Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 00:16   #241
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iets zegt mij dat een overzicht van de vragen van Frank Vanhecke, naast deze van Jean-luc Dehaene, de stelling dat het Vlaams Belang op het Europees parlement niks uitvoert, van de kaart veegt.

Tenzij erkend wordt dat Jean-Luc Dehaene nog 100 keer minder doet.

Paulus.
De vragen zijn gans het parlementaire werk?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 00:26   #242
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Neen. Maar ze beslaan daar toch een groot deel van.

Heeft u bronnen die aantonen dat Jean-luc Dehaene meer zou uitrichten in het Europees Parlement dan Frank Vanhecke?

Ter volledigheid van de stelling, zijn ze alvast voor mij, zeer welkom.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2009 om 00:27.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 00:34   #243
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat u erover begint. Dehaene heeft ook nog twee ontwerpresoluties ingediend, nam deel aan 13 parlementaire debatten en legde één schriftelijke verklaring neer. Bij Vanhecke zijn deze cijfers respectievelijk 11, 145 en 19.

Nog een citaat van Dehaene als uitsmijter: "Ik moet eerlijk toegeven dat ik me verveel in het Europees Parlement. Ik ben er voor de partij naartoe gegaan, niet voor mezelf... Ik heb mijn tijd gehad. Ik heb geen zin meer om te investeren in kennis van technische dossiers. Ik blijf er zetelen voor de partij maar op termijn zou ik het willen afbouwen." (De Morgen, 29 juli 2006)

Die man is dus CD&V-lijsttrekker voor de EU-verkiezingen van dit jaar, nota bene.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 00:37   #244
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen. Maar ze beslaan daar toch een groot deel van.

Heeft u bronnen die aantonen dat Jean-luc Dehaene meer zou uitrichten in het Europees Parlement dan Frank Vanhecke?

Ter volledigheid van de stelling, zijn ze alvast voor mij, zeer welkom.

Paulus.
Neen, het klopt dat Dehaene daar nog minder uitvreet dan Vanhecke.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 00:53   #245
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, het klopt dat Dehaene daar nog minder uitvreet dan Vanhecke.
Tenzij ik iemand over het hoofd zie, is Vanhecke samen met Bart Staes veruit de meest actieve Euro-parlementariër uit ons land (althans volgens de officiële cijfers: http://www.europarl.europa.eu/member...BE&language=NL)

Dat u dit als Europa-kenner niet weet!
Oud 11 maart 2009, 02:36   #246
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat u dit als Europa-kenner niet weet!
Europa-fan

Europa-kenner kan je Geert C bezwaarlijk noemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 02:50   #247
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Toen wijlen Karel Dillen in het Europees parlement zat, heeft hij praktisch nooit zijn mond opengedaan.

Ze kunnen niet allemaal zitten slapen zoals Patrick Janssens in het Vlaams parlement.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 08:58   #248
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat u erover begint. Dehaene heeft ook nog twee ontwerpresoluties ingediend, nam deel aan 13 parlementaire debatten en legde één schriftelijke verklaring neer. Bij Vanhecke zijn deze cijfers respectievelijk 11, 145 en 19.

Nog een citaat van Dehaene als uitsmijter: "Ik moet eerlijk toegeven dat ik me verveel in het Europees Parlement. Ik ben er voor de partij naartoe gegaan, niet voor mezelf... Ik heb mijn tijd gehad. Ik heb geen zin meer om te investeren in kennis van technische dossiers. Ik blijf er zetelen voor de partij maar op termijn zou ik het willen afbouwen." (De Morgen, 29 juli 2006)

Die man is dus CD&V-lijsttrekker voor de EU-verkiezingen van dit jaar, nota bene.
Het grootste deel van die tussenkomsten van Vanhecke ging over Turkije en immigratie.

