Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2009, 20:27   #421
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Als we ons programma, onverkort uitvoeren... dan komt er burgeroorlog? En dat meent U te herkennen in onze 'strijd'. U schakelt onze strijd dus op het niveau: Oorlog, ik neem aan onder vormen van een gewelddadig conflict?
Dat meen ik te herkennen in jullie 'strijd' ? Neen. Dat zijn twee verschillende dingen. Als het VB programma onverkort wordt uitgevoerd dan lijdt dat tot een burgeroorlog. Tot nader order wordt dat niet onverkort uitgevoerd. Bijgevolg spreek ik over een hypothetische situatie, die niks met jullie 'strijd' van vandaag te maken heeft.

Het andere ding, en u bent zo onvriendelijk om ze onterecht samen te trekken, ging over het feit dat u het woordje 'strijd' veelvuldig gebruikte in uw antwoord. Wat mij de opmerking deed/doet ontlokken dat u, al schrijvend, niet erg vredelievend, maar conflict zoekend klinkt. En dat geheel in tegenspraak met de vredelievendheid die u claimt.

Citaat:
U aanwezig was in Gent op 8/3 dus zullen we maar vanuit onze grondbeginselen werken zeker?
Het Europees programma staat reeds op jullie website. http://www.vlaamsbelangeuropa.eu/nl/europees-programma/
Dat stond daar al op 't moment dat wij deze discussie hebben gestart. Ik heb dat toen nagekeken, maar niet te berde gebracht omdat jij beweerde dat het er nog niet was. Ik geef altijd krediet.

Citaat:
Hetgeen U hier letterlijk zegt is; daar we de repressie aanklaagden we ook maar meteen uitwaren op heropening van de oorlogsdebatten?
Neen, ik zeg dat jullie vandaag nog steeds oorlog nauw aan 't hart dragen in jullie programma. Vandaag anno 2009. De volgende eeuw zelfs. Daar en boven staat het geformuleerd in een vorm die conflict zoekt en die veroordeeld, zelfs rechter speelt. De vergevingsgezindheid waar ge zo hoogdravend mee komt aflopen is ver te zoeken. Er staat namelijk:
Citaat:
De Belgische staat heeft het einde van WOII misbruikt om komaf te maken met de Vlaamse Beweging. In een niets ontziende repressie spraken speciale Belgische rechtbanken onrechtmatige zware straffen uit voor vele Vlaams-nationalisten.
Van het volgende is er echter geen spoor:

Citaat:
De amnestie-eis ging in feite over eerherstel voor de zogenaamde incivieken, of al wie verdacht werd van het plegen van incivisme.
Want het programma vervolgt:
Citaat:
België duwde vele goedmenende en oprechte Vlamingen in de marginaliteit. België is het enige Europese land dat nog geen amnestie verleende.
Het spreekt voor zich dat ik uw interpretatie niet volg, maar oordeel op basis van het programma.

Citaat:
Dat het toenmalige VMO vaak nodig was om nog maar vergaderingen te kunnen laten doorgaan .....
Nu schildert u het VMO zelf af als een privé militie. Dat heb ik zelfs niet gedaan.

Ik kijk niet naar 't verleden om mij een beeld te vormen van 't VB. Ik oordeel op vandaag, op de laatste jaren. Onlangs zag ik Dewinter afgeven op de kerk. Omdat één van haar woordvoerders een verdraagzame mening uitte, verweet Dewinter de kerk geen ruggengraat te hebben.

Dat is toch gek. U verwijt de media dat zij het VB gelijk stellen aan die ene Nazi die contacten heeft met 't VB. Inconsequent. Er spreek één katholiek op een zachte manier, en Dewinter noemt de hele kerk ruggengraatloos.

Nu ik ben zelf niet lief voor de Kerk. Behoudens dat ik vragen heb bij elke godsdienst verwijt ik de kerk in politiek Belgische context vooral dat zij vasthouden aan een grondwet die ons ook de middelen afneemt om ander godsdienst fanatisme te monitoren en bij te sturen. Maar ik ben daar consequent in.

