Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2009, 23:36   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Je vertrouwt mij én je bent aardig. Wat heb jij deze avond gegeten?

Lees de koran en misschien zul je wijs worden. Het heeft geen zin om een detail als de groei van baarden uit te leggen als je de basisprincipes niet begrijpt.

Maar de officiële regel in de islam is dat een man z'n baard niet mag scheren omdat het voor een moslim verboden is om niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (Vzmh) zegt: “Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.” In een andere overlevering: “Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).”

Dit staat in de hadith en niet de koran. Mohamed had dus een hekel aan de "godenaanbidders" en zowat alles wat ze deden moest gecontradicteerd worden.

Het is logisch dat je moslimmannen ziet zonder baard of snor omdat moslims op veel vlakken de niet-moslims wél imiteren. En er zijn er ook bij die geen kennis van hadiths hebben.

Hier was dat vroeger ook zo dat je baarden moest hebben, om te kaperen varen enzo, zoals die drie kerels, Jan, Piet-Joris, en Corneel.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 12 maart 2009 om 23:36.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 03:38   #42
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Mijn beste collega is een Turk. Hij is moslim, ik ben christen (katholiek opgevoed maar als men me er vandaag naar vraagt noem ik eigenlijk me liefst agnost). Mijn collega is moslim, geen baard, viert de ramadan uit traditie, is kemalist, zijn vrouw draagt geen hoofddoek - hij laat haar daarin vrij- zijn kinderen zijn seculier opgevoed, 14 en 16 jaar voor 't moment, zij moeten maar later als ze volwassen zijn een idee over godsdienst vormen. Hij is een aangename en brave gast, ziet misschien de vrouwen iets te graag en neemt het niet altijd zo nauw met de trouw t.o.v. zijn vrouw, maar hij houdt oprecht van zijn gezin. Ik word daar regelmatig uitgenodigd voor een etentje en een glas (fles) raki. Kortom, een aangename gast met een hart van goud.

Hij is wel hoogopgeleid, universitair fysica, daarom is hij ook in de minderheid t.o.v. het nauwelijks geletterde schorremorrie dat voor amok zorgt. Jammer, want regelmatig wordt hij daarmee over dezelfde kam geschoren. Daar ligt imo de essentie van het probleem.

Ik ken ook een zeer intelligente Arabe, een plezier om mee een pintje te gaan drinken. Weeral hetzelfde verhaal, waren ze maar allemaal zo.

Misschien kunnen we nog lessen trekken van een land als Canada, maar ik vrees dat het nu te laat is.

my 2 cents...
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 13:07   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Je vertrouwt mij én je bent aardig. Wat heb jij deze avond gegeten?
Ik dacht dat het een pizza was die avond. Maar ik ben nu eenmaal geen onaardig mens. Verschillen in politieke mening hoeft geen slecht-goed oordeel te zijn, nietwaar? En ja... ik neem jouw woord over de Islam liever dan op het internet te zoeken.

En nee... ik hou niet van die regeltjes van geen niet-moslims imiteren e.d., die man zou zondermeer bij de beteren van het corps kunnen horen als hij niet hield aan dat baardje (tenzij hij het doet omdat hij het mooi vindt en dan is het zijn vrije keuze).

Ik ben geen laaiende en brandende Satan hoor (al zou dat soms wel helpen op het werk )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 20:38   #44
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Mijn beste collega is een Turk. Hij is moslim, ik ben christen (katholiek opgevoed maar als men me er vandaag naar vraagt noem ik eigenlijk me liefst agnost). Mijn collega is moslim, geen baard, viert de ramadan uit traditie, is kemalist, zijn vrouw draagt geen hoofddoek - hij laat haar daarin vrij- zijn kinderen zijn seculier opgevoed, 14 en 16 jaar voor 't moment, zij moeten maar later als ze volwassen zijn een idee over godsdienst vormen. Hij is een aangename en brave gast, ziet misschien de vrouwen iets te graag en neemt het niet altijd zo nauw met de trouw t.o.v. zijn vrouw, maar hij houdt oprecht van zijn gezin. Ik word daar regelmatig uitgenodigd voor een etentje en een glas (fles) raki. Kortom, een aangename gast met een hart van goud.

Hij is wel hoogopgeleid, universitair fysica, daarom is hij ook in de minderheid t.o.v. het nauwelijks geletterde schorremorrie dat voor amok zorgt. Jammer, want regelmatig wordt hij daarmee over dezelfde kam geschoren. Daar ligt imo de essentie van het probleem.

Ik ken ook een zeer intelligente Arabe, een plezier om mee een pintje te gaan drinken. Weeral hetzelfde verhaal, waren ze maar allemaal zo.