En in de voorbije jaren presteerde het VB ook niet beter. Zo lees ik mbt voorgaande activiteiten van het VB in het verleden:

"De vervanging van Karel DILLEN en Frank VANHECKE in 2003 (door resp. Philip CLAEYS en Koen DILLEN) leidt op het eerste zicht wel tot iets meer activiteit, maar een diepere analyse wijst uit dat het allemaal erg oppervlakkig blijft. Hoewel hun bijdrage nagenoeg nihil is, hadden / hebben deze parlementsleden uiteraard wel recht op diverse onkostenvergoedingen en bovendien op verschillende assistenten (betaald door het Europees Parlement). Gezien de afwezigheid van elke output, kan men zich afvragen wat dezen hebben uitgespookt."

"De conclusie is dan ook dat het Vlaams Blok gewoonweg niet deelneemt aan het Europese debat, zelfs niet door het voeren van oppositie (zoals sommige andere eurosceptici dit wél doen!). Het Vlaams Blok heeft de voorbije legislatuur eigenlijk haast niets gedaan, ondanks het feit dat er in het Europees Parlement geen cordon sanitaire geldt (integendeel: leden van het Franse Front National of de Oostenrijkse FPÖ komen wél regelmatig tussen en worden zelfs aangesteld als rapporteur)".

Nu hoort men het eens van iemand anders. Zwakke Euopese prestaties van het VB over heel de lijn. Niets nieuws onder de zon. Zwak toen, zwak nu.

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 09:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 11:52   #249
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grootste deel van die tussenkomsten van Vanhecke ging over Turkije en immigratie.

En in de voorbije jaren presteerde het VB ook niet beter. Zo lees ik mbt voorgaande activiteiten van het VB in het verleden:

"De vervanging van Karel DILLEN en Frank VANHECKE in 2003 (door resp. Philip CLAEYS en Koen DILLEN) leidt op het eerste zicht wel tot iets meer activiteit, maar een diepere analyse wijst uit dat het allemaal erg oppervlakkig blijft. Hoewel hun bijdrage nagenoeg nihil is, hadden / hebben deze parlementsleden uiteraard wel recht op diverse onkostenvergoedingen en bovendien op verschillende assistenten (betaald door het Europees Parlement). Gezien de afwezigheid van elke output, kan men zich afvragen wat dezen hebben uitgespookt."

"De conclusie is dan ook dat het Vlaams Blok gewoonweg niet deelneemt aan het Europese debat, zelfs niet door het voeren van oppositie (zoals sommige andere eurosceptici dit wél doen!). Het Vlaams Blok heeft de voorbije legislatuur eigenlijk haast niets gedaan, ondanks het feit dat er in het Europees Parlement geen cordon sanitaire geldt (integendeel: leden van het Franse Front National of de Oostenrijkse FPÖ komen wél regelmatig tussen en worden zelfs aangesteld als rapporteur)".

Nu hoort men het eens van iemand anders. Zwakke Euopese prestaties van het VB over heel de lijn. Niets nieuws onder de zon. Zwak toen, zwak nu.
En wie is die 'iemand anders'? En kom niet af met blokkwatsch...

Btw1: De toedreding van Turkije en de immigratie baren me zorgen, goed dat hij daar tenminste strijdpunten van maakt!

Btw2: Ooit gehoord van het gegeven dat wel ieder parlementslid zich in bepaalde zaken verdiept? En bv niet in alles... ?

Niets doen terwijl je juist alles doet wat er binnen je mogelijkheden te vinden is? Rare redeneringen heb jij... in ieder geval, ge hebt nog steeds niet 1 van onze krachtlijnen weerlegt...
Oud 11 maart 2009, 12:38   #250
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
En wie is die 'iemand anders'? En kom niet af met blokkwatsch...
Btw1: De toedreding van Turkije en de immigratie baren me zorgen, goed dat hij daar tenminste strijdpunten van maakt!

Btw2: Ooit gehoord van het gegeven dat wel ieder parlementslid zich in bepaalde zaken verdiept? En bv niet in alles... ?

