twee blauwe ogen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 maart 2009, 18:05   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien walen/brusselaars die uw dubbele VL in de smiezen kregen.
Laat ik dat toevallig al gezegd hebben op dit forum.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 maart 2009, 18:34   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 uur en 16 minuten , Centrum Utrecht naar Bornem. 'k moest gaan werken.
Ik reed toen met een licht aangepaste Opel Omega A.

maar het meest plezier heb ik gehad met mijn Fiatje 128 3P coupe.
In relantie klonk het alsof er elk moment een paddestoelwolk vanonder de motorkap ging komen. In realiteit was het een high end getuned motortje onder de kap -een opgeboorde 1300 (dezelfde motor als in het geniale sportwagentje Fiat X/9) waar orgineel 75pk moesten uitpruttelen, maar waar € 4000 in 92 toch de hoogtoerige 135 PK uitgebraakt kwamen tegen 8900 rpm (god zegene holle kleppen en dubbele klepveren).
De orginele short ratio 4 bak bleek bestand tegen dit geweld, en met 740 kg auto wou dat zeggen dat er stukken asfalt weggetrokken werden (en banden, en koppeling).

Als er iemand hier de Mcdonalds in Mechelen weet, naast het rode kruis plein. De weg naar de E19. Daar heb je dus een set stoplichten. Mijn bakje uit 1978 , zoals ik zei, klonk desintegrerend als die in vrijloop (toch nog 1500 rpm).
Komt er een echte jonny met zijn Golf 2 GTI naast me staan, met de nodige gebaren en gaspedaalbehengsting geeft ie te kennen dat hij wel een sprintje wil trekken.
Ik reageer niet. Maar het word groen licht en ik plank. Rook , rubbergeur, gepiep van banden. wat gejengel met de versnellingen en ik haal de 90km/u met een leuke voorsprong. Maar ik hou het op 90km/u . Komt die driftkikker me voorbij tegen een rotvaart. Om 200 meter verder een Zwaantje mee te krijgen.... Gniffel.
Ha dat was dat door de Luc geprepareerd geel bakske, en de maddox was da niet die priveclub in die kelder daar.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 18:55   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen idee over de privee club, maar het zou me niet verbazen.

En de basis spullen voor de motortuning kwamen van een winkel/sloop "Autopark Jos" in Puurs.
Die hadden specifiek materiaal voor die Fiat motoren+ geniale ideen.
Maar mijn autootje was hemelsblauw, en het reservedelenleverende wrak knal orange.
Oud 8 maart 2009, 19:15   #56
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Een zondagmorgend , goed weer en eventjes de moto gepakt om wat uit te waaien, ik rijd met een 100km per uur op een vierwegsbaan hier in de Kempen, komt er plotseling uit een zandweggetje een oude Mercedes gereden en kruist de baan, ik wist alles toe slaan of ik zit erop, met een beetje geluk is die Mercedes snel genoeg en raak ik er achterdoor, hing daar verdorie toch wel ne remork aan zekers. Pfffffffff
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 19:47   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Svennies
Stuur me maar een PM'tje, ik wil die kerel wel eens spreken en eens kijken wat zijn schade was.
Maar hij zal wel goed moeten kunnen vertellen welke kleur/opschildering mijn zeer herkenbare helm had.
Waarom mijn beste,voor de persoon in kwestie zélf hoeft het niet meer....
Dat was destijds een collega van mij ,en die echt laaiend was, wat betreft dat voorval..Of die nu nog leeft kan ik zelfs niet zeggen aangezien ik hem al jaren niet meer heb gezien....maar destijds mijn beste, hij had U de nek omgewrongen ,zo kwaad was hij....

En dacht U écht dat hij zich na zowat 19 jaar zich precies gaat herinneren hoe Uw helm er exact uit zag nadat U hem in een flits komt voorbijgestoven onderwijl zijn bumper als het ware mee te pakken om vervolgens uit het zicht te verdwijnen en niet meer terug te keren naar de plaats van het ongeval...

Citaat:
Svennies
En zijn schade was een gekraste- geverfde- stalen bumper. Zoals ik al melde, een jonge oom van me had het gezien. En daardoor wist ik wel dat het voor de in zijn recht zijnde aanrijder niet erg was.
Mare, hoe gemakkelijk rijd U een fietspad op zonder uit te kijken? Want dat is een paar ander mouwen.
En voor U een reden om er vanonder te muizen...
Goedkoop excuus mijn beste aangezien U alvast niet vanop Uw plaats waar U halt hield de exacte schade aan die auto vast te stellen...