Citaat:
En wat U daarmee gelijk wil schakelen is voor mij wel zeer kort door de bocht.
Hoezo tracht ik een gelijk te halen? Ik heb de waarheid niet in pacht. En vooral, ik poneer geen waarheid wanneer ik u op onvolkomenheden wijs. Ik wijs er u op dat u niet 't woordje 'strijd' zo veelvuldig kan gebruiken en tegelijkertijd stellen dat u puur vredelievend bent. U zoekt conflict. U zoekt een vijand zodat u er een blok kan rond vormen. En dat is dan de politiek van het VB.

Citaat:
Ik kan het ook omgekeerd stellen, en het aantonen met wat FDW vandaag in DS noemt (p25) " De oude techniek van de diabolisering". Let dus maar op met wat U tegen en over ons zegt, de kans om er volgens Uw criteria zelf als oorlogszuchtige uit te komen is niet gering...
In plaats van nu eens de kritiek te doorvoelen. Zoals ik de manier waarop het VB programma is geschreven doorvoel. Het is een schande dat het toenmalige Blok een veroordeling nodig had om politiek volwassen te worden en een pad van stereotyp racisme achter zich te laten. Toch in officiële geschriften. In debat en discussie is dat pad nog steeds niet verlaten. De opportuniteiten liggen voor het oprapen, maar worden vertrapt en bescheten.

Citaat:
Voor al het overige mag U van mij gerust stoppen met al die onzin praatjes over oorlog stoken en oorlog voeren.
Uhhh. Umkay.

Citaat:
Wat U vervolgens zeker eens mag leren is dat strijd en oorlog niet per definitie hetzelfde zijn en dat oorlog en oorlog ook niet noodzakelijk hetzelfd is. Al was het maar uit eerbied en respect voor zij die geleden en gegeven hebben, en zij die dat nu nog steeds doen.
Oorlog is oorlog. Een oorlog heeft geen twee kanten. Elke oorlog is totaal en bestaat maar uit één kamp: de lijdende burger. De enige manier waarop een burger zich tegen oorlog kan verdedigen is door de staat alle mogelijkheden tot oorlog voeren te ontnemen.

Het VB zoekt conflict en is daardoor genoodzaakt om zich te verdedigen. De hoeveelheid en de sterkte waarmee iets of iemand zich verdedigd zegt vooral iets over het conflictueuze waarin die iemand of iets zich plant.

Citaat:
'Neen ik kom niet uit een 'zwart' nest, maar uit een 'wit'.
Dat kan mij nu eens geen ene moer schelen. Niks.

Citaat:
Frank en zijn onschendbaarheid dan.....
Heel die uitleg. En er veranderd niks aan de zaak. 't VB verafschuwd Europese inmenging. Maar verschuilt onder 'inmengende' vleugels van Europa. Inconsequent. 't VB doet hier exact wat ze ook de Franstalige verwijt. Inconsequent. En inconsequentie is wat mij betreft onbetrouwbaar.

Citaat:
Conclusie; wij zijn, zoals onze grondbeginselen dat aan eenieder duidelijk verklaren, non-conformisten!
Whatever. Het ligt er vinger dik op dat den Frank enkel bezorgt is om zijn eigen hachje. Het gaat puur en alleen om inkomstenverlies. Non-conformisten! ? Yeah right. Om het te zeggen met een VB boutade: Wie gelooft die mensen nog? Met dat zinnetje verwijt u 't anderen exact wat u zelf doet.

Groetjes.
Oud 18 maart 2009, 22:15   #422
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vandaag zou het VB zich geprofileerd hebben als een anti-europese partij.

Dit maakt dat het verschil tussen VB en N-VA alweer groter wordt.
N-Va wil immers dat Vlaanderen een staat in Europa wordt.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-anti-eu.aspx
Het VB is niet anti europa, wel anti EU. Daar ben ik het volmondig mee eens overigens.

Ook uw laatste zin is niet correct. Het VB wil dat Vlaanderen een staat binnen Europa wordt, de N-VA ziet Vlaanderen eerder als een regio binnen Europa.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 07:17   #423
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het VB is niet anti europa, wel anti EU. Daar ben ik het volmondig mee eens overigens.