Niets doen terwijl je juist alles doet wat er binnen je mogelijkheden te vinden is? Rare redeneringen heb jij... in ieder geval, ge hebt nog steeds niet 1 van onze krachtlijnen weerlegt...
Neen het was blokwatch niet. Het was een site die eerder aanleunde bij de groenen zo dacht ik. Onze krachtlijnen... Ja op een congres kan men mensen vanalles wijsmaken natuurlijk. Maar op het terrein zelf bakt u er niet veel van. U blijft steeds weer steken in uw favoriete stokpaardjes zoals arbeidsmigratie (lees hoofdzakelijke islamitische-), anti-Turkije-standpunten en dergelijke. Maw, het eeuwige en hetzelfde liedje dat we van het VB ook hier de hele tijd horen. Uw plaat raakt wat afgezaagd. Te meer, dat ik Turkije nog lang niet lid zien worden van de EU. En dat weet u zelf ook heel goed.

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 12:39.
Oud 11 maart 2009, 12:43   #251
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ze kunnen niet allemaal zitten slapen zoals Patrick Janssens in het Vlaams parlement.
En dat maakt wat Dillen deed goed?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 12:46   #252
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me ook maar meer dan normaal.
Ze zijn verkozen met een programma dat daar, grotendeels, rond draaide. Staes is ook voornamelijk bezig rond milieu-problematiek en de SP.a-fractie rond sociale wetgeving.
Iedere partij heeft haar eigen aandachtspunten

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 12:50   #253
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ze zijn verkozen met een programma dat daar, grotendeels, rond draaide. Staes is ook voornamelijk bezig rond milieu-problematiek en de SP.a-fractie rond sociale wetgeving.
Ja, maar naast de eigen aandachtspunten moet er nog wat anders zijn.

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 12:52.
Oud 11 maart 2009, 13:11   #254
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De ambitie van Vb bepekt zich tot het voeren van oppositie : daar is op zichzelf niets mis mee. Maar het is nuttig dit in gedachten te houden indien men voor die partij wenst te stemmen. Het enige waar men zich op beroemt is het bekomen van resultaten door andere partijen onrechtstreeks hun standpunten te laten overnemen ie. omzetten in wetten.
Dit is tweeslachtig : het is nooit genoeg en nooit precies wat in feite beoogt wordt.
Is het in een coalitie treden dan niet hetzelfde ? Natuurlijk niet : dat vergt een engagement, een engagement zal men bij het VB nooit ontdekken tenzij in woorden en zogezegde "zuiverheid".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 13:46   #255
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

In tegenstelling tot u, die subjectieve bronnen van politieke tegenstrevers gebruikt ('een site die aanleunt bij de groenen' - zonder bronvermelding nota bene), kijk ik naar primaire, betrouwbare bronnen, namelijk de officiële webstek van het Europees parlement. En die tonen aan dat vooral Frank Vanhecke, maar zeker ook Philip Claeys en Koen Dillen boven het Belgisch gemiddelde presteren. U kan het zelf nakijken, ik heb de link reeds gegeven.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 11 maart 2009 om 13:47.
Oud 11 maart 2009, 13:51   #256
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Zo is dat. Ik heb nog niemand horen beweren dat Bart Staes een slecht parlementslid is omdat hij zich teveel toelegde op groene thema's. Voor Vlaams Belangers zijn de maatstaven blijkbaar anders.
Oud 11 maart 2009, 13:53   #257
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een reactie van system op mijn opmerking over het verschil tussen Vanhecke en Dehaene blijft overigens uit. Ik kan al wel vaststellen dat we in de discussie geëvolueerd zijn van 'de VB-ers doen niks' naar 'de VB-ers houden zich teveel bezig met hun eigen thema's'.
Oud 11 maart 2009, 13:58   #258
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets zegt mij dat een overzicht van de vragen van Frank Vanhecke, naast deze van Jean-luc Dehaene, de stelling dat het Vlaams Belang op het Europees parlement niks uitvoert, van de kaart veegt.