Misschien kunnen we nog lessen trekken van een land als Canada, maar ik vrees dat het nu te laat is.

my 2 cents...
Correctie: de geletterden zijn in de meerderheid maar het is enkel de nauwelijks geletterde minderheid die de media haalt. De meerderheid is niet sensationeel genoeg.

uw 2 cents bestaan vooral uit een hoop vooroordelen en een soort van fobie voor vreemdelingen en/of moslims.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 20:40   #45
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik dacht dat het een pizza was die avond. Maar ik ben nu eenmaal geen onaardig mens. Verschillen in politieke mening hoeft geen slecht-goed oordeel te zijn, nietwaar? En ja... ik neem jouw woord over de Islam liever dan op het internet te zoeken.

En nee... ik hou niet van die regeltjes van geen niet-moslims imiteren e.d., die man zou zondermeer bij de beteren van het corps kunnen horen als hij niet hield aan dat baardje (tenzij hij het doet omdat hij het mooi vindt en dan is het zijn vrije keuze).

Ik ben geen laaiende en brandende Satan hoor (al zou dat soms wel helpen op het werk )
Tja, dat is dan jammer voor jou. Ik ga daar niet hypocriet over doen of over zwijgen of het proberen te verhullen, zoals de joden. Het is nu eenmaal het woord van God.

In de bijbel vind je ook gelijkaardige uitspraken terug, bijvoorbeeld:

Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 2 Corinthiërs 6: 14
Oud 16 maart 2009, 20:58   #46
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Correctie: de geletterden zijn in de meerderheid maar het is enkel de nauwelijks geletterde minderheid die de media haalt. De meerderheid is niet sensationeel genoeg.

uw 2 cents bestaan vooral uit een hoop vooroordelen en een soort van fobie voor vreemdelingen en/of moslims.
Tja, en dat voor iemand die de laatste 8 jaar tussen Turken, Koerden en Kosovo's geleefd heeft.

De geletterden zijn misschien in groter getale, maar het probleem is dat velen het Engels niet machtig zijn. Zo ken ik een Turkse ingenieur, een veertiger, die als arbeider op een dorpskerkhof werkt.

Verder werkt een kennis van me bij de Dienst Naturalisaties, hij vertelde me dat hij al regelmatig hoogopgeleiden heeft moeten weigeren, terwijl laag- en niet-geschoolden vrijwel altijd doorgelaten worden.

Het volstaat eens een paar maand in Schaarbeek of Molenbeek te gaan wonen, om zich er van te gewissen dat het daar, ahem... niet vol burgerlijke ingenieurs zit. Zeker als je een autochtoon meisje bent.
Oud 18 maart 2009, 20:58   #47
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Mensen, ge moet mijn kribbige reacties op dit forum begrijpen. Op deze manier reageer ik me niet af op mijn beau.
Oud 18 maart 2009, 22:39   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Tja, dat is dan jammer voor jou. Ik ga daar niet hypocriet over doen of over zwijgen of het proberen te verhullen, zoals de joden. Het is nu eenmaal het woord van God.

In de bijbel vind je ook gelijkaardige uitspraken terug, bijvoorbeeld:

Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 2 Corinthiërs 6: 14
Er is dan ook een reden waarom ik geen Christen meer ben. Die oude boekjes laat ik links liggen en ik ga voor wat ik goed vind. Ik ben dan ook niet zondermeer iemand die alles goed ga vinden. Ik betrouw enkel op vriendschap met mijn medemens of die nu Christen, ongelovig of Islamitisch is. Ik vind dat de mens al genoeg oorlog voert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 maart 2009 om 22:40.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 00:46   #49
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht

my 2 cents...
Terrorist toevallig?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 18:05   #50
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, ge moet mijn kribbige reacties op dit forum begrijpen. Op deze manier reageer ik me niet af op mijn beau.
Wat is het probleem dan met die beau?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:12   #51
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Terrorist toevallig?
Slechte grap.

Wat ik wel kan zeggen is als iemand die je
Oud 22 maart 2009, 21:15   #52
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Terrorist toevallig?
Slechte grap.

Wat ik wel kan zeggen is als iemand die je al jaren kent en zowaar mee opgegroeid bent in een Nederlandse coffeeshop nota bene begint te lullen over het feit dat hij niet wil te maken hebben met vrouwen die op café gaan en alcohol drinken, luidop zodat iedereen het horen kan, dat je daarvan wel de -excuseer de grafische uitdrukking- de Spaanse spetter krijgt.

Gelukkig is hij slechts een geïsoleerde eikel die als dertiger nog steeds bij zijn (christelijke Armeense) moeder woont.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be