Ook uw laatste zin is niet correct. Het VB wil dat Vlaanderen een staat binnen Europa wordt, de N-VA ziet Vlaanderen eerder als een regio binnen Europa.
Toch wil N-VA dat Vlaanderen een staat in Europa wordt of je dat nu graag hebt of niet. De weg om tot daar te komen is misschien verschillend.
Oud 19 maart 2009, 23:44   #424
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

haha, ge sleurt er het programma van 2004 bij

Het nieuwe programma, waar ik het dus over had, zal 28 maart aan de partijraad ter goedkeuring worden voorgelegd. Of gaat U mij hier komen uitleggen wat wij doen in de partij? Lijkt me logisch dat we met een nieuw programma naar de kiezer stappen he? Waarom anders een congres en werkgroeppen inleggen? Ik geef ook krediet, en ik zal dat nieuwe EU-programma hier zelfs speciaal aankondigen. Zoals ik dus al eens vertelde.

Goh, nog steeds de oorlogszucht? Is het toegestaan mij te verdedigen tegen deze walgelijke aantijgingen? Als U zegt dat ons programma voor oorlog zal zorgen dan zegt U ook dat onze strijd voor oorlog zal zorgen, want ons programma is onze strijd. Of wat had je dan gedacht?

Ik verdedig mij in het grote sprookjesbos en ik ben plots niet zo vredelievend als ik beweer te zijn? Tja, dan zijn er hier veel niet vredelievend. Zoiets kan al eens voorvallen als men hier veel van die halve en hele onwaarheden moet lezen. Of niet soms? Ik vind ons oorlogszucht verwijten walgelijk, en dat mag ik toch wel 'ten berde' brengen als zijnde mijn mening?

Ik zal zelfs uitweiden. Het Vlaams Blok was een reactie-partij zoals het Vlaams Belang dat nu nog steeds is. We ontstonen als reactie of het egmontpact, het conflict was al geboren lang voor ons. We reageren op feiten die mislopen EN we formuleren antwoorden en oplossingen. Brekend dus op tijd een stond een taboe. In, gelukkig, lang vervlogen tijden smeten ze mensen die taboe's braken op de brandstapel. Doormalen in Uw gedachten zijn dat dus mensen die conflicten veroorzaakt hebben, conflicten leiden tot oorlogen. Ik ben blij dat ik in ieder geval tegenwoordig weet dat de aarde rond is.

Stellen dat wij misschien in het verleden niet altijd de juiste antwoorden brachten en dat deze misschien niet altijd op de juiste manier werden geformuleerd is een open deur in trappen. 'Maarja wie had de antwoorden in die tijd' (Wouters, Geert (2007) Ter Zake ; april)

Het reageren is derhalve niet hetzelfde als het ageren, het is juist het niet dulden van conflicten ipv het maken van conflicten. En laat ons dus nog maar eens heel duidelijk stellen dat wij de niet de uitvinders zijn van de Belgische staat, noch van massa-immigratie. Nog minder van de Islam en al helemaal niet van een Turks-Europees samengaan. Dat stellen is ter kwader trouw handelen.

Elchardus deed ooit studie naar ons, hij verklaarde angst als oorzaak. Misschien kan hij ook eens een studie over U en Roger Verhierst maken? Jullie zaaien het, en nog geen klein beetje.

Het beleid had trouwens heel makkelijk komaf kunnen maken met die reactie-partij: Beleid voeren voor Vlaanderen en de Vlamingen, ipv ertegen. Of zoals diezelfde Elchardus verwoorde: "Er bestaat overigens een onbetwistbaar sociologisch gegeven in Vlaanderen: de grote meerderheid van de politieke partijen situeren zich links en centrum-links, terwijl een groot gedeelte van het electoraat rechts en centrum-rechts staat".

Dat mijn beste vriend is HET conflict bij uitstek, een meerdeheid van het volk tegen zijn wil links besturen.

Ik schilder het VMO niet af als privémilitie, dat is voor Uw rekening en zijn alles behalve mijn woorden of bedoelingen. Net zomin heb ik hier ook maar ergens gezegd dat U UW GELIJK WIL HALEN MET (En ik zet dat hier met GROTE LETTERS in de hoop dat U het zou zien, niet omdat ik U met al mijn bloeddorst nu hel en verdoemenis wens, mocht U vinden dat ik weer eens niet 'vredelievend' overkom . Neen, herlezing van wat U van mij citeert leert ons (of een deftige eerste lezing) dat ik zeg:

"En wat U daarmee gelijk wil schakelen is voor mij wel zeer kort door de bocht"