Tenzij erkend wordt dat Jean-Luc Dehaene nog 100 keer minder doet.

Paulus.
Iets zegt mij dat iemand die over alle gegevens beschikt, maar deze nog eens navraagt met als enig doel een streepja achter zijn naam te schrijven voor een bijkomende tussenkomst, zowel zijn tijd als die van zijn collega's verdoet.
En dat doet het VB in zowat alle assemblees waar het inzit. Als die gegevens al niet aan elk lid bezorgd zijn, kan je in de bibliotheek vragen om ze voor je op te zoeken.
Je komt dan niet in beeld, en je scoort niet, maar je kan je tijd en die van je collega's dan wel in zinnige dingen stoppen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 11 maart 2009 om 13:59.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:15   #259
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Iets zegt mij dat iemand die over alle gegevens beschikt, maar deze nog eens navraagt met als enig doel een streepja achter zijn naam te schrijven voor een bijkomende tussenkomst, zowel zijn tijd als die van zijn collega's verdoet.
En dat doet het VB in zowat alle assemblees waar het inzit. Als die gegevens al niet aan elk lid bezorgd zijn, kan je in de bibliotheek vragen om ze voor je op te zoeken.
Dat Vanhecke daar niet aan gedacht heeft: gewoon aan de bibliothecaris gaan vragen wat de reactie van de Eur. Commissie op de mensenrechtenschendingen in Algerije gaat zijn, welke dienstreizen er voor ambtenaren gepland zijn, welke denksporen er m.b.t. de toekomst van Frontex gevolgd worden, wat de houding van de Commisie over het memorandum van Dan Mulhall is, en hoe de EU het overleg met het Brussels Gewest concreet gaat aanpakken. De domoor!

Citaat:
Je komt dan niet in beeld, en je scoort niet, maar je kan je tijd en die van je collega's dan wel in zinnige dingen stoppen.
Hoeveel keer is Vanhecke al 'in beeld' gekomen met zijn parlementaire activiteiten, in welk medium dan ook?
Oud 11 maart 2009, 15:33   #260
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Vanhecke daar niet aan gedacht heeft: gewoon aan de bibliothecaris gaan vragen wat de reactie van de Eur.
Voor de tunnel marokko - spanje had dit perfect gekund.
Voor de anderen ga ik agf op uw samenvatting, zonder de volledige tussenkomst te gaan opzoeken. Als u ze post zal ik ze lezen en bekommentarieren.

Citaat:
Commissie op de mensenrechtenschendingen in Algerije gaat zijn,
Zoals altijd, afkeurend, tenzij hier een uitzondering was, en dan had de vraag moeten zijn waarom de commissie in tegenstelling met vorige gelegenheden niet.....
Citaat:
welke dienstreizen er voor ambtenaren gepland zijn,
Niet relevant als vraag, tenzij er vermoeden van misbruik is. In dat geval doe je opzoekingswerk en is de vraag: Ik stel vast dat.... Volgens mij is dit niet conform..... Klopt mijn zienswijze en zo ja wat gaat ge der aan doen.
Citaat:
welke denksporen er m.b.t. de toekomst van Frontex gevolgd worden,
Vragen naar denksporen is onozel. Die kunnen nog alle kanten op. Wacht tot er neerslag van is op papier, en maak dan je punt.
Citaat:
wat de houding van de Commisie over het memorandum van Dan Mulhall is,
ken het dossier niet, en weet dus niet of de commissie geacht wordt daar een houding in in te nemen
Citaat:
en hoe de EU het overleg met het Brussels Gewest concreet gaat aanpakken.
zou absoluut strategisch fout zijn om te onhullen aan een vertegenwoordiger van een land hoe men een overleg met dat land gaat aanpakken. Dat is jagen met de fanfare voorop.
Citaat:

De domoor!
Inderdaad
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be