![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Maar ze beslaan daar toch een groot deel van.
Heeft u bronnen die aantonen dat Jean-luc Dehaene meer zou uitrichten in het Europees Parlement dan Frank Vanhecke? Ter volledigheid van de stelling, zijn ze alvast voor mij, zeer welkom. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2009 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed dat u erover begint. Dehaene heeft ook nog twee ontwerpresoluties ingediend, nam deel aan 13 parlementaire debatten en legde één schriftelijke verklaring neer. Bij Vanhecke zijn deze cijfers respectievelijk 11, 145 en 19.
Nog een citaat van Dehaene als uitsmijter: "Ik moet eerlijk toegeven dat ik me verveel in het Europees Parlement. Ik ben er voor de partij naartoe gegaan, niet voor mezelf... Ik heb mijn tijd gehad. Ik heb geen zin meer om te investeren in kennis van technische dossiers. Ik blijf er zetelen voor de partij maar op termijn zou ik het willen afbouwen." (De Morgen, 29 juli 2006) Die man is dus CD&V-lijsttrekker voor de EU-verkiezingen van dit jaar, nota bene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, het klopt dat Dehaene daar nog minder uitvreet dan Vanhecke.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat u dit als Europa-kenner niet weet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in de voorbije jaren presteerde het VB ook niet beter. Zo lees ik mbt voorgaande activiteiten van het VB in het verleden: "De vervanging van Karel DILLEN en Frank VANHECKE in 2003 (door resp. Philip CLAEYS en Koen DILLEN) leidt op het eerste zicht wel tot iets meer activiteit, maar een diepere analyse wijst uit dat het allemaal erg oppervlakkig blijft. Hoewel hun bijdrage nagenoeg nihil is, hadden / hebben deze parlementsleden uiteraard wel recht op diverse onkostenvergoedingen en bovendien op verschillende assistenten (betaald door het Europees Parlement). Gezien de afwezigheid van elke output, kan men zich afvragen wat dezen hebben uitgespookt." "De conclusie is dan ook dat het Vlaams Blok gewoonweg niet deelneemt aan het Europese debat, zelfs niet door het voeren van oppositie (zoals sommige andere eurosceptici dit wél doen!). Het Vlaams Blok heeft de voorbije legislatuur eigenlijk haast niets gedaan, ondanks het feit dat er in het Europees Parlement geen cordon sanitaire geldt (integendeel: leden van het Franse Front National of de Oostenrijkse FPÖ komen wél regelmatig tussen en worden zelfs aangesteld als rapporteur)". Nu hoort men het eens van iemand anders. Zwakke Euopese prestaties van het VB over heel de lijn. Niets nieuws onder de zon. Zwak toen, zwak nu. Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Btw1: De toedreding van Turkije en de immigratie baren me zorgen, goed dat hij daar tenminste strijdpunten van maakt! Btw2: Ooit gehoord van het gegeven dat wel ieder parlementslid zich in bepaalde zaken verdiept? En bv niet in alles... ? Niets doen terwijl je juist alles doet wat er binnen je mogelijkheden te vinden is? Rare redeneringen heb jij... in ieder geval, ge hebt nog steeds niet 1 van onze krachtlijnen weerlegt...
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat maakt wat Dillen deed goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zijn verkozen met een programma dat daar, grotendeels, rond draaide. Staes is ook voornamelijk bezig rond milieu-problematiek en de SP.a-fractie rond sociale wetgeving. Iedere partij heeft haar eigen aandachtspunten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De ambitie van Vb bepekt zich tot het voeren van oppositie : daar is op zichzelf niets mis mee. Maar het is nuttig dit in gedachten te houden indien men voor die partij wenst te stemmen. Het enige waar men zich op beroemt is het bekomen van resultaten door andere partijen onrechtstreeks hun standpunten te laten overnemen ie. omzetten in wetten.
Dit is tweeslachtig : het is nooit genoeg en nooit precies wat in feite beoogt wordt. Is het in een coalitie treden dan niet hetzelfde ? Natuurlijk niet : dat vergt een engagement, een engagement zal men bij het VB nooit ontdekken tenzij in woorden en zogezegde "zuiverheid".
![]() |
#255 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 11 maart 2009 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een reactie van system op mijn opmerking over het verschil tussen Vanhecke en Dehaene blijft overigens uit. Ik kan al wel vaststellen dat we in de discussie geëvolueerd zijn van 'de VB-ers doen niks' naar 'de VB-ers houden zich teveel bezig met hun eigen thema's'.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat doet het VB in zowat alle assemblees waar het inzit. Als die gegevens al niet aan elk lid bezorgd zijn, kan je in de bibliotheek vragen om ze voor je op te zoeken. Je komt dan niet in beeld, en je scoort niet, maar je kan je tijd en die van je collega's dan wel in zinnige dingen stoppen. Laatst gewijzigd door spherelike : 11 maart 2009 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de anderen ga ik agf op uw samenvatting, zonder de volledige tussenkomst te gaan opzoeken. Als u ze post zal ik ze lezen en bekommentarieren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad |
||||||
![]() |
![]() |