Waar ik het hier heb over gelijk halen mag Joost weten? Ik hoop dat U eigenlijk effectief leest wat ik zeg, anders heeft het weinig zin om er maar wat op los te kappen. Dit merk ik nog meer aan het feit dat U mijn discours aangaande Frank's verdediging niet beargumenteerd, echter meteen afwijst als per definitie iets "wat naar Uw gevoelen wel zo zal zijn". Moet ik nu toch gaan zeggen dat U denkt de 'waarheid' in pacht te hebben? Neen toch he, ik verdenk er U zelfs niet van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat meen ik te herkennen in jullie 'strijd' ? Neen. Dat zijn twee verschillende dingen. Als het VB programma onverkort wordt uitgevoerd dan lijdt dat tot een burgeroorlog. Tot nader order wordt dat niet onverkort uitgevoerd. Bijgevolg spreek ik over een hypothetische situatie, die niks met jullie 'strijd' van vandaag te maken heeft.

Het andere ding, en u bent zo onvriendelijk om ze onterecht samen te trekken, ging over het feit dat u het woordje 'strijd' veelvuldig gebruikte in uw antwoord. Wat mij de opmerking deed/doet ontlokken dat u, al schrijvend, niet erg vredelievend, maar conflict zoekend klinkt. En dat geheel in tegenspraak met de vredelievendheid die u claimt.

Het Europees programma staat reeds op jullie website. http://www.vlaamsbelangeuropa.eu/nl/europees-programma/
Dat stond daar al op 't moment dat wij deze discussie hebben gestart. Ik heb dat toen nagekeken, maar niet te berde gebracht omdat jij beweerde dat het er nog niet was. Ik geef altijd krediet.

Neen, ik zeg dat jullie vandaag nog steeds oorlog nauw aan 't hart dragen in jullie programma. Vandaag anno 2009. De volgende eeuw zelfs. Daar en boven staat het geformuleerd in een vorm die conflict zoekt en die veroordeeld, zelfs rechter speelt. De vergevingsgezindheid waar ge zo hoogdravend mee komt aflopen is ver te zoeken. Er staat namelijk:

Van het volgende is er echter geen spoor:

Want het programma vervolgt:

Het spreekt voor zich dat ik uw interpretatie niet volg, maar oordeel op basis van het programma.

Nu schildert u het VMO zelf af als een privé militie. Dat heb ik zelfs niet gedaan.

Ik kijk niet naar 't verleden om mij een beeld te vormen van 't VB. Ik oordeel op vandaag, op de laatste jaren. Onlangs zag ik Dewinter afgeven op de kerk. Omdat één van haar woordvoerders een verdraagzame mening uitte, verweet Dewinter de kerk geen ruggengraat te hebben.

Dat is toch gek. U verwijt de media dat zij het VB gelijk stellen aan die ene Nazi die contacten heeft met 't VB. Inconsequent. Er spreek één katholiek op een zachte manier, en Dewinter noemt de hele kerk ruggengraatloos.

Nu ik ben zelf niet lief voor de Kerk. Behoudens dat ik vragen heb bij elke godsdienst verwijt ik de kerk in politiek Belgische context vooral dat zij vasthouden aan een grondwet die ons ook de middelen afneemt om ander godsdienst fanatisme te monitoren en bij te sturen. Maar ik ben daar consequent in.

Hoezo tracht ik een gelijk te halen? Ik heb de waarheid niet in pacht. En vooral, ik poneer geen waarheid wanneer ik u op onvolkomenheden wijs. Ik wijs er u op dat u niet 't woordje 'strijd' zo veelvuldig kan gebruiken en tegelijkertijd stellen dat u puur vredelievend bent. U zoekt conflict. U zoekt een vijand zodat u er een blok kan rond vormen. En dat is dan de politiek van het VB.

In plaats van nu eens de kritiek te doorvoelen. Zoals ik de manier waarop het VB programma is geschreven doorvoel. Het is een schande dat het toenmalige Blok een veroordeling nodig had om politiek volwassen te worden en een pad van stereotyp racisme achter zich te laten. Toch in officiële geschriften. In debat en discussie is dat pad nog steeds niet verlaten. De opportuniteiten liggen voor het oprapen, maar worden vertrapt en bescheten.

Uhhh. Umkay.

Oorlog is oorlog. Een oorlog heeft geen twee kanten. Elke oorlog is totaal en bestaat maar uit één kamp: de lijdende burger. De enige manier waarop een burger zich tegen oorlog kan verdedigen is door de staat alle mogelijkheden tot oorlog voeren te ontnemen.