U hebt toch maar naderhand vernomen van Uw oom wat de werkelijke schade was....

Volgens Uw oom niet zo erg....zozo dat is ook maar een mening...

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 maart 2009 om 19:47.
Oud 8 maart 2009, 21:44   #58
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N2 's nachts kan soms ook wel schrikken.
Die wegversmallingen zijn soms niet aangegeven.
Oud 9 maart 2009, 02:19   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kortom Svennies. U gaat er van uit dat ik niet gewoon een dikke duim heb.

Eneuh, blijkbaar is de Boomse Steenweg een voorrangsweg- dus uw vriendje uit een grijs verleden was nog in fout ook. Dat was ik vergeten. Ten slotte waren het capriolen van zegge en schrijve 20 jaar geleden.
Willen we nu eens een confrontatie met de politie erbij? Die gaan eens lachen.
Trouwens, 1 aangifte bij de politie later zou die wel tot bij mij aan de deur gebracht hebben.

Mare, U lijkt me wel een Mercedes rijder.

1991, een koude vrijdagnacht in februari. Ik had gedaan met werken en tuf met mijn nieuwe brommer (Yamaha FS1, net zoals mijn vader er 1 had) tegen 40 km/u (nieuwe brommer, nog niet aan geknutseld)naar mijn kameraden in Duffel. Op de N14, Mechelse steenweg.
In elkaar gekropen, neus in de jas, bibberend door die winterkou.
Plots zie ik de lucht, de grond, een keiharde klap op mijn rechterknie, en een vonkenregen van mijn uitlaat die asfalt aan't schrapen is. Aan de spoorbrug staan houten paaltjes tussen weg en fietspad. Ik schuif recht op zo'n paaltje af, met de brommer nog tussen mijn benen. De ontmoeting van carter en paaltje was minder vriendelijk.

Ik lig er totaal verdwaasd van de klap, dat er een dikke chromen bumper een paar cm van mijn hoofd stopt. Ik kan met een beetje moeite mijn vliegeniersbril omhoog schuiven. Staat er een corpulente kerel over me gebogen, met een echt waanzinnig grote sigaar in zijn mond, een hoed maakt het gewoon af.

"Alles ok", vraagt die man met een walm van cognac en sigaar in mijn gezicht. Ik nog te verdwaast door de klap mompel: "k'weet ni".

"Dan is't goed", die gaat uit mijn zicht, ik hoor de autodeur terug dichtklappen, en zie de auto wegmanoevreren. Een periode X later voel ik me in staat recht te kruipen.
Een knie ter grote van een leuke meloen, mijn leren jas aan 1 kant ruw geschaafd, 1 handschoen half gesmolten en half opengeschuurd. 1 achterwiel paraplu, voetsteun en achterrempedaal scheef.
Het laatste ik ervan zie is een afgebroken mercedes ster die aan de oprit ligt waar ik denkelijk begon te vliegen.

Wat moet ik daar nu van denken?
Oud 9 maart 2009, 03:13   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Toen ik een jaar of 14-15 was had ik mij een afgedankte moto gekocht. Niet goed meer voor op de baan maar voor een jonge gast ideaal voor te crossen op velden en wegen.
Er mankeerde wel van alles aan, je moest hem in gang lopen, remmen was ook niet je dat en af en toe bleef de vlotter van de carburator hangen met benzinelek als gevolg.
Zo waren ik en een aantal vrienden weer eens bezig met dat ding en ieder op zijn beurt mocht eens achterop mee rijden. Ik was aan 't rijden en de motor vliegt in brand (die verrekte vlotter weer), ik spring er af en mijn vriend die achterop zat vliegt met moto en al 20 meter verder in een gracht.
Heel onze vrolijke bende lag plat van 't lachen.

Dit was een vrolijke noot maar ik heb ook een minder vrolijke meegemaakt.

Op kaai 869 tijdens het werk werd ik met mijn minibusje met 11 man aan boord in de zij gepakt door de auto van een ceelbaas die tegen 130 -140 reed. Gevolg - busje kantelde, schoof nog een twintig meter verder over het beton en alle inzittenden opgenomen op spoed in drie verschillende gasthuizen.
De ceelbaas die niets had liep nadien een correctionele veroordeling op en werd ontslagen na 30 jaar dienst.

Er volgde nadien nog een groot onderzoek door de veiligheidsdiensten van de haven die allerlei veranderingen/aanpassingen aan de voertuigen oplegde.
Een loeiende toeter eens je over een bepaalde snelheid ging was daar een van.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 maart 2009 om 03:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be