![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wie is die "we"?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet niet, ik zou niet weten wat de individuele Belg uit Merksem of uit Dinant daar mee te maken heeft hoor....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer zelfs de volmaakt tweetalige Franstaligen in deze discussie komen vertellen dat het normaal is dat Franstaligen geen Nederlands willen leren, omdat dat zo'n dom provinciaal taaltje is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep, maar heb weinig contact met mijn Franstalige collega's. vooral omdat we met een 1-talige dienst zitten hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was in elk geval wel een manier van samenwerken die heel goed werkte, en waar iedereen zijn gading kon vinden. Natuurlijk kan men opwerpen dat het weeral de Vlamingen waren die "hun broek afstaken", maar dat is maar een (volgens mij verkeerde) manier van zien. Je kan dat even goed als een superieur iets bekijken, en zeggen dat het de Vlamingen waren die de kennis hadden die de sleutel tot het samenwerken bezaten. Hadden we nu ge-eist dat een week, iedereen frans sprak, en de volgende week, iedereen nederlands, ja dan hadden we de goeie samenwerking op onzen buik kunnen wrijven en daar had dan niemand wat aan gehad, want onze dienst zat in een Duitse samenwerking, en hadden we twee kleinere diensten gehad, dan zouden we minder gewicht hebben gehad in die internationale samenwerking. Citaat:
Ik denk gewoon dat franstaligen inderdaad een objectief kleinere motivering hebben om dat te doen, maar vooral, niet gezegend zijn met een onderwijs van degelijke kwaliteit terzake. Nu, de harde Vlamingen hebben dat blijkbaar begrepen: als ze willen de "verfransing" vermijden, dan moet je in de eerste plaats zorgen dat Vlamingen minder goed frans kunnen. Onder het motto: Als ge geen broek aanhebt, dan kunt ge ze ook niet afsteken. Kwestie van op gelijk niveau te spelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 |
Banneling
|
![]() Frans Bauer heeft wat. Ik hou nogal van deze volkse liedjes. Niet te lang natuurlijk, maar hij mag er wel zijn. Maar Koen Wauters... die vind ik nu echt overroepen. Vermoedelijk ne 'goeie mensch', daar niet van, maar wat men daarin ziet, dat begrijp ik niet. Als hij nog een mooie stem zou hebben of iets te vertellen had, maar noch met het een, noch met het andere, heeft de goede God hem begiftigd.
En als ik nu in deze moest kiezen, dan kies ik hier voor de Nederlandse volkse zangcultuur. Let wel, Frans Bauer is een Limburger. Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2009 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ga dan eens op het forum van Le Soir wat lezen en lees eens wat ze denken over onze taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, *doem en verdommenis* ! "En wie gaat dat nu kunnen lezen " was het universele gedonder van de hele academische hierarchie boven mij ! Hoe doen we het met de internationale jury ? - eh, ik kan het natuurlijk in het frans vertalen... - zijdegijzot ? Haha, al die fiere Vlamingen, die tot het besluit kwamen dat een doctoraalscriptie in het NEDERLANDS schrijven toch wel wat bizar was. Nee, dat moest in het Engels. Maar ik heb voet bij stuk gehouden, en heb wat duitsers in mijn jury gehad die, woordenboekje in de hand, mijn spul toch maar gelezen hebben. Ze mochten hun vragen wel in het engels of het duits stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1333 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als iedereen meerdere talen spreekt is er altijd wel een manier om overeen te komen, en dan maakt het niet uit welk van de beide er wanneer wordt gebruikt. Als Franstaligen vooral eentalig zijn (en dat is in Belgie zo, in een schrijnende mate), en eisen dat anderen zich aanpassen, dan vallen er veel mensen uit de boot. In Vlaanderen althans vinden we dat zeer onrechtvaardig en willen we dat vermijden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg zijn de Walen taalfascisten die het vertikken de landstaal te spreken... zoiets? Ik zie trouwens niet in waarom ik me overal en per definitie aan de taal van mijn gesprekspartner moet aanpassen, gewoon omdat IK vijftalig ben? Het is niet omdat ik bereid ben om in Wallonie en in Frankrijk Frans te spreken, dat ik hetzelfde moet doen in Brussel. Brussel is tweetalig dus d�*�*r spreek ik per definitie Nederlands... tenzij ik iets nodig heb van een niet-officiele instantie die me anders niet verstaat, dan spreek ik Frans. Hebben ze iets nodig van mij dan zullen ze hun broek moeten afsteken... en een tolk gaan halen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2009 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Fin die geen Frans kan, wordt in Wallonie met open armen ontvangen als hij de moeite doet om Nederlands te spreken... Dat bedoel je toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 |
Minister-President
|
![]() Alleszins indien hij in een faciliteitengemeente terechtkomt.
![]() |
#1339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aan een Fin, die U niks gevraagd heeft, en thuis viskes staat te bakken, gaan VERWIJTEN dat hij op uw vragen ENKEL MAAR kan proberen in 't Nederlands te antwoorden en jammer genoeg niet in 't Frans, en dat ge waarschijnlijk wel voldoende nederlands kunt om die vragen ook in 't Nederlands te stellen, en zijn antwoorden te begrijpen, dat gaat voor mij over de streep van de absurde lompigheid. Want diene Fin heeft niemand nodig, en dienen is getrouwd met een Waalse die alle administratie en lokale kontakten wel kan verzorgen in afwachting dat zijn assimilleke frans voor beginnelingen in de post gaat toekomen. En ge zou hem het leven misschien een beetje minder ONAANGENAAM kunnen maken door hem voorlopig niet te veel lastig te vallen met uw lokale taalhistoriekes. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2009 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vwala. We gaan mekaar nog verstaan, zie. |
|
![]() |
![]() |