Het VB zoekt conflict en is daardoor genoodzaakt om zich te verdedigen. De hoeveelheid en de sterkte waarmee iets of iemand zich verdedigd zegt vooral iets over het conflictueuze waarin die iemand of iets zich plant.

Dat kan mij nu eens geen ene moer schelen. Niks.

Heel die uitleg. En er veranderd niks aan de zaak. 't VB verafschuwd Europese inmenging. Maar verschuilt onder 'inmengende' vleugels van Europa. Inconsequent. 't VB doet hier exact wat ze ook de Franstalige verwijt. Inconsequent. En inconsequentie is wat mij betreft onbetrouwbaar.

Whatever. Het ligt er vinger dik op dat den Frank enkel bezorgt is om zijn eigen hachje. Het gaat puur en alleen om inkomstenverlies. Non-conformisten! ? Yeah right. Om het te zeggen met een VB boutade: Wie gelooft die mensen nog? Met dat zinnetje verwijt u 't anderen exact wat u zelf doet.

Groetjes.
Oud 20 maart 2009, 15:28   #425
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
.....Het nieuwe programma, waar ik het dus over had, zal 28 maart ......
En wij verwachten allemaal dat dit zal breken met het verleden en vernieuwend zal zijn ......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Dus, na dat België gesplitst is heb jij geen reden meer om VB te stemmen ?

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
Precies.
Citaat:
walgelijke aantijgingen....oorlog .... ...programma is onze strijd ... Ik verdedig mij .... de brandstapel....
Als verdediging kan dat tellen, ja.

Citaat:
niet de uitvinders zijn van de Belgische staat, noch van massa-immigratie. Nog minder van de Islam en al helemaal niet van een Turks-Europees samengaan. Dat stellen is ter kwader trouw handelen.
Zoals ik al zei. Het VB programma onverkort uitvoeren leidt tot een burgeroorlog. Want. Jullie willen helemaal niet constructief meewerken aan 'het compromis'. Want ook dat is een vijand voor jullie. Jullie noemen het 'de tirannie van de politiek correcten'. Duidelijker konden jullie niet zijn.

Citaat:
.....Jullie zaaien het, en nog geen klein beetje.
Citaat:
Dat mijn beste vriend is HET conflict bij uitstek, een meerdeheid van het volk tegen zijn wil links besturen.
Tsja. Het collectief zal altijd wel 'linkser' zijn dan het individu. Vandaar ook dat een rechtse groep die de macht neemt (fascisme, nazisme) plots extreem linkse trekjes krijgt. Ook een rechtse machtshebber regeert met grote linkse accenten.

Citaat:
Ik hoop dat U eigenlijk effectief leest wat ik zeg, anders heeft het weinig zin om er maar wat op los te kappen.
Kap maar, ik kan daar tegen. En de dag je eindelijk in 't reine bent met het verleden, kunnen we dan over de toekomst praten ?

Hoe ga je bijvoorbeeld elke moslim buiten gooien ? Ik zou dat graag eens weten. Zeg nu niet dat ze mogen blijven als ze onze wetten respecteren. Want Dewinter zegt letterlijk dat dit onmogelijk is. Volgens Dewinter kan je niet Moslim zijn en onze wetten respecteren. Dus. Hoe ga je bijvoorbeeld elke moslim buiten gooien? Hoe ga je de staatsschuld verdelen zonder dat de logische herverdeling van een hele grote hoeveelheid geld ? Moet Vlaanderen uit Europa stappen als Europa Kosovo en Turkije opneemt ? Hoe ga je de secularisatie in turkije steunen zonder dat je betrokken bent ? Hoe ga je de geldhoeveelheid die Wallonië (onbewust) aanmaakt compenseren zodat onze economie blijft lopen? Hoe ga je de oorlog die je maakt met de volledige moslim wereld winnen en hoe ga je terrorisme vermijden ? Hoe ga je al de conflicten die je gaat veroorzaken beheren en onder controle houden ? Hoe gaan jullie de staat die jullie zullen opzetten financieren. Want bij de eerste afdwingbare referenda stemt het volk tegen belastingen. Zal het VB de referenda respecteren als de uitslag niet in haar partijprogramma past? Nog vele vragen. Maar je zou daar mee kunnen beginnen.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 20 maart 2009 om 15:29.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 08:43   #426
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
En wij verwachten allemaal dat dit zal breken met het verleden en vernieuwend zal zijn ......

Als verdediging kan dat tellen, ja.

Zoals ik al zei. Het VB programma onverkort uitvoeren leidt tot een burgeroorlog. Want. Jullie willen helemaal niet constructief meewerken aan 'het compromis'. Want ook dat is een vijand voor jullie. Jullie noemen het 'de tirannie van de politiek correcten'. Duidelijker konden jullie niet zijn.

Tsja. Het collectief zal altijd wel 'linkser' zijn dan het individu. Vandaar ook dat een rechtse groep die de macht neemt (fascisme, nazisme) plots extreem linkse trekjes krijgt. Ook een rechtse machtshebber regeert met grote linkse accenten.

Kap maar, ik kan daar tegen. En de dag je eindelijk in 't reine bent met het verleden, kunnen we dan over de toekomst praten ?

Hoe ga je bijvoorbeeld elke moslim buiten gooien ? Ik zou dat graag eens weten. Zeg nu niet dat ze mogen blijven als ze onze wetten respecteren. Want Dewinter zegt letterlijk dat dit onmogelijk is. Volgens Dewinter kan je niet Moslim zijn en onze wetten respecteren. Dus. Hoe ga je bijvoorbeeld elke moslim buiten gooien? Hoe ga je de staatsschuld verdelen zonder dat de logische herverdeling van een hele grote hoeveelheid geld ? Moet Vlaanderen uit Europa stappen als Europa Kosovo en Turkije opneemt ? Hoe ga je de secularisatie in turkije steunen zonder dat je betrokken bent ? Hoe ga je de geldhoeveelheid die Wallonië (onbewust) aanmaakt compenseren zodat onze economie blijft lopen? Hoe ga je de oorlog die je maakt met de volledige moslim wereld winnen en hoe ga je terrorisme vermijden ? Hoe ga je al de conflicten die je gaat veroorzaken beheren en onder controle houden ? Hoe gaan jullie de staat die jullie zullen opzetten financieren. Want bij de eerste afdwingbare referenda stemt het volk tegen belastingen. Zal het VB de referenda respecteren als de uitslag niet in haar partijprogramma past? Nog vele vragen. Maar je zou daar mee kunnen beginnen.
Het VB gaat de moslims buitengooien? Waar staat dat?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 00:12   #427
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch wil N-VA dat Vlaanderen een staat in Europa wordt of je dat nu graag hebt of niet. De weg om tot daar te komen is misschien verschillend.
Wat er nog van onafhankelijkheid rest in de huidige EU is al niet veel en de N-VA staat te trappelen om nog meer macht aan de EU te geven. Binnen een dergerlijke constellatie kan je vlaanderen onmogelijk een staat noemen. Eerder een provincie.
Oud 22 maart 2009, 02:31   #428
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het VB gaat de moslims buitengooien? Waar staat dat?
1. http://www.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M
2. http://www.youtube.com/watch?v=j7A8ftkdHL0
Als het Vlaams Blok kiest voor een wit Europa (1)
En als (dixit Dewinter) "Vlaams Blok, Vlaams Belang, voor mij nog altijd een en dezelfde partij" is (2)
Dan kiest ook het Vlaams Belang voor een wit Europa.

Het Vlaams Belang gooit dus alle niet-blanken buiten (ik veronderstel, onafhankelijk van geloof). Blanke moslims mogen inderdaad eventueel blijven.

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead

Laatst gewijzigd door svenforum : 22 maart 2009 om 02:34.
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 02:54   #429
svenforum
Burger

Standaard

Citaat:

Dus ... wordt de kloof tussen N.VA en VB groter.
Hetgeen je zegt, weerlegt dat toch niet ...

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
Oud 22 maart 2009, 11:48   #430
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenforum Bekijk bericht
1. http://www.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M
2. http://www.youtube.com/watch?v=j7A8ftkdHL0
Als het Vlaams Blok kiest voor een wit Europa (1)
En als (dixit Dewinter) "Vlaams Blok, Vlaams Belang, voor mij nog altijd een en dezelfde partij" is (2)
Dan kiest ook het Vlaams Belang voor een wit Europa.

Het Vlaams Belang gooit dus alle niet-blanken buiten (ik veronderstel, onafhankelijk van geloof). Blanke moslims mogen inderdaad eventueel blijven.
Ik heb geluisterd naar uw links maar niemand van het VB zegt daar dat "ze alle moslims gaan buiten gooien".

Zodus, afwel vergis je jezelf als je dat zegt ofwel ben je bewust aan het liegen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 22 maart 2009 om 11:48.
Oud 22 maart 2009, 13:26   #431
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus ... wordt de kloof tussen N.VA en VB groter.
Hetgeen je zegt, weerlegt dat toch niet ...
Er zijn verschillen tussen de N-VA en het VB, waaronder de visie op de EU mogelijk een van de belangrijkste is. Ik heb nergens beweerd dat N-VA en VB volledig hetzelfde programma hebben.
Oud 22 maart 2009, 15:30   #432
svenforum
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb geluisterd naar uw links maar niemand van het VB zegt daar dat "ze alle moslims gaan buiten gooien".

Zodus, afwel vergis je jezelf als je dat zegt ofwel ben je bewust aan het liegen.
Ik ben bewust aan het liegen. Ik weet ook wel dat als Filip Dewinter zegt dat hij voor een blank Europa kiest, dat hij gewoon alle mensen wit wenst te schilderen.

Daarenboven "zijn wij Vlamingen gastvrij, maar niet gek. Vreemdelingen zijn welkom, maar zij moeten zich aanpassen aan onze taal, onze cultuur, onze wetten, onze normen, onze levensgewoonten. Stem daarom Vlaams Belang."
(Bron: http://www.youtube.com/watch?v=EH4wlRqs3mI [vanaf 2:34])

Hoewel het gratis likje verf in deze opsomming werd vergeten, wijst het Vlaams Belang de vreemdeling terecht op onze wetten. De partij draagt zelf bvb. vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel.
Verder is er ook nog bvb.:
Citaat:
  • De vrijheid van de persoon is gewaarborgd.
    Niemand kan worden vervolgd dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft. [..] (Grondwet, art. 12)
  • het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing. (Grondwet, art. 23 §5)
  • De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. (Grondwet, art. 19)
Om dit nog concreter te maken voor onze gast, de vreemdeling, heeft het Vlaams Blok hier zelfs ooit een puntenplan over opgesteld.
Citaat:
Het doel van het 70-puntenplan is duidelijk: 'Het is vooral de bedoeling geweest om aan te tonen dat de begeleide terugkeer van de niet- Europese vreemdelingen naar hun landen van herkomst realiseerbaar en uitvoerbaar is.'
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over deportatie of zo, neen. Om de band met het land van herkomst niet te verliezen, mogen vreemdelingen een begeleidde rondleiding maken in eigen land, op kosten van het terugkeerfonds (zie verder). We zijn hen immers dankbaar dat ze meehelpen om onze sociale zekerheid te spijzen en de vergrijzing op te vangen.

Tenslotte is Vlaams Belang ook een verantwoordelijke gastheer.
Om onze dankbaarheid verder te betuigen, kan de vreemdeling ook genieten van volgende voordelen, die tevens beschreven staan in het puntenplan:
Citaat:
  • De vreemdelingen die gedurende jaren hebben bijgedragen aan het sociaal zekerheidssysteem van dit land hebben recht op datgene wat zij hier verdiend hebben. Hen van bepaalde voordelen van het sociaal zekerheidssysteem laten genieten (werkloosheidssteun, pensioen,...) is onmogelijk aangezien hun verblijf hier slechts tijdelijk is. Daarom wordt een 'terugkeerfonds' opgericht waarin de helft van de patronale sociale zekerheidsbijdragen worden gestort. (Punt 58)
  • Eén van de middelen om de terugkeer aan te moedigen is het heffen van een belasting op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen. Deze belasting is een eerlijke en verantwoorde belasting die betaald dient te worden door de werkgevers die niet-Europese vreemdelingen tewerkstellen.
    Via deze belasting worden deze werkgevers verplicht een inspanning te leveren om de hoge kost van de meer dan 300.000 volledig uitkeringsgerechtigde werklozen in dit land mee te helpen dragen en worden zij aangemoedigd om werklozen van ons eigen volk aan te nemen in plaats van vreemdelingen. (Punt 60)
Kaukasische en blanke moslims (bvb. Tsjetsjenen) kunnen tevens genieten van verfkorting. Zwarte christenen zullen de laag primer verf zelf moeten bekostigen.

Oud 22 maart 2009, 15:32   #433
svenforum
Burger

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillen tussen de N-VA en het VB, waaronder de visie op de EU mogelijk een van de belangrijkste is. Ik heb nergens beweerd dat N-VA en VB volledig hetzelfde programma hebben.
Ik beweer ook nergens dat jij beweert dat N-VA en VB volledig hetzelfde programma hebben.

Ik zeg gewoon dat je met de argumenten die je aanhaalde de stelling dat "de kloof tussen VB en N.VA groter wordt" niet weerlegde.

Geef dan andere argumenten ...

Oud 22 maart 2009, 15:48   #434
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben bewust aan het liegen. Ik weet ook wel dat als Filip Dewinter zegt dat hij voor een blank Europa kiest, dat hij gewoon alle mensen wit wenst te schilderen.

Daarenboven "zijn wij Vlamingen gastvrij, maar niet gek. Vreemdelingen zijn welkom, maar zij moeten zich aanpassen aan onze taal, onze cultuur, onze wetten, onze normen, onze levensgewoonten. Stem daarom Vlaams Belang."
(Bron: http://www.youtube.com/watch?v=EH4wlRqs3mI [vanaf 2:34])

Hoewel het gratis likje verf in deze opsomming werd vergeten, wijst het Vlaams Belang de vreemdeling terecht op onze wetten. De partij draagt zelf bvb. vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel.
Verder is er ook nog bvb.:
Om dit nog concreter te maken voor onze gast, de vreemdeling, heeft het Vlaams Blok hier zelfs ooit een puntenplan over opgesteld.

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over deportatie of zo, neen. Om de band met het land van herkomst niet te verliezen, mogen vreemdelingen een begeleidde rondleiding maken in eigen land, op kosten van het terugkeerfonds (zie verder). We zijn hen immers dankbaar dat ze meehelpen om onze sociale zekerheid te spijzen en de vergrijzing op te vangen.

Tenslotte is Vlaams Belang ook een verantwoordelijke gastheer.
Om onze dankbaarheid verder te betuigen, kan de vreemdeling ook genieten van volgende voordelen, die tevens beschreven staan in het puntenplan:

Kaukasische en blanke moslims (bvb. Tsjetsjenen) kunnen tevens genieten van verfkorting. Zwarte christenen zullen de laag primer verf zelf moeten bekostigen.
Ik hoor hier alleen maar frustratie.

Als het beste is waarmee u kan afkomen een 70 puntenplan van vorige eeuw is maak ik me geen zorgen over het VB.

Verschaeve
Oud 22 maart 2009, 16:20   #435
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Het VB zal just niemendalle doen. Omdat het nooit aan de macht kan en zal komen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 16:21   #436
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Het VB zal just niemendalle doen. Omdat het nooit aan de macht kan en zal komen.
En jullie wel?

...

Verschaeve
Oud 22 maart 2009, 22:50   #437
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En jullie wel?

...
Nee, maar ze hebben wel 'heel schoon' vlaggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 12:01   #438
grievous
Banneling

Standaard

Tegen een supranationaal europa moet men in ieder geval zijn.Der EU in zijn huidige vorm is onbespreekbaar.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 20:02   #439
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik beweer ook nergens dat jij beweert dat N-VA en VB volledig hetzelfde programma hebben.

Ik zeg gewoon dat je met de argumenten die je aanhaalde de stelling dat "de kloof tussen VB en N.VA groter wordt" niet weerlegde.

Geef dan andere argumenten ...
Ik heb een dergerlijke stelling ook nooit trachten te weerleggen of bevestigen. Ik dacht dat hier over de EU/Europa ging.
Oud 28 maart 2009, 07:13   #440
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een dergerlijke stelling ook nooit trachten te weerleggen of bevestigen. Ik dacht dat hier over de EU/Europa ging.
Europa wordt inderdaad een ver van mijn bed show.
In de week gelezen dat Louis Michel 100 miljoen Belgische franken verzamelde op 5 jaar tijd.

- Onkosten
- Vergoeding als commissaris
- Pensioenvergoeding.

Niet vergeten dat deze arme man het anders moest stellen met een gemengd pensioen van parlementair, minister, ..........

Deze mensen zorgen voor het dejavu gevoel van de mensen tov de politiekers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be